Forsøk på en verdig måte å muliggjøre beskrivelsen av Jerrys og Mikaels sjenanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.485
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Lekkert!
    Er det en Denon DVD-A 1 XV på nederste hylle? Jeg ble nylig spurt av en kamerat om jeg ville overta hans defekte A1XV etter at den ikke overlevde frakten fra Buenos Aires. Platene snurrer, men det kommer ikke lyd. Den er jo bortimot 20 år gammel, så jeg lurer på om den låter bra nok, spesielt på SACD-avspilling, til at den er verd å bruke tid på å forsøke å reparere. Noen synspunkter på dette?

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert!
    Er det en Denon DVD-A 1 XV på nederste hylle? Jeg ble nylig spurt av en kamerat om jeg ville overta hans defekte A1XV etter at den ikke overlevde frakten fra Buenos Aires. Platene snurrer, men det kommer ikke lyd. Den er jo bortimot 20 år gammel, så jeg lurer på om den låter bra nok, spesielt på SACD-avspilling, til at den er verd å bruke tid på å forsøke å reparere. Noen synspunkter på dette?
    Det er en gedigen sak. Sacd bruker jeg lite av, men på cd leverer den.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Du har byttet ut CJ pre/power med Kondo Overture?! Hvordan funker det? Nok "juice"?

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Du har byttet ut CJ pre/power med Kondo Overture?! Hvordan funker det? Nok "juice"?
    Det er faktisk det. Veldig overasket. Man kan spille veldig høyt, på realistisk klubbnivå og det er mer av alt. Stillere, mer dynamisk og realistisk, mer forfinet. CJ er råbra, og jeg nølte med Kondo da det er på papiret lite effekt i forhold. Og jeg har drevet med Levinson før det. @Fosse spurte meg hvorfor Kondo bare stod der og jeg ble svar skyldig. Det er noe eget med en integrert sak fra øverste hylle. Match mellom pre og effekt er en ting, men magien...

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.234
    Sted
    Polen
    Det er noe eget når liveplata settes på og den gedigne Sluket-vekta ( vår kjære fraværende Broder) senkes ned, og det hele starter. Waterline, Knife, West, Writer fra 79. I Rustbeltet.
    Vis vedlegget 1149977
    Jeg har bare strømmet den plata, men for en konsert. DS på sitt beste (jepp!), svært bra opptak og litt studiokrydder fra Guy Fletcher. Jeg hadde gitt opp håpet om offisielle overraskelser fra DS. Dengang ei.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Endelig fredag. Når en ikke finner den gamle CD skiva og minnet om denne er sterkt, vell da er det mer enn greit å kjøpe på nytt på plastikk. Og fy faen så bra Keith er på egenhånd. Main offender, nesten så en bør ta opp sigarettrøyking.
    20251003_165351.jpg

Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Etter knusing av vinglass med tilhørende søl, irritasjon og tap gjøres det et nytt forsøk. Dette foto er tatt med erstatningsglass. Musikken er Dire Straits som for tiden er en stigende stjerne etter mange år uten muligheter eller vilje til observasjon selv med det sterkeste optiske hjelpemiddel. Dette grunnet universets langsomme natur og uendelige eliptiske baner. Vell. Dette er gøy.
    Fra Rustbeltet en fredag i oktober.
    20251003_183242.jpg

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.234
    Sted
    Polen
    Den beste DS-plata. End of story. Sitter for øvrig og øver på en slags fremføring av Six Blade Knife. Jam session i den polske industritåka i kveld.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.679
    Torget vurderinger
    2
    Det er 3 LPer som har påvirket min holding til musikk og livsutfoldelse. Dire Straits -Dire Straits er en av dem. Var i første rad på konserten i Ekeberghallen 21 november 1979. Låt nr2 på konserten er min alltime favorittlåt «6 blade knife»
    Har 5 ulike pressinger av den LP

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er 3 LPer som har påvirket min holding til musikk og livsutfoldelse. Dire Straits -Dire Straits er en av dem. Var i første rad på konserten i Ekeberghallen 21 november 1979. Låt nr2 på konserten er min alltime favorittlåt «6 blade knife»
    Fantastisk. Og nydelig stue.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn