Forsterkere Forsterker til Sonus Faber Amati Futura

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    ^^ Noe fra guruen i Buskerud:confused:. Så at et innlegg kom imellom. Svar til Slukets innlegg, dette.

mvh

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    312
    Sted
    Tranby
    Det finnes noen merker som Benchmark, Emotiva og Xindak som leverer skikkelig bra forsterkere til langt lavere priser enn de profilerte merkene. Kan man spare å punge ut med 250-350000, når man kan klare seg med 30-50000 kr?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    794
    Torget vurderinger
    5
    Eneste måten Evo2 kan finne ut av dette er å teste saker og ting hjemme.

Å komme med tips om hvordan den og den låter på høyttalere man ikke har hørt, i rom man ikke kjenner og kanskje ikke smaken til Evo2 er nesten bare til forvirring. At man enda til anbefaler forsterkere man ikke har hørt selv, synes jeg er rett og slett for dumt.

Få testa mest mulig hjemme Evo2 før du handler inn. Tar mye lenger tid, men er morro og tilslutt treffer du.

.... For en stund.

Følger med i letingen, da jeg virkelig kunne tenke meg Luxmanen din.
    Med andre ord burde ikke Evo2 spurt i det hele tatt ???

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.087
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Synes dette har vært en lærerik og bra tråd. Eneste feilen var at Evo ikke hørte på meg og kjøpte ett par fete McIntosh MC601 :rolleyes:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    ^^ Noe fra guruen i Buskerud:confused:. Så at et innlegg kom imellom. Svar til Slukets innlegg, dette.

mvh
    Kjenner ingen guruer, ikke i Buskerud heller.
    Du kjenner vel Ken? ;)

Jeg tror det siktes til MI når det står Buskerud. MI er jo blitt foreslått tidligere her i tråden. Men nå har jo Evo valgt "side", så vi får vente og se om han ombestemmer seg. Det beste jeg har hørt med disse høyttalerne, er det jeg selv har, dvs 2X480W i kl A. Du er inne på noe, Sluket.

• Liker
    Reaksjoner: oct

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.597
    Sted
    Stavanger
    Hovedmeldingen min er å unngå å sette piggdekk på en Ferrari.
    There is no such thing as a free lunch....

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.883
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Et skikkelig godt transistor trinn med gode strømreserver er tingen, høyttalerne har et komplekst delefilter og flere basselementer, kombinert med en virkningsgrad som nødvendigvis blir midt på treet med denne type konstruksjoner. Skal du ha kl. A så blir det virkelig stort og dyrt, et kvalitetstrinn i kl.AB er ingen dårlig løsning og vil gi deg nok kraft kombinert med god lyd. Kl. AB med skikkelig headroom er langt bedre enn kortpustet kl.A.
    Du har nok rett i det,Sluket. Blir gøy og teste ut CJ nå først,så får jeg hørt det også. Aldrig hadt CJ før.

O

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    C.J. er utmerkete produkter, men var det ikke s.s. du helst ville ha?

mvh

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Distinctive, Evo2: Langt derifra. Men så store må altså rørbestykka sluttrinn- eller egentlig også transistoriserte- være for å vekke Futura..Ellers vites det nok allerede at sistnevnte prinsipp- helst bygget av mannen i Alingsås- er mitt personlige valg på italienere. Ref Slukets innlegg her oppe..Uansett, Ove: Du har nok den pakka lenge. God jul, alle sammen! Da tar jeg juleferie fra HFS..

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.883
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Distinctive, Evo2: Langt derifra. Men så store må altså rørbestykka sluttrinn- eller egentlig også transistoriserte- være for å vekke Futura..Ellers vites det nok allerede at sistnevnte prinsipp er mitt personlige valg på italienere. Ref Slukets innlegg her oppe..Uansett, Ove: Du har nok den pakka lenge. God jul!
    Takk,og god jul til deg også :)

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn