Nå ble jeg nysgerrig. Hva ville du ha valgt?Bia: Hold deg til den lista du allerede har…Der finner du det du leiter etter..Kudos, PMC, Neat…Jeg veit hva jeg hadde valgt, for å si det sånn..
|
Nå ble jeg nysgerrig. Hva ville du ha valgt?Bia: Hold deg til den lista du allerede har…Der finner du det du leiter etter..Kudos, PMC, Neat…Jeg veit hva jeg hadde valgt, for å si det sånn..
Yeah, sorry about that. Ikke meningen å kuppe tråden eller være besserwisser, prøvde bare å få fram at det kan være smart å sammenligne før man kjøper noe.Og med det tenker jeg vi setter strek for stativhøyttalerdiskusjonen (Dagens lengste ord).
Takker for engasjementet![]()
Vill gjetning fra meg, PMC?Nå ble jeg nysgerrig. Hva ville du ha valgt?
Har du vurdert disse..
![]()
Butikk - Xavian Quarta demo par, helgetilbud!
Helgetilbud, ny pris! Vi selger nå våres demo par av Xavian Quarta pga at nye demo modeller skal på plass. Dette er en stor stativ modell på hele 40kg uten stativer. Her blir det kun brukt de beste elementene som Barletta produserer. Høyttalerne...www.hifisentralen.no
Bred baffel og trykk-kammer konstruksjon burde passe en plassering nærme vegg. Pris på 59` med villedende på 146`er vel ikke så gal demopris. 8 ohm er vel en fordel mens effektiviteten kanskje blir noe for lav til din forsterker? Synes i hvetfall designet er veldig positivt for en type høyttaler konstruksjon som dette, i hvertfall med de tilhørende stativene hadde de fått innpass hos meg.
Alle virkelig gode høyttalere er dyre - få dyre høyttalere er virkelig gode.Det gjør ingenting, jeg synes bare det er vitti - var igrunnen bare for å tulle litt. Men det er en veldig interessant diskusjon.
Jeg synes det kan være vanskelig å være nøytral i forhold til pris. Det ligger liksom i oss at du får det du betaler for.
Etter noen smeller blir man imidlertid litt mer forsiktig. Jeg har også oppdaget at det som er vedtatt at er «best» ikke alltid er det jeg er ute etter.
Ikke uenig i ide og tankegang. Men ikke alle har den luksus av å prøve, feile, prøve og lykkes. Etterhvert.. Enkelte ganger er det greit å kjøpe noe, bære det inn, sette på litt musikk og ta en ølBestill Radian 5215 15" med beryllium diskant coaxer inkl. medfølgende delefilter fra eks. Lyd og akustikk, Bergen.
Få hjelp her på HFS til å simulere passende kasse.
Få hjelp til å bygge, eller bygg sjøl.
Jeg tror dette er en sak som passer First Watt F6, 25 watt...den er vel klasse A vil jeg tro?
Du trenger talere med HØY virkningsgrad til denne ampen.
Vis vedlegget 824429
Denne vil jeg tippe koster 30 laken paret inkl. delefilter, men vil sannsynligvis spille fletta av tilsvarende prisede boutique talere.
Ja, du har et poeng der.Ikke uenig i ide og tankegang. Men ikke alle har den luksus av å prøve, feile, prøve og lykkes. Etterhvert.. Enkelte ganger er det greit å kjøpe noe, bære det inn, sette på litt musikk og ta en øl
Egentlig har du helt rett, og det er jo noe sånt jeg egentlig har lyst til. MEN dessverre så må tiden fordeles på små unger, hus hage hytte og biler som behøver service - dvs. at jeg rett og slett ikke kan prioritere et slikt prosjekt nå.Bestill Radian 5215 15" med beryllium diskant coaxer inkl. medfølgende delefilter fra eks. Lyd og akustikk, Bergen.
Få hjelp her på HFS til å simulere passende kasse.
Få hjelp til å bygge, eller bygg sjøl.
Jeg tror dette er en sak som passer First Watt F6, 25 watt...den er vel klasse A vil jeg tro?
Du trenger talere med HØY virkningsgrad til denne ampen.
Vis vedlegget 824429
Denne vil jeg tippe koster 30 laken paret inkl. delefilter, men vil sannsynligvis spille fletta av tilsvarende prisede boutique talere.
Spør @Zulu om hva han synes om sine talere.
Han har noe med omtrentlig samme innmat, men bor dessverre langt fra Bergen.
For du har eid Kudos og Neat også, helt utrolig hva du har kjennskap til. Nå må du nesten legge frem bevis på hva du hiver ut i eteren av påstander.Bia: Hold deg til den lista du allerede har…Der finner du det du leiter etter..Kudos, PMC, Neat…Jeg veit hva jeg hadde valgt, for å si det sånn..
Du har helt rett, og det er vel den veien man har lyst til å gå men...Disse radiansakene og en kar fra Toten, Kvinesdal eller Drøbak til å bygge kabinetter gir rom for å bruke tid til alt annet en å bygge da.
det er jo kostbart, men ikke dyrt, for du får det du betaler for tross alt. Og betviler at det vil stå tilbake for masse som er i kommersielt salg samt at man støtter norsk næringsliv.
jeg er dessverre på jobb da, men sånn egentlig så har jeg bestemt meg "allerede"Vet ikke hvor du er i Norge, men om et par uker er det messe i Horten. Det skal ligge ute en utstillerliste, kan hende noe av de du ser på skal demonstreres der (?)
Skal skynde meg å si at en ikke kan eller bør basere en anskaffelse på en kjapp lytt i et hotellrom i Horten. Men en får ihvertfall sett produktene...
Det er mange som hvet hva du hadde valgt.Bia: Hold deg til den lista du allerede har…Der finner du det du leiter etter..Kudos, PMC, Neat…Jeg veit hva jeg hadde valgt, for å si det sånn..
Han svarer nok PMC.Nå ble jeg nysgerrig. Hva ville du ha valgt?
Spennende hva du har valgt Lundjeg er dessverre på jobb da, men sånn egentlig så har jeg bestemt meg "allerede"![]()
Jepp, nå er det måtehold, størrelse og brukervennlighet som står i sentrum. Og ikke minst at familie, unger og robotstøvsuger skal kunne ferdes fritt i stua uten at jeg blir hysterisk - fotballer er imidlertid ennå forbudt!Spennende hva du har valgt LundDu har virkelig valgt en ny vei når en tenker på hva du holdt på med før
Ha en fin helg
mvh
Da blir kanskje stativhøyttalere aktuelt likevel?Og med det tenker jeg vi setter strek for stativhøyttalerdiskusjonen (Dagens lengste ord).
Takker for engasjementet![]()
Hehe, du husket denne tråden jaDa blir kanskje stativhøyttalere aktuelt likevel?(Jf. annonsen på Torget.)
Hehe, du husket denne tråden ja- ja man skal aldri si aldri...
Nå får vi se hva som skjer. De fungerer utrolig godt lydmessig så å finne en passende erstatter blir ikke lett.
mvh