Fidelity nr. 36 (Julehefte)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
slowmotion skrev:
Anonym skrev:
Skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt skal bli en fidelitytråd jeg.
Er en 100 lapp, tror en gjennomsnitts HFS'er kan unnvære en 100 lapp uten å ofre noe.
Kjøper heller en CD for den hundrelappen.

edit:

Jeg har jo bladd igjennom det bladet et par ganger I Narvesen,
og jeg kjøpte det bladet med blindtesten for å lese det ordentlig.
Etter en halvtimes lesning gikk bladet rett i søpla.
Skulle nok kjøpt musikk for de penga, ja ... ;)
Hvis budsjettet er så stramt har du nok større problemer enn at du er misfornøyd med innholdet i Fidelity.

S

slowmotion

Gjest
Anonym skrev:
slowmotion skrev:
Anonym skrev:
Skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt skal bli en fidelitytråd jeg.
Er en 100 lapp, tror en gjennomsnitts HFS'er kan unnvære en 100 lapp uten å ofre noe.
Kjøper heller en CD for den hundrelappen.

edit:

Jeg har jo bladd igjennom det bladet et par ganger I Narvesen,
og jeg kjøpte det bladet med blindtesten for å lese det ordentlig.
Etter en halvtimes lesning gikk bladet rett i søpla.
Skulle nok kjøpt musikk for de penga, ja ... ;)
Hvis budsjettet er så stramt har du nok større problemer enn at du er misfornøyd med innholdet i Fidelity.
?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Ser ikke poenget med å dra inn pris og hva man kan få istedenfor for 100 kroner.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Fosse skrev:
Ti Kei skrev:
Hva har Fidelity å si om Hovland HP 100 som ser ut til å være til test i bladet? Er det versjonen med RIAA de tester?
Det virket sannelig som de likte den, hvorfor er jeg ikke overrasket? Må ha vært et sterkt førstemøte.

Det kan jeg bekrefte at det var, ja.... ;)

D

Dilla

Gjest
impulse skrev:
Fosse skrev:
Ti Kei skrev:
Hva har Fidelity å si om Hovland HP 100 som ser ut til å være til test i bladet? Er det versjonen med RIAA de tester?
Det virket sannelig som de likte den, hvorfor er jeg ikke overrasket? Må ha vært et sterkt førstemøte.

Det kan jeg bekrefte at det var, ja.... ;)

Er heller ikke overrasket over det Fosse, av forfengelighetsgrunner ville jeg bare ha det bekreftet ;D

Gratulerer med ny forforsterker Impulse! Regner med at det er HP 100 m. RIAA du erverver deg? Også med MC trafoer?

Benytter selv Benz LP inn i HP-100 m. MC RIAA, og etter min begrensede erfarin er dette en bra match. Kunne tenkt meg å prøvd en Lyra Skala, får se når finansuroen roer seg :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Tusen takk! Det stemmer. HP 100 med Riaa og MC-trafo. Med klar margin den beste preampen jeg har hørt, faktisk. Så du kan senke skuldrene mht. forfengeligheten! ;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Ser ikke ordet "best" på forsiden... :eek:
Antar noen på hedmarken blir fornøyd da ;)

M

musicus

Gjest
impulse skrev:
Tusen takk! Det stemmer. HP 100 med Riaa og MC-trafo. Med klar margin den beste preampen jeg har hørt, faktisk. Så du kan senke skuldrene mht. forfengeligheten! ;)
Må si jeg synes det var en meget god artikkel om HP100, kjenner meg igjen i så å si alt du beskriver, ikke mins sier de som har hørt HP100 vs HP200 at sist nevnte har noe mer ambient og fj.kontroll, sammen med Radia er dette en match made in heaven, hva er det egentlig jeg driver med, nesten så jeg har lyst å beholde det selv nu ;) ;D ...

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
musicus skrev:
impulse skrev:
Må si jeg synes det var en meget god artikkel om HP100, kjenner meg igjen i så å si alt du beskriver, ikke mins sier de som har hørt HP100 vs HP200 at sist nevnte har noe mer ambient og fj.kontroll, sammen med Radia er dette en match made in heaven, hva er det egentlig jeg driver med, nesten så jeg har lyst å beholde det selv nu ;) ;D ...

mvh
Takk skal du ha, Musicus! Det var veldig hyggelig å høre! Ja, jeg ville definitivt ikke solgt det settet, men jeg har stor respekt og forståelse for prioriteringen din.

M

musicus

Gjest
impulse skrev:
musicus skrev:
impulse skrev:

mvh
Takk skal du ha, Musicus! Det var veldig hyggelig å høre! Ja, jeg ville definitivt ikke solgt det settet, men jeg har stor respekt og forståelse for prioriteringen din.
Sannheten er vel den at artikkelen gav meg en riktig tankeställare, og når folk ikke synes riktig å helt vite hva dette er for greier så jammen ble jeg alvorlig usikker på om jeg skal la det gå i det hele tatt.

Mmmm, tenke litt her nu, mens man leser resten av F #36 ;) :)...

mvh

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.712
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Holmium skrev:
Ser ikke ordet "best" på forsiden... :eek:
Antar noen på hedmarken blir fornøyd da ;)
Til Narvesen med lupe! ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ser man det, ja.
grattis med ny preamp, herr impulse.
lekker sak.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ja,ja indexen forteller at mine Bel Canto eVo 2 nå er røreffekt ::)
Kjennes ikke slik ut der de står inne i hylla med kun fingerklaring opp til taket/neste hylle.
Det er nok mye å holde orden på ved ei slik liste.

Det første jeg heiv meg over var intervjuet med Theessink og Evans, som spilte for et flaut lite antall publikummere på Stopp Pressen (antallet var ca. medlemsmassen i OAS 28 stykker)
Vi var tre fra OAS + Boe og noen bekjente av meg.
Gutta spilte uansett flott, til tross for antydninger til litt spraking i den ene høyttaleren.

Ganske utrolig at det går an å ha to slike eminente artister på besøk og gjøre så lite som de(n) ansvarlige for å lage PR. for de før konserten.
Det var jo full brakke på Herr Nilsen i fjor.

Hans Theessink er en likandes fyr som jeg har stor respekt for både som musiker og menneske, han virker å være en svært nykter og nøktern person, ikke mye primadonnanykker der i gården nei.
Mvh.KW

Edit: fikk ikke med meg at Hovlanden forble på Avløs, gratulerer så mye Imlpulse.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Gidder ikke å lese innleggene i tråden, så jeg dubliserer muligens andre;

Jeg har lyst til å gi skryt til KV for en meget god og reflektert leder denne gangen.

Og så var det godt å få tilbake Håkon!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Erland skrev:
Gidder ikke å lese innleggene i tråden, så jeg dubliserer muligens andre;

Jeg har lyst til å gi skryt til KV for en meget god og reflektert leder denne gangen.

Og så var det godt å få tilbake Håkon!
Enig. Meget god leder.

Selv om ordet "Best" ikke brukes så hyppig, virker det som om Vadseth er svært fornøyd med et bar produkter denne gangen også. Entusiasme av godt gammelt merke :D

Mvh
Sniff

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ett av de bedre nummer.....

Flott å lese Rognliens entusiasme , og test ! Fine de ampene der...dog noe kostbare.

Torgnesskar sin test av Hovland likte jeg svært godt , det gjorde tydligvis han og , for ser i avataren at han endte opp med en slik...grattis. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Titleist skrev:
ssm skrev:

Flott å lese Rognliens entusiasme , og test ! Fine de ampene der...dog noe kostbare.

Torgnesskar sin test av Hovland likte jeg svært godt , det gjorde tydligvis han og , for ser i avataren at han endte opp med en slik...grattis. ;D
eller GRATIS? jeg setter stor pris på om anmelder legger ut en kvittering av det kjøpet...
Mangler kanskje et smiletryne her ?

M

musicus

Gjest
Titleist skrev:
rolfozzy skrev:
Titleist skrev:
ssm skrev:

eller GRATIS? jeg setter stor pris på om anmelder legger ut en kvittering av det kjøpet...
smiletryne kommer først etter at bilde av kvitteringen har blitt publisert.
Nå vet jeg ikke mer enn deg om dette, men hva f*#n har du og resten av oss med det å gjøre?
Dette er vel mildt sagt, en grov og upassende insinuasjon som ikke har noe med saken å gjøre.
Hva meg bekjent så har ingen, hobby hifijournalister eller ei, opplysningsplikt for hva de betaler for egne saker, selv om de skriver omtaler av det gitte produkt, men å tro den er gratis, er vel det samme som å tro på julenissen, men noen tror jo på ham med....

Savner også dette ;) og/eller disse, "..." for å se humoren her.

mvh

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.667
Torget vurderinger
10
Titleist skrev:
rolfozzy skrev:
Titleist skrev:
ssm skrev:

smiletryne kommer først etter at bilde av kvitteringen har blitt publisert.
Se å få klistret på ett smiletryne din nisse! ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Sier ikke at jeg er enig med Titleist for det er jeg ikke men jeg ser poenget hans.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Som vanlig et glimrende nummer, og abonnementet vil løpe videre!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Titleist skrev:
hva koster en årelang annonseplass på baksiden av fidelity ?

NEMO

hvordan det?
har du tenkt å annonsere?
det er vel bare å ringe fidelity og be om et godt tilbud.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
joaquin skrev:
Titleist skrev:

NEMO

hvordan det?
har du tenkt å annonsere?
Tror nok det er planen:

"Alt er fake og apestreker! -Titleist, din venn i kamp mot korupsjonen!"

::)
;) :) ;D- smilefjes fra Sniff

J

Janpe

Gjest
Titleist skrev:
NEMO
Jeg har alltid lest Fidelity slik "Fanden leser Bibelen", dvs meget kritisk. Jeg måler bladet direkte mot TAS, Hifi+, Hifi Critic, Image Hifi og Stereophile, alle blader jeg mener står for kvalitet. Fidelity har imho hatt problemer med å leve opp til disse. Både redaksjonelt og på utvalgte testobjekter som ikke alltid har interessert meg.

Nr. 36 derimot synes jeg er glimrende og det er lenge siden jeg har hygget meg slik med bladet. Jeg kan også relatere til egne erfaringer når Knut skriver om Avalon Indra. Jeg har selv hatt Indra i en lengre periode og jeg synes at Knut treffer veldig bra med sin beskrivelse av denne utmerkede høyttaleren. Godt "hifijournalistisk" håndverk!

Når det gjelder hva anmeldere betaler for utstyr de velger å kjøpe er vanlig praksis (selverfart blant annet fra amerikanske nettsteder (men jeg kjøpte ikke noe selv)) at man betaler ca 50 % av ny pris. Hvilket ikke er urimelig eller uredelig på noen måte.

Når det gjelder insinuasjonen til "Titleist" er det det å si: Jeg synes at vi skal ha litt større tiltro til Knut og redaksjonen. Vel er det mye DP og EC i bladet, men dette er også utstyr som er godt tilgjengelig for tester. Og så får vi tro dem på at de liker det de hører. Jo da, jeg vet utmerket godt at det finnes langt bedre forsterkere enn dette. Men vi kan ikke mistro noen fordi de liker det de hører. At det i mange blader og på nettsteder skjer mye rart mht tester, koblinger mot annonser etc er hevet over enhver tvil. Men jeg velger å tro at dette ikke er tilfellet med Fidelity.

Så håper jeg at Knut & Co kan følge opp i 2009, dette var bra saker.

God jul!

Mvh
JP

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I kioskene jeg var innom i går var det fortsatt nr. 35 som sto i hyllene.

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
525
Torget vurderinger
6
Fortsatt nr. 35 i hyllene på ICA MAXI bjølsen :'(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
I kioskene jeg var innom i går var det fortsatt nr. 35 som sto i hyllene.
Fredag er i følge Narvesen DAGEN som gjelder denne gang- i Trøndelag i allefall.

M

musicus

Gjest
Godt å se at fordelene med å abonnere har kommet til sin rett, endelig! 8) ....

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
musicus skrev:
Godt å se at fordelene med å abbonere har kommet til sin rett, endelig! 8) ....

mvh
Ja... Endelig!
Akkurat slik det bør være imo.
Nå betaler jeg for neste år, og håper de fortsetter som med dette nummer..... før Narvesen

Mvh.KW

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
musicus skrev:
Godt å se at fordelene med å abbonere har kommet til sin rett, endelig! 8) ....

mvh
Ja! Har abbonert siden nr.1

OS

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.280
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Nok en gang så leser jeg musikkanmeldelser først, så legges bladet vekk.. Har pugget glitter og gråstein sidene osv. resten av sidene handler som regel om ting jeg måtte tatt opp byggelån for å kjøpe.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
musicus skrev:
Godt å se at fordelene med å abonnere har kommet til sin rett, endelig! 8) ....

mvh
Høh. Hva er poenget med å få julenummeret lenge før jul? ;)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Meget bra nummer dette men bet merke til denne setningen i artikkelen "NEMO eller NADA":

"Fordelene med brokobling er mange, først og fremst tilnærmet 4 ganger mer kraft, ..."

Virker som det er mange som har den missoppfatningen at du får firedobling av effekten ved å brokoble en forsterker. I min "barnelærdom" får en doblet effekten og det er det også med mine Accuphase A-30 som hver yter 2x30W og 1x120W brokoblet.

mvh,
OS

Lil-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Antall liker
0
Har til nå bare skummet kjapt igjennom, og så testen av Audiovector ikke kom med. Betyr det at den definitivt kommer neste nummer? Har allerede ventet 2 måneder, så begrenset hvor lenge en stakkar klarer å holde seg :\

Topp Bunn