Fostex hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Legger merke til at han gir HE400 en A+ - men den likte vel ikke du noe særlig, tittentei?
    Til prisen er HE-400 en formidabel hodetelefon, men når man har LCD-2 og -3 så blekner de. I tillegg var den lysere enn de to andre, så da ble de liksom aldri brukt. Hadde jeg ikke hatt LCD-2 og -3, så hadde de sikkert blitt brukt mye mer. I tillegg hadde jeg investert i fløyelsputene som vissnok skal åpne opp lydbildet. Pleatherputene går for å gi veldig direkte lyd.
    Fikk du avkastning på den investeringen eller?

    Dessuten - hvis devar så ode til prisen, hvorfor i alle dager har du ikke snust me på HE-500?

    (jeg bare spør)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Du er virkelig blitt brilliant til å beskrive dine lytteopplevelser og jeg har ingen problemer med å danne meg et godt bilde av styrker og svakheter ved de forskjellige hodetelefonene du nevner. 10 av 10!
    Takk for smigrende ord, sånt virker retningsgivende på motivasjon til å komme med mer, hehehe. :D

    Legger merke til at han gir HE400 en A+ - men den likte vel ikke du noe særlig, tittentei?
    Til prisen er HE-400 en formidabel hodetelefon, men når man har LCD-2 og -3 så blekner de. I tillegg var den lysere enn de to andre, så da ble de liksom aldri brukt. Hadde jeg ikke hatt LCD-2 og -3, så hadde de sikkert blitt brukt mye mer. I tillegg hadde jeg investert i fløyelsputene som vissnok skal åpne opp lydbildet. Pleatherputene går for å gi veldig direkte lyd.
    Fikk du avkastning på den investeringen eller?

    Dessuten - hvis devar så ode til prisen, hvorfor i alle dager har du ikke snust me på HE-500?

    (jeg bare spør)
    Jeg kjøpte ikke fløyelsputene. Jeg hadde investert i dem, dersom det ikke var for at jeg har LCD-2 og -3.

    Dette er ikke riktig. Jeg har forsøkt å kjøpe HE-500 to ganger. Ingen av handlene gikk gjennom. Du må gjerne fortelle hva det er HE-500 har, som de LCD-2 og -3 ikke har?
     
    Sist redigert:

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Øhhh, har jeg hatt HE-500 for salg....?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvorfor solgte Anfield Fostex TH900 (så raskt)?

    Øhhh, har jeg hatt HE-500 for salg....?
    Hvis jeg ikke har misforstått for mye, likte du Fostex TH900 så godt at du kjøpte den og solgte Denon AH-D7000 som du også likte godt. Jeg ble derfor ganske overrasket da du relativt kort tid senere solgte din Fostex TH900 til Tittentei.

    Jeg lurer derfor på årsaken(e) til salget. Informasjonen kan muligens være interessant og nyttig for flere.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Og jeg la ikke he-500 ut for salg, jeg bare sa jeg vurderte det å skulle si i fra hvis det ble aktuelt.

    (klage, klage, klage, klage.... haha)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Øhhh, har jeg hatt HE-500 for salg....?
    Hvis jeg ikke har misforstått for mye, likte du Fostex TH900 så godt at du kjøpte den og solgte Denon AH-D7000 som du også likte godt. Jeg ble derfor ganske overrasket da du relativt kort tid senere solgte din Fostex TH900 til Tittentei.

    Jeg lurer derfor på årsaken(e) til salget. Informasjonen kan muligens være interessant og nyttig for flere.
    Her skal en ikke få lov å holde noe for seg selv ser jeg. Ingen grunn til konspirasjonsteorier, det har rett og slett med økonomi å gjøre, uten at det nødvendigvis er av interesse for allmennheten? 8k er for meg mange penger å låse til et produkt jeg pr tiden ikke bruker sååå mye. Derfor nedgraderte jeg også litt på høyttalerfronten i mitt oppsett. Jeg har dessuten fått TH-600 på langtidslån, har AKG-K550 samt har en kompis med både LCD-2 og LCD-3 å låne meg om det trengs. AH-D7000 ble solgt fordi jeg likte TH-900 så mye bedre, og for meg har det ingen ekstrem verdi å sitte å eie mange forskjellige hodetelefoner.

    Sånn, har jeg blottlagt meg nok for herren nå....?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^

    @Anfield:

    Hvordan synes du TH600 står seg mot TH900, rakk du sammenligne direkte?

    Ville blitt veldig glad for et bedre svar enn headfonia-mike's "th600 er en th900 bare litt dårligere på alt"
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Rakk det, men det skal jo komme på trykk på glanset papir også, så det er jo foreløpig begrenset hva jeg kan si.... ;-)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Rakk det, men det skal jo komme på trykk på glanset papir også, så det er jo foreløpig begrenset hva jeg kan si.... ;-)
    Jeg skal også begnynne å trykke alle mine lytteintrukk på glanset papir.

    De som vil ha dem tilsendt i posten sender meg en pm.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^ikke ta deg nær av ardilla, Anfield - han er en uforbredelig tøysekopp, til tider også en ganske barnslig sådan.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Om hvorfor CDWMcInSpots spør

    Øhhh, har jeg hatt HE-500 for salg....?
    Hvis jeg ikke har misforstått for mye, likte du Fostex TH900 så godt at du kjøpte den og solgte Denon AH-D7000 som du også likte godt. Jeg ble derfor ganske overrasket da du relativt kort tid senere solgte din Fostex TH900 til Tittentei.

    Jeg lurer derfor på årsaken(e) til salget. Informasjonen kan muligens være interessant og nyttig for flere.
    Her skal en ikke få lov å holde noe for seg selv ser jeg. Ingen grunn til konspirasjonsteorier, det har rett og slett med økonomi å gjøre, uten at det nødvendigvis er av interesse for allmennheten? 8k er for meg mange penger å låse til et produkt jeg pr tiden ikke bruker sååå mye. Derfor nedgraderte jeg også litt på høyttalerfronten i mitt oppsett. Jeg har dessuten fått TH-600 på langtidslån, har AKG-K550 samt har en kompis med både LCD-2 og LCD-3 å låne meg om det trengs. AH-D7000 ble solgt fordi jeg likte TH-900 så mye bedre, og for meg har det ingen ekstrem verdi å sitte å eie mange forskjellige hodetelefoner.

    Sånn, har jeg blottlagt meg nok for herren nå....?
    Det lå ikke noen konspirasjons(mis)tanker el.l. under mitt spørsmål. Jeg ble faktisk genuint overrasket og stilte derfor et spørsmål i håp om å bli litt klokere. Jeg har for lengst funnet ut at hvis man lurer på noe, er det ofte nyttig å spørre, så det gjør jeg ofte.

    Implisitt i det ovennevnte ligger også at jeg ikke hadde til hensikt å angripe deg, fornærme deg el.l.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Bare greit å klarere det, og håper du fikk svaret du søkte. I en såå liten vanndam som denne hodetelefonkategorien er, så skjønner jeg at det er litt gjennomsiktig og at noen kunne lure. Men synes bare ikke at jeg måtte forsvare det skulle være nødvendig.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    MrSpeakers Alpha Dog

    MrSpeakers Alpha Dog_mrspeakers-FINALS- 1K x 1K-500x500.jpeg


    MrSpeakers Alpha Dog

    MrSpeakers er kjent for sine Mad Dog-hodetelefoner som er modifiserte Fostex T50RP og som Head-Fi.orgs Jude Mansilla mener er en riktig god lukket hodetelefon.

    09.08.2013 lanserte MrSpeakers de kommende Alpha Dog som går minst et skritt videre og benytter klokker produsert med 3D-skriver. Klokkene er designet for bedre å utnytte Fostex T50RP-drivernes potensiale.


    Head-Fi.org: MrSpeakers Alpha Dog Revealed! - The World's First Production 3D-Printed Headphones

    MrSpeakers hodetelefoner

    Tillegg:
    Effin' Ringin': Mr. Speakers Alpha Dog
     
    Sist redigert:
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Alphadog ser mer ut som et sett Würth hørselvern enn en 600 dollar hodetelefon, men når det er sagt virker de veldig veldig spennende. Faktisk virker hele ideen og prosessen bak modifiserte Fostex T50RP hodetelefoner fryktelig interessant. Det har lenge vært populært innen DIY å modifisere hodetelefoner, men når det kommer til det punkt at Hodetelefonene er proudusert i 3D printer med hjemmelagde øreputer og egne interne koblinger, hvor det eneste originale er driveren og hodebåndet, så har prosessen inntatt en profesjonalitet jeg ikke har sett tidligere.

    Smeggy hadde også egne tre-kopper fabrikert i dreiebenk til sine "Thunderpants" hodetelefoner, men 3D utskrifter åpner opp en ny verden når det kommer til utforming og presisjon. DIYere kan nå, på en måte jeg aldri har sett tidligere utforme sine egne akustikk tilpassede "hus" spesialtilpasset driveren som brukes. Og resultatet hvis man skal tro Jude, virker å være imponerende bra.

    Ny teknologi har de siste årene åpnet døren for indy film, musikk og spill-skapere slik at de kunne lansere sine passion-prosjekt til manges glede. Er dette ett første innblikk i et nytt indy-hodetelefonmarked?
     
    Sist redigert:
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg er meget fornøyd med mine Mad Dog! De blir brukt 95% av tiden etter jeg fikk dem. De har sine feil og er ikke "de beste" klokkene jeg har hørt, men deres støyisolerende evne samt meget gode komfort og lydkvalitet gjør dem til en vinner i mitt lyttemiljø. De kan låte litt uengasjerende uten en touch av EQ i mine ører, men med litt EQ'ing er jeg som sagt meget fornøyd med dem.

    Min versjon er med Fostex klokkene, standard kabling og Alpah pads 3.2. Lurer på hvordan lydsignaturen er med de nye klokkene og kablene.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    MrSpeakers Mad Dog i flere versjoner

    MrSpeakers Mad Dog Alpha_DSC8655-500x500.jpg


    Ved nettlesing kan det være lurt å være oppmerksom på at i hvert fall MrSpeakers Mad Dog har vært produsert i flere versjoner, og versjon 3.2 er for tiden den gjeldende versjon. Det er lyd- og måleforskjeller mellom i hvert fall noen av versjonene.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    MrSpeakers Mad Dog

    Jeg er meget fornøyd med mine Mad Dog! De blir brukt 95% av tiden etter jeg fikk dem. De har sine feil og er ikke "de beste" klokkene jeg har hørt, men deres støyisolerende evne samt meget gode komfort og lydkvalitet gjør dem til en vinner i mitt lyttemiljø. De kan låte litt uengasjerende uten en touch av EQ i mine ører, men med litt EQ'ing er jeg som sagt meget fornøyd med dem.

    Min versjon er med Fostex klokkene, standard kabling og Alpah pads 3.2. Lurer på hvordan lydsignaturen er med de nye klokkene og kablene.
    Spørmål:
    • Er det denne versjonen: "Mad Dog + Leather ALPHA Pads + Comfort Strap"?
    • Hva er feilene og hvor store/alvorlige er de?
    • Hvor godt isolerer den mot omgivelsesstøy?
    • Hvor mye lyd lekker den til omgivelsene?
    • Hva eq'er du - bass, diskant eller hva?
      • Litt rask lesning gav et initielt inntrykk av nok bass, men at det var uenighet og versjonsforskjeller for (i hvert fall) diskant. Endog Tyll Hertsens skrev noe om for mye/bratt diskantavrulling.
    • Hvordan er den sammenlignet med andre:
      • Lukkede hodetelefoner?
      • Åpne hodetelefoner?

    PS: Morpheus utvider stadig sitt innlegg mens jeg skriver dette.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Så nettopp på youtube videoen... Kommer til å kjøpe meg Alpha Dog iløpet av høsten!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg er meget fornøyd med mine Mad Dog! De blir brukt 95% av tiden etter jeg fikk dem. De har sine feil og er ikke "de beste" klokkene jeg har hørt, men deres støyisolerende evne samt meget gode komfort og lydkvalitet gjør dem til en vinner i mitt lyttemiljø. De kan låte litt uengasjerende uten en touch av EQ i mine ører, men med litt EQ'ing er jeg som sagt meget fornøyd med dem.

    Min versjon er med Fostex klokkene, standard kabling og Alpah pads 3.2. Lurer på hvordan lydsignaturen er med de nye klokkene og kablene.
    Spørmål:
    • Er det denne versjonen: "Mad Dog + Leather ALPHA Pads + Comfort Strap"?
    • Hva er feilene og hvor store/alvorlige er de?
    • Hvor godt isolerer den mot omgivelsesstøy?
    • Hvor mye lyd lekker den til omgivelsene?
    • Hva eq'er du - bass, diskant eller hva?
      • Litt rask lesning gav et initielt inntrykk av nok bass, men at det var uenighet og versjonsforskjeller for (i hvert fall) diskant. Endog Tyll Hertsens skrev noe om for mye/bratt diskantavrulling.
    • Hvordan er den sammenlignet med andre:
      • Lukkede hodetelefoner?
      • Åpne hodetelefoner?

    PS: Morpheus utvider stadig sitt innlegg mens jeg skriver dette.
    Som vanlig meget gode spørsmål fra deg. Jeg er fortsatt i feriemodus og føler ikke for/ er ikke opplagt til å gi en såpass god analyse som dine spørsmål legger opp til akkurat nå. Lover å gi mer utfyllende svar på dine spørsmål ved en senere anledning, og spesielt dersom flere lurer på det samme og vurdere seriøst å skaffe seg dem.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Hi-Fi News & Record Review oktober 2013 tester Fostex TH-900.

    Dette er nesten ren slakt av kostbare hodetelefoner, utsagn som Warm bath effect ikke positivt ment, The sound was like a radiogram`s credited with "a nice tone"

    Den får også kritikk for å ha 1/4 jack plugg og ikke mini jack, det står heller ingenting om utstyr brukt, noe som ellers er å ann se som vanlig.

    Sitat: here, alas is yet another modern headphone in which excessive bass output not only colous the sound but drains it of life and interest.

    The diffuse-field corrected respons in the lab report tells the storry, too much bass and lower mids, and not enough presence band.


    Noen som kjenner igjen slike lydmessige ting fra disse hodetelefonene.:confused:

    Mvh Johnny
     

    Andeby

    Fersking
    Ble medlem
    12.11.2011
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Som vanlig meget gode spørsmål fra deg. Jeg er fortsatt i feriemodus og føler ikke for/ er ikke opplagt til å gi en såpass god analyse som dine spørsmål legger opp til akkurat nå. Lover å gi mer utfyllende svar på dine spørsmål ved en senere anledning, og spesielt dersom flere lurer på det samme og vurdere seriøst å skaffe seg dem.
    Noen mulighet for å utdype litt? Får snart lønn, og det frister sterkt å trykke på kjøp-knappen.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Dette er nesten ren slakt av kostbare hodettoppener, utsagn som Warm bath effect ikke positivt ment, The sound was like a radiogram`s credited with "a nice tone"

    Den får også kritikk for å ha 1/4 jack plugg og ikke mini jack, det står heller ingenting om utstyr brukt, noe som ellers er å ann se som vanlig.

    Sitat: here, alas is yet another modern headphone in which excessive bass output not only colous the sound but drains it of life and interest.

    The diffuse-field corrected respons in the lab report tells the storry, too much bass and lower mids, and not enough presence band.


    Noen som kjenner igjen slike lydmessige ting fra disse hodetelefonene.:confused:

    Mvh Johnny
    Mye bass og mye diskant, ja. Definitivt. Jeg synes de er ~EDIT: litt ~ skarpe i toppen.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex TH-900 m.m.

    Dette er nesten ren slakt av kostbare hodetelefoner, utsagn som Warm bath effect ikke positivt ment, The sound was like a radiogram`s credited with "a nice tone"

    Den får også kritikk for å ha 1/4 jack plugg og ikke mini jack, det står heller ingenting om utstyr brukt, noe som ellers er å ann se som vanlig.

    Sitat: here, alas is yet another modern headphone in which excessive bass output not only colous the sound but drains it of life and interest.

    The diffuse-field corrected respons in the lab report tells the storry, too much bass and lower mids, and not enough presence band.


    Noen som kjenner igjen slike lydmessige ting fra disse hodetelefonene.:confused:

    Mvh Johnny
    Fostex TH-x00 og Denon AH-Dx000 er hodetelefoner beregnet for innendørs bruk, typisk stue el.l. Da er det helt naturlig med 1/4" plugg og 3 meterskabel. Det burde også Hi-Fi News & Record Review forstå. Man blir rett og slett skeptisk når det motsatte er tilfelle. Det blir litt som å klage over at en dress eller penkjole ikke er spesielt godt egnet til skigåing, sykling eller grøftegraving. De er ikke laget for det.

    Jeg begynte også å lure på om de kan ha benyttet en lite egnet hodetelefonforsterker, spesielt siden de ikke har forstått dette med plugg (og kabel). Denon AH-D7000 fungerer som kjent ikke godt med alle hodetelefonforsterkere, selv om mange tror det p.g.a. høy sensitivitet og kav inngangsimpedans.

    En del har skrevet at Fostex TH-900 har mindre U-signatur enn Denon AH-Dx000 og generelt er en videreforedling/-raffinering av denne serien.

    Skrev de noe om benyttet lydstyrke?

    here, alas is yet another modern headphone in which excessive bass output not only colous the sound but drains it of life and interest.

    [...] too much bass and lower mids, and not enough presence band.
    Denne generelle, mer allmene observasjonen er dog mer interessant.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    En del har skrevet at Fostex TH-900 har mindre U-signatur enn Denon AH-Dx000 og generelt er en videreforedling/-raffinering av denne serien.
    DET er jeg ikke enig i. TH900 oppleves som å ha mer U-signatur, dog er der flere detaljer og de låter åpnere, men som ardilla sier, så er de skarpe i toppen. Det kjenner jeg ikke fra Denon AH-D7000 (som jo er en av mine all time favoritter) eller D2000. Tviler på at det gjør seg gjeldende på D5000 au, men dei har eg ikkje høyrt. D7000 har mer trykk på midbass og mellomtone, men går ikke like dypt som TH900.

    Jeg solgte jo TH900, men beholdt (det ene parret med) D7000, så TH900 er ikke nødvendigvis bedre for alle ører.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Bare for å nøyansere mitt eget utsagn - TH900 har bra kvalitet på diskantgjengivelsen, men det bare for mye av den for meg.

    Dog må jeg ta forbehold om at jeg ikke har hørt den på mer enn tre forskjellige forsterkere og at jeg kun har tyvlyttet borte, aldri hjemme. Jeg vil anta at Violectric V200 knne vært bra for dem.

    U kurve er rettte ordet, ja. Men hadde jeg tålt diskanten hadde jeg nok likt dem ;)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ CDWMcInSpots #268

    De nevnte ingenting om lydstyrke som jeg kan huske.

    Jeg skal lese den testen et par ganger til, for meg hadde testeren noe uvant språkbruk, jeg pleier normalt å forstå de fleste tester innenfor musikk og hifi ganske godt så lenge de er på engelsk eller nordisk språk, unntatt Finsk og Islansk må dog sies.:)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex TH-900

    Jeg skumleste omtalen i går ettermiddag. Da fikk jeg et mer nyansert inntrykk enn etter å ha lest innlegg #264.

    Omtalen er interessant. Forfatteren har sannsynligvis en annen lydsignatursmak enn en del andre. Jeg tror også musikksmak/-valg spiller inn. Man kan ofte bli klokere av slikt enn hallelujaomtaler.

    Jeg kommer antagelig tilbake til dette senere, men er opptatt utover dagen.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Omtaler er verdt ca null, for som det sies: egen mening om hva som er lyst/mørkt, dårlig/bra etc er helt forskjellig fra person til person. Ta omtalen av dali zensor 7 i lyd&bilde kontra what hifi:

    Dali Zensor 7 | Lyd & Bilde
    DALI Zensor 7 review from the experts at whathifi.com

    Kort oppsummert: LYD&BILDE mener mellomtonen er slank, mens de mener bassen er detaljert og fin. WHAT HIFI mener bassen er en grøt og mellomtonen er høyttaleren sin styrke. OMTALER: skikkelig relevant!
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Det er vel derfor vi har målinger og støtte opp under omtalene med, slik at ikke alt blir verdiløst fjas på tusen ord.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Omtaler er verdt ca null, for som det sies: egen mening om hva som er lyst/mørkt, dårlig/bra etc er helt forskjellig fra person til person. Ta omtalen av dali zensor 7 i lyd&bilde kontra what hifi:

    Dali Zensor 7 | Lyd & Bilde
    DALI Zensor 7 review from the experts at whathifi.com

    Kort oppsummert: LYD&BILDE mener mellomtonen er slank, mens de mener bassen er detaljert og fin. WHAT HIFI mener bassen er en grøt og mellomtonen er høyttaleren sin styrke. OMTALER: skikkelig relevant!
    Forsterkeriet som benyttes er nok en viktig kandidat her...

    Hvis man følger flere omtalere over tid kan man også danne seg et inntrykk av deres preferanser. Man må dog ha noen felles fellesreferansepunkter
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg skumleste omtalen i går ettermiddag. Da fikk jeg et mer nyansert inntrykk enn etter å ha lest innlegg #264.

    Omtalen er interessant. Forfatteren har sannsynligvis en annen lydsignatursmak enn en del andre. Jeg tror også musikksmak/-valg spiller inn. Man kan ofte bli klokere av slikt enn hallelujaomtaler.

    Jeg kommer antagelig tilbake til dette senere, men er opptatt utover dagen.
    Jeg har nå lest testen en gang til og tenkt litt rundt omtalen, og er nå sterkt enig med CDWMcInSpots tanker her.

    Samt den vanlige tvil når det gjeller mangelen på informasjon om utstyr, samt kommentaren om at phonene ikke hadde mini jack, sitter her å tenker disse kanskje har blitt testet på noe bærbart av utilstrekkelig kvalitet.

    Videre begrunner han sin omtale med en graf som viser en vis U form og ved den verste dippen nesten V form ved 500 til ca 700 Hz samt de nokså vanlige urolighetene rundt 10kHz og opp over.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hi-Fi News & Record Review publiserer målinger

    Det er vel derfor vi har målinger og støtte opp under omtalene med, slik at ikke alt blir verdiløst fjas på tusen ord.
    Hi-Fi News & Record Review publiserer målinger. Det har de også gjort i omtalen av Fostex TH-900.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Ok. Hadde vært interessant å se denne artikkelen for å se om hvor objektiv den er. Er dette et blad som selges i butikken, eller er det abonnementsløsning slik at man må være medlem for å få tilgang til artikkelen?
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Men jeg har jo sett målingene på TH-900 og ut fra de så virker den første beskrivelsen til JohnnyH beskrivende for hvordan impulse, square wave og frekvensrespons, samt waterfall plot ser ut.

    Underdempet dritthodetelefon.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Ok. Hadde vært interessant å se denne artikkelen for å se om hvor objektiv den er. Er dette et blad som selges i butikken, eller er det abonnementsløsning slik at man må være medlem for å få tilgang til artikkelen?
    Bladet var tilgjengelig hos de fleste Narvesen kioskene, iallefall nå før helgen.

    hfnoct13.gif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn