Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Flotte greier - men det kommer vel mer...? ;D ;D

    mvh
    OMF
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Ja, nå er jeg spent på den videre ferden inn mot kapteinens lugar. Starten ser jo lovende ut. Jeg visste ikke at det var slik russiske rustholker så ut innvendig, men det skjuler seg som alltid mye rart i lasterommet hos disse karene.

    Mvh
    SvSig
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Hei Kjoenik

    Klem på med mere bilder og tekst da... :) :)

    Har sett og hørt; dette er flotte og vellydende greier, - og verden fortjener å få høre om det :D

    mvh
    ivarlo
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4


    Jada, det kommer mer. Men hver nå og da må jeg faktisk jobbe, litt.
    Jeg ordinerer herved smøring med tålmodium (som forøvrig ikke må forveksles med immodium, vil ikke at dere skal bli obstipert mens dere venter på fortsettelsen!).

    ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Da er fruen ute av huset, ungene er lagt, og Wishbone Ash "Pilgrimage" snurrer på spilleren, 121dB, minst!

    Elektron har drevet med hifi i en del år. Men han har liksom ikke helt tatt av, før nå. Dette er nok HSobstad medskyldig i. Når man er audiofil og bor i nabohuset til en annen audiofil er det ikke vanskelig å se for seg at ting kan eskalere. Vi har allerede sett hva det har resultert i hos HSobstad.

    Elektron har ingen platespiller. Som så mange andre så han seg ikke tilbake, og ikke langt nok fremover heller, da cd-mediet kom. Platesamlingen forsvant dermed ut av huset.
    Han har riktignok en liten bunke vinyl igjen, og er ikke helt fremmed for tanken om å skaffe seg en liten Rega eller Project for å spille det som er igjen av plater. Om jeg ikke tar feil er det riia i forforsterkeren hans også.
    Men jeg vet at HSobstad er sugen på vinylspiller. Og om det havner analogspiller hos ham går det vel ikke så lenge før Elektron kliner til han også ;)

    Her er cd-spilleren. Den mest ordinære komponenten i anlegget. Men en svært velspillende og pen spiller er det!

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Forforsterkeren er en Cary SLP 05.
    En todelt sak med separat strømforsyning



    Rørene som sitter er ikke originale
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Legg merke til racket i de to foregående bildene.
    Gutta i Fjellsiden er helt ram når det kommer til rack.
    HSobstad bruker et stankelbein av et settbord til sin DCS stack og Audiopax forsterker.
    Elektron har tatt den enda lenger ut og bruker intet mindre enn rammeverket til et hyttekjøleskap fra 80-tallet.

    Med tanke på at noen mener at 53-53,5% av et anleggs ytelse ligger i racket, må jeg bare beundre disse mennenes mangel på nevroser...

    R.E.S.P.E.C.T ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Høytalerne til Elektron drives av noen ordentlige rørsleder









    Cary, produsert i det som Dvorak kaller Der neue welt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    kjoenik skrev:
    Legg merke til racket i de to foregående bildene.
    Gutta i Fjellsiden er helt ram når det kommer til rack.
    HSobstad bruker et stankelbein av et settbord til sin DCS stack og Audiopax forsterker.
    Elektron har tatt den enda lenger ut og bruker intet mindre rammeverket til et hyttekjøleskap fra 80-tallet.

    Med tanke på at noen mener at 53-53,5% av et anleggs ytelse ligger i racket, må jeg bare beundre disse mennenes mangel på nevroser...

    R.E.S.P.E.C.T ;D
    Det er enkelte som ikke har godt av å se slikt. Jeg håper en av dem tar agnet, det er alltid så fornøyelig.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Navnet på blokkene er



    Dette er en smule forvirrende da det ikke er ett eneste 211 rør i sikte.
    Derimot er det 845 og 300B, samt EL34 og noe annet.
    Svært lekre saker dette her, med svart metallic toppplate!
    Yter 100 klasse A watt. De er svært lange og ville neppe passet inn i kjøleskapracket.
    Et Finite Elemente Pagode rack derimot... ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Nå må dere være greie gutter. Det er jo et ekte Husqvarna stativ made in Sweden, solid steel med brun emalje. Ja, det er faktisk litt industrihistorie vi snakker om her Er ikke å oppdrive lenger. ;D

    Elektron
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Elektron skrev:
    Nå må dere være greie gutter. Det er jo et ekte Husqvarna stativ made in Sweden, solid steel med brun emalje. Ja, det er faktisk litt industrihistorie vi snakker om her Er ikke å oppdrive lenger. ;D

    Elektron
    Nei, ingen tvil om at det er ganske så unikt ;D

    Og ellers da...

    Litt bergenskunst





    Forca italia!



    Verten kjører rød Ducati, motorsyklenes Ferrari.



    Glad i urverk er han også, som tydeligvis mange audiofile er. I tillegg til et par svært lekre håndleddsur hadde han denne finmekaniske kolossen stående i lugaren sin.
    Bildene er tatt håndholdt og gir desverre ikke godt innblikk til urverkert, men dette er finfin mekanikk!







    Produsert i Bergen!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Det hadde vært en lang og travel dag jobben. Jeg var rett og slett sliten da jeg kom hjem til Elektron.
    Jeg var den eneste gjesten, og det var satt frem en enkelt stol midt i det søte punkt. Her ble jeg sittende hele kvelden.
    Ren luksus!!
    Vi startet med at Elektron spilte 5-6 sanger mens jeg satt og digget livet i stolen. Total avslapning. Jøje meg for en lyd. Til slutt fikk jeg en white-out og var borte i noen sekunder.

    Sakte men sikkert kom jeg til meg selv igjen, og det første jeg skimtet var lampen i taket



    Hvor kom all denne nydelige lyden fra?
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Denne tråden har du virkelig gjort fornøyelig, kjoenik ;D.

    I flere år har jeg etterlyst hjemme-hos-tråder som tar for seg et bredere fokus enn kabler, plugger, diodelys, støpselsretninger, avstander, størrelser etc, og jammen meg har ikke du gjort det :)
    Dersom jeg skulle være riktig pirket og komme med en konstruktiv tilbakemelding, synes jeg du har litt for lite fokus på de jucy detaljene i eierens privatliv. Får du til dette i neste reportasje, vil du nok ta steget opp sammen med de virkelig store ;)

    Forresten, det var ett flott møblert hjem du har laget reportasje fra.

    Lin
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hvilken Ducati?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Juicy detaljer Lin, tja...jeg og Elektron snakket mest om hifi. Og da hans vakre kone kom hjem snakket vi mest om klassisk musikk. Juicy nok for meg.

    Jeg er redd for at en mer dyptpløyende og tabloid tilnærming ville kunne skremme fremtidige besøksobjekter. Og jeg har ikke Se og Hør's budsjett til å betale for hjemme hos reportasjer.
    Men joda, jeg kan selvfølgelig se at det hadde vært i hifi-sentralens leseres interesse med et bilde av Elektron og hans kone i badekaret.
    Vi får starte en pengeinnsamlingstråd, så får vi se om ikke det blir litt mer futt over fremtidige hjemmebesøk.

    Regner med at du og LF stiller opp gratis til neste reportasje ;D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    SS900, nyere modell?
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Men hvor ble det av høyttalerne da? Har han gjemt dem i byssa eller noe?
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    kjoenik seiler opp til å bli vestlandets svar på Hagto; hva med å samle alt i en "High-end på Vestlandet med bilder", seriøst :)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    SvSig skrev:
    Men hvor ble det av høyttalerne da? Har han gjemt dem i byssa eller noe?
    Neida, de står i lugaren sammen med det andre. Utelatelsen av høytalerne i historien så langt er bare et ufattelig genielt og snedig dramaturgisk grep fra min side for å dra spenningen i tråden til megalogasmiske høyder.

    Inntil for nylig var jeg overbevist om at det eneste fornuftige heliumgassen kunne benyttes til var dype innhalasjoner fra luftballonger på 17.mai.
    Nå vet jeg om to fornuftige ting som helium kan brukes til!



    Mon tro om Elektron synes det er like kult med heliumdiskanten når han har brukt mesteparten av sommeren på å støvsuge døde fluer ut av diskanthornet...



    Jeg aner ikke hvordan heliumdiskanten virker og hvordan den lager lyd. Om noen har lyst til å forklare dette på en forståelig måte er de hjertelig velkommen til det!
    Jeg glemte også å spørre om hvor heliumtanken er plassert og hvor ofte den må skiftes.

    Det jeg vet er at den skrur seg av automatisk etter tyve minutters inaktivitet, og at den fyres opp igjen automatisk når man begynner å spille.
    Den drives av en egen 100w forsterker som er plassert i et hulrom på baksiden av høytaleren, bak horndiskanten.



    Som bildet over dreier det seg om Acapella. De produsert i Sveits. Produsenten er svært hemmelighetsfull når det kommer til konstruksjon og teknologi. Om noe skal repareres eller oppgraderes nytter det ikke å be om å få tilsendt tech-papireren på mail. No Sir! Da skal de sendes tilbake til fabrikken, og ved henvendelse skal man oppgi serienummeret som er gravert inn i høytaleren.
    Hele greia er litt mystisk, og jeg må si at jeg liker det!



    Over diskanthornet finner vi mellomtonehornet, i Ducati-rød som seg hør og bør.



    Dette er en fireveis konstruksjon. Bassporten er lokalisert på fremsiden, og høytalerne skal kunne plasseres nær bakveggen om det skulle være nødvendig.

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Modellen som Electron har heter Acapella High Violon Suboctave (og ja, det er violon og ikke violin). Dette er toppmodellen i High Violon-serien.

    Og hvordan var lyden?

    Jo, det var en eneste stor...(svaret finnes på bildet)



    :)
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Nido har rett...

    Vi vil ha mer :)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Jeg aner ikke hvordan heliumdiskanten virker og hvordan den lager lyd. Om noen har lyst til å forklare dette på en forståelig måte er de hjertelig velkommen til det!
    Jeg glemte også å spørre om hvor heliumtanken er plassert og hvor ofte den må skiftes.

    Det jeg vet er at den skrur seg av automatisk etter tyve minutters inaktivitet, og at den fyres opp igjen automatisk når man begynner å spille.
    Den drives av en egen 100w forsterker som er plassert i et hulrom på baksiden av høytaleren, bak horndiskanten.
    Dette er en ione diskant, ikke helium. Den drives av vanlig 230V nettkurs, via en ledning fra høyttaleren. Følgelig er det ikke behov for å etterfylle noe som helst.

    Brennkammeret må nok skiftes ut etter noen års bruk, men dette er å regne som normal slitasje (som å bytte et rør) ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Er beæret over å bli sammenliknet med den eminente fotograf og forteller kjoenik. Men siden jeg kjenner dette høyttalermerke ganske bra føler jeg meg forpliktet til å stille spørsmålstegn ved dette sveitsiske opphav nevnt i tråden. Kan det ha sneket seg inn en liten feil her, og at produksjonsland skal være tysk?
    Kanskje her:
    http://maps.google.no/maps?hl=no&q=47057+Duisburg&um=1&ie=UTF-8&split=0&gl=no&ei=0te6SZDCCZrU-QbKsYW0BA&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=image

    Kjempefin tråd, og nydelig anlegg :)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    Dette er en ione diskant, ikke helium. Den drives av vanlig 230V nettkurs, via en ledning fra høyttaleren. Følgelig er det ikke behov for å etterfylle noe som helst.

    Brennkammeret må nok skiftes ut etter noen års bruk, men dette er å regne som normal slitasje (som å bytte et rør) ;D
    Hagto skrev:
    Er beæret over å bli sammenliknet med den eminente fotograf og forteller kjoenik. Men siden jeg kjenner dette høyttalermerke ganske bra føler jeg meg forpliktet til å stille spørsmålstegn ved dette sveitsiske opphav nevnt i tråden. Kan det ha sneket seg inn en liten feil her, og at produksjonsland skal være tysk?
    Kanskje her:
    http://maps.google.no/maps?hl=no&q=47057+Duisburg&um=1&ie=UTF-8&split=0&gl=no&ei=0te6SZDCCZrU-QbKsYW0BA&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=image

    Kjempefin tråd, og nydelig anlegg :)

    Ikke er det helium og ikke er de produsert i Sveits. Jøje meg :eek: Ser ut som om dere blir nødt til å ta meg med en klype salt ;)

    Og Hagto...jeg er beæret over at du er beæret...

    Nido skrev:
    ...hva med å samle alt i en "High-end på Vestlandet med bilder", seriøst :)
    Nido...det hadde vært kjekt å samle disse besøkene i en egen tråd. Det blir litt mer oversiktelig og lettere å finne for dem som er interessert i high-end på vestlandet. Skal se om jeg kan få spurt en moderator om det er mulig å samle disse løse trådene.

    RoDa skrev:
    Det var det det var ja!
    Mer om det i morgen.
    Dere får unnskylde min langsommelighet
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det ser unektelig lovende ut ja, og man vil fortsatt gjerne høre det en gang...
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Da er jeg tilbake igjen etter å ha brukt de siste dagene på å more meg over dette fenomenet som kan observeres hvis man reiser på vestlandsveiene.
    Transportselskapet Tide fikk for en tid tilbake en ny logo, åpenbart laget ev en person med humoren i behold.
    Hvis man observerer en buss fra dette selskapet i speilet får man dette budskapet...



    Nuvel, det var det med lyden hos Elektron...

    Det er ikke lett å beskrive lyd, spesielt ikke hvis andre skal kunne danne seg et godt inntrykk av hvordan det låter.
    Dette oppsettet gir et veldig stort lydbilde. Ikke nødvendigvis så bredt, men veldig høyt og dypt, og veldig omsluttende, som om hele stua blir mettet med lyd. Masse luft og glimrende separasjon mellom utøverne.

    På Vivaldi Fire årstider, BIS, Drotningholm ensemblet, innspilt i denne bygningen med nakne steinvegger og fantastisk akustikk får man de første virkelige indikasjonene på at dette er saker.
    Vi har ikke lyttet i mer en noen sekunder før fruen kommenterer at det høres ut som om det blir spilt med originalinstrumenter, hvilket er korrekt observert. Akustikken høres utrolig ekte ut, og jeg har ikke tidligere fått fornemmelse av å sitte inne i denne steinhallen. I mitt eget anlegg får jeg mer fornemmelsen av å sitte rett utenfor, for så å lytte inn i lydbildet, om dere forstår hva jeg mener. Jeg hører den samme akustikken, men den er rett foran meg og jeg er ikke inne i den på samme måte som hos Elektron. Fasinerende!

    Diskanten er ikke lett å beskrive, for den legger man ikke merke til. Den bare er der. Antar at det er mangel på forvrengning som gjør at man ikke legger merke til den. Ikke på et eneste tidspunkt er det noe som helst tegn til unoter fra diskanten. Kan man våge seg til å påstå at den er gnistrende god (ok, den var platt ::))

    Det er krefter i massevis. Jeg vet ikke hvordan sensitiviteten til disse høytalerne er, og heller ikke hvordan impedansekurven ser ut, men forsterkerne har full kontroll. Det låter svært uanstrengt og kontrollert.
    Bassen har en helt passelig balanse mellom tight, elastisk, spretten, og kraftfull. På musikk hvor det er dypbass kan man godt høre det, men det er ikke slik at man må holde seg fast i stolen for ikke å falle på gulvet, og dermed mister konsentrasjonen fullstendig. Neida, i alle frekvenser er bassen passe avstemt i forhold til resten, og den stikker seg aldri ut. I det hele tatt er det imonerende hvor homogen lyden er og hvor godt avstemt elementene er i forhold til hverandre.

    Med forbehold om personlige kalibreringsavvik vil jeg påstå at klangbalansen er såvidt over på den varme siden av nøytral. Eller 4 på Rudi's scale of 10, hvor 10 er kald/analystisk, 5 er nøytral, og 1 er som overkokt pasta, blødt og klissete.
    Tro ikke nødvendigvis at jeg har rett. Min nonchelante omgang med virkeligheten har blitt avslørt tidligere i tråden. Men det er nå engang slik jeg tror at jeg føler at jeg opplever det.

    Dette oppsettet er vidunderlig deilig å lytte til, og det reproduserer musikk på en måte som er aldeles fortryllende.
    Høydepunktet for min del blir avslutningssporet med førstesatsen til Dvorak's "The new world", med Israel filharmonikerne og Leonard Bernstein, DG. En premiumperformance av dette stykket. Og heidundrande hvor det låter.
    Jeg har krafset til meg volumkontrollen og de grønne lysene i forkant av Cary-blokkene som indikerer hvor mye strøm de trekker, og som vanligvis har en ganske dus grønnfarge, lyser nå så intenst at de nesten ble lilla. Lydnivået er på grensen til det forsvarlige.
    Her er dynamikk i bøtter og spann og det er så kraftfullt at det for alvor begynner å ligne på det trøkket og den størrelse på lyden som man kan høre når bergensfilharmonikerne for alvor kliner til i Grieghallen. Det blir selvfølgelig ikke like mektig og like stort som "the real thing", det tror jeg aldri noe musikkanlegg vil oppnå, noensinne. Men det gir en fordømt god illusjon av dette. Og med mindre man kommer rett fra konsert så låter det riktig.

    Da musikken var ferdig og stillheten hadde senket seg hørte vi noen dunkelyder i taket over oss. Elektron slo fast at det nok var hans gamle far i etasjen over som var i ferd med å kravle ut fra sitt tilfluktssted under bordet. Så høyt spilte vi (jeg) dette stykket! Og Elektron innrømmet i etterkant at han nok aldri hadde spilt så høyt tidligere.

    Da jeg kom hjem oppdaget jeg at fjernkontrollen til Elektron "tilfeldigvis" hadde sneket seg opp i posen med cd'er.
    Nå har jeg et påskudd for å komme tilbake...

    Takk for meg Elektron!
    Nå får vi se om ikke dere to i Fjellsiden lydlaug vil ta turen ut til meg snart. Jeg kan friste med et anlegg som på Rudi's skala muligens scorer omkring 3. Altså helt "al dente" imho :)
    Dessuten spiller jeg vinylplater!!! :eek: :eek: :eek:
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Tusen takk til deg Kjoenik!

    Det var en virkelig flott tilbakemelding og en nydelig reportasje. Vi hadde en musikkveld av de sjeldne. Jeg har forøvrig forsikret min gamle far om at fjernkontrollen har forlatt huset, at det var den som var opphavet til de ubeskrivelige rystelsene og ikke at skrenten bak huset var i ferd med å rase ut. Selv uttalte han karslig at han hadde hørt svært lite til oss, men røpte seg etter ti sekunder med følgende replikk " Mye flott musikk dere spilte. den platen med Louis Armstrong var skikkelig fin".

    Mitt klassiske alibi (fruen) som ankom på den klassiske delen, var også imponert over at delefiltrene faktisk tålte klassisk musikk til tross for at jeg tidligere har "benektet" dette ;D .

    Kapteinen og hans frue takker for besøket i lugaren. Vi i Fjellsiden kommer selvfølgelig på besøk til deg før du aner det og fjernkontrollen, den blir med far hjem igjen.

    Elektron

    Edit: Til de av dere DIY som likte racket se detaljer i vedlagte foto.
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    I high-end brown finish ;D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Da har JAE bidratt med det nyeste tweaket her i Fjellsiden. Må bare innrømme at skal jeg først svelge kameler så svelger jeg de hele :)

    Elektron
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    Aaahh, ok.
    Hører du forskjell med og uten kameler?
    mvh
    "Glem ikke kamelene", Marty Feldman. ;D ;D ;D ::)

    (muligens en av mine mest usakelige innlegg - så langt)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn