Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.144
    Antall liker
    4.300
    Torget vurderinger
    1
    Fullt mogleg at nokon allereie har posta denne på eit tidlegare tidspunkt her i tråden, men http://machinadynamica.com/machina60.htm er noko av det galnaste eg har vore borti. Er så ille at eg er i tvil på om det er ein parodi eller ikkje.
    Jeg linket til machina dynamica i innleg #2 i denne tråden. Det er ikke godt å si om det er en spøk til de audiofiles bekostning eller om det er ment å være "seriøst". De har dog holdt på ei stund, og noen betaler for å holde hjemmesiden oppe.

    Mvh
    KJ
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    1.912
    Sted
    Sortland
    Det er ikke godt å si om det er en spøk til de audiofiles bekostning eller om det er ment å være "seriøst".
    Er vel en grei karakteristikk på de fleste audiofile produkter?
    Penger inn på konto: ''Seriøse produkter''
    Ingen penger inn på konto: ''parodi på audiofile''

    Kan dog være vanskelig å skjelne mellom det ene og det andre :ROFLMAO:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Endelig

    Aner meg at Paul Pang kommer med det samme snart
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    YouTube, selvsagt! Facebook like så. :)

    nahh.... tror vi skal be produsenten om måledata som viser hvor mye bedre audio man får for pengene sine. Om slikt mangler tror jeg vi skal være skeptisk til at en ny kondensator og krystall gjør bedre i et dataprodukt med protokoller som reklokkes og ompakkes mange mange ganger før det leveres våre DAC.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Si gjerne at du er fra myndighetene og at du ønsker å undersøke om de kan stå inne for sine påstander. Da er jeg helt sikker på de kommer til å gi deg masse solide data som beviser at dette blir utrolig mye bedre.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.103
    Antall liker
    9.407
    YouTube, selvsagt! Facebook like så. :)

    nahh.... tror vi skal be produsenten om måledata som viser hvor mye bedre audio man får for pengene sine. Om slikt mangler tror jeg vi skal være skeptisk til at en ny kondensator og krystall gjør bedre i et dataprodukt med protokoller som reklokkes og ompakkes mange mange ganger før det leveres våre DAC.
    Jeg tror produsenten sa at lyden ble 63% bedre med den Wi-Fi dingsen
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    1.912
    Sted
    Sortland
    ADD - Algorithm Digital Defined Power; harmonisk resonator som garantert vil øke ytelsen til anlegget.

    ;)
    ADD-Powr, or Algorithm Digital Defined Power, is an approach to improve the musical integrity of audio systems by generating external audio harmonic signal energy and directing that energy to resonate with audio signals.


    Based upon principles of the Fourier harmonic series, resonance, and electromagnetics, the Symphony Pro PS-1 harmonic resonator will increase the performance of any audio system. GUARANTEED!​
    • Advanced algorithm harmonic resonator with 10 energy antenna coils

    • Simple plug 'n play installation

    • Multiple units intensify the effect

    • Compatible with most AC related power conditioners/filters

    • Boost audio signal strength signal-to-noise (S/N) by 0.25 -0.5 dB

    • Improves the quality of video signals and video systems

    New! Includes medical grade external power supply w/DC adapter

    • 10' wire antenna​

    Ser veldig merkelig ut - men for alt jeg vet virker som bare rakkern ;), øker S/N forholdet med minst 0,25 dB, og de ter vel (nesten) hørbart?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Først lager man en kode og sender fram og tilbake slik at en kan lytte seg fram til den beste.
    Se så fra 3:25 (tviler på at de som leser her inne klarer å se hele videoen uansett ;) )
    Samme kode men forskjellige kompileringer av den og finner de kompileringene som låter best... Andre som også kan litt data og kode og skjønner hvor bort i natta dette er?
    Beklager ikke tillatt å embedde den videoen der.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    tåkeprateren kommer vel med en video som forklarer dette fenomenet de opplever, som kjøpes glatt av fansen. De blir vel ikke kvitt trøbbelet med støy fra strømforsyningen med softwareoppdatering så låter sikkert sånn passe enda
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.291
    Antall liker
    3.637
    Torget vurderinger
    1
    ADD - Algorithm Digital Defined Power; harmonisk resonator som garantert vil øke ytelsen til anlegget.
    Ser veldig merkelig ut - men for alt jeg vet virker som bare rakkern ;), øker S/N forholdet med minst 0,25 dB, og de ter vel (nesten) hørbart?
    Hva skjer med at mange "high-end" produsenter reklamerer for medical grade? Har NASA startet å saksøkt de for å oppgi space grade?
    Det står ikke hvilken ISO av medical grade de følger heller, så de som reklamerer for slikt uten å spesifisere nærmere er det bare å sky som pesten.

    Det har ikke forundret meg om funksjonen er lik denne:
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt i Over the top gata, men sjekk ut fra 3.30. Lyden blir bedre med elementene montert med 3 skruer ifølge Ole.

     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Ikke helt i Over the top gata, men sjekk ut fra 3.30. Lyden blir bedre med elementene montert med 3 skruer ifølge Ole.

    Det han oppgir som årsak til at han finner 3 skruer bedre enn 6 er jo forsåvidt helt riktig. Den han unngår å si at det egentlige problemet er at basked for elementet er for pinglet konstruert. Premissene for denne konstruksjonen er en fleksibel kobling til kabinettet. Altså at elementet kan bevege seg fritt i en myk pakning. For at dette skal fungere behøves det et kjent forhold på bevegelig masse og vekten av basket med magnet (som ser noe pinglet ut spør du meg)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvor bra kan en interconnect bli?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    7.749
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.211
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ihvertfall ikke begrenset av fysiske lover om elektromagnetisme eller lignende.
    The goal here was to go BIGGER. We’re not talking a little bit bigger, a LOT BIGGER! Even in comparison to our own cable offerings, the difference is obvious. Compare a Pro to a Reveal you can see a huge difference but set anything else alongside and pro Elite you see ridiculous!

    In our other cable lines, the magnetic force is measured in pounds or even hundreds of pounds. The pro elite is measured in tons, in every cable we build. Yes, we do offer a SPDIF cable! it’s not a practical idea but we offered just in case. This cable delivers over 2.3 tons of energy magnetically!

    The power cord and power conditioner rally in at 6.69 tons of total magnetic force. There is nothing subtle about these cables. You’ve probably read that our cables are not actually cables, the pro elite sets us apart so much so I don’t think anyone could call this a cable, it’s pure art!

    Visually the Prop Elite is STUNNING. To HEAR what the what the Pro Elite does to and Audio System Is BREATHTAKING. Bigger is in fact better.
    Det er ingen verdens ting der som har noe med signaloverføring å gjøre. Fantasi, men på syre. Rett ut av Spinal Tap, audiophile edition.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Og når det er noen merkelig tweaks på gang, kan du være sikker på at AVShowrooms dukker opp og lager en reportasje med «strålende anbefalinger». Rett og slett pute-TV for min del.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, han med de digre kablene over her, sverger også til behandling av CD-plater. Demonstrerer her ulike tusjer. Edit: Beklager: Han bruker visst tre lag med tre ulike tusjer ...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.372
    Antall liker
    102.332
    Torget vurderinger
    23
    Når begynte vi å oppgi magnetisk energi i tonn?

    Det er da noe som vi har hatt lenge... da jeg var gutt var jeg ofte med fattern på jobb, Kværner Brug her i Oslo... der hadde de en kjempesvær magnetisk kran som løftet digre jernplater - den hadde løftekapasitet oppgitt i tonn, sto malt med store sorte bokstaver på gul bakgrunn!!!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    :ROFLMAO:

    Man kan jo godt forholde seg til magnetisk kraft i pund, tonn, kg, Newton etc, men magnetisk energi er noe helt annet.

    En god analogi er at man bygger en elektromagnet som produserer et magnetfelt som er ekvivalent med det totale magnetfeltet til en gitt permanentmagnet. Den elektriske energien som må til for å gi elektromagneten dette magnetfeltet vil være en rimelig ekvivalent, selv om den er vanskelig å regne ut siden DC-motstanden i prinsippet ikke har noen funksjon i selve magnetiseringen.

    En annen analogi er at vi ser for oss en magnet som en gjenstand liggende på bakken. Så magnetiserer vi den, og da løfter vi den til et høyere energinivå. Den ligger da 1 meter over bakken og har en potensiell energi. I det den mister sitt magnetfelt kan den energien brukes til noe og frigjøres derfor fra magneten, tilsvarende når gjenstanden faller fra 1 meter og kan utføre et arbeid i det energien frigjøres.

    Dette må ikke forveksles med for eksempel elektromotorer der selve magnetfeltet i permanentmagnetene ikke endrer seg. Det er derimot mekanisk kraft som flytter magnetfeltet i forhold til spolene slik at magnetfeltet i spolene endrer seg. Denne endringen, tilsvarende magnetisering/avmagnetisering, er det som gir stereoanlegget energien det trenger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.372
    Antall liker
    102.332
    Torget vurderinger
    23
    - og da på en torsdag! :LOL: :LOL:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.372
    Antall liker
    102.332
    Torget vurderinger
    23
    Sorry, bare jeg som tweaket mandagen litt!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.211
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vitterlig mandag, så jeg kunne også behøvd et tonn energi, magnetisk eller ikke. Joule har jo ingen hørt om, annet enn i desember og på finsk resten av året.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Jeg vet svaret på åpningsinnlegget!

    VITENSKAP!

    Alle vet bedre enn den idiotiske vitenskapen, så den er det pokker meg ingen som går på. Produkter som er basert på den, nei, det vil vi ikke ha. Der kan vi være sikre på at det er noe lureri. Vitenskap er tweaket som er så over the top at ingen går på det!
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.291
    Antall liker
    3.637
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøvde å finne en dyr spade, men det klarer jeg ikke å finne.. De eneste spadene som jeg fant som var dyre er til høyttaler-kabler.
    Selv en spade i lettmateriel/karbon bikker ikke over tusenlappen.
    For det første så tror jeg ikke det er noe marked for dyre spader for å grave med, derfor varierer prisen bare imellom 300,- til 999,-

    Hvor burde man henvende seg for å klage over at det ikke finnes noen skikkelig dyre high-end spader å få kjøpt? Eller er tusenlappen å beregne en high-end spade?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn