Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Holland skapte færre sjanser, 3 klare mot Spanias 6-7 klare. Holland skulle hatt tre mann utvist (Van Bommel, De Jong og Heitinga), Spania skulle hatt en mann utvist (Puyol). Hele verden mener Holland tapte fortjent. Likevel så presterer hollenderne å syte som drittunger etter kampen.

http://www.kickoff.com/2010/news/16706/

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.810
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er mange måter å gå i inn i fotballhistorien på.
    De Jong kommer alltid til å bli husket for dette. For en tulling.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Synd at dette skulle bli sånn en sutretråd. Er det bare jeg som synes dette var et glimrende mesterskap?

S

Supertramp

Gjest
    Gratulerer Spania, med pokalen. Vel unt etter ørten år uten.
    Gratulerer Nederland, med mye grisespill. Hører ikke hjemme i en slik kamp.
    Gratulerer begge med tidens kjedeligste og dårligste finale.

Gratulerer Webb for en grei kamp, men diger ripe i lakken for å klare å ikke dømme corner til NED mot slutten - en avgjørelse som var direkte foranledning til kampens eneste mål.

Gratulerer Iniesta med pent mål, men diger ripe i lakken for kveldens filming (frispark sånn litt over midtveis i 2 omg)

Gratulerer Nils Johan for tidenes platteste TV kommentering.

Gratulerer Sør Afrika med et vel gjennomført arrangement.

Gratulerer Ghana og Paraguay - mesterskapets moralske vinnere (IMO) :)

Gratulerer Forlan - mesterskapets beste spiller (IMO) :)

V

vredensgnag

Gjest
    Er ikke ute på noe korstog, har ingen aksjer i Spania, ikke mitt lag. Nederland gjorde fotballen liten ære på søndag. Vil bli husket slik vi husker Schumachers brutale angrep på Battiston.

Kevin McCarra, sjefen for fotballredaksjonen på The Guardian, mener at FIFA må vedta en straff mot Nederland, for å markere at slikt spill er uakseptabelt. Han er nok heller ikke ute på et korstog, bare forskrekket over hva han fikk se.
    Og han sier hva jeg har sagt til venner: den nederlandske trenerens valg av taktikk var helt unødvendig. Laget var langt bedre enn hva han gjorde dem til i finalen.
    http://www.guardian.co.uk/football/video/2010/jul/12/world-cup-final-spain-holland

Sepp Blatter sa som følger, så kanskje blir det sanksjoner: "The final was not exactly what I expected in terms of fair play. But the side that played football won."

Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...bb-My-World-Cup-final-hell.html#ixzz0tXD84cEc

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Supertramp skrev:
    Gratulerer begge med tidens kjedeligste og dårligste finale.
    Brasil - Italia i 1994 var dårligere. Da turte ingen å våge seg fram i angrep med mer enn 1 til 2 mann.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    BT skrev:
    Synd at dette skulle bli sånn en sutretråd. Er det bare jeg som synes dette var et glimrende mesterskap?
    Enig - flott mesterskap. Det beste laget vant - det gjør det alltid pr. definisjon. Finalen avspeiler bare realitetene i dagens moderne fotball. Tøffe tak. God organisering og tette markeringer i alle ledd. Enorm løpskapasitet. Fantstiske individuelle ferdigheter. Jeg sveipet innom kampen mellom Odd og Vålerenga i går - det er så man lurer på om det er samme idretten de driver med.

Alle lag må få lov til å prøve å finne sin vei til Rom. Nederland valgte sin - og den virket ikke helt, bare nesten. De var dog ikke langt unna - og hadde de vunnet, ville vi ha sagt at de var det beste laget.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nederland spilte bra de, helt til finalen. Kanskje det sitter igjen noen psykiske sperrer fra 70-tallet...

S

Supertramp

Gjest
    NED spilte ikke bare grisefotball. Keeper + Sneijder + Robben var vel ikke ufine mer enn:
    en normal Sneijder "erobring" eller to
    en normal Robben diving eller to
    en krempasning eller flere
    en feberredning eller to
    et elendig keeperutspill eller flere

Andre spillere derimot, hadde en helt annen agenda

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    The Guardian har jo faktisk med Anthony Annan på sitt VM-lag...

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2010/jul/12/world-cup-2010-team-tournament

Samir Handanovic (Slovenia)

Sergio Ramos (Spain)
    Diego Lugano (Uruguay
    Paulo da Silva (Paraguay)
    Fábio Coentrão (Portugal)

Anthony Annan (Ghana)
    Javier Mascherano (Argentina)

Wesley Sneijder (Holland)
    Xavi (Spain)
    Arjen Robben (Holland)

Diego Forlán (Uruguay)

---

Holding midfielders
    Anthony Annan (Ghana)

A 23-year-old jewel in the slickest and most progressive midfield in the entire tournament. Compensating for the absence of the injured Michael Essien, one of the world's most formidable players, took some doing, but Annan managed it. As in 2006, he and his fellow midfielders lacked only a reliable goalscorer to profit from their skill and enterprise. Probably not destined to stay much longer with his Norwegian club, Rosenborg.

S

Supertramp

Gjest
    Javisst, min feil.

men Iniesta, Puyol Villa skulle vært med

V

vredensgnag

Gjest
    Nå har det endelig gått opp for FIFA at man ikke kan arrangere Fotball-VM i et ørkenland om sommeren. Temperaturene i Qatar er på 40-45 grader i juni og juli. Dette visste man vel også da man lot seg bestikke til å gi Qatar Fotball VM.

Derfor ønsker Blatter nå å flytte VM til vinteren, noe som vil lage et herlig leven med fotball-ligaer rundt omkring.

FIFA-styremedlem: - Stort feilgrep å gi VM til Qatar - Aftenposten

N

nb

Gjest
    Det kuleste ville jo bare være om masse land boikottet mesterskapet fordi FIFA har vært så dumme å legge det til et slikt sted.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.066
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det aler kuleste ville vært om alle pampene i FIFA ble kastet og vi fikk inn noen som var mer interessert i fotball enn i penger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvis sentrale land dropper å reise til den brennhete ørkenen, og lar være å ødelegge sin hjemlige serie for å spille vinerleker i shariastaten kan det jo hende at Fifaledelsen må se seg om etter noe annet å gjøre.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Med tanke på at mange av de virkelig store stjernene til daglig er lønnet av klubber med eiere med stor interesse for eller har sponsorer med interesse for Quatar vm så er nok en boikott utelukket. Hvorfor tror dere at Psg, Malaga osv. ble kjøpt opp og bruker på milliardvis samt at alle disse lagenes kamper blir vist på fjernsyn i regionen...

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Unner virkelig Holland dette VM, slik att jeg kan oppleve noen magiske døgn i Amster.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Unner virkelig Holland dette VM, slik att jeg kan oppleve noen magiske døgn i Amster.
    Likte Holland i "gamle dager", som EM 1988, men etter den sjofle oppførselen fra forrige VM fikk eg de såpass opp i halsen at eg nok aldri klarer å like det laget igjen. Sjøl om de skulle finne på å fortsette med fest-foppalen sin.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Likte Holland i "gamle dager", som EM 1988, men etter den sjofle oppførselen fra forrige VM fikk eg de såpass opp i halsen at eg nok aldri klarer å like det laget igjen. Sjøl om de skulle finne på å fortsette med fest-foppalen sin.
    Du er for ung ;)

Johan CRUYFF.png

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ikke jeg, husker veldig godt både 74 og 78. Men husker enda bedre knottemerkene i spanske bryst i forrige VM...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ^^Noen mener det..

^Følelser you know...kødder ikke med de..

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Du er for ung ;)

Vis vedlegget 266359
    Husker sønnen da...

Han var jo jævli god :rolleyes:

Få se litt Neymar-magi nå da!

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    I dag heier jeg på treskogjengen. De er vel ikke det eneste laget som har satt en fot feil opp igjennom foppalhistorien. Og faen ta han derre keepern til Mexico. Flott att japanerne tar seg av ryddinga på tribunen. Synd att ikke Danmark er med da. Savner Drillo isen.
    Og sist men ikke minst, så glemmer jeg aldri da jeg satt next to snus-trrynet Rekdal hjem på Brussel flyet i -94. Faen for en jævla dust.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Forskjell på feil og bevisst feil:) Tror jeg tar en laaangtur i fjellet heller, kjenner jeg er litt lei greia allerede.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn