Fotball VM

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.051
Torget vurderinger
35
Så kan man jo spørre seg om det er riktig at norske lisenskroner skal gå til å kjøpe så dyre TV-rettigheter som et VM i fotball er...

Roy
(som allerede betaler noen hundrelapper hver måned for å se engelsk fotball, og som sikkert kommer til å spytte i et par hundrelapper til for CL og VM)

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Helt klart SYND imo.

Kommer Norge (mot all formodning) til VM, så blir det mer enn synd......

Blir nok som deg Roy at jeg spytter i noe kroner. Har fulgt nå alle VM siden 1974 med stor intensitet, og det er utenkelig å gå glipp av det.

Ellers så blir det spennende å se hvordan det går i morgen. Slår vi de islandske vikinger så lever vi videre i håpet...

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.480
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Jeg vet knapt om en fotball er rund eller kantet, men så langt jeg har oppfattet i kvell kommer ikke Norge til VM.
Herlig!
Hva om NRK blir en fotballfri kanal?
Det ville vært herlig!

G

Gjestemedlem

Gjest
Var nå i det minste bra timing å selge fjernsynsrettighetene hin dagen. Verdien har sikkert sunket endel etter at det nå viser seg at Norge ikke er flinke nok til å få delta.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.897
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fotball på TV er greit å betale for.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Vi betaler jo lisens. Det er jaggu nok det.

Fotball VM og EM er de eneste fotballarrangementene som er noe og se på. Syns jeg.

Helst uten det norske landslagets deltagelse. Det er bare flaut og se hva de presterer.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.897
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg mener at lisenspengene bør gå til intellekt-stimulerende TV. Nå er det selvfølgelig ikke alt NRK leverer som er det, men alligavel.

Ellers enig i at man kan se mye flott fotball fra EM og VM.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Det er alt for mye foppball på TV !

Det er greit at de som ønsker å se det får betale for de kanalene som sender foppall.

Så kan de som ønsker "Melodix Grande Prix" betale for å se på det.

Og vi som har Riks TV kunne få velge enkeltkanaler og betale for det vi ønsker å se og intet annet!

Da kunne jeg slippe Disney og jentungen gikk kanskje ut og lekte ( bevegelse / mosjon ) uten at far måtte kjefte ! Jeg liker ikke å måtte brøle til barn !

For øvrig er TV, McDonalds og div andre greier oppfunnet av Djevelen eller noen han har outsourcet virksomheten til!

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.897
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
TV er fin teknologi det, Spiralis. Men det går an å fylle det med søppel. QED.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
TV er fin teknologi det, Spiralis. Men det går an å fylle det med søppel. QED.
Valentino,
På en søndag morgen, når jeg mye heller ville ha ligget i sengen men ikke får sove likevel, er det bare SÅ mye mer givende å spissformulere enn å gjøre forsøk på avalansert saklighet. ;)

Hadde jeg enda tilbragt morgenen hos "Skolemesteren" og spist noe av hans bakverk til frokost hadde jeg nok vært mye mer avbalansert. :D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.897
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Avalansert saklighet er jo et flott uttrykk da! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Der ser du ! Skulle ha sovet jeg nu ! ;)

Edit:

Legger ved en " b " til bruk der den enkelte synes den passer. ;)

B

buster

Gjest
Enig med rolfozzy. VM er svært attraktivt på tv. Katastrofe at NRK ikke sender. Ville heller betale ekstraregning her enn på MGP. Enda mer attraktivt når Norge ikke deltar med møkkafotballen deres...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:

Går sent rundt oppe i knotten før man får den første kaffekoppen. Om man tar ordet på alvor og går ut fra at det er avledet/fornorsket fra "Avalanche" åpner det interessante muligheter. ;)

Man ser for seg at sakligheten starter på toppen og deretter raser nedover fjellsiden som et snøskred, river med seg og ødelegger alt i sin vei, før det hele kommer til ro i bunnen av dalen i et totalt kaos av vrakdeler!

"Avalansert saklighet", finnes det en bedre måte å beskrive en typisk kabeldebatt på ? :D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.897
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det var akkurat det jeg så for meg. Hifisentralens død. Men fra vrakgodset vil det igjen gro en spennende flora av frodig sakesløyse. ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.110
Fotball VM i Sør Afrika kommer til å bli en av tidenes største fester, og den blir naturligvis ikke mindre festlig av at Drillos ikke kvalifiserte seg.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.761
Torget vurderinger
12
Jeg synes ikke det er noen selvfølgelighet at et dyrt arrangement som f.eks. fotball-VM skal sendes gratis. Betalingskanaler fungererer glimrende til slikt. De som har interesse og vil se det kan gjerne betale for det. Jeg betaler selv gladelig for å se "min" sport på en annen kanal, reklamefritt og med (riktignok begrenset, men) valgfrie kommentatorer og god dekning av arrangementene. Da blåser jeg i om det er 73, 77000 eller "alle" her i landet som ser på det.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.452
Torget vurderinger
18
Trondmeg skrev:
Jeg synes ikke det er noen selvfølgelighet at et dyrt arrangement som f.eks. fotball-VM skal sendes gratis.
Jeg må bare påpeke at NRK er langt fra gratis og hvis man skal gå ut i fra hva som er populært hos den lisensbetalende masse så bør absolutt fotball VM sendes av NRK.

Generelt når det gjelder stk. prisbetaling for idrettsarrangement så bør man etter min mening gå varsomt frem. Det skal ikke så mye til før man har drastisk redusert sitt publikum. Boksing er skrekkeksemplet hvor man igjennom pay-per-view har marginalisert idretten. Hvorfor betale for mer og mer bedritne kamper når man kan se Superbowl, NBA sluttspillet, World Series, NHL etc. gratis ? Svaret på dette i tilfellet boksing var at man ikke var villig til å betale og dermed sank inntektene og dermed tapte boksing mot NFL og NBA i kampen om nye talenter og dermed sank kvaliteten på produktet og dermed var enda færre villige til å betale. Ond sirkel.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.761
Torget vurderinger
12
HC skrev:
Trondmeg skrev:
Jeg synes ikke det er noen selvfølgelighet at et dyrt arrangement som f.eks. fotball-VM skal sendes gratis.
Jeg må bare påpeke at NRK er langt fra gratis og hvis man skal gå ut i fra hva som er populært hos den lisensbetalende masse så bør absolutt fotball VM sendes av NRK.
NRK-lisensen er nesten gratis. Jeg betaler mye mer for 2 interessante og 30 søppel-kanaler fra Canal Digital. Dessuten har NRK flere oppgaver enn bare å fylle massenes mager med wienerbrød.
Og jeg synes fremdeles ikke det er noen selvfølge at de skal sende fotball-VM.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Det som plager meg mest med NrK er at de bruker nærmest uendelig med tid på å vise små kuler som spretter rundt i en maskin før de dyttes ut en etter en. DET er søppel-TV det.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
og tvilsom markedsføring i en tid der man prøver å begrense spillegalskap og tullete maskiner på alle gatehjørner. Word.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.452
Torget vurderinger
18
Trondmeg skrev:
HC skrev:
Trondmeg skrev:
NRK-lisensen er nesten gratis. Jeg betaler mye mer for 2 interessante og 30 søppel-kanaler fra Canal Digital. Dessuten har NRK flere oppgaver enn bare å fylle massenes mager med wienerbrød.
Og jeg synes fremdeles ikke det er noen selvfølge at de skal sende fotball-VM.
Ingenting er vel en selvfølge, ikke at NRK skal sende OL heller for den saks skyld.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BT skrev:
Det som plager meg mest med NrK er at de bruker nærmest uendelig med tid på å vise små kuler som spretter rundt i en maskin før de dyttes ut en etter en. DET er søppel-TV det.
Du har helt rett. Lotto-trekningen er jo selve nasjonalandakten. Ikke rart fru Halvorsen gnir seg i skjegget.

Topp Bunn