Digitale avspillere Forslag til DAC.

X

X186841

Gjest
Bittelitt "varmere" lyd med AK4497 enn med ESS 9038 påstår de som konstruerer dac,er.
Har hatt SMSL SU-8 med Ess 9038 og har nå Topping D-70 med AK4497, bittelitt mer nyanser og dynamiske kontraster med D-70. SU-8 kunne bli bittelittegrann slitsom i lengden, mer på hugget. Men begge er langt bedre enn dac,er fra Arcam, Naim, Pioneer ++ som jeg også har hatt.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
En ting til. Jeg ser det ligger en Abrahamsen V30 pre og Hegel 11dac samlet til salgs på Finn. Kanskje det hadde vært noe? ;-)
Synsing?
Som nevnt: Om du kun skal ha digitale kilder vil ikke en "normal" forforsterker ha særlig å bidra med. Betydelig smartere å gå for Hegel HD20 i stedet for HD11 + forforsterker. Det ene er to bokser, det andre en en enkelt boks som låter klart bedre enn kombinasjonen av de to andre.

EDIT: Ligger f.eks. en Wyred For Sound DAC på Finn for 5500,-. Den er ikke dum.

Mvh
Håkon Rognlien
Takker og bukker, Håkon. Skal ringe på denne Wyred! ;-)
Ble det noe ut av denne?
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Bruker selv hegel hd12 som pre/dac. Har lenge sverget til rør men hegel gjør jobben. Stort rom, troverdig klang, kjapp, kjøtt på beinet og oppløst så det holder. Hd 20/25 har muligens mer påkostet analogdel som bør låte bedre? ( noen som har sammenlignet?)
 

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2016
Innlegg
100
Antall liker
127
Torget vurderinger
7
Jeg kjøpte en brukt strøken Anthem MRX 500 (NOK.2.200,-) og hodetelefonforsterkeren på denne
enheten er det beste jeg noensinne har hørt. Den låter bedre enn min Burson Conductor V2+ som
anses å være noe av de beste hodetelefonforsterkerene på markedet. Du kan i tillegg justere en del
parametere på hodetelefonutgangen. GENIALT. Når jeg spiller musikk på Blu-Ray plater med DTS-HD
Master Audio med Dolby headphone så låter det bare fenomenalt bra med en enorm dynamikk. D.V.S
at DAC`en som sitter i denne enheten må være usedvanlig god.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
^ Dette er rett og slett en hjemmekinoreceiver, er det ikke så?

Mvh
Håkon Rognlien
 

spaceman_2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.07.2016
Innlegg
88
Antall liker
108
Har haft 2 dac før , men købte en Marantz HD-dac1 . Som gør arbejdet . Dejlig analog lyd og i tillæg en hovedtelefon forstærker . Den er jeg glad i . mvh Space
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
En ting til. Jeg ser det ligger en Abrahamsen V30 pre og Hegel 11dac samlet til salgs på Finn. Kanskje det hadde vært noe? ;-)
Synsing?
Som nevnt: Om du kun skal ha digitale kilder vil ikke en "normal" forforsterker ha særlig å bidra med. Betydelig smartere å gå for Hegel HD20 i stedet for HD11 + forforsterker. Det ene er to bokser, det andre en en enkelt boks som låter klart bedre enn kombinasjonen av de to andre.

EDIT: Ligger f.eks. en Wyred For Sound DAC på Finn for 5500,-. Den er ikke dum.

Mvh
Håkon Rognlien
Takker og bukker, Håkon. Skal ringe på denne Wyred! ;-)
Ble det noe ut av denne?
Nei, men det ble en Parasound isteden - kjempefin lyd og er storfornøyd! ;-)
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Hifi freaks har Cambridge azur 851N til ca 8000 ddk, Det er en elendig wifi antenne der er med, så det er bedste at køre kablet, hvis du skal have Tidal osv.
Hva med Cambridge dac magic plus?
Jeg har en slik og er veldig fornøyd.
Har også en Henry mk II, som også spiller veldig fint hos meg.
Begge disse koster tett på ingenting, så nedsida er svært begrenset etter min mening.
Har dog begrenset erfaring, så jeg har sikkert ikke all verdens tyngde i diskusjonen.
:)
 

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2016
Innlegg
100
Antall liker
127
Torget vurderinger
7
Korrekt Anthem MRX 500t er en hjemmkinoreceiver. Jeg har jo alltid lest at AV receivere har
veldig dårlig hodetelefon amp., men i dette tilfelle så stemmer det overhode ikke. Samme
fenomenale dynamiske lyden fra headphone amp gjelder for Blu-Ray, CD, SACD, USB musikk
etc. Man må inn i menyen for å justere en del parametere før man får denne fantastiske
dynamiske lyden. Jeg regner meg selv som en over middels interessert i hjemmekino, HiFi
og jeg har hørt og testet ut en del utstyr gjennom årene.
 

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2016
Innlegg
100
Antall liker
127
Torget vurderinger
7
Har selv en Marantz HD-DAC1 og synes at den låter altfor skarpt og mangler den gode
analoge dynamikken. Den beste hodetelefonforsterkeren jeg har hørt er Stello HP100 MK2
som har den gode dynamiske analoge lyden. Har selv en Stello HP100 MK2.
 
Topp Bunn