Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Filmingen har startet :mad:

Håper på Tyskland-Argentina i finalen nå, en klassiker...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå er det bare å kvitte oss med ostegjengen fra flatlandet i morgen. Eneste er at De Jong kanske blir med og da havner vel Messi på operasjonsbordet før halv elleve i morgen kveld.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Norlie mener at psykologen som hjalp de brasilianske spillerene før kampen ikke kommer til å ha kø utenfor kontoret sitt i morgen tidlig. Han har nok et poeng.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.331
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, Tyskland.

Kondolerer, Brasil !

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.222
    Torget vurderinger
    4
    For en kamp! tom en god dommer :)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    En vertsnasjon har aldri tapt med mer enn 3 mål i et VM...før nå..

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.117
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    7-1 !!!
    Det må da være historisk.
    Har vi noen gang hatt liknende siffer i en VM-semifinale?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.309
    Sted
    Tromsø
    Meget upassende og passer dårlig inn i god sportsmannsånd. Det å hovere ovenfor Brasil nå med tanke på situasjonen i landet skal man holde seg for god til. Jeg hadde tippet at Silvas to gule kort ville få det brasilianske forsvaret til å rakne, men at de skulle leke som en sil ble bare for trasig. Hadde vært greit om de røk ut etter en god og jevn kamp slik at de gikk ut med æren i behold.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.117
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tyskland var min favoritt til VM-tittelen. Kampen ikveld så jeg på som den egentlige finalen. Men utfallet var trist. Usannsynlig, sensasjonelt, historisk, men trist.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.094
    Tyskland var min favoritt til VM-tittelen. Kampen ikveld så jeg på som den egentlige finalen. Men utfallet var trist. Usannsynlig, sensasjonelt, historisk, men trist.
    Vil tro at for de fleste som har sett VM-fotball i minst tre tiår så er det vanskelig å ikke ha en smule blandede følelser etter en kamp som denne.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.654
    Torget vurderinger
    24
    Ein Volk - ein Reich - ein BRATWURST!!

Bratwurst-300x166.jpg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Algerie viste hvordan man kan gjøre det vanskelig for Tyskland. Brasil ville ikke lære av det - de var ikke i nærheten - og hele laget fremsto som en defensiv katastrofe. Tyskland vrimlet jo frem overalt. På kanten, i midten, i luften, på bakken - takket være generøse brasilianske låvedører. Etter 0-3 virket det som om de ganske enkelt ga opp. Jeg tror at det blir adskillig tøffere i finalen.

druntblunt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Vil tro at for de fleste som har sett VM-fotball i minst tre tiår så er det vanskelig å ikke ha en smule blandede følelser etter en kamp som denne.
    Orket ikke se andreomgangen. Hadde ikke spess sympati med Brasil på forhånd, men dette gjorde bare vondt å se på.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    1.002
    Torget vurderinger
    4
    Sånn går det når man spiller offensivt og prøver å kontrollere kampen mot en motstander som er bedre enn seg. Dette skjønte Algerie, og tettet igjen bakover, men Brasil på hjemmebane i sitt eget VM var for ærekjært til å forstå dette. Dessverre. Bare trist alt sammen.....

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.331
    Torget vurderinger
    4
    Brasil tapte nok noe mer enn bare en fotballkamp i kveld.

BrasilGermany 1-7_826x550.jpg

Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Forbannet deilig å se at man ikke trenger å rulle rundt 1000 ganger og bevisst dreie 900 for å finne en fot å hekte seg seg i for å vinne. Fortsatt er selveste fotballdjevelen med - jeg har funnet frem min Robben-voodoodukke og et arsenal strikkepinner... Nå skal han faen meg få hoppe og sprelle uten å virke parodisk...

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Skjønner ikke at dette skal være så trist, blandede følelser etc., vi liker da en kamp med mange mål? Brasil har vært middelmådige i dette VM, de har vært de styggeste og har strengt tatt ikke noe spesielt godt lag. La gå at de ikke er 7-1 dårligere men slikt hender. Jeg er bare glad for å bli kvitt dem. Og når alt kommer til alt; det er bare fotball.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Skjønner ikke at dette skal være så trist, blandede følelser etc., vi liker da en kamp med mange mål? Brasil har vært middelmådige i dette VM, de har vært de styggeste og har strengt tatt ikke noe spesielt godt lag. La gå at de ikke er 7-1 dårligere men slikt hender. Jeg er bare glad for å bli kvitt dem. Og når alt kommer til alt; det er bare fotball.
    Det er ikke det minste trist - jeg føler meg bare veldig snytt. En semifinale i fotball-VM skal være en spennende duell mellom to i utgangspunktet ganske jevngode lag - gjerne med både ekstraomganger og straffespark - men her var det hele avgjort etter halve første omgang. Egentlig ganske uinteressant som fotballkamp betraktet. Det eneste som gjorde det interessant, var de sensasjonelle sifrene.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Neandertalerene håper at de Jong er klar i kveld og vil da bli en "perfekt oppasser" for Messi sier de...

Nigel-de-Jong-006.jpg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    «Det er noe grunnleggende usunt med et land hvis et fotballnederlag blir til en tragedie og nasjonalt traume. De bør finne seg litt sunnere interesser…»
    I et par år etter at England vant fotball-VM i 1966, konstaterte man visstnok en markert nedgang i utvandringen fra England. Kan hende det også et tegn på et usunt land - at en seier i en fotballturnering får slike virkninger.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.272
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Så hvis sverige hadde vunnet, mener du da at vi ville fått færre svensker her?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Så hvis sverige hadde vunnet, mener du da at vi ville fått færre svensker her?
    Vet ingenting om svenske utvandringsvaner, men kan hende blir det et oppsving i brasilians utvandring i årene fremover. Sikkert bra for dem - mindre press på boligmarkedet og slikt.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.331
    Torget vurderinger
    4
    «Det er noe grunnleggende usunt med et land hvis et fotballnederlag blir til en tragedie og nasjonalt traume. De bør finne seg litt sunnere interesser…»
    For så vidt ikke uenig i det første, men samtidig er det ganske naturlig og fornuftig at en svært lite homogen befolkning søker mot noen felles kulturelle verdier, for brassene er det fotball. De har ikke luksusen av en befolkningsmasse som mest av alt minner om Tine lettmelk, - godt homogenisert.

En annen ting er at uten Statens pensjonsfond utland på ca 1mill/pers i ryggen ville noen langrennsgull betydd voldsomt mye mer for den norske selvfølelsen.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

En annen ting er at uten Statens pensjonsfond utland på ca 1mill/pers i ryggen ville noen langrennsgull betydd voldsomt mye mer for den norske selvfølelsen.
    Det var rimelig stor frustrasjon her i landet sist Februar, bokstavene i avisene var minst like store og det var nasjonal krise. SPU gjør nok at det går fortere over men ikke så mye der og da tror jeg. Selvfølelsen vår fikk kjørt seg i noen dager..

N

nb

Gjest
    En argentinsk sosiolog sa en gang at det ikke er mulig for en europeer å forstå hvor viktig fotball er i Latin-Amerika

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.466
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Noen som husker denne årgangen?
    DSC_1868.jpg

Gårdagens kompatanter! Med klassespillere i alle ledd.

Der Mannschaft
    DSC_1870.JPG

Brasil
    DSC_1871.JPG

Morro!fant ett gammelt samle album på hytta, som er komplett:)
    Ellers var det vel ett annet land som også tapte 1-7 mot Vest Tyskland i -71, gjett en gang!!!

Trur jeg vill ha en -74 final retur.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    En argentinsk sosiolog sa en gang at det ikke er mulig for en europeer å forstå hvor viktig fotball er i Latin-Amerika
    Jeg har en tilårskommen far som jobbet i sør amerika halve 50, hele 60 og de første årene av 70 tallet. Jeg har vokst opp med historier om fotballen fra spesielt Brasil og Argentina men også Uruguay, han har mange kamper på stadioene der nede bl.a. på gamle og svære Maracana. Husker vagt besøk der nede. Han er ikke sosiolog men har alltid sagt at vi i europa har ikke peiling på hva fotballen betyr der nede, og vi har ikke vært på fotballkamp hvis vi ikke har opplevd lokaloppgjør i disse landene.

Han er ihuga fan av søramerikansk fotball og måtte spørre han i dag hva han synes; han gråt innvendig sa han...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn