Flopp eller nyskapende? Svevende konsept i hvert fall.

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
254
Torget vurderinger
2
Check out the world's first levitating turntable

Har dette noe for seg, eller er det bare en gimmick for tyne penger ut av et opphypet marked der det hipt med LP?
Tøft uten at er forankret i en lydopplevelse kanskje?
Svevende tallerk, men armen er like mye skrudd til plintet som jeg kan se det..... Er vel der lyden fanges opp uansett.
Tror ikke jeg bestiller enda....

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.001
Må ha det, bare må ha det!
Seriøst, dette var da übercool.
Steen

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.722
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Veldig fascinerende. Jeg aner ikke hvordan akkurat den spilleren vil låte, men prinsippet ser veldig spennende ut.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.669
Torget vurderinger
3
Tallerken 100% isolert må være bra, "sensor regulated software" for hastighetsstyring låter litt technobabbel.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den ser jo ikke ut som om den er ment å flytte alle grenser, akkurat. Enkleste Project-arm og entry-level Ortofon OM-pickup sier noe om et avslappet ambisjonsnivå og hvem man henvender seg til..

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Antall liker
466
Sted
Trondheim
Om de har fått til både massebalanse og mekanisk avkobling samtidig så er dette gode greier. Ideen er haugammel, men det har vist seg å være vanskelig å få til begge deler.

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
5.012
Torget vurderinger
2
Burde blitt levert med noe slikt

[FONT=&quot]If mechanical parts do not touch, there can be no friction. The Clarify tonearm uses magnetic bearings and is therefore completely frictionless.[/FONT]

front-02.jpg

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.621
Sted
Oslo
Lurer på hvor mye magnetfeltet kommer til å påvirke pickupen.

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Antall liker
86
Nå har ikke jeg noen greie på vinyl, men vil ikke dette være litt følsomt for trekk i rommet?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.882
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Og ikke minst lufttrykk tenker jeg..........den tallerkenen kan ikke være så tung ,og med noen heftige bassbølger så vet jeg ikke hvor upåvirket den er av vibrasjoner.
Men det så jo ganske kult ut - ja.

L

Larkus

Gjest
Det er ikke bra at tallerken og arm kan bevege seg i horisontalplanet i forhold til hverandre. Derimot, med et senterleie som fikserte tallerkenen hadde dette vært bra.
Min Luxman PD441 fungerer med litt utvidet tolking av begrepet Maglev, noenlunde etter samme prinsipp. Der utnyttes magnetene i motoren slik at senterleiet avlastes med 80% av platetallerkens vekt. Det burde gå an å få til at tallerkenen løftes så mye at akselen ikke hviler på bunnen av leiet i det hele tatt, og at sidene i "brønnen" likevel holder tallerkenen på plass.

Da hadde det vært noe!

Topp Bunn