Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    9.371
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hvis kabelløftere påvirker lyden, er det vel ikke urimelig å anta at forskjellige kabelløftere påvirker lyden forskjellig. Hvor høyt opp, hvor tett de står? Ikke vet jeg.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.471
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det var vel en som var innom her for et par år siden, som høytidelig proklamerte at "Jeg hører forskjell på alt !! "
    Det var forøvrig han samme som hørte om døra på sikringsskapet var åpen eller lukket..... :cool:

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.665
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    Det var en innom her og sa at jeg aldri har hatt bedre lyd, og da tør jeg ikke skru denne av.:eek: Hva andre syns er viktigere enn hva jeg selv syns.
    Dette er MK 3 versjonen.Tror vi er på mk5 nå.:)

Schumann Resonator CHARTRES Mk3.jpg

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.855
    Hvis kabelløftere påvirker lyden, er det vel ikke urimelig å anta at forskjellige kabelløftere påvirker lyden forskjellig. Hvor høyt opp, hvor tett de står? Ikke vet jeg.
    Så vidt jeg har fått med meg skal hypotesen være at når kabel ligger på gulvet blir underlaget å regne som del av kabelens isolasjon. Som i praksis betyr at man allerede jobber fra en hypotese om at isolasjonsmaterialet har egenlyd. Enkelte av kreasjonene søker derfor minimalisere fysisk kontakt, men også nærhet. Ulltråder fra taket har jeg dog ikke sett enda.

Utifra en slik tankerekke skal man nytte færest mulig kontaktpunkter. Derfor er det smartere å selge kabelløftere i pakker av 12 heller enn enkeltvis.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.665
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    73
    Hva er det for noe?
    :)
    The Schumann Resonance refers to the global electromagnetic resonance of the Earth-ionosphere cavity, which acts as a spherical waveguide for low-frequency waves. Excited by lightning discharges, these standing waves have a fundamental frequency of approximately 7.83 Hz and several harmonics at higher frequencies. The Earth's surface and the conductive ionosphere form this natural resonant cavity, and scientists monitor these frequencies to study ionospheric variability and lightning climatology.

How it Works
    • The Cavity:
      The space between the Earth's conductive surface and the ionosphere acts as a resonant cavity, similar to a musical instrument.

• Lightning as the Source:
      The continuous electrical discharges from lightning strikes around the world excite electromagnetic waves within this cavity.

• Standing Waves:
      When the electromagnetic waves bounce off the Earth's surface and the ionosphere, and their reflections line up with incoming waves, they create standing waves, resulting in the Schumann resonance.

Key Frequencies
    The Schumann resonance is characterized by its fundamental frequency and a series of harmonic frequencies:

• Fundamental: 7.83 Hz

• Harmonics: Approximately 14.3 Hz, 20.8 Hz, 27.3 Hz, and 33.8 Hz. The exact values can vary depending on ionospheric conditions.
    Significance
    • Earth's "Heartbeat":
      The Schumann resonance is sometimes called the "Earth's heartbeat" because its continuous nature and low-frequency hum reflect the planet's atmospheric pulse.

• Scientific Study:
      Researchers use Schumann resonance data to:
      • Monitor global lightning activity: Variations in the resonance can indicate changes in lightning patterns.

• Study the ionosphere: The resonance provides insights into the conditions and variability of the ionosphere.

• Model other planets: Similar resonant phenomena are modeled for other planets with a comparable Earth-ionosphere cavity structure.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.765
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at jeg er forbauset over at en såvidt seriøs forhandler som Malla, trykker Anzus til sitt bryst. Anzus har sikkert mange gode produkter, men disse kostbare «lurium» gadgets forkludrer seriøsiteten.

Ellers er jo eksemplene i denne tråden i overveiende grad fra andre markeder enn det norske.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.350
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at jeg er forbauset over at en såvidt seriøs forhandler som Malla, trykker Anzus til sitt bryst. Anzus har sikkert mange gode produkter, men disse kostbare «lurium» gadgets forkludrer seriøsiteten.

Ellers er jo eksemplene i denne tråden i overveiende grad fra andre markeder enn det norske.

Ingen grunn til å tro at disse sjarlatanene har noen "gode produkter". Her blir du rævkjørt så det holder...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn