Fidelity nr. 48...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
VilhelmW skrev:
[Ang. McIntosh:]
Råtøft oppsett - ikke vakkert IMO, men tøfft nok! På lik linje med Harley Davidson mc'er. De er også tøffe, avgir mye og god lyd, men designmessig vakre....[...] McIntosh kunne nå ha fiffa og rydda knapperekkene sine litt, hæ? Kan det blå lyset dimmes, forresten? [...]
Lyset kan ikke dimmes på McIntosh MA7000 og MCD500, kun av og på. Begge er (etter min mening) penest med lyset på og MA7000 er penere enn MCD500.

En fordel med (konservativ og) konsistent stil over lang tid, er at noe nytt og noe eldre passer visuelt sammen. Dette gjelder vel også en del andre som f.eks. Electrocompaniet, Audio Research og Naim?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Lå i postkassen i dag (Oslo 4), og som vanlig er bilder, og kvaliteten på papiret upåklagelig ;)
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
På Narvesen Strømmen Storsenter i dag. Var på posten der i dag tidlig og der lempet de dem inn i butikken ;D
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.948
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Vidar Bol skrev:
Narvesen Strømmen Storsenter i dag. Var på posten der i dag tidlig og der lempet de dem inn i butikken ;D
Narvesen FØR abonnentene :mad: :'(
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Vidar Bol skrev:
Narvesen Strømmen Storsenter i dag. Var på posten der i dag tidlig og der lempet de dem inn i butikken ;D
Narvesen FØR abonnentene :mad: :'(
Narvesen leser Hifisentralen og passer på å ikke legge dem ut for salg før tråden har roet seg ned.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det hadde vært fint om disse trådene kunne handle om bladet og hva det måtte inneholde, og ikke når Posten evner å distribuere det til Skjåk, Lillehammer, Sildestimstuen, Hamar, Loddefjord, Brønnøysund eller Grefsen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.948
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
impulse skrev:
Det hadde vært fint om disse trådene kunne handle om bladet og hva det måtte inneholde, og ikke når Posten evner å distribuere det til Skjåk, Lillehammer, Sildestimstuen, Hamar, Loddefjord, Brønnøysund eller Grefsen.
Når man får bladet, så.... 8)

Inntil da er man gråten nær :'(
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Det hadde vært fint om disse trådene kunne handle om bladet og hva det måtte inneholde, og ikke når Posten evner å distribuere det til Skjåk, Lillehammer, Sildestimstuen, Hamar, Loddefjord, Brønnøysund eller Grefsen.
Veldig enig :) Kjør på, skal til Hamar i helgen og vil rapportere om det har dukket opp i løssalg der
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg er enig med Impulse. Dere som ikke har fått bladet får "bare late som" ( ref Bjørn 3 år )
- flott omtale den grønne impregnerte forsterkeren med treknotter på side 48...osv osv

Etterhvert som dere fortsetter å late som, vil dere etterhvert motta bladet og dere kan ta en glidende overgang til " å vite" ( ref Griffenfeldt 34 år )
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Jeg har fått bladet! HA HA HA ;D
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ingen hemmelighet...i en forstad til Bodø. Postnr. 8022.

Æ har sagt det før; Norwegian SAS Star Alliance og de der, bruker rundt 100 minutter fra Gardermoen og hit, Widerøe bittelitt lengere tid, og F16an MYE kortere tid. Posten har visstnok eget postfraktfly, men det går kanskje bare sørover...

Får nynne Prøysen; "du ska få en dag i mårå.."

mvh. VilhelmW
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Lurer litt på hvorfor posten stort sett leverer alt annet enn Fidelity til tiden jeg?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Fikk det i forrige uke. Denne uken skal jeg kanskje bruke til å ta a plasten. Blir sikkert lest før jul.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.948
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Griffenfeldt skrev:
Lurer litt på hvorfor posten stort sett leverer alt annet enn Fidelity til tiden jeg?
Tja, vi har jo ikke noe blad å diskutere.

Kan ta en imaginær en: Jeg håper de følger opp lovnadene om å anmelde mer musikk. Har mange ganger oppdaget flott musikk pga Fidelity :D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gubbespesial.
heheh.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Fidelity nr. 48 side 14

"Men det blir som å kjøre Porchhe;
det er nesten bare ved testkjøring i det
dobbelte av vanlig norske fartsgrenser
at man utvetydig får noe igjen for de
bedre kjøreegenskapene og de ekstra hestekreftene."

Mener at denne påstanden om Porchhe bare er tull og viser tydelig at tekstforfatter ikke har noe særlig erfaring med sportsbiler på deilige, svingete vestlandsveier i Norge. De bedre kjøreegenskapene og de ekstra hestekreftene, har man bruk for selv på vinteren :eek: Hvis man mener at man må dobble norske fartsgrenser for å så noe igjen, anbefales at man utforsker noe annet en autobanen & E18 ;)


Ellers bra artkkel :D

Edit, endret fra skrivefeil fra sportsbilder til sportsbiler.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
John_Harald skrev:
... viser tydelig at tekstforfatter ikke har noe særlig erfaring med sportsbilder på deilige, svingete vestlandsveier i Norge.
Ikke mange som har det :p

Sorry, dårlig humor :'( :'( :'(
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Endelig en Gryphon-omtale, det er ingen tvil om at Diablo og Plinius Hiato vurderes i en egen klasse slik jeg tolker det. 805 Diamond er også med denne gangen. Virker som et bra blad, som vanlig.
Man har nå funnet ut at 8 blader er for mye, tilbake til 6 i 2011. Man har vel tatt frem kalkisen...
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
larkrla skrev:
Endelig en Gryphon-omtale, det er ingen tvil om at Diablo og Plinius Hiato vurderes i en egen klasse slik jeg tolker det. 805 Diamond er også med denne gangen. Virker som et bra blad, som vanlig.
Man har nå funnet ut at 8 blader er for mye, tilbake til 6 i 2011. Man har vel tatt frem kalkisen...
Får håpe at overskuddet av talent fører til et enda bedre blad og fører til frisk energi også fremover.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Det er ankommet 8022! Bladde kjapt gjennom og skumlest omtale/test av Gryphon. Den står også høgt på min liste..For oss intergrerte entusiaster, er nr.48 en veldig interessant utgivelse.

PS: Har hatt ECI-5 Mk II på heimlån noen dager, og det er en veldig bra forsterker. Den skaper ikke samme rom som DM-10'en, men har et klarere, luftigere lydbilde og meir autoritet. Skikkelig ballegrep om bassene..så spørs det hvor B150+ stiller seg i forhold... ??? ??? Noen som har formeininger, mens jeg sparer til en Gryphon...

mvh. VilhelmW
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Håper det kommer en skikkelig gruppetest av forforsterkere med ht-inngang i prisklassen rundt 20K engang
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.948
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
sirant skrev:
Håper det kommer en skikkelig gruppetest av forforsterkere med ht-inngang i prisklassen rundt 20K engang
Mener det var det for rundt 4 år siden. Nummer 19,20 eller 21.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Har dere fremdeles ikke mottat blekka? Ser ut som det har nådd Hedmarken i alle fall.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
VilhelmW skrev:
PS: Har hatt ECI-5 Mk II på heimlån noen dager, og det er en veldig bra forsterker. Den skaper ikke samme rom som DM-10'en, men har et klarere, luftigere lydbilde og meir autoritet. Skikkelig ballegrep om bassene..så spørs det hvor B150+ stiller seg i forhold... ??? ??? Noen som har formeininger
Jeg har også en ECI-5 mkII og har brukt litt tid på å sammenligne den mot Abrahamsens V3.0UP+4.0UP, og min konklusjon er klar: ECI-5 mkII er på langt nær så "autoritær" som den siste kombinasjonen. Dette er da erfart via RF-63 og V6.0 som kilde. Har også prøvd å benytte ECI-5 mkII som pre på den samme V4.0UP, og bassen er mer tilstede enn på ECI-5 mkII benyttet som ren integrert.
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
595
Antall liker
733
Torget vurderinger
4
Hva med en elektronisk nedlastbar utgave av Fidelity? http://no.zinio.com/?ns=nor Rigge seg til i godstolen, styre anlegget via iPad, lese Fidelity på iPaden, klikke direktelinker i annonsene, følge linker til albumomtaler og laste ned. Kjekt?

Ulempen er laaangt færre innlegg i fremtidige Fidelitytråder. :-\

Mvh Olav E.
 
Topp Bunn