|
Jeg har Mercedes og BMW ogsåOh, hadde ikke jeg ikke vært så nevrotisk og ekstremt glad i Accuphase 470 sin sinnsykt perfekte finish, så kunne jeg latt deg prøve min. Men er redd siden du kjører Audi at du ikke bryr deg nok om hvordan ting ser ut![]()
#bortkastetinnlegg
sier mannen som kjører oppjazza boble! MakanOh, hadde ikke jeg ikke vært så nevrotisk og ekstremt glad i Accuphase 470 sin sinnsykt perfekte finish, så kunne jeg latt deg prøve min. Men er redd siden du kjører Audi at du ikke bryr deg nok om hvordan ting ser ut![]()
#bortkastetinnlegg
Synes da dette forslaget ser greit utDu ser hva som gjelder... :
![]()
Koster å vara kar
![]()
![]()
Hmm, trodde jeg skulle bli husket for min Alfa fetisj jeg.. Hehe Ikke Konas bil..sier mannen som kjører oppjazza boble! MakanOh, hadde ikke jeg ikke vært så nevrotisk og ekstremt glad i Accuphase 470 sin sinnsykt perfekte finish, så kunne jeg latt deg prøve min. Men er redd siden du kjører Audi at du ikke bryr deg nok om hvordan ting ser ut![]()
#bortkastetinnlegg
Ja, seff gjør den det. Hadde AMS35, og den var varm (og skit god), men fortsatt ikke så varm som mange rørforsterkere. AMS-serien er noe helt annet enn resten av produksjonen, ikke ulik Accuphase sine kl A kontra "bread&butter" AB-forsterkere.Den kommer nok med en heftig strømregning på kjøpet ogsåSlår enda et slag for den MF AMS100 som var på brukten, og er kanskje det ennå? Les deg opp på den, du.![]()
Bladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
Har du noe som overhodet ikke er aktuelt? Og hva tenker du egentlig er et pristak?
Brukt er vel uansett ønskelig siden "noe" av budsjettet ditt dro sin kos i Amati?![]()
Fins jo fryktelig mye der ute, men mye av det koster jo sjela og skjorta![]()
P 7000 er den grei? Står en i SverigeBlir spennende å følge med på hva du prøver av forsterkere fremover.
Min Luxman 505ù opplevde jeg som litt strømsvak på Focalene jeg engang hadde.
Håper du ender opp med en heftig Accuphase effekt forsterker![]()
Brukte ikke Vadseth Eximus s1 2stk på schvære respons og andre htt en stund? 2x500w i brokoblet. Har hørt de på Focal Diva. Og lånt en. Testene juger ikke på de.Bladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
Har du noe som overhodet ikke er aktuelt? Og hva tenker du egentlig er et pristak?
Brukt er vel uansett ønskelig siden "noe" av budsjettet ditt dro sin kos i Amati?![]()
O
Veteranbilen må du vel spare? Litt lufting må du ha til vårenBladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
O
Hegel er heller ikke på ønske listaVeteranbilen må du vel spare? Litt lufting må du ha til vårenBladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
OIkke bare sitte inne og nyte lyden
Tror du et oppsett med Classe forsterkere ville funket? Ligger et heftig oppsett med forforsterker og
2 monoblokker på Finn. Gjerne stiv pris det og på ca 100.000 kr.
Så har du jo et traust og norsk merke, HegelH30 effekten burde jo klare biffen.
Der har man evig effekt og kan jo tune lyd med valg av forforsterker. Om man ikke
evt går for P30. Eller er en kraftig integrert sak mest aktuell? Hvis du ønsker noe som
visuellt også skal matche høyttalerne så er det jo sistnevnte kanskje ikke sprekeste i design.
Trenger ingen alternativer,bare å kjøpe og haBrukte ikke Vadseth Eximus s1 2stk på schvære respons og andre htt en stund? 2x500w i brokoblet. Har hørt de på Focal Diva. Og lånt en. Testene juger ikke på de.Bladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
OBillig alternativ mens man tenker videre.?
Jo jeg skal ikke klandre deg for ikke å ville ha Hegel. Men det Classe settet jeg så er innenfor budsjett.Hegel er heller ikke på ønske listaVeteranbilen må du vel spare? Litt lufting må du ha til vårenBladelius Krell og T+A ellers er jeg åpen for det meste,må bli brukt ja. Eller vente til våren og selge veteran bilenHei Ove
OIkke bare sitte inne og nyte lyden
Tror du et oppsett med Classe forsterkere ville funket? Ligger et heftig oppsett med forforsterker og
2 monoblokker på Finn. Gjerne stiv pris det og på ca 100.000 kr.
Så har du jo et traust og norsk merke, HegelH30 effekten burde jo klare biffen.
Der har man evig effekt og kan jo tune lyd med valg av forforsterker. Om man ikke
evt går for P30. Eller er en kraftig integrert sak mest aktuell? Hvis du ønsker noe som
visuellt også skal matche høyttalerne så er det jo sistnevnte kanskje ikke sprekeste i design.
Har jo båt så luftet meg får jeg,er ca 100000kr som er Max. Kommer litt greier på test i morgen så da får vi se,det mangler Riaa bare så det må kjøpes inn eller lånes
O
Hvordan er den i bassen?Hva med den oppgraderte SE versjonen av ARC Ref 75. Den har jo de nye KT150 rørene. Jeg bruker selv standard utgaven av Ref 75, men har oppgradert rørene til KT150. I mitt oppsett og på mine høyttalere er det mer enn nok krefter, men nå er de vel ikke helt så krevende som Futura.
Bassen ble bedre/tyngre/mer definert etter jeg installerte KT150 rørene, men generelt heller Ref 75 litt mot det varme. Jeg har bedre bass nå enn med noen av mine tidligere forsterkere, men det har jo en god del å gjøre med Gold 300 høyttalerne og REL sub'en også.Hvordan er den i bassen?Hva med den oppgraderte SE versjonen av ARC Ref 75. Den har jo de nye KT150 rørene. Jeg bruker selv standard utgaven av Ref 75, men har oppgradert rørene til KT150. I mitt oppsett og på mine høyttalere er det mer enn nok krefter, men nå er de vel ikke helt så krevende som Futura.
Liker ARC
O
Klart du kanLurer på hvordan 500 Peachtree watt vil låte sammen med Futura. Kan jeg ta med min forsterker hjem til deg(Evo2) for en test? Om de passer bra sammen vet jeg hva jeg skal spare til årene fremover![]()
Jeg for min del liker ideen svært godt. Ellers vet du at jeg forventer ikke noe annet enn gromt Accuphase-gear når du skal oppgradere fra Luxman uten å gå for en kraftig rørforsterker, hvis du ikke oppgraderer innen samme merke. Accuphase er den logiske oppgraderingen skal du holde stilen og skifte merke. Og å holde stilen er viktig, enten det gjelder riktige sko til riktig antrekk eller riktig forsterker til riktig høyttaler. Dine Amati Futura er kunstverk, det samme er Luxman og Accuphase. Både boblejakke og fedora er glimrende plagg til sitt bruk, og kan rent funksjonelt fungere fint sammen, men er uansett en vederstyggelighet i kombinasjon. Skjønnhet skal komplimenteres, ikke suppleres med enhver for anledningen teknisk fungerende komponent. I mitt hode er det strenge regler når man er så "dum" å investere i noe som kombinerer både ekstrem skjønnhet og ytelse.Hvordan er den i bassen?Hva med den oppgraderte SE versjonen av ARC Ref 75. Den har jo de nye KT150 rørene. Jeg bruker selv standard utgaven av Ref 75, men har oppgradert rørene til KT150. I mitt oppsett og på mine høyttalere er det mer enn nok krefter, men nå er de vel ikke helt så krevende som Futura.
Liker ARC
O
Phhuu det var litt og lese igjennom på mårranJeg for min del liker ideen svært godt. Ellers vet du at jeg forventer ikke noe annet enn gromt Accuphase-gear når du skal oppgradere fra Luxman uten å gå for en kraftig rørforsterker, hvis du ikke oppgraderer innen samme merke. Accuphase er den logiske oppgraderingen skal du holde stilen og skifte merke. Og å holde stilen er viktig, enten det gjelder riktige sko til riktig antrekk eller riktig forsterker til riktig høyttaler. Dine Amati Futura er kunstverk, det samme er Luxman og Accuphase. Både boblejakke og fedora er glimrende plagg til sitt bruk, og kan rent funksjonelt fungere fint sammen, men er uansett en vederstyggelighet i kombinasjon. Skjønnhet skal komplimenteres, ikke suppleres med enhver for anledningen teknisk fungerende komponent. I mitt hode er det strenge regler når man er så "dum" å investere i noe som kombinerer både ekstrem skjønnhet og ytelse.Hvordan er den i bassen?Hva med den oppgraderte SE versjonen av ARC Ref 75. Den har jo de nye KT150 rørene. Jeg bruker selv standard utgaven av Ref 75, men har oppgradert rørene til KT150. I mitt oppsett og på mine høyttalere er det mer enn nok krefter, men nå er de vel ikke helt så krevende som Futura.
Liker ARC
O
Skal en først gå inn på et kompromiss synes jeg jorweds lille påminnelse om egen suksess er verdt å ta med seg. Jeg er riktignok Xindak-eier selv, og dermed ikke helt uten bias, men siden jeg er rørmann og vi nå snakker om transistor så tror jeg akkurat de monoblokkene jorwed har kjøpt seg muligens er det mest undervurderte produktet innen high end. Kombinert med EAR pre er det også stilfullt på en enkel måte og vellydende. Kanskje jeg kan vise litt fravær av bias med å ikke anbefale noen rørforsterkere fra Xindak for Evo2, hverken pre eller effekt. Ingen av Xindaks rørforsterkere vil kunne matche din Luxman på dine høyttalere, men jeg tror de klasse A-blokkene med en svært god rørpre vil gi din Luxman sterk konkurranse på lavt til moderat lyttenivå og være klart bedre på høyt volum. Jeg skriver det litt som fanboy av både Luxman, Xindak og EAR.
Vi må jo ikke glemme at Luxman L-590 AX spiller flott på Amati Futura allerede, det er først ved høyt volum Evo2 mangler noe. Å nedgradere lydkvaliteten til det en Hegel H30 er for å få ekstra krefter når det skal blåses for fulle mugger er en forferdelig tanke. 95% av all lytting over tid foregår i akkurat det volumet som er L-590 AX trivselsområde, så forandre på selve lydkarakteren vil være en potensielt katastrofal handling. Hvis vi skal diskutere oss fram til en oppgradering for Evo2s Luxman blir det kontraproduktivt å ikke hele tiden ha lyden av Luxman i hodet som malen for rett og galt. Vi snakker her om en klassisk klasse A-forsterker fra et merke med en såpass kjent lydprofil som Luxman. Det låter overdådig og luksuriøst, og det er derfor Accuphase er den åpenbare fortsettelsen i sagaen. En virkelig kraftig rørforsterker som denne posten starter med er selvfølgelig et valg jeg personlig ville vært mest interessert i. Utover det trenger jeg ikke gjenta meg selv, sett bort fra at jeg vil henstille folket på å tenke konstruktivt når de gir råd, og ikke bare baserer de på en forsterkers evne til spille høyt på Amati Futura uten å få pusteproblemer. For skal vi gjøre det kan vi like gjerne anbefale rimelige PA-forsterkere som klarer å kontrollere høyttalerne. Og gjør vi det har vi havnet på et kriminelt lavnivå i akkurat denne bestemte saken som bør føre til flere ukers utestenging fra asylet.
Edit: La meg legge til at jeg anser annerledes for å være galt og en nedgradering. På andre høyttalere, i andres stuer og med andres ører vil det kanskje stille seg annerledes, jfr. Evo2s holdning til for eksempel Bladelius og Hegel. I hans ører er det feil, og da er det feil råd når vi vet at preferansen er den type lyd Luxman L-590 AX gir ved normalt lyttenivå. Det er fasiten, så ikke la det bli til en diskusjon om en Bladelius er en dårlig eller god forsterker. For den er god, men feil.
Hehe sant nok! Kan jo bare sitte og glo på deTrenger du egentlig forsterker? De er jo så flotte i graphite at det er nesten nok å ha dem som dekorasjon. #ikkemisunneligneida
Jeg er litt betatt, men syns prisen er høy. Dette er trolig et bilde av innmaten på den billigste integrerte derfra, Shinai. Ser ganske gjennomtenkt og tung ut.Faktisk ikke et ueffent forslag med Grandinote. De har også suset av noe ekstra over seg, i motsetning til flere andre forslag.
Det har jeg forsøkt, men syntes det var vanskelig å få høyttalerne til å lyde optimalt da.Du har ikke vurdert å bare beholde Luxman til toppen da å kjøpe en egnet forsterker til bassene ?
Siden du liker Luxman så godt.