Forslag til apperat/strømkabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.280
    Antall liker
    3.622
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke sørge for, at der ikke er nogen begrænsning på noget tidspunkt! Hvorfor nøjes med det måske underdimensionerede? Hvorfor gå efter laveste fællesnævner?

    Har du prøvet at lytte forskel på et installationskabel? Har du lyttet forskel på installationskabler med samme dimension, men anderledes mærke? Det har jeg!
    Vægkontakter? Sikringsholder? Egen Hi-fi gruppe før og efter? Dedikeret strømtræk med instalationskabler?

    Vil du påstå, at en trafo ikke påvirker lyden? At hvis den har veldig tynd tråd, så er alt lige meget?

    AudioQuist signalkabler som du omtaler, har jeg kun et enkelt af. Her foretrækker jeg DH Labs Silversonic.

    AudioQuist digitalkabel AES/EBU bruger jeg imellem drev og Dac. AudioQuist Coffee har jeg, og det er fremragende og det bedste jeg har lyttet til.
    Når du mener, at det bare er tull, så må du have prøvet forskellige? At skifte strømkabler er oftest godt, men man skal altid vurdere det på eget anlæg, Det er ikke sikkert, at det er der man skal sætte ind.

    Måske kan man ikke høre en forskel, fordi der er andre ting, der er så meget vigtigere at få styr på i ens opsæt.
    Jeg har vært borti AQ, og aldri igjen skal den dritten i noen av mine systemer igjen. Det hjelper ikke med 4kvmm kabel når man har et presspunkt og kontakt-flate med et nålestikk som terminerer vel!? Har du faktisk åpnet og sett i noen av termineringene på dine AQ kabler? Jeg har nemlig åpnet og sett, og har faktisk ikke sett verre kvalitet noen gang.

    Hva er underdimensjonering da? Er å følge standarder underdimensjonering? Dine anbefalinger er jo stikk i strid med det elektro montører anbefaler og følger av lovverk, ihvertfall her i Norge.

    Skaff deg en effekt-logger, så finner du nok utav at du faktisk ikke bruker de store strømmene som du tror at du gjør.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.640
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg bruger AudioQuist strømkabler, fordi de er de bedste jeg har lyttet til. Jeg foretrækker High Current udgaven. Men surt, hvis de sjusker. Jeg har dem i den dyre ende.
    Jeg bruger 2x6 kvadrat installationskabel pr leder, fordi så var jeg sikker på, at der på ingen måde var nogen begrænsning af strømmen. Prismæssigt er det næsten det samme. Overkill ja, men der er nok mindre påvirkning af isoleringen rundt om. Måske er det derfor. Der er dog Klangmodul på den ene hi-fi del med de 5x6 kvadrat og den anden har LK Ness16 amp på den anden med 5x2,5 kvadrat. Her skal der sætteset Klangmodul ind også.
    I hvert fald gav det en tydelig mere dynamisk lyd med mere kraftfuld dyb bas.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.280
    Antall liker
    3.622
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruger AudioQuist strømkabler, fordi de er de bedste jeg har lyttet til. Jeg foretrækker High Current udgaven. Men surt, hvis de sjusker. Jeg har dem i den dyre ende.
    Jeg bruger 2x6 kvadrat installationskabel pr leder, fordi så var jeg sikker på, at der på ingen måde var nogen begrænsning af strømmen. Prismæssigt er det næsten det samme. Overkill ja, men der er nok mindre påvirkning af isoleringen rundt om. Måske er det derfor. Der er dog Klangmodul på den ene hi-fi del med de 5x6 kvadrat og den anden har LK Ness16 amp på den anden med 5x2,5 kvadrat. Her skal der sætteset Klangmodul ind også.
    I hvert fald gav det en tydelig mere dynamisk lyd med mere kraftfuld dyb bas.
    Jeg hadde ingen begrensninger på strømmen jeg heller på 2,5kvmm strømkabel, da kjørte jeg 4 stereo amper med 2000W pr kanal, + 2 stereo amper på 600w pr kanal. Tror jeg var oppe i hele 5 Ampere samlet på 230V da var det godt over kino nivå og ordentlig ubehagelig å være i rommet! Surround pre dro 0,5A konstant av det som ble brukt her.. Hadde også et par subber utenfor måleren..
    Målte godt over 105dB her kan man si. Trengte heller ikke kraftigere "bass" når lydtrykket allerede er på 115dB på det under 80Hz...
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring er at dette er svært avhengig av anlegg. Jeg har hatt anlegg hvor jeg hører null forskjell, og det jeg har nå hvor jeg hører mye. Prøv å få låne noen fra butikk eller kjøp brukt og legg ut igjen ved null effekt 😊 Lykke til og stol på dine egne og ikke andres ører
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn