Fidelity nr 55

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ref210 skrev:
Zomby_Woof skrev:
I tillegg ser jeg at KV plutselig har blitt 'litt skeptisk' til de analoge linjeinngangene i Devialet. I nr. 54 var han snarere 'litt ekstra imponert' over den nærmest epokegjørende DAC'en. Skulle ønske at det var bittelitt mer vilje til å ta kritikk, og innrømme at man er på tynn is i blant. Men, men...
Kanskje KV skrev om en DAC som tar digitalt signal inn (ikke uvanlig)?? Enig med deg, vi burde innrømme at vi er på tynn is noen ganger.

mvh
Per Åge
Nei. Dette er fullstendig og objektivt feil.

KV skrev om en integrert digital forsterker (power-DAC) med mulighet for å tilkoble analoge kilder via en ADC. Han skrev opprinnelig som om det var en integrert forsterker med innebygget DAC. Det er en vesentlig forskjell. KV hadde oversett et vesentlig trekk ved oppbyggingen av Devialet, og trukket flere merkverdige slutninger fra dette.

KV rotet i nummer 54, og skrev fornuftig i nummer 55. Sånn rent bortsett fra at han nærmest 'lot som' han bare utdypet det han selv hadde skrevet tidligere.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Synes KV er mer åpen om situasjonen enn man kan forvente. Vurderer å abbonere for å bidra til forutsigbarhet og for å støtte Fidelity i det jeg oppfatter som en avgjørende fase for dem.

Hvis jeg skal være ærlig jeg tror jeg KV har vært den som har hatt mest innflytelse for min hifiinteresse. Føles merkelig når jeg skriver det, men det er nok sant.

Ser at KV sender noen "spark" til "objektivistene" og det synes jeg er litt synd, men viser samtidig kanskje at det er rom for å fornye seg for Fidelity, men man kan ikke forvente alt heller.

Stå på Fidelity! Det vil være et stort savn hvis dere ble borte. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er jeg helt enig i. Jeg abonnerer fordi jeg liker å lese Fidelity. Jeg abonnerer fordi jeg gjerne er med på å betale for at noen tar jobben. Man skal ikke undervurdere Fidelity som lokomotiv i den norske audiofile menigheten. Jeg er uenig i mye av det som skrives, men lever greit med det.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.450
Torget vurderinger
1
En ting er hvertfall sikkert, bladet forblir i sin nåværende form så lenge dagens redaktør holder koken. Han har forlengst funnet sin form på layout og innhold, mye er basert på hans kompetanse som fotograf og 'historieforteller'. Den øvrige staben fyller ut i tilnærmet samme form. Så får man like det eller ei, men tror ikke det vil bli særlig forskjell med fire nummer i året. Frågan er om bladet overlever redaktøren? KV er overraskende vital og skriver fremdeles begeistret om apparatmikk og en hobby som vi andre periodevis går litt lei av. At han ikke nødvendigvis henger helt med på alle de nye digitale mulighetene er egentlig forståelig, gitt hvor fort utviklingen går.

Men før eller siden vil KV nødvendigvis måtte trappe ned. Hva da?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Da var nr. 55 observert på Narvesen i Sørlandsparken / Kristiansand.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.530
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg fornyet abonnementet nå og oppfordrer andre til å gjøre det samme. Andedammen ville vært kjedeligere uten Fidelity, så jeg håper redaktøren holder det gående lenge.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Asbjørn skrev:
Jeg fornyet abonnementet nå og oppfordrer andre til å gjøre det samme. Andedammen ville vært kjedeligere uten Fidelity, så jeg håper redaktøren holder det gående lenge.
Jada, jeg er basic enig med dere som taler for abbonement, så jeg fornyer, jeg også. Synes det er viktig å sikre plattformen for Fidelity.

Og SAL, jeg betaler for musikken min. Med glede. Det er bare så synd at det ikke lenger synes å være liv laga for platebutikker her i byen. Jeg kjøpte mye, både vinyl og cd'er mens den siste fortsatt var oppegående. Men for mange mener visst at det er galskap å betale et sted mellom kr. 100,- og kr. 200,- for en cd. Da blir det sånn...

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Noen som kan noe mer om de Nordost "kabelforlengerne" som var nevnt i bladet? Synes de hørtes ut som et spennende tweak.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Samme her.. jeg betalte til og med "gammel pris" (465?) .. vært litt uheldig med innbetalingene mine i det siste.. først betalte jeg Hjemmekino abb to dager før jeg fikk vite at de hadde gått ad undas.. så nå betalte jeg Fidelity for 6 nummer og får 4 :)))

vellvell, shit happens ;D

Asbjørn skrev:

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
VilhelmW skrev:
Og SAL, jeg betaler for musikken min. Med glede. Det er bare så synd at det ikke lenger synes å være liv laga for platebutikker her i byen. Jeg kjøpte mye, både vinyl og cd'er mens den siste fortsatt var oppegående. Men for mange mener visst at det er galskap å betale et sted mellom kr. 100,- og kr. 200,- for en cd. Da blir det sånn...
Her i Telemark er det en enslig platebutikk igjen og i en artikkel i Varden som jeg leste ble det hevdet (av Terje Busk) at nord for Trondheim er det en forretning igjen! Noen vil kansje si at dette er et fremskritt, men jeg tillater meg å tvile.

Morten

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
pstraums skrev:
Samme her.. jeg betalte til og med "gammel pris" (465?) .. vært litt uheldig med innbetalingene mine i det siste.. først betalte jeg Hjemmekino abb to dager før jeg fikk vite at de hadde gått ad undas.. så nå betalte jeg Fidelity for 6 nummer og får 4 :)))

vellvell, shit happens ;D

Asbjørn skrev:
Stoffmengden er etter sigende større,enn med 4 nummer enn med 6...Dvs flere sider i hvert blad... Så ingen grunn til å bekymre seg for mye ;)

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
Palace skrev:
Noen som kan noe mer om de Nordost "kabelforlengerne" som var nevnt i bladet? Synes de hørtes ut som et spennende tweak.
Var dette "kabelforlengere", eller vanlige jumpers brukt til å forlenge kabler?
Hvordan skjøter man denne kabelen på eksisterende høyttalerkabel? Lim, tape og
strips? Veldig uklar og overflatisk hele tweak artikkelen.

mag

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.509
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
mag skrev:
Palace skrev:
Var dette "kabelforlengere", eller vanlige jumpers brukt til å forlenge kabler?
Hvordan skjøter man denne kabelen på eksisterende høyttalerkabel? Lim, tape og
strips? Veldig uklar og overflatisk hele tweak artikkelen.

mag
Det er vanlige (dyreste??) Nordost jumpere som man setter i (helst i begge) endene av høytalerkabelene. Må være banankoblinger. Har en kamerat som sverger til dette! Kan dessverre ikke gi noen teknisk forklaring på dette.

OU812

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Nåja, det ble jævlig leeenge å vente på nr. 56....Jeg håper at det er både tjukt og innholdsrikt. Kan neste utgave forventes før påske, tro?

PS: Jeg har forøvrig ikke fornya abbonementet enda. Jeg vil først se hvordan vei dette tar. Mulig det er dumt, men.... 8)

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.011
Sted
Kongsberg
Hei.

Fidelity 56 er til trykking "as we speak".

Leveres Narvesen 8/3 men bør nå
abbonentene noen dager før det.

Innholdsrikt? Selvfølgelig!

mvh
Gunnar Brekke
Fidelity

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gunnar_Brekke skrev:
Hei.

Fidelity 56 er til trykking "as we speak".

Leveres Narvesen 8/3 men bør nå
abbonentene noen dager før det.

Innholdsrikt? Selvfølgelig!

mvh
Gunnar Brekke
Fidelity
Vinyl ABC mk2 ? :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fantastisk fin den Vyger Baltic M, som er avbildet i innholdsfortegnelsen over Vinyl ABC... :D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
VilhelmW skrev:
Nåja, det ble jævlig leeenge å vente på nr. 56....Jeg håper at det er både tjukt og innholdsrikt. Kan neste utgave forventes før påske, tro?
Husk at Fidelity kommer kvartalsvis nå da...

Topp Bunn