Høyttalere Fortsatt Hi-Fi?

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2019
Antall liker
6.381
Torget vurderinger
1
Om jeg ligger i senga og streamer Tidal fra mobilen til et par små aktive Dali høyttalere via bluetooth..... Er det fortsatt Hi-Fi? :rolleyes:

L

Lassencad

Gjest
Har du set/ læst min tråd

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.475
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Begrepet hi-fi blir vel ganske subjektivt/individuelt. Synes DU det låter bra - så er det hi-fi nok.

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.103
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Nei !! Det viktigste er ikke musikken, men LYDEN :devilish:
Musikk virker til og være underordnet

😜
Nei.. det aller viktigste er målinger i rom og av komponenter hver for seg..

• Haha
Reaksjoner: 2xJ
T

TT.

Gjest
Du sier ingenting om du streamer trådløst eller uten en tråd! 😂 Eller om det er noen ved siden av deg i sengen. Da kan det fort bli både HiFi og high End!

2

2xJ

Gjest
Du sier ingenting om du streamer trådløst eller uten en tråd! 😂 Eller om det er noen ved siden av deg i sengen. Da kan det fort bli både HiFi og high End!
Forskjell på en streamer og en dreamer om trådlåst....

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.618
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Er Hifi hvis du har investert i audiofil seng med «innebygget» akustikktiltak 👌🏻

E5B9E87B-F2F0-4E20-B052-59340F2A8A1A.jpeg

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.418
Sted
Sølvbyen
Kanskje jeg også burde begynne å drikke så jeg kommer meg tidligere opp om morran.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
God formiddag!
Dette er ikke hifi: Defrost Youth Choir på helgeseminar ute i det blå et sted.
Imidlertid er det en god referanse for hifi, siden det er virkeligheten. Damn good coffee, forresten.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.071
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Tipper du fortsatt har høy troverdighet i det du hører.. så ja.. hifi 👍

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.418
Sted
Sølvbyen
Det er definitivt en mulig løsning. Om det er en god en er selvsagt en annen sak.
Jeg liker egentllig å ligge lenge når jeg kan, så tror jeg dropper det. Også er jeg redd håret mitt kan bli bustete hvis jeg blir for full.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.005
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Begge deler er høyst relevante problemstillinger, ingen tvil om det.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
For de som har hifi som hobby, ser jo at noen betegner det man holder på med som en hobby vil det nok neppe være hifi

for alle som driver med dette fordi man ikke kan la være så tror jeg at kommer det musikk ut av det evner å nyte det rett og slett.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.418
Sted
Sølvbyen
For de som har hifi som hobby, ser jo at noen betegner det man holder på med som en hobby vil det nok neppe være hifi

for alle som driver med dette fordi man ikke kan la være så tror jeg at kommer det musikk ut av det evner å nyte det rett og slett.
Tror du er inne på et eller annet her. Jeg kan nyte musikk fra omtrent hva som helst av høyttalere og anlegg, laptoplyd er ingen hindring. Men jeg vil jo ha mer hvis jeg kan allikevel.

• Liker
Reaksjoner: JMM

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
602
Ja, så lenge du ligger i senga. Men i det øyeblikket du står opp, da er det ikke hifi mer! :D
I senga blir små trådløse Dali for HighEnd å regne, men er enig med deg i at dersom han står opp og setter seg ned for å lytte, ja da vil ikke lenger Dali'ene prestere like godt... Så du har faktisk et godt poeng her, at kvalitetskravene ikke er de samme hvor enn vi befinner oss, i visse sammenhenger er det enkle mer enn godt nok og i det han sovner så har ikke lyden lenger betydning i det hele tatt.

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Antall liker
2.354
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hvem bryr seg om noe er hifi, eller ikke? Vil heller snu spørsmålet til: liker du det?
Når man ligger i senga så får man ikke rett posisjon på alle instrumentene/vokal (både i bredde og dybde); så pr min definisjon går ikke dette under "hifi" :)

Topp Bunn