Forsøk på en verdig måte å muliggjøre beskrivelsen av Jerrys og Mikaels sjenanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En form for glory har de i alle fall. I tillegg til frekventeringen av "offentlige" glory holes. :rolleyes:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    I går, altså dagen før dagen i dag, hadde forfatteren med liten f (da honorar fortsatt er fraværende) besøk av et hyggelig par med sprikende interesser. Han, førstepiloten, bærte raskt og tungt ut av den praktiske asiatiske konstruksjonen på fire hjul, mens hun, navigatøren, ble vist til bopelens terrasse. Herrene hørte lett taffelmusikk, men ble avbrutt av at hun maste om vann. Dette ble båret frem, men var av liten interesse. Herrene hørte mer musikk, tok en kopp kaffe, men ble igjen forstyrret av kjefting fra terrassen. Hun påstod det var en katt i hagen og det falt ikke i smak. Herrene fortsatte sin musikalske reise- ja koste seg riktig med platespill og eksistensielle samtaler da hun igjen nærmest bjeffet fra terrassen. Herrene satte seg da overbærende ned med henne en tid, nøt den friske luften og forsøkte å konversere henne, men det var forgjeves. Stadig tull. Det neste var at hun på utrolig vis surret seg inn i stolene (for øvrig av utmerket kvalitet) og stadig klaget på den såkalte katten. Nok var nok. Den besøkende Herren tok den uungålige avgjørelsen. Lempet elegant noen eske behandlingsutstyr inn i motorvognen og åpnet døret for piken.

Forfatteren var alene. Takk for besøket Jorwed- det var svært hyggelig, men la piken være hjemme neste gang.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hvem skulle tro at det å binde en liten teppetisser på terrassen kan beskrives så poetisk og med så mye underliggende, eksistensiell humor. Forfatteren av denne utmerkede tråd bør fluksens ta kontakt med et høvelig forlag, så vil nok honorarene strømme inn etterhvert.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fra Pikens memoarer. Antagelig skrevet både i fortid og nåtid.
    Utdrag fra fortiden: "Hva med meg? Mine behov? Har Herren helt glemt? Glemt ansvaret, forpliktelsen og lovnadene? Det skulle spaseres ble det sagt. Spaseres! Ikke inn og ut av den rullende heteboksen, mens Herren bar tyngre og tyngre. Spankulere ute i det fri. Kjenne på mine naturlige instinkter; Beskytte Herren og hans like. Holde hiet fritt for utysk med skråstilte øyne. Ikke nok med at jeg ble kaptivert, men jammen måtte man ikke anstrenge seg skikkelig for at Herren skulle spasere den obligatoriske aftenspromenaden også... Hva er det med Herren og alle disse bokser?"

Utdrag fra nåtiden, der blekket knapt nok er tørt: "TEPPETISSER, SIER DU!!! HVA I HEL....ER DET FOR EN KATTEELSKER!!! Bite skal jeg, hardt! Der solen skinner lite og dunkelt. Bring denne Mjaueelskende fjott til mitt hi, Herre. Jeg ber dem!"

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Down in the sewer. Som i en verden man kan erindre. Eksisterte den? Jawohl.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.915
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et debutalbum heelt der oppe på stjernehimmelen. Den norske rotta var definitivt med å påvirke min ungdomstid.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje den beste punkskiva. Nei, den beste. Punk med hjerne.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Føler en trang til å skrive noen ord i denne lyrisk vridde tråden om mitt besøk hos Opeth. Etter å ha hatt besøk av Opeth hjemme hos meg var det min tur å dra på besøk.
    Det ble ett besøk som satte spor. Skikkelige spor.
    Jeg har aldri hørt JBL Everest før. Du store all verden for ett trøkk! Matet med hver sin Premier 12 ble jeg slått i magen av en "live" følelse når vi gasset på litt. Jeg har aldri hørt ett hjemmeanlegg presentere musikken slik! Bass, mellomtone ja, hele spekteret satt bang i kroppen. Valgte tilslutt å stå bak lyttestolen, følte at jeg fikk best "utnytte" av lyden da. Hele anlegget Garrard 401, Hovland Pre, Premier 12 og JBL Everest fremstår for meg som en våt drøm. For ett anlegg! Verten viste meg inn i musikkrommet der nok et par gigantiske JBL kreasjoner møtte meg. Forsterkeri og platespiller jeg bare tidligere har lest om i hifi blader spilte opp til dans. Eller nei, vi danset vel ikke. Vi trampet taken. Man er da dannet, for pokker....
    For en nerve! Jeg ble sittende helt frempå i den lekre stolen og nyte bl.a. Justin Townes Earle og Electronic (Begge satt på innkjøpslisten!). Estetisk var rommet en nytelse. Millimeterpresisjon i samspillet mellom JBL, USM Haller, farger, utsmykning og selve rommet. Ett rom jeg lett kunne fortapt meg i. Rommet innbyr til god musikk, gode samtaler og godt selskap.

Takk for meg, Opeth! Ett sjeldent hyggelig besøk. Synd tiden (og piken) ville at det ble så kort.
    3ac975aea21ae05b40eef9a4018d10c5.jpg.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Begynner virkelig å like utviklingen i de forskjellige rommene der nede i rustbeltets best møblerte hjem. ;D
    Nå er det sobert og nobelt over hele linja.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren av denne ganske utmerkede tråd priser seg lykkelig for at naturen skåner de som bygger dette landet. Badet i gull fra den oppadstigende sol kunne han nemlig, elegant og uanstrengt, sykle mot sin arbeidsplass i halv sekstiden. Når de trette borgere våkner styrter det ned med regn ute. Godt for hage- og parkanlegg og godt for sinnet. Å se løpende somlepaver iført refleksjakke, med fremtoning som druknet katt gjennom vinduet, mens en selv står tørt med en kopp kaffe, er ikke dårlig underholdning. Enda bedre er det å se panisk oppslåing av kalesje på en av Bruspulveradelens plastkryssere, mens de driver uten mål og mening i elven (ikke ulikt alle andre dager for denne gruppen truse-, rørklemmer- , jojo-importører og Kinaagenter.)
    20170728_070547.jpg

20170728_070535.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Folkemøte og bygdefest. Hvor er ulven når man trenger den?
    20170801_110004.jpg

20170801_123955.jpg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Folkemøte for hva? Så ikke ut som han trakk så mange publikummere.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren er likegyldig til harseleringen fra hordene, men han kan melde at vår kjære venn og helt ved dette ganske utmerkede Sanatorium ikke tar like lett på det. Han spør seg hvorfor medpasientene tar forfallet i mot med åpne armer, ja likefrem hyller det. Det er for ham like ubegeipelig som at enkelte foretrekker å skyte etter hverandre mens de skriker og skråler fremfor å helle opp et realt glass med pils og sette på blues for Allah.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    -Den er ganske bra den skiva, tenkte forfatteren før han tok den av. Etter en side. Selvhøytidelighet i system selvsagt, men langt fra det pompøse onaniet til ingeniørrockens fanebærere og langt unna det grønne gjespet til Stipe et al.
    20170807_175506.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.911
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Man skulle vært røyker. Egentlig. Men erfaringer fra Tvillingrikets hovedsete og friske halvdel avdekket at det er like greit å stå det over. Når det er sagt. Den tynne stripen blå røyk. Gloens glød som lyser opp hennes ansikt ved bardisken. Kneppet i sølvetuiet. Lighterens flamme.

Kvalmen dagen etter og den helvetes lukten i den pene jakka.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn