JD skrev:
Vidar P skrev:
En ting skal sies, og det er at det har vært en skikkelig anstendig fotballkamp. Ingen filming, stygt spill, sleipe hands'er eller slike ting. Begge lag spiller fair play på ordentlig, og skal ha all ære for det.
Veldig enig! Men hadde Tyskland virkelig vært fair, og blitt legendariske, hadde de sluppet inn et mål når 2.omg startet...
Det hadde gjort "mannschaft" legendariske innen Fair Play, helt enig. Det hadde rett og slett vært en sensasjon, med positivt fortegn. Men jeg skjønner godt at de ikke gjør det; må huske at siste del av 1. så var England langt mer på hugget enn ved avslutningen av matchen, og på mange måter spilte de ut Tyskland ved mange anledninger. Dette er ikke et dårlig lag imo, de er bare ikke organisert for maksimalt utbytte av potensialet.
Og på det tidspunktet hvor Tyskland kunne ha gjort sensasjon i VM ved å "gi bort" et mål så sto kampen helt klart og vippet. Med 2-2 så er det slett ikke utenkelig at Three Lions hadde funnet ny motivasjon, hvilket kunne ha ført til et endret kampbilde i 2. omgang; sånn moralsk sett så er det helt greit at Tyskland lot dommeren avgjøre, men det er en interessant tanke du bringer til torgs! Det hadde vært litt av noen scener
og fått litt av et etterspill antakelig.
Jeg synes resultatet på ingen måte reflekterer kampbildet. Men er glad for at kvart-motstanderen møter et lag som er sterkt på alle måter; jeg håper Tyskland moser Argentina i kvarten; jeg liker fair play, og har følgelig lite til overs for juks, filming, spill og alt det der som jeg ikke assosierer med Tyskland, for å si det sånn.