Fordel PC Audio

P

Parelius

Gjest
Optisk kabel brukes til å overføre et digitalsignal som er i henhold til sony/philips digital interface (spdif...). En toslink/optisk eller coax overføring er begge spdif.

Så konklusjonen er at AE absolutt har spdif.
Min kortslutning. Er vel bare blitt så vant til (den feilaktige) bruken av S/PDIF og coax om en annen vs. toslink. Sorry og takker.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei! :-[ :-[ :-[
Samme her :)
Mvh.KW
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ser at man får AE i modifisert utgave fra Empirical. Skal man tro reklamen så er det altså mulig å få bedre lyd enn det AE presterer originalt ved å klokke om signalet. Det blir vel også i tråd med dine erfaringer ved bruk av minnebuffer.
Joda, bortsett fra at jeg ikke har testet forskjellen med minnebufferet av/på med diverse cd-transporter og lydkort så jeg kan ikke si hvordan hvordan AE'en, lydmessig, ligger i forhold til tradisjonelle metoder.

Ifølge JA og Stereophile har AE'en helt greie jitterverdier, og ga en MF-DAC bedre målinger enn når MF-Dac'en (som ble brukt i testen til AE'en) var tilkoblet et RMI lydkort. Og andre på sentralen hører ikke forskjell mellom AE'en og Esoteric inn på DCS (høres ut som de-jitter kretsen til DCS er meget god..) Så med bakgrunn i dette så er den absolutt en godt kjøp i umodifisert tilstand. 1200$USD for Empirical-versjonen er en annen sak :D
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Og til alle på Hifisentralen som ikke skjønte en dritt av dette, inkl. meg selv: Prøv nosdac (non-oversampling), det låter meget bra, oppfattes som mye mindre digitalt.
Veldig mange benytter dette idag og ser seg ikke tilbake.
Mvh
veggen, tullingen, gærningen Morten
Kom over denne http://www.mood-lab.com/dice.htm , uten oversampling, pris 400 US.
Her en liten test : http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/953/v/3/sp/


Fås også med bare en coax inngang til 200 US
 
Topp Bunn