O
om.s
Gjest
Å være kristisk er sunt til en viss grad hva gjelder mer el mindre alle livets områder, men når det kommer til HiFi så skal denne skepsisen dyrkes i overdrift, det gode gamle uttrykket "om ikke se skogen for bare trær" synes jeg i mange sammenhenger er farlig treffende, el "ikke høre musikken for bare analyser og målinger"...Jeg bruker selvsagt også tid på HiFi fordi jeg ønsker den opplevelsen. Men alt til sin tid. Av og til kan det være viktig å ikke la entusiasmen overskygge de kritiske vurderingene. Noen har en mer nøktern tilnærming enn andre.
Hvordan kan du si at noen har enn mer nøktern tilnærming enn andre? bare for at noen bryr seg mer om målinger og analyser enn opplevelser?.
Det betyr jo ikke at de som setter opplevelsen først løper hodeløse rundt og nærmest skriker etter en HiFi-sjappe å blakke seg på!.
Som sagt både av undertegnede og flere, mange ganger tidligere, musikkopplevelsen blir aldri objektiv, så hvorfor lete etter "objektive sannheter", noe som alle alikevel vil bli tolket subjektivt i sluttenden?.
I en utviklingsfase/situasjon av produkt/er stiller det seg selvsagt noe anderledes.
mvh