Om jeg ligger i senga og streamer Tidal fra mobilen til et par små aktive Dali høyttalere via bluetooth..... Er det fortsatt Hi-Fi? 
Vel, derfor jeg spør... Sikker mange meninger her inne.Man må jo først stille sig selv det spørgsmål
Hvad er HiFi?
Ja, så lenge du ligger i senga. Men i det øyeblikket du står opp, da er det ikke hifi mer!Om jeg ligger i senga og streamer Tidal fra mobilen til et par små aktive Dali høyttalere via bluetooth..... Er det fortsatt Hi-Fi?![]()
Nei !! Det viktigste er ikke musikken, men LYDENDet er i hvert fall musikk, og det er jo det viktigste.
I dette tilfellet er det jo ikke engang kablerSpørs helt på hvilke kabler du bruker!
Fjærene i madrassen bør ha en resonans på 528 hz for best mulig Hi-fi opplevelse.Kommer helt an på senga..
Vi er så inkluderende - selv sengeliggende får lov til å være med.Det kvalifiserer til medlemskap på HiFi sentralen. Alle skal med.![]()
Kommer helt an på senga..
Jeg må tilstå at jeg faktisk fortsatt er sengeliggende. Men vurderer å stå opp.Vi er så inkluderende - selv sengeliggende får lov til å være med.
Nei.. det aller viktigste er målinger i rom og av komponenter hver for seg..Nei !! Det viktigste er ikke musikken, men LYDEN
Musikk virker til og være underordnet
![]()
Forskjell på en streamer og en dreamer om trådlåst....Du sier ingenting om du streamer trådløst eller uten en tråd!Eller om det er noen ved siden av deg i sengen. Da kan det fort bli både HiFi og high End!
Jeg må tilstå at jeg faktisk fortsatt er sengeliggende. Men vurderer å stå opp.
Går hele anlegget på batteri og er det fra 4G da lissom?I dette tilfellet er det jo ikke engang kabler![]()
Gratulerer! Snart bambi også, bare jeg er ferdig med internett.Sluket - han er oppstanden!!
Kanskje jeg også burde begynne å drikke så jeg kommer meg tidligere opp om morran.
Jeg liker egentllig å ligge lenge når jeg kan, så tror jeg dropper det. Også er jeg redd håret mitt kan bli bustete hvis jeg blir for full.Det er definitivt en mulig løsning. Om det er en god en er selvsagt en annen sak.
Tror du er inne på et eller annet her. Jeg kan nyte musikk fra omtrent hva som helst av høyttalere og anlegg, laptoplyd er ingen hindring. Men jeg vil jo ha mer hvis jeg kan allikevel.For de som har hifi som hobby, ser jo at noen betegner det man holder på med som en hobby vil det nok neppe være hifi
for alle som driver med dette fordi man ikke kan la være så tror jeg at kommer det musikk ut av det evner å nyte det rett og slett.
I senga blir små trådløse Dali for HighEnd å regne, men er enig med deg i at dersom han står opp og setter seg ned for å lytte, ja da vil ikke lenger Dali'ene prestere like godt... Så du har faktisk et godt poeng her, at kvalitetskravene ikke er de samme hvor enn vi befinner oss, i visse sammenhenger er det enkle mer enn godt nok og i det han sovner så har ikke lyden lenger betydning i det hele tatt.Ja, så lenge du ligger i senga. Men i det øyeblikket du står opp, da er det ikke hifi mer!![]()
Når man ligger i senga så får man ikke rett posisjon på alle instrumentene/vokal (både i bredde og dybde); så pr min definisjon går ikke dette under "hifi"Hvem bryr seg om noe er hifi, eller ikke? Vil heller snu spørsmålet til: liker du det?
Husker en tid da det var innebygget bilradio/klokkeradio med høyttalere i sengegavlen.
Men det gjelder kun hvis det er vannseng!Godt å se subjektivismen flyte...![]()