Fostex hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg tror som sakt at CDWMcInSpots kommentar#272 om musikk og lyd signatur smak er avgjørende for om du liker eller ikke liker denne hodetelefonen.


    Testerens musikk smak har nokk ingen fordel (bla kor og klassisk) av nevnte frekvens respons, samt at feil utstyr vill gi dårlig kontroll på bassen.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hi-Fi News & Record Review

    1376821804_hi-fi-news-record-review-october-2013-1.jpg


    Ok. Hadde vært interessant å se denne artikkelen for å se om hvor objektiv den er. Er dette et blad som selges i butikken, eller er det abonnementsløsning slik at man må være medlem for å få tilgang til artikkelen?
    Hi-Fi News & Record Review selges i Narvesens nogenlunde velassorterte utsalg. Det er mulig at man også kan kjøpe elektroniske enkeltutgaver.

    Deres "lab test reports" er tilgjengelige for gratis nedlasting, men forutsetter registrering:
    Download Test Reports

    Enthusiasts are invited to view additional in-depth Test Reports online to accompany our reviews in Hi-Fi News & Record Review and Hi-Fi Choice magazines from January 2005 and 2012 onwards. This service is free but we ask all our readers to register their name and e-mail address with Miller Audio Research before accessing this password-protected area of the site. Examples of (limited) test reports from 2003/4 can be accessed without registration further down this page.

    Please note: Javascript must be enabled in your Browser to activate the Registration button.

    The reports to accompany the bumper-sized 148-page August 2013 edition of Hi-Fi News & Record Reviewand July 2013 edition of Hi-Fi Choice magazines are now online.

    What is a Test Report?

    Each HTML test report is generated directly from the QC Suite Functional Testing Station and includes numerous embedded graphical images. If your browser does not support Portable Network Graphics then these images will not appear. The test reports are uniquely detailed and typically extend beyond that offered by the manufacturers themselves. This data may not be used or reproduced in any form by any other publications or their freelance writers who lack this investigative facility.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...] Bladet var tilgjengelig hos de fleste Narvesen kioskene, iallefall nå før helgen. [...]
    I Bergen fikk de nye blader fredag 06.09.2013, og da går samtidig en del i retur. Denne utgaven var fremdeles til salgs i går lørdag 07.09.2013. Interpressetiketten oppgir retur i uke 38 (16-22.09.2013), men noen utsalg kan bli utsolgt før det. F.eks. forsvant siste eksemplar av Stereophile mellom fredag ettermiddag og lørdag formiddag i Narvesen-utsalget jeg besøkte.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    T50RP

    Jeg, fikk dette paret av en Nobel bruker her inne på forumet, og de klarte aldri å konkurrere med Lcd-2. Så de gikk litt i glemmeboka. Men, da jeg er ute på bøljan blå halve året så fikk de fast tjeneste der ute. Kun paret med en kjip TOPPING amp/dac, har de klart å engasjere meg til den fulle tilfredstillelse. Jeg pakket feil sist jeg var ute, så de ble med hjem, og nå har de fått " full pakke " når det kommer til kilde her hjemme, og det spiller bra!

    Jeg, bruker vel litt over gjennomsnittet med tid på å tenke/spille musikk via foner, og min tanke for kvelden var følgende:

    GAMLE MagnaPlanare? HM...Hva om jeg spiller musikk fra den tiden de var på toppen? Nå spiller jeg gode gamle Mikkel fra jæren, og det er utrolig engasjerende, og ikke lite morro å lytte til ungdommens musikk med det utstyret en ikke engang kunne drømmer om på den tiden:)

    T50RP er etpar solide klokker som gir langt mer glede enn hva prisen antyder!

    Etpar skikkelige gode klokker hvis du ikke sammenligner de med det ypperste i dag - Etpar utrolig korrekte klokker hvis du parrer de med det ypperste av elektronikk av i dag..

    Jean Michel Jarre var engang en inovatør - det var T50RP også!

    Sammen er de godknaill!!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Godt du likte dem. :) Jeg har to par til som bare ligger å støver ned hos meg - så jeg vurderer å bundle dem med noe annet.

    Retro post fra mai i år: "Du kan få T50RP free of charge. Dvs. dersom du ikke liker dem så kan du selge dem / kaste dem / gjøre hva du vil med dem. Hvorfor? Fordi jeg føler meg så grei her sørpå i sommervarmen. Hagemøblene er på plass, pottene er beplantet og livet er godt. :)"

    Åh - som jeg savner våren. Ja, ja - det er bare 8 måneder til man er der igjen...
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Skal vi forsøke oss på et av utallige Moddings tilgjengelige?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje det. :) Ett av de to parene jeg har igjen av T50RP medfølger mine TH-900 som selges.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Head-fi er femi. :)

    Neida - head-fi er flott - og jeg beholder det som ligger mitt lydhjerte nærmest. LCD-3 og TH-900 er begge fabelaktige hodetelefoner, men jeg benytter dem lite i forhold til mine første forelskelser; LCD-2 og HE-500.

    Det blir for tøvete å la hodetelefoner til 30-40K ligge å støve ned - på samme måte som enkelte DAC / forsterkere samler det samme. Jeg selger det jeg mener er svært gode komponenter - men som andre nok vil sette større pris på enn meg.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hehehe, jeg er faktisk nysgjerrig på dem. :D

    Lukkede orthoer, 3D-printet eller ikke. Se her

     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    De der virker fristende. Men jeg er redd dem kan være litt overhyped?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De der virker fristende. Men jeg er redd dem kan være litt overhyped?
    MrSpeakers er en skikkelig yndling, så det er ikke umulig. Er samme problematikken som holder meg tilbake. Kommer til å avvente litt for å se hva som skjer, men høyst sannsynlig vil det bare jubles villt over hvor gode de er. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    I really like these Fostexed, Audeze colored, Beyertinted, Bursontweaked and what-ever-get-payed-brand-fucking-fantastic-new-toy-gadget.

    I starten var videoene underholdende - men nå er de bare irriterende. DET er litt kjiiipt.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Fostex skal vise en ny ortho prototyp på CanJam. Hvis det ikke er en mutasjon fra T50RP serien, så er dette BIG News.

    You go girl. Fostex kongen av Hi-End audio. For 30 år siden.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Veldig lovende til prototyp å være. Poster bildene fra head-fi.

    900x900px-LL-9d665148_image.jpeg

    900x900px-LL-946f1dd9_image.jpeg

    900x900px-LL-e8d5fe9c_image.jpeg


    Ser ut til at de tar det konvensjonelle designet til Audeze og HiFiMAN og bruker hodebøyle alá D7000/TH-900 (samme med tøybelagt kabel – som ikke er avtagbar). Det kan gi veldig god komfår, men lurer på hvor mye det aluminiumschassiset(?) veier. Dessverre ser det kun ut til at det blir noe semiåpent, da.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Veldig lovende til prototyp å være. Poster bildene fra head-fi.

    Vis vedlegget 221318
    Vis vedlegget 221319
    Vis vedlegget 221320

    Ser ut til at de tar det konvensjonelle designet til Audeze og HiFiMAN og bruker hodebøyle alá D7000/TH-900 (samme med tøybelagt kabel – som ikke er avtagbar). Det kan gi veldig god komfår, men lurer på hvor mye det aluminiumschassiset(?) veier. Dessverre ser det kun ut til at det blir noe semiåpent, da.
    Jeg ville vel heller sagt motsatt. Forstex var i 1976 først ute med det designet. Så det var vel heller Audeze og Hifiman som har kopiert Fostex.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Jeg ville vel heller sagt motsatt. Forstex var i 1976 først ute med det designet. Så det var vel heller Audeze og Hifiman som har kopiert Fostex.
    Dette har gått hus forbi, har du bilde? Hva het(er) de?
    Fostex T 50. Skulle leitet opp bilde men sitter på mobilen. Bare å google så finner du den. T50. Ikke T50rp. Rp er billigprodukt. T50 var flaggskip.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Skal sies at øreputene er adskollig tynnere enn på hifiman og audeze. Men det er pop å sette øreputer fra stax o2 eller lcd2 på t50. Det bringer fram bassen og punch.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Nad fikk vel kopiere fostexs design. Samme med aiwa og et par andre produsenter. Fantastiske hodetelefoner.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex T50RP-drivere, RP50-prototype og TE05 IEM, samt MrSpeakers Alpha Dog

    InnerFidelitys Tyll Hertsens i "CanJam at RMAF 2013: Wrap up!":

    Fostex RP50 Prototype...and TE05!
    In my mind, this may be one of the most interesting stories of the show. You see, the RP50 prototype uses the same planar-magnetic driver found in the Fostex T50RP headphone that headphone DIYers love to modify. It is a really competent driver when placed in a well-designed enclosure, and I think Fostex has something very special in this driver alone. The show was too loud and commenting on prototypes under the circumstances would be silly, but I know these drivers can sound very good. I hope Fostex finds ways to use use them in a lot of products...even products made by others. Mr.Speakers uses them in his Alpha Dogs, which really are a spectacular headphone. The point is: The story of what Fostex does with its killer planar-magnetic driver might be very, very interesting...in lots of ways.

    Despite my blathering about their cool driver, the Fostex story of the show might be their new TE05 in-ear monitor. I, and apparently lots of other folks, completely missed the TE05 in all the excitement about the planar-magnetic prototypes, but a number of respected enthusiasts have been gushing sweet praise on them. Gotta get me a pair to have a measure.
     

    PerFlemming

    Medlem
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    34
    Antall liker
    3
    Jeg ville vel heller sagt motsatt. Forstex var i 1976 først ute med det designet. Så det var vel heller Audeze og Hifiman som har kopiert Fostex.
    Dette har gått hus forbi, har du bilde? Hva het(er) de?
    Fostex T 50. Skulle leitet opp bilde men sitter på mobilen. Bare å google så finner du den. T50. Ikke T50rp. Rp er billigprodukt. T50 var flaggskip.
    Kunne ikke modstå fristelsen og bestilte et sæt T50rp, håber ikke det skuffer (burde ikke til prisen) har aldrig før hørt magnestat headphone
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Jeg ville vel heller sagt motsatt. Forstex var i 1976 først ute med det designet. Så det var vel heller Audeze og Hifiman som har kopiert Fostex.
    Dette har gått hus forbi, har du bilde? Hva het(er) de?
    Fostex T 50. Skulle leitet opp bilde men sitter på mobilen. Bare å google så finner du den. T50. Ikke T50rp. Rp er billigprodukt. T50 var flaggskip.
    Kunne ikke modstå fristelsen og bestilte et sæt T50rp, håber ikke det skuffer (burde ikke til prisen) har aldrig før hørt magnestat headphone
    Tror de i original stand er noe bass-light. Det positive er at det med relativt enkle grep kan forandres til en ganske fullverdig hodetelefon. Har hatt lyst til å kjøpe T50RP selv og utføre modifikasjoner og se hvor mye bedre de kan bli. Fostex har hvis jeg har forstått det riktig tenkt å ta utgangspunkt i den samme driveren til sin nyeste hi-end hodetelefon (som er avbildet i aluminium over). Så driveren i t50RP har potensiale til å levere lyd langt over sin prisklasse med de riktige modifikasjonene.

    Dersom du etter en stund er lei original T50RP lyden og ønsker å endre dempematerial etc. kan jeg anbefale nye pads i heltrukket skinn/skai f.eks. Shure HPAEC840. Og ved bruk av filt, ullmateriale, memory foam og lingende materiale med forskjellig tetthet, dempe driveren med doughnut cut-outs eller lignende. Det viktigeste er bare å vite at bass er i senter av driveren, og treble ut mot kanten. Dersom du demper treble hardere, f.eks ved en filt "doughnut" vil du få en hodetelefon med bedre bass-extension. I kombinasjon med skinn/skai øreputer kan det bli riktig så bra. :cool:

    Google "T50RP" og "headfi" og du finner masse gode tips til framgangsmåter.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn