Fotballens navn og rykte!!

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Satt litt og kikka på tv-fotball i går og ble sjokkert. Barsons takling på Bjørkøy var så stygg at det burde vært gitt RØDT kort.Utestengelse det meste av neste sesong hadde også kanskje vært en ide?
Jeg synes at Odd skulle melde Barson til politiet.
Dette er et overfall som i det virkelige livet gir fengselsstraff!
Dommeren må være blind og feig. NFF er med på å la fotballens rykte bli verre og verre når de ikke tar tak i slike ting!!Barson fikk ikke noe straff,fordi dommeren hadde kontroll,ifølge NFF??
Stå på Odd supportere,ikke gi opp!!Send mail til NFF og plag de til de våkner opp,slik at fotballen kan reddes fra slike stygge taklinger.
Angrepet til Dokken er ikke noe verre enn dette!!

Hilsen en RBK tilhenger
 
F

fjellvåk

Gjest
Steinkare skrev:
Satt litt og kikka på tv-fotball i går og ble sjokkert. Barsons takling på Bjørkøy var så stygg at det burde vært gitt RØDT kort.Utestengelse det meste av neste sesong hadde også kanskje vært en ide?
Jeg synes at Odd skulle melde Barson til politiet.
Dette er et overfall som i det virkelige livet gir fengselsstraff!
Dommeren må være blind og feig. NFF er med på å la fotballens rykte bli verre og verre når de ikke tar tak i slike ting!!Barson fikk ikke noe straff,fordi dommeren hadde kontroll,ifølge NFF??
Stå på Odd supportere,ikke gi opp!!Send mail til NFF og plag de til de våkner opp,slik at fotballen kan reddes fra slike stygge taklinger.
Angrepet til Dokken er ikke noe verre enn dette!!

Hilsen en RBK tilhenger
Jo angrepet til Dokken var mye verre enn dette, da var det ca. 100 mtr. til der ballen var, en skikkelig bevisst handling, her var iallefall ballen med i taklingen, men stygg var den, enig i det.

Hilsen en som holder på å gi opp hele fottballen.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.764
Antall liker
21.644
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg var og så Hamkam-Bryne på søndag. Hamkam har gitt opp fotballen.  ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Grinunger. Fotballpuslingene burde lære litt av ishockeyspillerne og gutta som spiller ekte fotball (amerikansk). Fotball er da ingen mannequinoppvisning for osteoropotiske strandløver.

Vinnie Jones for FIFA president!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Gjestemedlem skrev:
Grinunger. Fotballpuslingene burde lære litt av ishockeyspillerne og gutta som spiller ekte fotball (amerikansk). Fotball er da ingen mannequinoppvisning for osteoropotiske strandløver.

Vinnie Jones for FIFA president!
MEN; de som spiller hockey og amerikansk fotball er jo fader rullan meg så polstret at de ville gått til topps i enhver kollisjonstest a la de som publiseres i Motor............ ;D
Med andre ord; hockey og amerikansk fotball er for pyser og puslinger.......... ;D

mvh
Proffen
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Grinunger. Fotballpuslingene burde lære litt av ishockeyspillerne og gutta som spiller ekte fotball (amerikansk). Fotball er da ingen mannequinoppvisning for osteoropotiske strandløver.

Vinnie Jones for FIFA president!
Deph du skuffer ! :-[

Amerikansk fotball ?? Ekte; for tøffinger ?? Men Herregud da mann, har du sett de der pysene som spiller Amerikansk foppall ? Polstret og innpakket til det ugjennkjennelige ! :p

Nei ekte mannfolk spiller RUGBY, engelsk style !! Uten polstring og beskyttelse. Rugby SKAL gjøre vondt ! ;D ;D ;D

Om jeg spiller rugby ? Nei, man har da en viss dannelse og vettet i behold. Derimot er Cricket noe for meg. Et spill for dannede menn, kledd i ulastelig hvitt. Et spill der man gjerne tar en øl i en pause og gjerne hilser på sin elskerinne i den neste pausen. DER har du sport etter mitt hjerte. ;D
 

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Innlegg
456
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeremy Clarkson introduserer Vinnie Jones på Top Gear sesong 2, episode 1:

"My guest tonight is from those olden days. He would drive a large Mercedes to a fight and occasionally, during that fight, a game of football might break out."

;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Amerikansk fotball ?? Ekte; for tøffinger ?? Men Herregud da mann, har du sett de der pysene som spiller Amerikansk foppall ? Polstret og innpakket til det ugjennkjennelige ! :p
Ja de er riktignok godt polstret, men de får jaggu tåle mye bank likevel. Ikke mye pysete den gjengen der.


Nei ekte mannfolk spiller RUGBY, engelsk style !! Uten polstring og beskyttelse. Rugby SKAL gjøre vondt ! ;D ;D ;D
Joda rugby og australsk fotball er også for hardhauser, ingen tvil om det. Men det mangler de taktiske elementene som gjør amerikansk fotball så interessant å se på. Har aldri fått helt dreisen på rugby...


Om jeg spiller rugby ? Nei, man har da en viss dannelse og vettet i behold.
Svært mange dannede engelskmenn er svorne rugbytilhengere, og reiser verden rundt. Spesielt når landslaget spiller.


Derimot er Cricket noe for meg. Et spill for dannede menn, kledd i ulastelig hvitt. Et spill der man gjerne tar en øl i en pause og gjerne hilser på sin elskerinne i den neste pausen. DER har du sport etter mitt hjerte. ;D
Enig. Cricket er kos. Det er en fin måte å bruke en søndag på, hvis det er pent og varmt i været.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
"A good,old fashion Fox Hunt on horseback is the ultimate Gentlemans sport".

Ingen over, ingen ved siden!

;D
So true old chap, so true !
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Gjestemedlem skrev:
Joda rugby og australsk fotball er også for hardhauser, ingen tvil om det. Men det mangler de taktiske elementene som gjør amerikansk fotball så interessant å se på. Har aldri fått helt dreisen på rugby...
Det var min oppfattelse også, helt til jeg flyttet til Australia og begynnte å gå på kamper (Rugby League). Da fant jeg ut at spillet har masser av taktikk og er langt raskere enn jeg hadde inntrykk av på skjermen. En typisk Rugby League spiller er 185cm høy og veier ca 100 kg. Disse gutta må løpe over hele banen non stop samtidig som de må være eksplosive. Jeg kan love deg at dette er atleter på et litt annet nivå en en feit 140kg lineback i Amerikansk fotball.

Jeg har forresten også oppholdt meg noen år i USA og er stor fan av Am. fotball, en meget hard sport hvor det er en uskreven regel at man skal av banen for egen maskin uansett, i motsetning til fotball hvor man bæres av for et lite spark på skinnleggen.

Barsons takling var vel ca. verdt et gult kort men det var kamp om ballen og kan overhode ikke sammenlignes med nedsparkingen til Dokken.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
HC skrev:
Det var min oppfattelse også, helt til jeg flyttet til Australia og begynnte å gå på kamper (Rugby League). Da fant jeg ut at spillet har masser av taktikk og er langt raskere enn jeg hadde inntrykk av på skjermen. En typisk Rugby League spiller er 185cm høy og veier ca 100 kg. Disse gutta må løpe over hele banen non stop samtidig som de må være eksplosive. Jeg kan love deg at dette er atleter på et litt annet nivå en en feit 140kg lineback i Amerikansk fotball.
Ja league er en litt annen sport enn union. Mer løping, smidighet og driv i spillet og mindre brutal scrum og muskler. Litt som frøkenversjonen av spillet på en måte. ::)



Jeg har forresten også oppholdt meg noen år i USA og er stor fan av Am. fotball, en meget hard sport hvor det er en uskreven regel at man skal av banen for egen maskin uansett, i motsetning til fotball hvor man bæres av for et lite spark på skinnleggen.
Jepps, det er et nederlag av dimensjoner å bli hjulpet av banen. Da bør du være bevisstløs, eller i det minste ha utstikkende benpiper.

Skulle vært artig å sett pusetrynet Ronaldo prøvd seg som wide receiver i en ordentlig fotballkamp.

[video]EHqCXGi6zoM[/video]
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Gjestemedlem skrev:
HC skrev:
Det var min oppfattelse også, helt til jeg flyttet til Australia og begynnte å gå på kamper (Rugby League). Da fant jeg ut at spillet har masser av taktikk og er langt raskere enn jeg hadde inntrykk av på skjermen. En typisk Rugby League spiller er 185cm høy og veier ca 100 kg. Disse gutta må løpe over hele banen non stop samtidig som de må være eksplosive. Jeg kan love deg at dette er atleter på et litt annet nivå en en feit 140kg lineback i Amerikansk fotball.
Ja league er en litt annen sport enn union. Mer løping, smidighet og driv i spillet og mindre brutal scrum og muskler. Litt som frøkenversjonen av spillet på en måte. ::)
He he, mindre scrum men hardere hits i league.

Gjestemedlem skrev:
Jeg har forresten også oppholdt meg noen år i USA og er stor fan av Am. fotball, en meget hard sport hvor det er en uskreven regel at man skal av banen for egen maskin uansett, i motsetning til fotball hvor man bæres av for et lite spark på skinnleggen.
Jepps, det er et nederlag av dimensjoner å bli hjulpet av banen. Da bør du være bevisstløs, eller i det minste ha utstikkende benpiper.

Skulle vært artig å sett pusetrynet Ronaldo prøvd seg som wide receiver i en ordentlig fotballkamp.
Det hadde vært morsomt men vi ville aldri ha fått den førnøyelsen da Ronaldo er treg som en snile sammenlignet med en wide receiver i NFL. De beste sprint talentene i USA går til Am. fotball, Ronaldo ville blitt parkert så til de grader, han ville aldri kommet på banen for noe NFL lag. Kanskje han hadde hatt en mulighet i den nye Lingerie ligaen :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Forskjellen på rugby og fotball er at fotball (europisk) består av friske spillere som bruker mye av tida på å late som de er skadet, mens rugby består av skadete spillere som bruker mesteparten av tida på å late som de er friske.
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
HC skrev:
Det hadde vært morsomt men vi ville aldri ha fått den førnøyelsen da Ronaldo er treg som en snile sammenlignet med en wide receiver i NFL. De beste sprint talentene i USA går til Am. fotball, Ronaldo ville blitt parkert så til de grader, han ville aldri kommet på banen for noe NFL lag. Kanskje han hadde hatt en mulighet i den nye Lingerie ligaen :)
Har hørt at de som ikke er raske nok til å nå opp i NFL begynner med friidrett (sprint) i USA, er vel noe i det?

Forøvrig er tresteg en virkelig brutal øvelse for kroppen - hink, steg, hopp......
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.829
Antall liker
5.474
Sted
Holmestrand
VilhelmW skrev:
"A good,old fashion Fox Hunt on horseback is the ultimate Gentlemans sport".

Ingen over, ingen ved siden!

;D
Å plage en rev har ingen verdens ting å gjøre med sport. Det er dyreplageri fra a til å!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
xerxes skrev:
Å plage en rev har ingen verdens ting å gjøre med sport. Det er dyreplageri fra a til å!
Når det å sitte i en stol og spille brettspill er blitt en sport er begrepet såpass utvidet at vi må gi rom for reveplaging også. Sport blir vel også først en kunstart når symbolikken blir det vesentlige. Og som sådan ligger revejakta ganske langt fremme.

[video]hvBsk_jJ7j0[/video]
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Spiralis skrev:
Nei ekte mannfolk spiller RUGBY, engelsk style !! Uten polstring og beskyttelse. Rugby SKAL gjøre vondt ! ;D ;D ;D

Om jeg spiller rugby ? Nei, man har da en viss dannelse og vettet i behold. Derimot er Cricket noe for meg. Et spill for dannede menn, kledd i ulastelig hvitt. Et spill der man gjerne tar en øl i en pause og gjerne hilser på sin elskerinne i den neste pausen. DER har du sport etter mitt hjerte. ;D
Ja, rugby er en festlig sport. Kommer inn i OL-programmet. Rugby er en bøllesport for gentlemen, mens fotball er en gentlemansport for bøller.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Folk som ikke tåler å se taklinger bes herved bytte over til golf-kanalen.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Gjestemedlem skrev:
Vinnie for president.
Vinnie Jones er en tulling som ble stadig mer forelsket i sitt eget "tough guy" image og dermed marginaliserte sitt eget, ikke ubetydelige, talent som fotballspiller. Livnærer seg nå som statist på bakgrunn av sitt eget idiotrykte og passer på å holde seg i rampelyset med et barslagsmål i ny og ne. Basert på video fra siste bar fight så slåss han som et kvinnfolk med armene veivende vilt rundt seg.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
HC skrev:
Vinnie Jones er en tulling som ble stadig mer forelsket i sitt eget "tough guy" image og dermed marginaliserte sitt eget, ikke ubetydelige, talent som fotballspiller. Livnærer seg nå som statist på bakgrunn av sitt eget idiotrykte og passer på å holde seg i rampelyset med et barslagsmål i ny og ne. Basert på video fra siste bar fight så slåss han som et kvinnfolk med armene veivende vilt rundt seg.
Fotball er jo først og fremst underholdning, og aktørene som blir populære er vel dem som har gode holdninger og litt guts, og som ikke oppfører seg som underdanige småpiker på en speiderleir når konservative sponsorkrefter vil disneyfisere fotballen og gjøre den koselig, ufarlig og familievennlig .. med kun høflig klappende japanere på tribunene og spillere som forer fattige barn i Afrika med fotballer og sponsoreffekter når de ikke like høflig "spiller kamp" og tusler rundt på banen og spør om det ikke er deres tur å få ballen litt nå, dribler litt og gjør noen dataspillvennlige feiringer når de får lage mål.

:p
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Fotball AFL

[video]zlgcLrpswhg[/video]

Se litt på hvordan disse spiller.. hva de utsettes for i hver kamp.. og hvor lang tid det egentlig tar å komme på bena etter en hard takling.. men mindre man oppfører seg som et skremt lite barn.. som ruller rundt og hulker med aua til dommeren kommer for å blåse på.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Ett visst innblikk i reglene og dere vil se at dette er å sammenligne epler og bananer.

Rugby er for de som liker homoerotikk hvor en rar ball har en viss betydning.
Am fotball det samme men med kondom.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Øyvind H skrev:
Ett visst innblikk i reglene og dere vil se at dette er å sammenligne epler og bananer.
Fotball kan være edel kunst. Som Milan i går kveld.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gjestemedlem skrev:
Fotball er jo først og fremst underholdning, og aktørene som blir populære er vel dem som har gode holdninger og litt guts, og som ikke oppfører seg som underdanige småpiker på en speiderleir når konservative sponsorkrefter vil disneyfisere fotballen og gjøre den koselig, ufarlig og familievennlig .. med kun høflig klappende japanere på tribunene og spillere som forer fattige barn i Afrika med fotballer og sponsoreffekter når de ikke like høflig "spiller kamp" og tusler rundt på banen og spør om det ikke er deres tur å få ballen litt nå, dribler litt og gjør noen dataspillvennlige feiringer når de får lage mål.

:p
Der tar du fullstendig feil, Gjestemedlem! Fotball er først og fremst Big Business. Sportslige ting kommer desverre langt nedpå lista!
 
N

nb

Gjest
VilhelmW skrev:
Der tar du fullstendig feil, Gjestemedlem! Fotball er først og fremst Big Business. Sportslige ting kommer desverre langt nedpå lista!
Fotball er først og fremst, med noen få unntak, særdeles dårlig business. De fleste lag overlever på en salig blanding av lokal korrupsjon siden det er så viktig å ha et fotballag og en eller annen riking med særdeles stort ønske om å bruke veldig mye penger på fotball.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
nb skrev:
VilhelmW skrev:
Der tar du fullstendig feil, Gjestemedlem! Fotball er først og fremst Big Business. Sportslige ting kommer desverre langt nedpå lista!
Fotball er først og fremst, med noen få unntak, særdeles dårlig business. De fleste lag overlever på en salig blanding av lokal korrupsjon siden det er så viktig å ha et fotballag og en eller annen riking med særdeles stort ønske om å bruke veldig mye penger på fotball.
Ok, da - jeg korrigerer mitt syn til dårlig Big Business. Du må ikke se så snevert på fotball at du bare betrakter norsk eliteserie. Det er jo når man tar med Deutschland, Italia og England at det virkelig blir morro. For ikke å snakke om Sør-Amerika. Nei, det sportslige slipper taket seinest på juniornivå her i heimlandet. Se på de yngste -de har sportslig glede, og utviser det med glis fra øre til øre! Barneidrett er topp!! Jeg har hatt 5 aktive i ulike idretter, alt fra snowboard til ....fotball. Ikke spør om antall dugnadstimer, eller kjørte kilometer til og fra, er du snill. Når jeg tenker meg om, har jeg faktisk fortsatt ei frøken som spiller håndball, og er hestegal i tillegg...Er det å vente at man må spinke & spare for å finansiere div. hifi-fornyelser?

;D
 
N

nb

Gjest
VilhelmW skrev:
Ok, da - jeg korrigerer mitt syn til dårlig Big Business. Du må ikke se så snevert på fotball at du bare betrakter norsk eliteserie.
Jeg teker først og fremst på utenlandsk toppfotball. Det som søles bort i Norge er vekslepenger i forhold. Det har forresten vært ymtet frempå at grunnen til at Abrahamovitsj (eller hvordan man nå skriver det) kjøpte Chelsea var for å bli en så offentlig figur i vesten at hans fiender fra gamlelandet ikke kunne knerte han helt uten videre. Om det er noe hold i dette vet jeg selvsagt absolutt ingen ting om.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Spiralis skrev:
Nei, man har da en viss dannelse og vettet i behold. Derimot er Cricket noe for meg. Et spill for dannede menn, kledd i ulastelig hvitt. Et spill der man gjerne tar en øl i en pause og gjerne hilser på sin elskerinne i den neste pausen. DER har du sport etter mitt hjerte. ;D
Dette fikk meg til å tenke på en episode på jobben i går ettermiddag.
Jeg hadde et møte med en av våre svenske direktører, og helt på tampen sier jeg at vi kan avslutte nå, så rekker du toget til Karlstad om du løper.

Da løfter han blikket og sier: " En gentleman løper ikke". ;D
 
Topp Bunn