B
Back_Door
Gjest
Hvor leste du i denne testen at de faktisk ikke foretok nivåmatching? Om det ikke står beskrevet at nivåmatching ble foretatt, betyr vel ikke det at det faktisk ikke ble foretatt? Det du beskriver om nødvendigheten av nivåmatching er så innlysende, at jeg faktisk antok at også gjengen i Fidelity hadde den kunnskapen..Jeg har ikke påstått at det ikke er hørbare forskjeller mellom CD-spillere, bare for å ha det klart. Imidlertid er det, så vidt jeg har skjønt, godt dokumentert at en av de viktigste forutsetnignene for å vurdere to komponeneter opp mot hverandre er nettopp nivåmatching, da forskjell i lydstyrke vil resultere i betydelig lydmessige forskjeller. En grunn til dette er f.eks. at ørets oppfatning av ulike frekvenser er volumavhening. F.eks er det lite bass jo lavere man spiller, det kommer av hvordan hørselen fungerer.
Poenget mitt er bare at om man ønsker å ta seg bryet med å blindteste noe, bør man sørge for at i alle fall de viktigste forutsetningene for å reelt kunne sammenligne er til stede. Jeg mener at det ikke er tilfelle i testen til Fidelity. Det var egentlig hele poenget mitt.