liern
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 24.07.2003
- Antall liker
- 2
Det er vel ikke så gal pris eller ?Jess! no er det mulig å kjøpe Squeezebox på CDON, for kroner 2819,-
Det er vel ikke så gal pris eller ?Jess! no er det mulig å kjøpe Squeezebox på CDON, for kroner 2819,-
Fikk du ikke et lite søtt brev lie fra tollvesenet i etterkant da... ??niks...jeg betallte 2200,- bestillte rett fra SlimDevices
Har misstanke for det jeg også..... :-/I utgangspunktet skal det betales moms på de 2200,-, så det er nok bare flaks som gjør at det ikke har dukket opp noe krav i etterkant.
Frode
Deleliste i pc og bilde mulig?Jeg har brukt SQB en stund tidligere. Jeg syns at jeg får bedre lyd ved å bruke et Lynx L22 lydkort og den innebygde DAC'en. Mellomtonen er ikke tørket ut og det er avgjort større makrodynamikk her. Det er flere likhetstrekk mellom min vinylrigg og denne PC-løsningen, en jeg tidligere har hatt med andre digitale kilder.
Mitt lydkildeoppsett er #så# enkelt. En liten støyfri PC med et lydkort som etter min mening har en fantastisk DAC innebygget. Kabel rett til pre. Det er jo bare å teste, så får du høre.
5' for PC'en og 8' for lydkort med DAC. Jeg bruker en 8 skjerm. Alt går rett inn i en rackhylle.
Selvmotsigende?Jeg kan ikke skjønne at CD-spillere skal være så ille som alle vil ha det til.
Selv bruker jeg PCen som avspillingssenter, enkelt og greit fordi da har jeg musikken samlet på et sted, og slipper å kjøpe en CD-spiller som gir elendig lydkvalitet
Selvmotsigende?
Hvis man ripper i looseless format til harddisken med EAC, så slipper man problemer som kan oppstå med drivverket i cd-spiller. EAC vil lese flere ganger for og få en perfekt kopi, som igjen blir lagret på harddisk, for deretter en bitperfekt playback...Joda, men jeg snakker om det tekniske, og ikke om pris i forhold til kvalitet. Jeg lurer på de tekniske årsakene til at en PC-basert løsning skal være så veldig mye bedre enn en CD-spiller med for eksempel samme DAC som PCen.
Digital volumkontroll er behørlig diskutert i teknisk-forumet.Digital volumregulering er helt ok det, hvis man gjør det med tilstrekkelig høy oppløsning. Jeg har 42-bits oppløsning i mikseren til lydkortet mitt, og det er mer enn bra nok. Volumregulering i 16 bit er ikke så smart, så det bør man nok unngå.
Støtter ideen om ASIO, det gir minst latency, selv om det kanskje ikke har så mye å si ved CD-playback.
Jeg har prøvd både ASIO, MME og Directsound. Alle låter likt på mitt lydkort (RME Fireface 800)asio lyder bedre enn direct sound hos meg,men jeg måtte inn med asio4all for å få det til å virke.
Mvh
Sant nok. Derfor er det nok en fordel med 20-bits lydkort hvis man skal gjøre volumkontroll digitalt... kanskje.Digital volumkontroll er behørlig diskutert i teknisk-forumet.
Hvis lydkortet har 16-bits D/A så vil attenuering av signalet i det digitale domenet redusere antall effektive bits.
mvh
Knut
http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...teori;action=display;num=1139401585;start=8#8Sant nok. Derfor er det nok en fordel med 20-bits lydkort hvis man skal gjøre volumkontroll digitalt... kanskje.
Uansett så reduseres oppløsningen når man justerer nivået analogt også, fordi støygulvet (i praksis: omgivelsesstøy i lytterommet) er konstant.
Hvis man ripper i looseless format til harddisken med EAC, så slipper man problemer som kan oppstå med drivverket i cd-spiller. EAC vil lese flere ganger for og få en perfekt kopi, som igjen blir lagret på harddisk, for deretter en bitperfekt playback...
Fordi det er kjedelig å springe inn til et annet rom for å bytte sang?Hva skal dere med Squeezebox`en?
Hvorfor ikke bare en digital-kabel fra pc til dac?
Jeg har vært svært fornøyd, men nå er den solgt. Tanken er å kjøpe en modifisert SB fra enten Red Wine Audio eller Bolder Cables. Den jeg hadde var ikke modifisert på noen måte.Frode; har du gjort noen forbedringer på din SB3? (bytta strømforsyning for eks..) Fornøyd med den forresten?
Hvorfor må det være bedre..?Men det må vel være bedre? I alle fall med vifteløs pc?
Jeg har ikke prøvd rett fra PC til dac. SB'en koster rett under 3K, og en løsning med vifteløs PC vil bli mye dyrere hvis man skal ha samme brukervennlighet. For min del måtte jeg kjøpt en skjerm i tillegg til den vifteløse PC'en. Dessuten måtte jeg hatt et eller annet opplegg for å kunne fjernstyre boksen. Squeezebox er en enkel og god løsning til en fornuftig pris. Lydmessig sett kan sikkert overgåes av andre løsninger, uten at jeg har testet.Men det må vel være bedre? I alle fall med vifteløs pc?
Noen særlig forskjeld på digital-ut på pc-kortene?
Ja, jeg tror nok en PC er det enkleste for å kjøre Slimserver(som er programvare).Slimserver er en programvare?
Så det enkleste er kanskje å kjøpe en billig pc, med windows og hele pakken, og smokke inn noen store disker..
Hvilkensomhelst. Firewire eller USB.Med minimac, kan man da bruke hvilkensomhelst ekstern harddisk, eller kreves det egne macdisker?
Hei!Med minimac, kan man da bruke hvilkensomhelst ekstern harddisk, eller kreves det egne macdisker?