Filmer som anbefales!

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
Et alternativ til Christiane F (glimrende bok også med norsk oversettelse i margen :)) er Lilja 4 Ever. Den formidler en stemning som er helt j*****
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
CLERKS

;D


Dette er en kultfilm som alle bør se. Ler alltid når jeg ser denne. Til alle som liker å lese bladet Rocky, så kan jeg iallefall trygt anbefale denne filmen. Litt obskøn og skrudd humor. :)

Ellers så så jeg ingen anbefale Shrek?? Det er jo både nydelige farger, bra filmmusikk, samt en morsom og lett historie. Har du lest eventyr som liten, så kjenner du nok igjen de fleste henvisningene. Men den spiller også på endel av årenes siste filmer. Shrek 2 henviser mer til de siste filmer, og mindre til de gamle eventyr. Holder en klar knapp på 1'ern, men begge er bra. :)

Mvh.

Rune
 
T

T A

Gjest
Hei,

Den "beste filmen" jeg har sett i senere tid er "pianisten", den fikk blant annet to Oscar, glitrende spilt basert på en sann historie.
Gir ellers tid for "ettertanke".
Anbefales sterkt.

Mvh
Geir
Helt enig, en absolutt klassiker.

Første gang jeg har opplevd att ALLE satt ut HELE rulleteksten og hørte musikken.
Mulig vi alle var noe satt ut og....

Ellers er K-PAX en av mine absolutte favoritter.

Gudfaren-filmene er ett must, likeså LOTR.

Ellers kan nevnes Thin Red Line som absolutt severdig!

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre er jo og ett mesterverk.

Mange fler kunne nevnes...
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
CLERKS  

;D


Dette er en kultfilm som alle bør se. Ler alltid når jeg ser denne. Til alle som liker å lese bladet Rocky, så kan jeg iallefall trygt anbefale denne filmen. Litt obskøn og skrudd humor. :)

Ellers så så jeg ingen anbefale Shrek?? Det er jo både nydelige farger, bra filmmusikk, samt en morsom og lett historie. Har du lest eventyr som liten, så kjenner du nok igjen de fleste henvisningene. Men den spiller også på endel av årenes siste filmer. Shrek 2 henviser mer til de siste filmer, og mindre til de gamle eventyr. Holder en klar knapp på 1'ern, men begge er bra. :)

Mvh.

Rune
Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay and silent Bob strike back.... Kevin Smith er konge !

Det kommer forresten en 10 år jubileum utgave av Clerks i disse dager (7 september) som kalles Clerks X
http://store.yahoo.com/jsbstash/clx10andvdsi.html
 

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
As good as it gets funker fett hvis man skal se film sammen med dame, en strålende film :)
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Vil få lov å anbefale David Lynch;- "Blue Velvet" i såkaldt Special Edition;- et must om man liker denne svært atmosfæriske filmen.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.572
Antall liker
7.103
David Lynch trår svært sjeldent feil, og kan vel som en av svært få regissører anbefales rent generelt. Dennis Hoppers "Frank Booth" er en av filmhistoriens viktigste karakterer....
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Tja, jeg synes ikke alt Lynch har laget er verd å se. Jeg prøvde for eksempel å se Rabbits, men det var jammen kjipe greier! men Twin Peaks og Mulholland Drive kan jeg gå god for. Hjertet snører seg sammen av angst for den dansende dvergen i Twin Peaks!!

Anbefaler (nesten) alt av brødrene Coen
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
David Lynch er en merksnodig karakter. Så Mulholland Drive her om dagen, og jeg klarer ikke å bli like imponert som jeg blir over spes. Blue Velvet og Eraserhead, som i min verden, er de to beste filmene han har laget.

Mulholland Drive blir litt for... kunstig, på en måte. Det er for tydelig at han leker seg med klipping og filmmediet, men den nerven som jeg elsker hos Lynch fant jeg ikke i så stor grad der.

Men, det kan godt hende jeg tilhører en litt rar minoritet når det kommer til Lynch, jeg synes som sagt at Eraserhead og Blue Velvet er best. Spes. Eraserhead, den stemningen han klarer å skape i den filmen er helt, helt fantastisk.

Forøvrig så jeg en film som het Peeping Tom i forrige uke. Det er en film fra noen og seksti, hvis eg huske rett, som omtrent ødela karrieren til regissøren. Kanskje ikke like kontroversiell i dag, men en gjennomført, stilsikker og totalt oppslukende film. Den nagler tak i deg etter ca. 1 minutt og slipper aldri. Fantastisk.

Samme gjelder for On The Waterfront, Marlon Brando sitt mesterverk fra -54. For folk som meg, som stort sett bare kjenner Brando fra Gudfaren og Apocalypse Now, så var det litt av et sjokk å se Brando som ung mann. Og ikke minst: herreminhatt for en skuespiller! Det er en av de mest imponerende rollene jeg har sett noen gjøre på film ever, og selv om slutten er litt klein... Absolutt en film som må sees.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Mullholland Drive minner endel om Lost Highway, idet begge vinner på å sees flere ganger.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kan nevne noen bra filmer.

Dr. Mabuses Testamente - Fabelaktig film av Fritz Lang. Man bør også få med seg 'M' av samme regisør.

Sigøynernes Tid - Tragikomisk film om og med sigøynere av Emir Kusturica. Han har også laget Underground som til tider er fabelaktig morsom.

Zero Effect - bortglemt detektivfilm, svært bra.

Harold and Maude - Forunderlig sort komedie fra 70 tallet.

IF - Med bla.a. Malcom McDowel. Ungdomsfilm med punch.

Dr. Strangelove - Or how I learned to Stop Worrying and love the bomb. Politisk satire på sitt beste med bla.a. Peter Sellers.

El Topo - Psykedelisk Westernfilm for avanserte filmtittere. Laget av Jodorowsky. (Santa Sangre, The Holy Mountain)

Tao of Steve - Artig dramafilm.

Fear and Loathing in Las Vegas - Etter en slags selvbiografi av Hunter S. Thomson. Hysterisk morsom om håndtering av overdrevne mengder psykoavtive substanser. Får Cheek & Chong til se ut som barne tv for de minste.

Dobberman - Hardkokt fransk action. Kongefilm.

Starship Troopeer - Som man enten elsker eller hater :) Fabelaktig morsom om man har de rette referanser etc.

Sexy Beast - Tight dramafilm med en ufattelig ufordragelig skurk spilt av Ben Kingsley. Stort Skuespill.

A Clockwork Orange - Trenger vel ingen presentasjon.

The Salton Sea - Bra thriller med god stemning og noen uforglemmelige characters.

Death Race 2000 - Kalkun, men en morsom en, med Sylvester Stallone i en av sine tidligere roller.

The Storm Riders - Kinesisk action, kung-fu, magi adventure greie.

I Kina Spiser de Hund og Gamle Mænd i nye Biler. Dansk action komedie. Svært bra.

The Boondock Saints - Klassisk action/thriller.

The Discreet Charm of the Bourgeoise - En forunderlig og rar film som kan virke usammenhengende helt til man skjønner hva den egentlig handler om. Mesterverk!

Attack the Gas Station - Vanvittig morsom koreansk komedie.

Soylent Green - Sci-fi Klassiker!

Cry Baby - 50talls parodi musical av John Waters med Jonny Depp. Storveis morro.

The Yin Yang Master - Japansk film med setting på 1100 tallet. Vakkert.

.Gjestemedlem
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Mange goder filmer i den listen ja! Mange jeg ikke har sett også, *notere*

Har noen anbefalt Pi enda?
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
anbefaler den nye filmen til axel hennie "uno", syns denne filmen var veldig bra. veit ikke helt hva som gjorde det, men den grep meg skikkelig. Ellers kan jeg anbefale seven("god" stemning i filmen). Nå har ikke jeg lest hva de andre her har skrivd, så den siste står nok på lista uansett men. shit au. Ellers så kan jeg dra fram 101 reykjavik som er verdt å se..
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.572
Antall liker
7.103
Samme gjelder for On The Waterfront, Marlon Brando sitt mesterverk fra -54. For folk som meg, som stort sett bare kjenner Brando fra Gudfaren og Apocalypse Now, så var det litt av et sjokk å se Brando som ung mann. Og ikke minst: herreminhatt for en skuespiller! Det er en av de mest imponerende rollene jeg har sett noen gjøre på film ever, og selv om slutten er litt klein... Absolutt en film som må sees.
I tilfelle dette er det eneste du har sett av Brando fra den tidlige delen av hans karriere, så kan du plotte inn A Streetcar Named Desire fra 1951 likegodt først som sist...

Brando har en helt ekstrem tilstedeværelse som Stanley Kowalski i denne Williams-klassikeren, det hele mesterlig regissert av Kazan.

noruego
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.572
Antall liker
7.103
Nå har ikke jeg lest hva de andre her har skrivd, (...) men. shit au.
hehe, en fiffig tilnærming til et diskusjonsforum det der... ;D
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
jeg bare kasta på no ved på bålet jeg, trenger vel ikke se på det fordet vel... ;)
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
I tilfelle dette er det eneste du har sett av Brando fra den tidlige delen av hans karriere, så kan du plotte inn A Streetcar Named Desire fra 1951 likegodt først som sist...

Brando har en helt ekstrem tilstedeværelse som Stanley Kowalski i denne Williams-klassikeren, det hele mesterlig regissert av Kazan.

noruego
Jupp, den er plotta inn, men jeg knekte akkurat økonomien min på ei whisky-fylle på en hotellbar, av alle teite ting, så den må nok vente litt. :p Men den 16 år gamle Lagavullinen de hadde var innmari god. :D
 
R

RODA

Gjest
Jeg fikk "Frihetens Regn (Shawshank Redemption)" i posten idag. Jeg så den filmen for mange mange år siden, og husker den var veldig bra. Men idag så jeg den igjen, for andre gang. Jeg kan ikke si annet enn at denne filmen er et mesterverk. Kanskje ikke så rart at denne filmen ligger som nr.2 over de 250 beste filmene i verden (på imdb.com).

Har du ikke sett den, så se den. Ikke noe men, - GJØR DET ;)
Støttes!!

SE DENNE FILMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Utroooooolig bra. ;D ;D ;D ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
De med fet skrift må du bare se. Resten bør du og se for alt er skikeligt bra. Dette var de filmen jeg kom på i farten. Kunne sikkert nevnt mange fler. Kommer kansje noen fler senere.

[glb]Drama:[/glb]
The last samurai (skikeligt bra film)
American history x (Skikeligt bra film om nynazister i usa. denne må du bare se)
Das experiment (Skikeligt bra. Denne må du bare se)


[glb]Action/thriller:[/glb]
Secret Window (skikeligt bra thriller. Fantastisk skuespill av Johnny Depp)
The Bourne Identity (Hvem var Jason Bourne)
The Bourne Supremecy (Husker ikke det norske navnet)
Begge bourne filmene er skikeligt bra.
Første oppdrag
15 minutes (skikeligt bra film :) Heil phsyco)
Stark raving mad
The Italian job
Exit Wounds
The boondock saints
2 fast 2 furious
A man apart
Open range (bra western)

[glb]Eventyr filmer:[/glb]
Pirates of the Caribbean (Veldigt bra effekter og skuespill, Litt kjedelig historie)
Shrek 1 og 2 (veldigt bra laget)
Harry Potter 3 (godt laget)
Spiderman 2 (godt laget)

[glb]Komedie/action komedie:[/glb]
The 51'state (skikeligt bra actionkomedie. Yndlings filmen min)
50 first dates (romanntisk og morrsom perfekkt å se sammen me damo ;) )
I Kina spiser de hund og Gamle Mænd i nye Biler (2 heilt sjuke danske action komedier. Nr 1 og 2 av samme film)
Bring it on
My Boss's daughter
Ladykillers (bra historie, kul film)

[glb]Krigsfilmer:[/glb]
Apocalypse Now
Black Hawk Down
Tigerland
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Mye bra som anbefales her, men endel dorligt og. Har sett sånn ca 90% av filmene som anbefales her. Veldigt mange bra gammle classikere og av de nyere filmene er det litt blandet. Folk har litt forskjellig smak. Ikke alle jeg har helt sannsen for. Glemte å skrive på Kill bill 1 og 2 på mine anbefalinger. Tror jeg har med de fleste av de beste filmene jeg har sett. Utenom de gammle classikerene, men gidder ikke skrive ned alle de siden de fleste står her fra før. Og en annen film som jeg ikke har sett at noen har nevnt enno er silverado en skikeligt bra western film fra 80 tallet er den vell. En skikelig western med mange kjennte skuespillere. Blandt westernfilmer er dette min favoritt. En annen film som jeg har glemmt er paycheck skikeligt bra thriller. Og Catch me if you can bra drama. det fins mye bra film. Bruker mye tid på film. Eller blir ikke så mye nå lenger, men før leide jeg 1-2 filmer hver dag (bodde ovenfor en video butikk). Kjennte eieren og så fekk mesteparten gratis. Nå blir det mest til at jeg laster ned litt nye filmer før de kommer på kino i norge.
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Kan anbefale hele Evil dead-serien...

De to første er stort sett horror, mens den tredje er på mange måter en horrorkomedie. Utrolig mange store sitater som nerder som meg liker ;)
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Det som er Evil Dead 3, eller den filmen som fortsetter der Evil Dead 2 slutter heter jo Army of darkness, og må anbefales. Utrolig morsom!!!
Men jeg tror ikke det står Evil dead på coveret til den så man må se etter Army of darkness om man er interessert. Det er forresten samme regissør på Evil Dead filmene som på Spiderman......det vil si at de siste års storfilmer som ringenes herre filmene og spiderman filmene.....regisørene startet karrieren med splatter filmer og glad vold......
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
ja, army of darkness må man være gal for ikke å se!! Anbefaler helt klart å se den med kompiser. Ingen vits i å sitte alene hjemme og se den egentlig.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.572
Antall liker
7.103
errh, noterer meg at The Shawshank Redemption ligger på annen plass på IMDB. Vil mene at den ligger enda et hakk høyere på listen over tiden(e)s mest oppskrytte filmer....
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Alt av Woody Allen !!!! Mannen har nesten ikke laget en dårlig film, og han har laget mange, mange flere enn de fleste regissører i USA.
Slår du sammen budsjettet for alle Woody Allen filmene, kommer du fortsatt ikke opp mot en big-budget hollywood produksjon ! Det er en filmskaper det !
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
errh, noterer meg at The Shawshank Redemption ligger på annen plass på IMDB. Vil mene at den ligger enda et hakk høyere på listen over tiden(e)s mest oppskrytte filmer....
Frihetens regn er en flott film, men den er også veldig oppskrytt. Andre plass på IMDB er latterlig, men topp 100 hører den hjemme på, vil eg tru.
 
S

Sigurd F.

Gjest
Frihetens regn er en flott film, men den er også veldig oppskrytt. Andre plass på IMDB er latterlig, men topp 100 hører den hjemme på, vil eg tru.
hvorfor er det latterlig?

skal jeg fortelle deg hva som er latterlig?

det er helt utrolig hvor mange idiotiske filmer som har blitt listet opp her på disse 6 sidene.
det er tydeligvis brukerere her som ikke eier filmsmak overhodet og simpelthen svelger ALT som er mainstream superaction fra usa.

DET FINNES FILMER SOM BLE LAGET FØR 1990

akk, som slike folk med graverende manglene filmetikette irriterer meg.

hvordan kan man fremstå seriøs når yndlingsfilmen er noe á la spiderman 2, eller en eller annen tåpelig film som er glemt om 3-4 år?

dette er kanskje unnskyldelig hvis man er 10 år og bitt av "tegneseriebasillen", men ikke hvis man er en voksen person med noenlunde raffinert filmsmak.

hva skjedde med film som kunstmedium? i dag er alt styrt av allverdens hollywood-bipbopperi og særdeles få filmer i dag har noe særlig begreper om filmvisjoner.

hva har skjedd med 60-tallets film noir sjanger?
ikke én kjeft har nevnt denne!

er brukerene på dette forumet klar over at film lages i andre deler av verden enn amerika? til tider virker det nemlig ikke sånn.

la meg nevne tre enkle eksempler:

hva med hitchcoocks rear window?

david leans dr.zhivago?

fellinis 8 1/2?

forøvrig kan jeg nevne at den beste filmen i min mening som har framsprunget de siste årene er nødt til å være l.a. confidential.

en slik hyllest til film noir sjangeren er verdsatt stort av 60-tallsfilmens tilhengere.

hilsen en kritisk og analytisk 3. års filmstudent.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
The Usual Suspects troner fortsatt.

Og alt av Tarantino må jo sees......
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
OK. Eg er forsåvidt enig med mye av det Sigurd F. skriver, men folk må få lov til å mene ka dem vil. Så får heller vi som faktisk har sett 8 1/2, Persona, On The Waterfront, Blowup, Le Mepris, Peeping Tom, Citizen Kane,  Pandoras Box, Metropolis (og elsket alle sammen) prøve å lure mange av dem som knapt har sett film fra før -90 til å se dem (f.eks. ved å oppfordre folk til å bruke Cinematek/filmklubber aktivt). Men du gjør det ikke bedre med å påberope deg filmetikette og kjefte på folk, tenke eg. Da oppnår du bare å skape distanse.

Så til dere som ikke kjenner igjen filmtittler som 8 1/2 eller ikke har hørt om Godard, Truffaut, Fellini, Antonioni, Ozu... Det er en hel verden med utrolig mye spennende film der ute som bare venter på å bli sett, og opplevelser dere ikke ante dere kunne få av film. Har dere sett Kurosawa's "De 7 samuraier"? "Malteserfalken" fra 1941, med Humphrey Bogart som sjefstøffing? "Vertigo"? Alle tre er geniale filmer som er lett tilgjengelig på dvd, og som burde være lett tilgjengelig opplevelsesmessig også. Og hvis dere begynner der, så er det bare å fortsette...

Til sist: grunnen til at det er latterlig at Frihetens Regn er på 2.ndre plass på IMDB er enkelt og greit fordi den ikke fortjene å være der. Og L.A. Confidential er en bra film, men langt fra det beste som ble laget på 90-tallet IMHO.

Edit:
Forøvrig svevde eg i den oppfatning at den klassiske film-noir ble laget på 30-40 tallet, og at 60-talls noir'en i stor grad var en hyllest til 30-40 tallet. Uten at det er nokka grunn til å nedvurdere 60-talls filman. Er eg helt på jorde?
 

Achilles

Medlem
Ble medlem
25.07.2003
Innlegg
6
Antall liker
0
At folk velger å rangere filmene etter underholdningsverdi synes jeg ikke er så rart. Hvem gidder vel fordype seg i eldre filmsjangre når man ikke trenger det for å bli lettere underholdt? Håper dere tar poenget :) Folk flest er ikke filmgeeks!
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
hvorfor er det latterlig?

skal jeg fortelle deg hva som er latterlig?

det er helt utrolig hvor mange idiotiske filmer som har blitt listet opp her på disse 6 sidene.
det er  tydeligvis brukerere her som ikke eier filmsmak overhodet og simpelthen svelger ALT som er mainstream superaction fra usa.

DET FINNES FILMER SOM BLE LAGET FØR 1990

Jeg sier ikke at alle filmene jeg har listet opp er "bra" filmer etter sånn som du vurderer det. Men du blir underholdt av dem er det ikke det som er meningen med film? Jeg har sett mange gammle filmer og, men blir ikke underholdt på samem måte. Fins endel undtak, men det blir litt for enkelt for gammalt og for kjedeligt mye av det. Det er min mening. er og enig i det at det er mye dorligt som er listet opp, men det er mye bra og.
 
U

Uno

Gjest
bla, bla, bla.....hilsen en kritisk og analytisk 3. års filmstudent.
Er enig i mye av det du skriver, men Dr Zhivago?? Setter meg heller ned med en pakke Wasa Husman og ser den Engelske Pasient 3 ggr. i strekk.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hallo..? Er det ikke noen som har glemt noe her nå?

SCHINDLERS LISTE!!??!!??
BRAVEHEART!!

Dessuten, ut fra underholdningsverdi må vel disse to også nevnes;

Hot Shots 2 og Dum og Dummere..

Men ellers går det greit..
Må nesten nevne en liten ting som hendte meg i kveld, i det jeg var på en fuktig tur på byen.. JEG GIKK I BØTTA! Det var fantastisk. Spankulerte bortover gata, i kjent fuktig stil, og plutselig så gikk jeg i en bøtte som lå og lekte søppel (regner jeg med..) Beinet satt faktisk fast etterpå. Jeg er så fornøyd! Men nå skal jeg sove. Hygge hygge!
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Hallo..? Er det ikke noen som har glemt noe her nå?

SCHINDLERS LISTE!!??!!??
BRAVEHEART!!

Dessuten, ut fra underholdningsverdi må vel disse to også nevnes;

Hot Shots 2 og Dum og Dummere..

De er absolutt verdt å nevne de filmene der ja ;D
 
R

Rojoh

Gjest
Søkte, men fikk ingen treff...
Filmen heter: Beautiful girls.

En virkelig feelgood film som har sin store styrke i høy gjenkjennelsesfaktor. (Særlig for dere som bor/har bodd i en mindre by/bygd). Kjenner mange som også holder denne for å være en av favorittene sine. Gode skuespillere/roller og masse lun humor. Og selvsagt originalene som finnes i alle småbyer. Bare husk å se den nå mens det er snø/regn/kuling og mørkt ute.

Mvh. Johan.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Jeg så en film som heter "the butterfly effect" i går. Den kan anbefales, spesielt om dere likte memento.
Så enig, så enig!
Blir av og til skikkelig overrasket over at jeg ikke har hørt om en spesiell film. Dette er en av dem. Synes den er skikkelig interessant og spennende. En å ha i hylla!

Edit
Vil legge til en liten sak her....
Den må ses i Directors Cut. Gir denne kongefilmen en helt ny dimensjon!!
Såg den heldigvis i Directors Cut versjon - prata med noen om den og vi skjønte ikke hverandre, så her snakker vi...
 

hallvardr

Medlem
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
17
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
the shawshank redeption - G E N I A L !! enkelt og greitt
the others - nesten like GENIAL! på alle områder, skuespillerene
gjør fenomenale roller, lyden er UTEN tvil i en klasse for seg selv (må påpeke at denne filmen MÅ sees i surround) har ikke møtt en person som ikke har hoppet i stolen av denne, eller ikke likt selve filmen. et mesterverk! the ring, blair witch, the sixts sense osv. er kjedelige i forhold.
andre filmer som er fantastiske:
lock stock, snatch, gladiator, face/off, the usual suspects,
finding nemo, ice age, hannibal filmene, matrix filmene,
LOTR filmene, joe dirt:) og de gode gamle canonball run filmene
 
Topp Bunn