Portugal bør vel klare seg med den målforskjellen. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.Vidar P skrev:Akk ja, da ryker det ene etter det andre europeiske laget ut. Er det bare Tyskland, England og Holland som så langt er sikre i åttendedelen? Tror det.
Det er sant; en eller begge av Spania eller Sveits må gå videre i sin gruppe.JD skrev:.. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.Vidar P skrev:Akk ja, da ryker det ene etter det andre europeiske laget ut. Er det bare Tyskland, England og Holland som så langt er sikre i åttendedelen? Tror det.
Portugal ryker ut på målforskjell hvis de taper i morgen og Elfenbenskysten vinner. Portugal må spille uavgjort mot Brasil for å være sikre. Brasil er sikre uansett, men liker nok dårlig tanken på å tape mot Portugal, og det bør skape spenning og gnist i kampen.JD skrev:Portugal bør vel klare seg med den målforskjellen. Spania, Sveits eller begge to går vel også videre, så det blir da noen europeiske også.Vidar P skrev:Akk ja, da ryker det ene etter det andre europeiske laget ut. Er det bare Tyskland, England og Holland som så langt er sikre i åttendedelen? Tror det.
Que? Portugal har 7-0 i målforskjell, Elfenbenskysten har 1-3. dvs at Portugal må tape / Elfenbenskysten må vinne med særdeles mange mål for at Portugal ikke skal gå videre. Taper Portugal 0-1 og Elfenbenskysten vinner 8-0 går Elfenbenskysten videre på flere scorede mål da begge vil ha +6 i målforskjell.Jøgga skrev:Portugal ryker ut på målforskjell hvis de taper i morgen og Elfenbenskysten vinner.
Min drømmefinale pt.decibelius skrev:Der satt spiker'n.
Jaja - Ghana og Holland er fortsatt med.
Jeg bøyer meg i støvet og gremmes. :-[Ulf-B skrev:Kampoppsettet i finalerunden tilsier at hvis Ghana og Nederland møter hverandre, blir det i en av semifinalene.
Er Chile videre uansett? Jeg tror ikke det. Hvis Spania slår Chile og Sveits slår Honduras, så har alle tre 6 poeng. Og med tap så spøker det for Chiles målforskjell, og de ryker lett ut. De må ha uavgjort for å være helt trygge.Lyngen skrev:.. I morgen er da mitt lag i aksjon og håper da at Brasil kommer til å møte Chile. Gruppe H er jo veldig åpen bortsett fra Honduras. Jeg vil tro Spania slår Chile og da vil sikkert ikke hverken Portugal eller Brasil møte Spania. Spania kan ikke gamble hvis Sveits - Honduras kampen blir åpen lenge, mens Chile er videre uansett...
Her ser du mitt dilemma, Lyngen. Jeg har Brasiltrøye med Pelés signatur på (her drapert over ht), og er halvt argentinsk ...Lyngen skrev:Finale: Brasil - Argentina
Vinner: Brasiiiiiiiilllll.....
;DUlf-B skrev:Hehe - jeg tror i så tilfelle at det anarkistiske bare er noe overfladisk som er der for om mulig å lure motstanderne. Jeg er ganske overbevist om at det argentiske fotballforbundet, Maradona selv, og ikke minst spillerne, vet at det må hardt og godt lagarbeid til hvis de skal ha sjanse til å vinne VM. Det siste laget som prøvde å leke seg til en VM-tittel, var trolig Brasil i 1982 - og vi vet jo alle hvordan det forsøket gikk.
Jeg håper da virkelig det skrives "årrekke" - selv om man ser mye rart. Argentinere er nevrotiske så det holder når det gjelder landslagsfotballen, og hvert trekk fra oppkjøringen er blitt diskutert så kommentartrådene har surret i azadoglød.Roberten skrev:;D artig teori om ikke annet, vreden. Men jeg tror vel som Ulf-B at de er pinlig klar over at det er hardt arbeid som gjelder. Men det kan jo godt hende at Maradonas lederstil gjør hardt arbeid til en lek.
Uansett er det herlig å se at han endelig får til noe, etter å ha levd i gjørma i en årrekke(ja, det skrives faktisk slik.)
Jeg motsa meg selv - beklager på det sterkesteLyngen skrev:Gruppe H er jo veldig åpen bortsett fra Honduras.
...mens Chile er videre uansett.
Men det var det vakreste forsøket i historien. Alle husker det fantastiske laget fra 82 og de verdsettes langt høyere enn Italia som slo de og vant VM.Ulf-B skrev:Det siste laget som prøvde å leke seg til en VM-tittel, var trolig Brasil i 1982 - og vi vet jo alle hvordan det forsøket gikk.
Slik regner jeg også, tror det blir rett. Hvis vi forutsetter at Sveits slår Honduras;Ulf-B skrev:Ja - og hvis Chile og Spania spiller uavgjort, og Sveits vinner over Honduras, er Spania ute. Spennende gruppe!
Ikke helt enig der, i mine øyne er det mest sannsynlig at Spania vinner gruppa, og møter Portugal. Dog ikke sikker på at det er enklere enn Brasil..fjellvåk skrev:Sitter og (halv)ser på Brasil og Portugal og det er akkurat slik jeg trodde det ville bli, gørr kjedelig. Tror ikke noen av dem egentlig har lyst til å vinne gruppa, for da venter (sannsynligvis) Spania.
Yepp! Håper enda de kommer opp på det nivået de hadde i EM for 2 år siden, noe av den beste fotballen jeg har sett.gismo skrev:Viva Spania ;D
gismo
fjellvåk skrev:Yepp! Håper enda de kommer opp på det nivået de hadde i EM for 2 år siden, noe av den beste fotballen jeg har sett.gismo skrev:Viva Spania ;D
gismo
Tror de spiller seg gradvis opp i VM, spennende i kveld for de MÅ! Spiller de seg i form tror jeg både Brasil og Portugal vil slite, og akkurat det tror jeg de vet.Begynner nå
![]()