Finn M's Hifidagbok mk.II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    Julepakke!? Til meg?

    Konserten med Kari B gjorde at jeg fikk noe å tenke på; Hva hobbyen egentlig handler om.
    Har derfor ikke vært så mye innom Sentralen i det siste, derimot spilt desto mye mer MUSIKK. For nå låter det virkelig LIVE hjemme! 8)
    Mer om det en annen gang, men først det som er viktig: Jeg fikk nemlig en litt tidlig julepakke fra Canada i dag, med julekort fra selveste Loreena McKennitt!
    Hadde nemlig forhåndsbestilt hennes nye studioalbum på LP og CD.

    Har såvidt fått tid til en rask gjennomlytt. Med "The wind that shakes the barley" er hun tilbake der hun startet: til de irske røttene.
    Denne gang er ikke selvkomponert materiale hun prsenterer, derimot irsk tradisjonsmusikk som hun har satt sitt eget preg på. Karakter? Som vanlig fra henne meget bra! 8)

    Platene evt med lydfiler kan bestilles fra http://www.quinlanroad.com/
    Tror ikke jeg betalte mer enn en 200 kr for CD + LP. Og det inkl frakt!

    Ps: LP'en er trykt opp i kun 5000 eksemplar worldwide så dersom man er interessert bør man få ut fingeren! ;)

    Pps: Klikk på bildet for å lese kortet! Da får man også en ide om hva plata handler om...
    Herlig med live lyd hjemme hos deg Finn ;)
    Grattis med flotte cd&LP også :)

    gismo
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger Grumpy og Gismo! :)

    Som sagt har det blitt mye musikk i det siste. Ikke minst fordi det er lenge siden jeg har fått fatt i så mye god musikk på en gang.
    For noen dager siden fikk jeg inn to nye fra Over the Rhine også.
    Og for å si det med en gang: serien deres med "Live from Nowhere" er bare stor. Utrolig flott musikk, god stemning og ikke minst god lyd!
    I tillegg fikk jeg inn deres rykende ferske studioinnspilling: The long surrender" også.
    Men nå er det visst 2.omgang i håndball... ::)
     

    Vedlegg

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    2-omgangen gikk bra den Finn ;D Revansjeoppgjør i morgen med gull i sikte.

    Kjekt du koser deg med musikk for tiden. Jeg satt og nøt noe musikk selv her om dagen da det sa poffff i ene kanalen :-\ Heldigvis var det bare ett av kt 88 røra som tok kvelden, men skvatt skikkelig da det skjedde. Nå skal dei originale Mcintosh røra ut.( Dette er egentlig Sovtek-rør, og de er ikke noe særlig verken med tanke på lyd og pålitelighet.)

    Nå spiller jeg med 4 " Winged C" på ene blokka, og originale rør på den andre. Det er faktisk hørbar forskjell fra den ene siden til den andre :eek: Gleder meg stort til de 4 siste "Winged C" lander i posten. Håper det blir før jul. Uansett, du får ha en riktig fin jul sammen med dine kjære Finn M.

    mvh
    Tommy
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Vi får gjøre oss klar til revansj i morgen, ja!
    Og så får du være velkommen over Music' på nyåret: monoblokkene mine har spilt seg inn, en litt analytisk øvre mellomtone slapp taket etter ca 100 timer. Omtrent samtidig som jeg fikk spilt inn de nye Transparent Balanced MusicLink Reference XLR-kablene mellom CD og forforsterker. De er av den nye MM2 varianten og erstattet et sett av forrige generasjon Ultra MM. Dette er svindyre kabler, koster ny rundt 48 tusen som jeg fikk en utrolig god pris på selv om de er splitter nye! Ikke spør meg hvordan jeg gjorde det, det er en forretningshemmelighet... :D ;)
    Men faktisk er de verdt prisen uansett fullpris! Mye strammere og dypere bass, meget stor forskjell faktisk! I tillegg høyere oppløsning, man graver lenger inn i opptaket og får en sortere bakgrunn med et større og bedre rom. Med klar margin de beste kablene jeg har hatt i hus!
    Fornøyd? Nææææh! 8)


    Til slutt vil jeg ønske til deg Musicman, til Grumpy, Gismo og alle dere andre: God jul! :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger Grumpy og Gismo! :)

    Som sagt har det blitt mye musikk i det siste. Ikke minst fordi det er lenge siden jeg har fått fatt i så mye god musikk på en gang.
    For noen dager siden fikk jeg inn to nye fra Over the Rhine også.
    Og for å si det med en gang: serien deres med "Live from Nowhere" er bare stor. Utrolig flott musikk, god stemning og ikke minst god lyd!
    I tillegg fikk jeg inn deres rykende ferske studioinnspilling: The long surrender" også.
    Men nå er det visst 2.omgang i håndball... ::)
    God musikk du har fått i hus der Finn M, og 2.omgang holdt godt mål den også :)
    Skjønner at du spiller mye da du erværver så mye god musikk om dagen.
    Også må vi ta en skikkelig revansj på våre svenske naboer i morgen ;D ;D

    gismo
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo og godt nytt år,

    Etter å ha lest dine betraktninger om å handle direkte fra artist bestilte jeg Loreena McKennitt's siste fra quinlanroad, The Wind That Shakes The Barley. Benyttet samtidig muligheten til å bestille et av hennes tidligere album, An Ancient Muse. Når jeg skulle spille av denne nektet Arcam'en å lese den. Litt snurt sendte jeg en mail til kundeservice og spurte om de hadde opplevd dette før. Etter noen dager kom det svar at de sender den på nytt. Hentet pakken på postkontoret idag og nå går det mye bedre 8)

    Syntes det var bra kundeservice og det gjør jo at valget for hvor neste kjøp skal gjøres er enkelt!

    Nå blir det lytting resten av kvelden med en god bok :D

    hilsen
    -sandecker
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    sandecker skrev:
    Hallo og godt nytt år,

    Etter å ha lest dine betraktninger om å handle direkte fra artist bestilte jeg Loreena McKennitt's siste fra quinlanroad, The Wind That Shakes The Barley. Benyttet samtidig muligheten til å bestille et av hennes tidligere album, An Ancient Muse. Når jeg skulle spille av denne nektet Arcam'en å lese den. Litt snurt sendte jeg en mail til kundeservice og spurte om de hadde opplevd dette før. Etter noen dager kom det svar at de sender den på nytt. Hentet pakken på postkontoret idag og nå går det mye bedre 8)

    Syntes det var bra kundeservice og det gjør jo at valget for hvor neste kjøp skal gjøres er enkelt!

    Nå blir det lytting resten av kvelden med en god bok :D

    hilsen
    -sandecker
    Godt nytt år!

    Ingenting er som god service! :)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Siden et år er over kan det være greit å oppsummere det som for meg er de tre beste platene i 2010:

    Første plass er uten tvil The long surrender med Over the Rhine:


    Dette ble er stor positiv overraskelse. Over the Rhine har gitt ut mye bra før, bla serien med live-opptak Live from Nowhere er blant mine favorittplater, men The Long Surrender som kom ut nå i november er deres beste studioplate siden 2001. Anbefales på det sterkeste! 8) Den kan foreløpig kun kjøpes fra deres hjemmeside: http://overtherhine.portmerch.com/stores/home.php?cat=325
    Men anbefaler så absolutt å handle der, da får man samtidig lastet ned plata gratis. Og NB! den kan også bestilles på LP! :D


    Andre plass er Lorreena McKennitt: A mediterranean oddysey

    Fantastiske LIVE-opptak fra hennes konsertturne i 2009. Kanskje hennes beste plate så langt. Og det sier ikke lite. 8)


    Nr tre er Lars Winnerbäck: Efter nattes brander

    En meget sterk samleplate som har snurret flittig på spilleren siste ukene. Denne plata er vel strengt tatt et par år gammel, men det var først nå sist år at jeg ble oppmerksom på denne. Han har også gitt ut Daugava (2007) som er en meget sterk plate.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Finn M skrev:
    Andre plass er Lorreena McKennitt: A mediterranean oddysey

    Fantastiske LIVE-opptak fra hennes konsertturne i 2009. Kanskje hennes beste plate så langt. Og det sier ikke lite. 8)
    Der er vi helt på linje, ei fantastisk plate :)

    /jan
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hos meg får du støtte i at Over the Rhine bør plasseres høyt på nytelseslisten over 2010-album. -Ikke overraskende at du plasserer den helt på topp hos deg ;D

    Forøvrig ankom den siste utgivelsen til Loreena hos Grumpy i forrige uke, direkte fra Quinlanroad. -Vinylutgaven med med et lite signert kort vedlagt og
    nummerert såpass høyt som 3978 av 5000 pressinger. Da rakk jeg den vel akkurat tidsnok. Du har jo allerede hatt denne en tid Finn, siden hun er en av dine faste travere ;D. Stearinlys-musikk til tusen!

     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg endelig fått besøkt Finn M :D

    Må si jeg var rimelig spent på hvordan det ville låte hos han. Har fulgt hans skriverier her på sentralen i mange år. Når en ser utstyrslisten til Finn M, slår det meg at her må høytt være ett mulig svakt ledd, de andre komponentene er jo ranket helt der oppe i high-end land.

    Etter å ha hørt noen strofer av Kari Bremnes, forsvant min forhåndsantatte skepsis mot Daliene som dugg for solen. Ikke minst bassen imponerte, tittet i smug etter subben. Neida , ingen sub, bare deilig potent bass, veldig bra Finn M.

    Resten av frekvensspekteret hang godt sammen, og det hele var homogent og behagelig med masse detaljer som krydret det flotte lydbildet.

    Vil takke for besøket og den gode teèn du serverte Finn. Du kan slappe av og nyte musikken i lange baner nå uten å tenke på for mye oppgraderinger slik jeg ser det.

    snakkes :)

    mvh
    Tommy
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Takker for hyggelig besøk Tommy! :)
    Bassen er vel nettopp det som har bedret seg mest siste året. Grunnen til det er nye monoblokker (Rogue M180) og nye signalkabler mellom CD og pre (Transparent Reference MM2).
    Vet ikke hvem som gjorde mest utslag, men resultatet er ihvertfall at en litt feit pukkel i midtbassen er borte til fordel for strammere lyd og mer punch lenger ned. Er derfor godt fornøyd med bassen nå, selv om den ikke helt når opp mot din sub. Men det man likevel ikke må glemme er rommet som er mindre enn ditt Tommy og bidrar positivt med et løft rundt 40-50Hz. Uten dette bidraget hadde det nok blitt sub på meg også.
    Skal bli spennende å høre hva du har fått til også, hører du har noe på gang... ;)

    Finn M
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Grumpy skrev:
    Hos meg får du støtte i at Over the Rhine bør plasseres høyt på nytelseslisten over 2010-album. -Ikke overraskende at du plasserer den helt på topp hos deg ;D

    Forøvrig ankom den siste utgivelsen til Loreena hos Grumpy i forrige uke, direkte fra Quinlanroad. -Vinylutgaven med med et lite signert kort vedlagt og
    nummerert såpass høyt som 3978 av 5000 pressinger. Da rakk jeg den vel akkurat tidsnok. Du har jo allerede hatt denne en tid Finn, siden hun er en av dine faste travere ;D. Stearinlys-musikk til tusen!
    Fikk den rett før jul, kjøpte den som en liten julepresang til meg selv. Kjekt da å få med "julekort" signert Loreena. :)
    Nummeret på mi plate er 4940. Siden jeg var raskt ute med å bestille tror jeg faktisk at dei må ha startet på 5000 og går nedover. Dermed er det nok fortsatt flere plater igjen.... ;)

    Finn M
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    På tide med en pause fra alt musikkpratet, det er vel en del her på Sentralen som synes det får være visse grenser.... :p

    Altså Hifi (lover å ikke komme med en eneste musikkanbefaling): ;D
    Ja, da har jeg kastet meg ut på dypt vann: Audio Aero Capitole CD-spilleren er nemlig solgt!! :eek:
    Etter 12 år med diverse spillere fra Audio Aero så er det på tide å prøve noe nytt.
    Hva det blir? Jo, ny spiller er allerede på vei. Så får det vise seg om jeg kan å svømme eller om jeg har tatt meg vann over hodet..... ::)
    Tar en sjans denne gangen. Liker aller helst å prøve ut før kjøp men vi får se....

    Slik så det altså ut for et år siden. Nå er det bare Ref'en igjen.....
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    På tide med en pause fra alt musikkpratet, det er vel en del her på Sentralen som synes det får være visse grenser.... :p

    Altså Hifi (lover å ikke komme med en eneste musikkanbefaling): ;D
    Ja, da har jeg kastet meg ut på dypt vann: Audio Aero Capitole CD-spilleren er nemlig solgt!! :eek:
    Etter 12 år med diverse spillere fra Audio Aero så er det på tide å prøve noe nytt.
    Hva det blir? Jo, ny spiller er allerede på vei. Så får det vise seg om jeg kan å svømme eller om jeg har tatt meg vann over hodet..... ::)
    Tar en sjans denne gangen. Liker aller helst å prøve ut før kjøp men vi får se....

    Slik så det altså ut for et år siden. Nå er det bare Ref'en igjen.....
    OjOj...dette blir spennende å følge... ;)
    Er det fortsatt sølvplater som skal nytes (direkte) eller skal de lastes opp i en "annen type" spiller 8)
    Ja ja, den som følger med får vel svar.... ;D

    gismo
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Solgt allerede ? Du er en "reser" når det gjelder å selge Finn M,,,hm,, skal tro hva som er på vei inn ? Ett hint eller to hadde ikke skadet, bare moro det. 8)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Kansje det kan vere en lekker "Englishman".... 8)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    56fwb skrev:
    Kansje det kan vere en lekker "Englishman".... 8)
    Naim? No, sorry Fredd!
    Fin reklame de har forresten, en av de bedre: "Sorry, I didn't catch you Naim!" ;D

    Det blir nok ny CD-spiller ihvertfall. Og da frontmatet og fullt balansert. Så mye kan jeg si. Ikke noe streaming-tøys. Har man over 650 CD-plater så har man 650 CD-plater.....
    Men jeg fikk meg ny dings til jul: en Ipod. Har så langt lagt inn ca 200 plater på den og også koblet den opp i anlegget. Ble faktisk positivt overrasket over lyden, det var nemlig fullt mulig å høre på. Men det var ikke vanskelig å høre CD er langt bedre. Det sa også min sønn på 18 med nyinnkjøpte AKG K701 (meget gode!) hodetelefoner også...
    Ipoden skal brukes i bilen, det er planen. Den er derfor enda et godt argument til å gå ut å finne seg en ny bil. Kanskje en som matcher Ipoden fargemessig? (den er hvit.....) ;D
    Men det får vente til våren. Nå er det Cd-spiller det handler om:

    Ps: Grunnet mangel på CD-spiller har det blitt en del vinyl i kveld. Fikk testet ut en Heimdall RCA kabel som faktisk fungerte meget bra (takk til Musicman!) :)
    Spilte bla en av mine favorittplater på vinyl for første gang: Cowboy Junkies: Caution Horses. Faktisk låt den så bra at jeg spilte hele plata til endes, noe som er et godt tegn. 8)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    musicman skrev:
    Solgt allerede ? Du er en "reser" når det gjelder å selge Finn M,,,hm,, skal tro hva som er på vei inn ? Ett hint eller to hadde ikke skadet, bare moro det. 8)
    Jeg må innrømme at jeg av og til lurer på om jeg ikke innerst inne liker det å selge minst like godt som det å kjøpe, Tommy..... ::)
    Jeg går vel derfor å bærer på en aldri så liten kremmer (vaskeekte Sunnmøring altså!). Selv om det jeg hater aller mest i denne verden er innpåslitne telefonselgere som ikke tar et nei for et nei, ingenting som provoserer meg mer! :mad:
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Viktig melding! Var nettopp innom Cowboy Junkies hjemmeside og fikk regelrett hakeslepp! :eek:
    Nå er det ikke mer enn to måneder siden de gav ut forrige plate, en plate som riktignok ikke var blant deres beste, men nå har de faktisk gitt ut enda en og denne gang en meget bra en! 8)
    Lytt selv til "Demons" på Cowboy Junkies hjemmeside: http://latentrecordings.com/cowboyjunkies/
    Har nettopp bestilt den på både LP og CD. Pris ca kr 220 + porto direkte fra Toronto, Canada.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Finn M skrev:
    56fwb skrev:
    Kansje det kan vere en lekker "Englishman".... 8)
    Naim? No, sorry Fredd!
    Fin reklame de har forresten, en av de bedre: "Sorry, I didn't catch you Naim!" ;D
    Heisann Finn Magne... :)
    Du; det finns vel andre lekre, ja svært lekre Engelskmenn der ute - tenker da både på
    lækker lyd og lækkert design.. Første bokstaven i familienamnet tror jeg er d.. ;D
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    dcs?

    Kjempefin tråd du har. Kunne tenke meg å spørre deg litt til råds etterhvert vedrørende Transparent som jeg ser du har topp erfaring med.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    Viktig melding! Var nettopp innom Cowboy Junkies hjemmeside og fikk regelrett hakeslepp! :eek:
    Nå er det ikke mer enn to måneder siden de gav ut forrige plate, en plate som riktignok ikke var blant deres beste, men nå har de faktisk gitt ut enda en og denne gang en meget bra en! 8)
    Lytt selv til "Demons" på Cowboy Junkies hjemmeside: http://latentrecordings.com/cowboyjunkies/
    Har nettopp bestilt den på både LP og CD. Pris ca kr 220 + porto direkte fra Toronto, Canada.
    "Demons" var en bra cd, hørte gjennom den på deres hjemmeside og kommer nok til å bestilles Finn M :)
    Den cd spiller du venter på kommer vel fra tyskland denne gangen vel ;D ;D

    gismo
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det var Naim Fredd tenkte på Finn 8) heller noe som begynner på d og slutter på s ;D . Når det er sagt, du trenger jo ikke en cd-spiller med innebygget pre, den du har er jo kanon. Hmmm,,, lurer fortsatt på hva du har i tankene,,, time will tell ;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei!
    Du er hemmelighetsfull om dagen, ser jeg ;)
    Du har vel aldri kjøpt Jonlam sin Puccini ::)
    Jeg kan love deg at du vil få en fantastisk spiller i hus i såfall.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    lars_erik skrev:
    Hei!
    Du er hemmelighetsfull om dagen, ser jeg ;)
    Du har vel aldri kjøpt Jonlam sin Puccini ::)
    Jeg kan love deg at du vil få en fantastisk spiller i hus i såfall.
    Nei Lars Erik, jeg avslørte meg vel lenger oppe da jeg ikke visste at dCS var Engelsk... ::)
    Som Musicman sier: Puccini er sikkert en super spiller, men jeg har ikke bruk for spiller med innebygd pre, det blir smør på flesk.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    musicman skrev:
    Tror ikke det var Naim Fredd tenkte på Finn 8) heller noe som begynner på d og slutter på s ;D . Når det er sagt, du trenger jo ikke en cd-spiller med innebygget pre, den du har er jo kanon. Hmmm,,, lurer fortsatt på hva du har i tankene,,, time will tell ;)
    Når det er sagt musicman, kan det jo tenkes at herren Finn M hadde fått seg en svært så stor overraskelse med en event Puccini direktekoblet til Roque monoblokkene..... ;) ;D ;D ;D ;D
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har fått PM og skjønner at jeg må si litt mer om dette om at jeg i går var positivt overrasket over lyden på platespilleren med de lånte Heimdall kablene:
    Jeg sa at Heimdal viste seg å gjøre en meget god jobb til prisen. Så får vi se om jeg slår meg til ro med de. I går hadde jeg nemlig ikke CD å sammenligne med. Slik har det nemlig vært før, jeg synes platespilleren låter ok, helt til jeg slår på CD-spilleren.... ;)

    Har altså vært meget fornøyd med CD-lyden lenge, men lyden fra platespilleren bør kunne heve seg noen hakk.
    Men alt er selvsagt relativt da platespilleren er mye billigere. Og, en annen meget viktig ting: siden lyden fra CD har vært bedre, har jeg ikke spilt så mye vinyl, og dermed har ikke platespilleren fått spilt seg inn ennå! Håvar Snapa gav meg beskjed om at pickup'en må ha minst 100 timer innspillingstid og så langt har den vel ikke fått sjansen i mer enn en 30-40 timer skulle jeg tro. :p
    Men etter det som skjedde i går, lyden var nemlig meget engasjerende, så blir det vel mer vinyl i tiden fremover!

    Finn M
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Finn M skrev:
    Har så langt lagt inn ca 200 plater på den og også koblet den opp i anlegget. Ble faktisk positivt overrasket over lyden, det var nemlig fullt mulig å høre på. Men det var ikke vanskelig å høre CD er langt bedre.
    Hvis du vil tyne ut litt mer vellyd av den, kan du hente ut digitalsignalet fra iPod-en med en sånn, og sende det gjennom en eller annen DAC til anlegget ditt. Selvsagt passer du på å rippe til lossless (ALAC) når du putter musikk inn på iPod-en. Da tipper jeg du kommer (ubehagelig) nært lydkvaliteten fra CD-spilleren.

    ...Hvis det i det hele tatt har noe for seg med en slik løsning, da. Kan ikke helt se behovet selv. ;)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    56fwb skrev:
    musicman skrev:
    Tror ikke det var Naim Fredd tenkte på Finn 8) heller noe som begynner på d og slutter på s ;D . Når det er sagt, du trenger jo ikke en cd-spiller med innebygget pre, den du har er jo kanon. Hmmm,,, lurer fortsatt på hva du har i tankene,,, time will tell ;)
    Når det er sagt musicman, kan det jo tenkes at herren Finn M hadde fått seg en svært så stor overraskelse med en event Puccini direktekoblet til Roque monoblokkene..... ;) ;D ;D ;D ;D
    Det hadde sikkert vært en god kombinasjon det, Fredd.Men siden jeg har platespiller så er det å kjøre Puccini direkte ikke aktuelt. Som du sikkert vet. ;)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    larkrla skrev:
    dcs?

    Kjempefin tråd du har. Kunne tenke meg å spørre deg litt til råds etterhvert vedrørende Transparent som jeg ser du har topp erfaring med.
    Det er bare å spørre i vei det! :)

    Det er faktisk viktig å nevne de nye Transparent Balanced MusicLink Reference MM2 kablene som nå sitter mellom CD-spiller og pre.
    Tror ikke at jeg har nevnt her i tråden at jeg rett før jul byttet ut et av Transparent Ultra kablene da de var av den eldre MM varianten...?
    Dette førte til mye strammere og dypere bass og enda mørkere bakgrunn slik at enda flere fine nyanser fikk tre frem.

    Gode kabler kan gjøre minst like stor forskjell som å bytte CD-spiller eller for den saks skyld effekttrinn.
    Dette er nemlig noen skikkelige råskinn! Bilder følger!
    (ps: klikk på bildene for å se de skikkelig...)
     

    Vedlegg

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    gismo skrev:
    Den cd spiller du venter på kommer vel fra tyskland denne gangen vel ;D ;D

    gismo
    Enten så er du god å gjette eller så er det jungeltelegrafen som har vært ute....
    For min del tror jeg trommelommelomm...! ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    gismo skrev:
    Den cd spiller du venter på kommer vel fra tyskland denne gangen vel ;D ;D

    gismo
    Enten så er du god å gjette eller så er det jungeltelegrafen som har vært ute....
    For min del tror jeg trommelommelomm...! ;D
    Se der se der, ikke noen som har kvittra til meg nei, så da er jeg nok god til å gjette ;D
    Men tenkte at kanskje du også ville "lete litt der" etter godsakene ;)

    gismo
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    gismo skrev:
    Finn M skrev:
    gismo skrev:
    Den cd spiller du venter på kommer vel fra tyskland denne gangen vel ;D ;D

    gismo
    Enten så er du god å gjette eller så er det jungeltelegrafen som har vært ute....
    For min del tror jeg trommelommelomm...! ;D
    Se der se der, ikke noen som har kvittra til meg nei, så da er jeg nok god til å gjette ;D
    Men tenkte at kanskje du også ville "lete litt der" etter godsakene ;)

    gismo
    Hmm, ja du får få noen bilder da av en iskald nyutpakket spiller!
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den har jeg hørt i redaktørens referanseoppsett. Meget bra! Gratulerer!!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Se der ja Finn M :) , Lindemann er herlige saker, den der er en utrolig bra spiller etter hva jeg har skjønt og lest om (selv om jeg ikke har hørt den).
    Gratulerer med en seriøs spiller, lekkert utseende og som vi sikkert får høre mere om fra deg når vi kommer til lyden :D
    Mere bilder av spiller både "standalone" og i oppsettet tåler vi ;D

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Wow, den var griselekker... Blir spennede å høre hvordan tysk grundighet står seg imot fransk sjarm... :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lindemann?
    Jeg har Lindemanns største effektrinn, noe som jeg har vært svært fornøyd med :)
    Etter hva jeg har hørt, er Cd-spilleren rimelig god den også 8)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    STEIKE !!! :eek:

    Du slutter ikke å overraske. Gratulerer så mye. Må vel en tur ut igjen på åse nå ja,,,men ikke før du har vært her og hørt den sinnsykt gode Buffaloen min ;D

    mvh
    Tommy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn