Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Artig lenke Hagto.

    Det var jo flotte forsterkere de hadde fått selskap av. Hvis det var Ypsilon SET 100 så er det særdeles kostbare saker. Jeg hørte høytalerne i Munchen i fjor på Acapella sin egen stand (alternativmessen) Der var de matchet med Einstein. I forhold til min smak så var det en ørliten nedtur. Det skal imidlertid bli spennende å se hvilken elektronikk som blir benyttet i Stereophile sin kommende artikkel.

    Mvh Elektron
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.963
    Antall liker
    14.233
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hagto skrev:
    Fra John Atkinson sitt rom.
    Hjelp, det så trangt ut! :eek:
    Finnes det mer info og bilder fra det rommet på nettet?

    R
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Ja kjære venner, da var høsten her igjen. Det har blitt lite anlegg en stund, men nå kommer de mørke kveldene og lysten til å bruke tid på hobbyen er tilbake.

    I min verden så er rør noe som stikker ut av anlegget mitt, men der tok jeg skikkelig feil. I Cary-tråden ble det opplyst at SLP05 hadde et likeretterrør i strømforsyningen som det kunne lønne seg å bytte ut. Anbefalingen i tråden gikk på et litt eldre Phillips miniwatt.

    Slik jeg ser det er det to muligheter. Den ene er å ringe til Hsobstad å be han hjelpe en stakkers amatør, eller prøve selv. Siden dette er en kosetråd tør jeg å vise amatørens sanne ansikt selv om enkelte synes dette er håpløst enkelt. For min del snakker vi mestring.

    Pasienten:



    Nytt rør innkjøpt:
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da legger vi strømforsyningen på et mykt håndkle i de siste solstråler som skinner inn vinduet.



    Som med enkelte andre objekter er det viktig å få tingene på rygg for å nå de "12#6:32 Phillips head screws from the bottom plate of the power supply"



    Kirurgen er klar, men spent på resultatet. Det er første gang jeg åpner et high-end produkt.
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Lool, følger spent med på dette Elektron!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    hehe, venter i spenning her nå ja.. :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.653
    Antall liker
    28.119
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vil jo nødig legge meg opp i dette, men 33 års erfaring forteller meg at fleecejakke er ørlitegrann feilplassert i en operasjonssal. Bare et lite tips i all vennskapelighet..
    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Sånne nusselige småskruer det der...-lette å miste vanskelige å finne. ;D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det gamle røret var tydelig merket made in China. Det er forøvrig en helt ærlig sak slik jeg ser det. Her skjules intet.



    Så har kirurgen lagt inn det nye organet. Som dere ser så er innmaten i røret av en helt annen karakter.



    12 skruer på plass og det er lyd. Elektron har overvunnet skrujernskrekken :)

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    tkr skrev:
    Vil jo nødig legge meg opp i dette, men 33 års erfaring forteller meg at fleecejakke er ørlitegrann feilplassert i en operasjonssal. Bare et lite tips i all vennskapelighet..
    mvh
    Sånn er det, noen er veterinærer andre jurister ;D

    mvh Elektron
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fikk en "plutselig" og gledelig invitt til å hilse på hos Elektron, en av Fjellsidens 2? hyggelige laugsmedlemmer...
    Og for å si det sånn; det er søren meg ikke enkelt å finne ord som beskriver gårdagens opplevelse, men jeg skal da gjøre et forsøk:

    Jeg vil bare først konkludere med at jeg ALDRI :eek: :eek: :eek: tidligere har hørt stemmer og akustiske instrumenter gjengitt så "riktig", så naturtro, som i går kveld! Det var uten tvil kveldens høydare! Og det spilte liksom ingen rolle hvilken musikk som ble spilt, hvor høyt det ble spilt - vokal og akustiske instrumenter var så til de grader der de skulle være!

    Ellers: Lydbildet var STOOORT!, oppløst og fylt med "luft", noe gjerne plasmadiskantene skal ha en stor del av æren for. Stor var derfor forbauselsen da vi spilte et instrumentalt kutt, hvor 2 gitarister spiller "Fields of gold". Normalt er man kanskje fornøyd med å kunne høre anslag av plekter eller fingre mot strengene. I går fikk en pinadø med seg også når/hvordan hånden som "tar grepene" flyttet seg opp og ned på strengene. Og det samtidig som anslag med fingre/plekter var tilstede!!!SPOOOKY er vel et passende ord....?

    Ellers opplevde jeg ALDRI hornkonstruksjonen som stresset, påtrengende eller "lyttetretthetsfremkallende". Vil gå så langt som å si at det er den suverent mest vellykkede hornkonstruksjon jeg noensinne har lånt øre til. Basta!
    Ellers var gjengivelsen VELDIG dynamisk og engasjerende! Foten og hånden gikk i takt med rytmene i musikken!

    Nedover i frekvensene er gjengivelsen preget av at bass gjengis hurtig, kontant og det er lett å følge instrumenter som trommer og bass. Og cello ble gjengitt herlig så det holder!
    Her hjelper det nok godt på å ha lukkede kabinetter med basselementer i... Pussig nok var det lite bassvibber å spore i tak, vegg og gulv, noe verten mente nok hadde med høytaler"føttene/basene å gjøre. De funker vel nærmest som BASE-plattformene...?

    Stor avstand fra høytalere til sweetspot? Tja, større enn jeg er vant til hemefra, men faktum er at jeg trivdes ENDA BEDRE da jeg forflyttet meg et par meter lenger bak ifht hvor verten plasserte godstolen... Og da snakker vi på det meste om en lytteavstand på 8? meter...

    Noe å bemerke? Nope, overhodet ikke! Dette gir fot og ståpels så det holder! ;D
    Noe å gå på? Tja, sikkert. Men da helst i meningen "nyanser"...
    Vi snakket litt om kabler, og var skjønt enige om at det er forskjell på kablers kvaliteter. Nå kjører ikke verten med lakrislisser fra Biltema, men med normalt akseptable kabler. Planene er vel dog å tune lyden ytterligere ved hjelp av kabler som i enda større grad går i takt med vertens preferenser. Blir spanande å høre hvordan det etterhvert går med kabelføringen der i gården. Tror ikke det vil gjøre den helt store forskjellen, men det blir finjusteringer og fintuning, just som med tuberolling, som verten selv innrømmer å ha brukt både tid og tanke på....

    Vertens oppsett er jo behørig dokumentert i form av bilder. Og som disse viser, er det på forsterkersiden Cary som regjerer. Cd-spilleren er en habil Elcompspiller, som kjøres stand-alone. Nå er oppsettet satt sammen, og ut fra, som det seg hør og bør, vertens preferenser. Satt dog et lite øyeblikk og funderte hvordan det ville blitt med Elcomp cd-spiller som reint drivverk, med ekstern dac av høy klasse tilkoblet.... ::) ;) Det er ikke sikkert det ville passet med vertens preferenser, men kunne kanskje gjort en forskjell i en eller annen retning.... Just a tanke!........

    Satt i sweetspoten og prøvde å tenke konstruktiv feedback i går, men gjengivelsen var så engasjerende at jeg ubevisst istedet/heller fokuserte på musikken som ble spilt. Det MÅ da være et godt tegn? ;D

    Det er bare å gratulere Elektron med et uhyre godt oppsett! Og som nevnt: vokal og akustiske instrumenter har jeg nå fått en ny referense for. Og krediten for dette tror jeg i stor grad må tilfalle de fantastiske høytalerne, som kanskje både ser ut og er skrudd sammen på en noe uvant måte... Her har produsenten nok truffet bulls eye med konstruksjonen sin!

    Takk for en hyggelig kveld, med både god musikk, god lyd og trivelig small talk.

    mvh
    Proffen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Her rødmes det kledelig!

    Det med ekstern dac er ingen dum ide. Hsobstad og undertegnede har såvidt snakket om å gjøre et forsøk der med hans dac. Forøvrig takk for en hyggelig og avslappet kveld til deg også Proffen. Det var mye flott musikk du hadde med.

    mvh Elektron
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Høres ut som ett anlegg av klasse, det hadde vært noe og fått hørt på...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.969
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Elektron skrev:
    tkr skrev:
    Vil jo nødig legge meg opp i dette, men 33 års erfaring forteller meg at fleecejakke er ørlitegrann feilplassert i en operasjonssal. Bare et lite tips i all vennskapelighet..
    mvh
    Sånn er det, noen er veterinærer andre jurister ;D

    mvh Elektron
    ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Her rødmes det kledelig!

    Det med ekstern dac er ingen dum ide. Hsobstad og undertegnede har såvidt snakket om å gjøre et forsøk der med hans dac. Forøvrig takk for en hyggelig og avslappet kveld til deg også Proffen. Det var mye flott musikk du hadde med.

    mvh Elektron
    Hei.
    Nå er jo Ec sin cd-spiller langt fra noe dårlig produkt, men den har vel gjerne, som de fleste produkter, sitt særpreg og lyter, både på godt og mindre godt.
    Snakket jo litt om mine erfaringer med Ec, som gjerne fra gammelt av hadde en "varm og litt mørk klang"... Kan jo hende det finnes dac`er og spillere som gjør ting like bra eller bedre enn Ec, men som gir enda mer av det gode, uten at en trenger å gå på akkord ifht egne preferenser. Dine preferenser ble jo tydelig redegjort for. ;D Og her er det jo greit å ha en nabo med en såpass habil dac som Hsoebstad har. Da er det jo bare å prøve seg frem og se om det bærer i riktig retning... ;D Og så er jo spørsmålet om det i det hele tatt er nødvendig å gjøre så mye ifht kilden din...?? Ville kanskje brukt mer tid på å vurdere kabler... ;D

    Musikken jeg hadde med, er nå stort sett musikk jeg kjenner godt, og som er spilt mye både i eget og andres oppsett. Blir liksom litt lettere å gjøre bedømmelser da, når en vet hvordan det har hørtes ut tidligere.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Du har mye rett i det du sier Proffen. Jeg er litt i tvil selv og må bruke litt tid på dette. Hvis jeg kommer til at kilden bør oppgraderes, er det slik jeg ser det lurt å vente med kabling. Kalbling kan deretter brukes til finjustering av et "ferdig anlegg". Blir kilden stående er kabling derimot neste steg.

    mvh Elektron
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Du har mye rett i det du sier Proffen. Jeg er litt i tvil selv og må bruke litt tid på dette. Hvis jeg kommer til at kilden bør oppgraderes, er det slik jeg ser det lurt å vente med kabling. Kalbling kan deretter brukes til finjustering av et "ferdig anlegg". Blir kilden stående er kabling derimot neste steg.

    mvh elektron
    Som jr ville sagt det: Slett ikke dumt! ;D

    mvh
    Proffen
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Hadde jeg ikke visst hvem innmaten til dette merket var,
    så hadde jeg tippet kinesisk ??? Ser kinesisk ut.
    Kineserne er glade i slike trafoer og sånn layout.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    FAB skrev:
    Hadde jeg ikke visst hvem innmaten til dette merket var,
    så hadde jeg tippet kinesisk ??? Ser kinesisk ut.
    Kineserne er glade i slike trafoer og sånn layout.
    Hehe... Kanskje Dennis Had har kinesiske aner. Eller kanskje kineserne har kopiert Cary.
    Er ikke overbevist om at Elektron er begeistret for sammenligningen ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Proffen skrev:
    Da er det jo bare å prøve seg frem og se om det bærer i riktig retning... ;D Og så er jo spørsmålet om det i det hele tatt er nødvendig å gjøre så mye ifht kilden din...??
    Dette har jeg foreslått mange ganger om enn bare for forskningens skyld. Så det må en ekstern part til for at Elektron lytter.

    Nå er det nok for sent og det kan være det samme... ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Du har mye rett i det du sier Proffen. Jeg er litt i tvil selv og må bruke litt tid på dette. Hvis jeg kommer til at kilden bør oppgraderes, er det slik jeg ser det lurt å vente med kabling. Kalbling kan deretter brukes til finjustering av et "ferdig anlegg". Blir kilden stående er kabling derimot neste steg.

    mvh Elektron
    Testen din med regulator-røret viser at preampen responderer på ulike rør. Det er en interessant åpenbaring. Kan tenkes at det er noe å hente på å treffe optimalt. Vi har jo tidligere hatt vellykkede tester på dette på Emotive-utstyret.
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    HSobstad skrev:
    FAB skrev:
    Hadde jeg ikke visst hvem innmaten til dette merket var,
    så hadde jeg tippet kinesisk ??? Ser kinesisk ut.
    Kineserne er glade i slike trafoer og sånn layout.
    Hehe... Kanskje Dennis Had har kinesiske aner. Eller kanskje kineserne har kopiert Cary.
    Er ikke overbevist om at Elektron er begeistret for sammenligningen ;)

    Hehe, du sier noe der. Kineserne er noen jævla amatør kopifanter ::)
    Selv om noe av det de lager funker bra.
    Selvfølgelig er dette noe annet en kinamikk :p
    Det er jo cary for pokker.. ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    HSobstad skrev:
    Dette har jeg foreslått mange ganger om enn bare for forskningens skyld. Så det må en ekstern part til for at Elektron lytter.

    Nå er det nok for sent og det kan være det samme... ;D
    Joda, jeg hører jo på deg da vet du ;)

    Elektron
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    HSobstad skrev:
    Proffen skrev:
    Da er det jo bare å prøve seg frem og se om det bærer i riktig retning... ;D Og så er jo spørsmålet om det i det hele tatt er nødvendig å gjøre så mye ifht kilden din...??
    Dette har jeg foreslått mange ganger om enn bare for forskningens skyld. Så det må en ekstern part til for at Elektron lytter.

    Nå er det nok for sent og det kan være det samme... ;D
    En blir jo sjelden profet i eget land, da.............. ;D

    mvh
    Proffen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da tror jeg vi lar dac-diskusjonen ligge en liten stund. Jeg er jo veldig glad i ulike rør og har mye rart i skapet. Imidlertid kom jeg over noen spennende russiske militærrør fra cccp perioden med metallsokkel 6n8s/1578/6sn7. Jeg bruker 8stk. i forforsterkeren og det hadde vært greit med et komplett sett. Rørene ble solgt som ubrukte, og med opsjon på å få kjøpe ytterligere 3 par kjøpte jeg et par for å teste.

    Dagen etter kjøpet ble pakken sendt fra Ukraina, men det varte og det rakk.



    I henhold til sporingsinformasjonen var pakken ankommet Norge etter ytterligere ett døgn men lite visste jeg da om at politi og tollvesenet hadde igangsatt storaksjon for å avdekke illegal import av doping og legemidler. En pakke fra Ukraina var derfor en opplagt kandidat, og ble sendt hit og dit. Det gledelige var jo at tollvesenet etter å ha klarert pakken ikke brydde seg med momsen, men sendte den direkte videre med ny og fin tape. Flere hundrelapper var dermed spart. De så riktig fine ut.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da gjensto det viktigste. Rørene ble montert i. Ikke en eneste ulyd og totalt stille. Et godt tegn.



    Tok seg godt ut gjorde de også. Artig konstruksjon.



    Ikke så mye lysfest her nei, men to søte små "øyne"



    Lyden var lovende. Rent og fint fra topp til bunn, og en herlig kraft i bassen. Veldig fornøyd og starter innspilling umiddelbart. En annen hyggelig ting som skjedde i dag var at jeg fikk melding fra futen på Altinn. Jeg hadde vært så pliktoppfyllende at han ville gi meg litt penger tilbake på skatten. Ikke mye, men nok til å finansiere de tre andre rørparene jeg har opsjon på. Da får vi håpe at våre venner i Norge jobber litt raskere, selv om de gjør en nødvendig jobb.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Du ligner jammen litt på Trond Viggo med den outfit´en der ;D



    Kort dialog mens pasienten begynner å puste i masken med narkosegassene...

    "Left leg, right?"
    "Right!"
    "Right, ok!"
    "No wait...wattaf...zzzzzzzzzz"
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hmmmmm, svenskeflagget?
    Ikke er det 6.juni, og ei heller 12.oktober... ::)

    What`s the occasion?

    mvh
    Proffen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det er vel det vi kalller en liten teaser. Kjoenik skriver sikkert ut tålmodium "in blanco", og vi venter til søndagens nyhetsbrev. Ingen spekulasjoner om jeg tør be :-X

    mvh Elektron
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Proffen skrev:
    A wild guess:
    Det er IKKE:
    1)høytalere
    2)forsterkeri

    Da KAN det være:
    1)ny cd-spiller
    2)dac
    3)vinylsnurrer
    4)rør
    5)kabler

    ;D

    mvh
    Proffen
    Her skytes med hagle. Likevel noe snevert tankesyn her Proffen. Mennesker har da aldri vært monogame...
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    For alle dere hifivenner som tålmodig følger kosetråden vår, skylder jeg å legge ut en liten statusrapport. Min kone er på en konferanse i Sør-Afrika en ukes tid. Da er det greit å bruke tiden til å foreta en del småjusteringer her eller der. Med den bedre halvdel trygt plassert sør for Ekvator, må det handles raskt. Tiden har vært benyttet godt. Som HSobstad så riktig påpeker ovenfor, så lever vi ikke monogamt. Det betyr ikke at jeg har en elskerinne på si, men peker heller i retning av at det er et alternativit anlegg som trenger litt oppmerksomhet. I går kjørte jeg 9 mil nordover i kuling og regn. Bestemmelsesstedet fremkommer av bildet nedenfor, og ble tatt med fjernlys og i fart. Her ble noen småting plukket opp før jeg vendte nesen tilbake til trygge Fjellsiden. I morgen går turen til det lille huset Sveio, Et lite reisebrev kommer i løpet av søndagen. Ha en fin helg så lenge.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Elektron skrev:
    For alle dere hifivenner som tålmodig følger kosetråden vår, skylder jeg å legge ut en liten statusrapport. Min kone er på en konferanse i Sør-Afrika en ukes tid. Da er det greit å bruke tiden til å foreta en del småjusteringer her eller der. Med den bedre halvdel trygt plassert sør for Ekvator, må det handles raskt. Tiden har vært benyttet godt. Som HSobstad så riktig påpeker ovenfor, så lever vi ikke monogamt. Det betyr ikke at jeg har en elskerinne på si, men peker heller i retning av at det er et alternativit anlegg som trenger litt oppmerksomhet. I går kjørte jeg 9 mil nordover i kuling og regn. Bestemmelsesstedet fremkommer av bildet nedenfor, og ble tatt med fjernlys og i fart. Her ble noen småting plukket opp før jeg vendte nesen tilbake til trygge Fjellsiden. I morgen går turen til det lille huset Sveio, Et lite reisebrev kommer i løpet av søndagen. Ha en fin helg så lenge.

    mvh Elektron
    Personlig synes jeg nå at du kunne tatt bilde av skiltet ved innkjørselen til huset. ;D
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    For alle dere hifivenner som tålmodig følger kosetråden vår, skylder jeg å legge ut en liten statusrapport. Min kone er på en konferanse i Sør-Afrika en ukes tid. Da er det greit å bruke tiden til å foreta en del småjusteringer her eller der. Med den bedre halvdel trygt plassert sør for Ekvator, må det handles raskt. Tiden har vært benyttet godt. Som HSobstad så riktig påpeker ovenfor, så lever vi ikke monogamt. Det betyr ikke at jeg har en elskerinne på si, men peker heller i retning av at det er et alternativit anlegg som trenger litt oppmerksomhet. I går kjørte jeg 9 mil nordover i kuling og regn. Bestemmelsesstedet fremkommer av bildet nedenfor, og ble tatt med fjernlys og i fart. Her ble noen småting plukket opp før jeg vendte nesen tilbake til trygge Fjellsiden. I morgen går turen til det lille huset Sveio, Et lite reisebrev kommer i løpet av søndagen. Ha en fin helg så lenge.



    mvh Elektron
    Da har jeg en liten anelse... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Ja, da er det søndag ettermiddag og tid for en liten rapport. Som sagt så var jeg en tur til Rosslands - guden og hentet noen småting. Skikkelige jumpers.



    Nei, noen jumpers er vel ikke nok til å lage reportasje. Nedenfor et bilde tatt fra førerposisjon på fergen fra Haljem til Sandviksvåg på tur til huset på landet.



    Det er en grei tur på rundt to og en halv time hvis du gir litt på og ikker tenker så nøye på lensmannen i buskene. Her er vi vel fremme og sakene er båret til inngangsdøren.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn