Fidelity nr. 24 ?

R

Rojoh

Gjest
Konstruktiv kritikk er kritikk som er egnet til å inspirere mottageren til å gjøre en bedre jobb.

Tonen i kritikken kan lett overskygge alle gode intensjoner. Knut Vadseth er muligens litt i overkant hårsår innimellom. Dette er forståelig nok. Fidelitygjengen legger tross alt mange arbeidstimer i dette, uten at deres økonomiske utbytte gjør det rimelig å kalle det en jobb.

Den som ønsker å bidra positivt til Fidelitys utvikling, bærer ansvaret for å kommunisere sine synspunkter slik at de oppleves som velmente oppfordringer. Saklighet er med andre ord ikke nok.
Vel talt!

Mvh. Johan
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Av de Norske bladene er Fidelity klart best, faktisk av de skandinaviske også.
Det er alikevel stort forbedringspotensiale. Det er som i alle de andre Norske bladene merker som alt for ofte får sine produkter anmeldt, mens mange av de spennende smale merkene sjelden kommer med.
Målinger for å backe opp anmeldelsen hadde også vært fint.
En av de tingene jeg liker best er second opinion delen av en anmeldelse, dette er noe dere må fortsette med og gjerne også innføre på flere tester.

God jul
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Av de Norske bladene er Fidelity klart best, faktisk av de skandinaviske også.
Det er alikevel stort forbedringspotensiale. Det er som i alle de andre Norske bladene merker som alt for ofte får sine produkter anmeldt, mens mange av de spennende smale merkene sjelden kommer med.
Målinger for å backe opp anmeldelsen hadde også vært fint.
En av de tingene jeg liker best er second opinion delen av en anmeldelse, dette er noe dere må fortsette med og gjerne også innføre på flere tester.

God jul
Vanlig i flere land at egets land merker har en stor andel av testene. God tilgjengelighet på produktene, samtidig som at både journalister og lesere har brukbar kjennskap til "lokale" merker.

Se for eksempel i de engelske bladene, veldig mange britiske produkter som er omtalt.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Vanlig i flere land at egets land merker har en stor andel av testene. God tilgjengelighet på produktene, samtidig som at både journalister og lesere har brukbar kjennskap til "lokale" merker.

Se for eksempel i de engelske bladene, veldig mange britiske produkter som er omtalt.
Det er helt sant, men det er da lov å komme med ønsker ;)
 
R

Roysen

Gjest
Det er mulig at din kritikk ikke er konstruktiv.
Hvilken kritikk fra min side er det du sikter til da?

1) ..at Vadseth som redaktør i Fidelity etter min mening ikke kan klage over at jeg kommer med kritikk.

2)  ..at jeg mener testene ikke inneholder en hel rekke faktorer som jeg mener må være på plass for at de skal gi meg som leser mening (disse faktorene er nevnt en rekke ganger så jeg gjør det ikke om igjen).

Dersom du sikter til punkt 1, så er det korrekt. Det er ikke ment som konstruktiv kritikk fordi jeg mener dette ikke er noe redaktøren kan ta sin frihet til å gjøre.

Dersom du sikter til punkt 2, kan vel ikke dette være annet enn konstruktiv kritikk.

Jeg vil også si at jeg har fått flere støttemeldinger fra folk som jobber i Hi-Fi bransjen for mine syspunkter, men de tør ikke stå fram. Av hvilken grunn vet jeg ikke. Jeg synes kanskje det var et interessant poeng.

Til slutt vil jeg legge til at ikke alle "testerne"/skribentene i Fidelity er like ille. Håkon Rognlien og spesiellt Gunnar Brekke er faktisk ganske flinke til å få frem de fakta jeg er ute etter i sine omtaler. Legg til Vidar Mørch og Petter Dahle Jr. også. Problemet er at det er først og fremst "sjefen sjøl" som tester de produktene jeg synes er interessante og han er den som synder mest.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Føler vel kanskje det er flere parter som er hårsåre for kritikk på dette forum, har en meninger er det naturlig at noen vil være uenig, ja, sogar hate deg! Det betyr ikke at en ikke har rett. Mitt livs motto er; flertallet tar som regel feil. Våg å gå dine egne veier! Det føler jeg KV gjør, respekt for det!
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Jeg tror ikke at Fidelity redaksjonen har noe mot konstruktiv kritikk, eller tips for hvordan blækka kan bli bedre. Alle trenger vi tilbakemeldinger på det vi driver med.
Men grensen mellom konstruktiv kritikk og surmagete oppgulp er ikke alltid like klar.

Positiv kritikk er oppbyggende, bryter ned murer og bringer oss videre. I motsatt fall går vi i skyttergraven og barrikaderer oss, altså når kritikken oppleves som følesesmessig urettferdig.

Jeg er egentlig enig med Roysen, jeg ønsker meg mer!
Når jeg betaler en sum som tilsvarer 3 pølser på Statoil, så vil jeg ha et blad som har dyptgående tester, faktaorienterte, som beskriver det tekniske ned til minste detalj, (selvsagt med test av alle de produkter som jeg finner interessante), aller helst vil jeg ha de testet i anlegg som minner om mitt eget så jeg kan få et klart svar på om de vil passe inn her, jeg vil også ha et språk som er likt mitt eget og som jeg skjønner. At redaksjonene kun har x antall 24 timers døgn å jobbe på bekymrer meg ikke så mye, jeg har da vel betalt for et produkt!! At andre lesere kanskje ikke deler mine synspunkter bekymrer meg heller ikke så mye, jeg skal ha valuta - ellers kunne jeg like gjerne kjøpt meg 3 pølser...

Ok, satt på spissen.
Men skjønner at KV er noe hårsår når "babyen" hans unfanget ved trang fødsel blir kritisert. Fidelity er ingen selvfølge. Greit nok at det er et kommersielt produkt, men å sammenligne det med Dagbladet.....hallooo.....hvilken planet er vi på?

Dyptgående tester krever research og tid. Jeg skjønner det hvis den tiden ikke er tilstede til enhver tid. Og hvis alternativet er færre tester så vil jeg heller ha det i den fasongen det er i dag. Helst vil jeg selvsagt ha i pose og sekk......men vi skal ikke være urimelige heller.

Alle som skriver har sin måte å skrive på, og å vinkle testene på. Dette syns jeg bare det er å akseptere, uten å sette igang et hylekor bare fordi at teksten ikke er akkurat slik JEG vil ha den.

Vær litt romslige folkens, eller bruk de oppsparte kronasjene på 3 Statoil pølser i stedet.

Alt skrevet i beste mening som vanlig.. ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jeg gleder meg til unison research testen jeg.
 
K

kbwh

Gjest
Jeg er glad for at de ikke tar for seg Sonus faber Musica som skrus sammen av Unison Research. Det kunne rokket ved min religiøsitet og det vil jeg ikke ha noe av! ;D
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Flott oppsummert topline - :)

Ja, konstruktiv kritikk er selvfølgelig bra.

JT
 
R

Roysen

Gjest
Men skjønner at KV er noe hårsår når "babyen" hans unfanget ved trang fødsel blir kritisert. Fidelity er ingen selvfølge. Greit nok at det er et kommersielt produkt, men å sammenligne det med Dagbladet.....hallooo.....hvilken planet er vi på?
Sammenligningen med Dagbladet ble gjort i forhold til jobben som redaktør. Jeg ønsket å vise et eksempel på en profesjonell redaktør i et virkelig profesjonelt media.
Vadseth kritiserer meg fordi jeg kommer med negativ kritikk og foreslår at jeg lar være å kjøpe magasinet hans slik at han kan unngå kritikken. Det mener jeg han ikke kan gjøre i form av sitt yrke som ansvarlig redaktør i tidsskriftet til en betalende kunde. Dette er også årsaken til at tonen min har blitt mer krass og at kanskje noen oppfatter det som surmaget. Sammenligningen til Dagbladet har selvfølgelig innen annen mening. Det ville være tåpelig.

Man må også huske at Fidelity er priset i samme prisklasse som produktene til Stereophile, The Absolute Sound, HiFi+, Hi F News, Audio, Image HiFi, Stereoplay etc. Det innebærer etter min mening at man også kan kunne kreve samme kvalitet. Argumenter om liten stab og liten tid rokker ikke ved at de har tøff konkurranse.

...så kan vi ta en diskusjon på om pølsenen hos Statoil er verdt pengene ;)

Mvh
Roysen
 
A

Akle

Gjest
Sammenligningen med Dagbladet ble gjort i forhold til jobben som redaktør. Jeg ønsket å vise et eksempel på en profesjonell redaktør i et virkelig profesjonelt media.
Vadseth kritiserer meg fordi jeg kommer med negativ kritikk og foreslår at jeg lar være å kjøpe magasinet hans slik at han kan unngå kritikken. Det mener jeg han ikke kan gjøre i form av sitt yrke som ansvarlig redaktør i tidsskriftet til en betalende kunde. Dette er også årsaken til at tonen min har blitt mer krass og at kanskje noen oppfatter det som surmaget. Sammenligningen til Dagbladet har selvfølgelig innen annen mening. Det ville være tåpelig.

Man må også huske at Fidelity er priset i samme prisklasse som produktene til Stereophile, The Absolute Sound, HiFi+, Hi F News, Audio, Image HiFi, Stereoplay etc. Det innebærer etter min mening at man også kan kunne kreve samme kvalitet. Argumenter om liten stab og liten tid rokker ikke ved at de har tøff konkurranse.

...så kan vi ta en diskusjon på om pølsenen hos Statoil er verdt pengene ;)

Mvh
Roysen
Ny tid er dyrere enn Time (Memo var), ergo man kan kreve at Ny Tid er mer omfattende og kvalitativt et bedre blad? Det faller på sin egen urimelighet...
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Sammenligningen med Dagbladet ble gjort i forhold til jobben som redaktør. Jeg ønsket å vise et eksempel på en profesjonell redaktør i et virkelig profesjonelt media.
Vadseth kritiserer meg fordi jeg kommer med negativ kritikk og foreslår at jeg lar være å kjøpe magasinet hans. Det mener jeg han ikke kan gjøre i form av sitt yrke som ansvarlig redaktør i tidsskriftet til en betalende kunde. Dette er også årsaken til at tonen min har blitt mer krass og at kanskje noen oppfatter det som surmaget. Sammenligningen til Dagbladet har selvfølgelig innen annen mening. Det ville være tåpelig.

Mvh
Roysen

Roysen! hva med min mening om Fidelity. Skal din mening gå foran hva jeg mener og på hvilket grunnlag?
Alle bør høres ikke bare den som skriker høyest! Synes du er litt ego i fremstillingen din, alle bør høres! Og det er alle KV bør låne sitt øre til. La oss høre hva alle(dvs. mer enn 5 stk) har å si om Fidelity :) :)
Kan imidelertid forstå din reaksjon som abonnent, men blir Fidelity bedre nå?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Jeg mener at Roysens kritikk angående innholdet i Fidelity er saklig og konstruktiv.
Jeg mener også at KV er i sin fulle rett til å svare hva han vil på kritikken.
Vi har da heldigvis ytringsfrihet her i landet.

Det eneste jeg miskliker i denne tråden er alle klagene på sutring. Men det er lett å misforstå intensjonene på et nettforum, hvor man ikke har øyekontakt eller hører tonefall. Da kan intensjoner lett misforstås. Litt velvilje bør være på sin plass.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.571
Antall liker
27.621
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Man må også huske at Fidelity er priset i samme prisklasse som produktene til Stereophile, The Absolute Sound, HiFi+, Hi F News, Audio, Image HiFi, Stereoplay etc. Det innebærer etter min mening at man også kan kunne kreve samme kvalitet. Argumenter om liten stab og liten tid rokker ikke ved at de har tøff konkurranse.

...så kan vi ta en diskusjon på om pølsenen hos Statoil er verdt pengene ;)

Mvh
Roysen
Den sammenlikningen halter nok noe. Du må gange stykkprisen med antall solgte eksemplarer for å finne et riktig sammenlikningsgrunnlag.
Da trenger man ikke store regnekunnskapen for å finne ut at Stereophile o.a. har mer ressurser til disp, og dermed kan gå mer i dybden.
                                         mvh
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Man må også huske at Fidelity er priset i samme prisklasse som produktene til Stereophile, The Absolute Sound, HiFi+, Hi F News, Audio, Image HiFi, Stereoplay etc. Det innebærer etter min mening at man også kan kunne kreve samme kvalitet. Argumenter om liten stab og liten tid rokker ikke ved at de har tøff konkurranse.

...så kan vi ta en diskusjon på om pølsenen hos Statoil er verdt pengene ;)

Mvh
Roysen
Er sikkert lov å klage på pølsene til Statoil også! ;D

Når det gjelder utenlandske magasiner så tror jeg de har et noe annet økonomisk ståsted med tanke på opplag og annonse inntekter, enn vårt hjemlige Fidelity som skal leve av et marked med 4 millioner innbyggere.

Det tilsier også at de har mer ressurser å bruke på innholdet.

Men jeg syns det er konstruktivt om vi kommer med ønsker og forslag til hvordan vi mener at bladet kan bli bedre i framtiden. Og faktabiten i det hele er opplagt viktig.

Det som allerede er skrevet og trykt syns jeg vi kan legge bak oss. Vi ser heller framover og kommer med ønsker! :)


EDIT: Grmf.....ser at tkr kom meg i forkjøpet her... ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg syns at Fidelity stort sett er veldig bra. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt det. Kanskje, etter min mening, litt kjedelig det forrige nummeret. For mye repriser. Men nå forstår jeg jo såpass da, at de lager jo ikke dette bladet bare for meg.
Og for en som meg som ikke er så inne i tabeller og måleskjemaer er det midt i blinken. De har tydeligvis glede av det de driver med de som skriver der.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Eg skjønar ikkje engelsk eg, kvar skal eg då få fatt i tilgjengeleg informasjon om Hi-Fi?
Kort sagt; liker ikke Sterophile sin universitets tilnærming til musikk og formidling av denne, og er så -pass nasjonalistisk av meg at jeg vil heller lese om Hi-Fi på norsk eller dansk eller svensk enn amerikansk!
Jeg er egentlig ikke intressert i om det går an å få god lyd for 800.000, men hva skal en gå for hvis en har 150 lapper? USA og tildels UK blader er veldig preget av konsumer samfunnet: WE NEED ALL THE NEW GEARS!
 
R

Roysen

Gjest
Akle, Topline og tkr:

Ressursene magasinene måtte ha er helt likegyldig for meg som kjøper. Jeg er kun interessert i hva jeg får for pengene mine.

Mvh
Roysen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Akle, Topline og tkr:

Ressursene magasinene måtte ha er helt likegyldig for meg som kjøper. Jeg er kun interessert i hva jeg får for pengene mine.

Mvh
Roysen
Du får mye bra, selv om ikke alt er sånn som du helst vil ha det.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg mener også at KV er i sin fulle rett til å svare hva han vil på kritikken.
Vi har da heldigvis ytringsfrihet her i landet.
Ytringsfrihet har vi i dette landet - og det er bra. Vadseth har full anledning til å ytre sine meninger om min kritikk, men jeg er en av hans betalende kunder. Jeg mener da som hans kunde at han ikke har anledning til å foreslå at jeg skal slutte å være hans kunde fordi han da ønsker å unngå min kritikk.

Han stikker da nesen sin frempå titt og ofte når det er ros å få med takknemlige kommentarer.

Er det bare kunder som er tause eller gir positiv kritikk som er velkommen som kunder?

Mvh
Roysen
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Vadseth kritiserer meg fordi jeg kommer med negativ kritikk og foreslår at jeg lar være å kjøpe magasinet hans slik at han kan unngå kritikken.
På meg virker det som om han foreslår at du skal la være å kjøpe Fidelity mer for din egen sinnsro enn hans.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Må spørre Roysen: Hvorfor er du abonent? Du må da ha prøvd bladet før du begynte å abonere?
Det blir jo som å kjøpe seg ti skjokolader (uten å ha prøvd den før). for så å si at den var vond, og klage på smaken. Det er garantert andre som synes skjokoladen er helt topp.

PS: Jeg synes Fidelity er helt greit. anmeldelsen av speller'n til 0,5 mill ble kansje litt mye av det gode...? Men jeg synes hvertfall jeg får mye mer for penga, mot f.eks L&B...

PK
 
R

Roysen

Gjest
Må spørre Roysen: Hvorfor er du abonent? Du må da ha prøvd bladet før du begynte å abonere?
Det blir jo som å kjøpe seg ti skjokolader (uten å ha prøvd den før). for så å si at den var vond, og klage på smaken. Det er garantert andre som synes skjokoladen er helt topp.

PS: Jeg synes Fidelity er helt greit. anmeldelsen av speller'n til 0,5 mill ble kansje litt mye av det gode...? Men jeg synes hvertfall jeg får mye mer for penga, mot f.eks L&B...

PK
Jeg er ikke abonnent. Det er derfor jeg henviser til prisen hos Narvesen.

Mvh
Roysen
 
J

Janpe

Gjest
Akle, Topline og tkr:

Ressursene magasinene måtte ha er helt likegyldig for meg som kjøper. Jeg er kun interessert i hva jeg får for pengene mine.

Mvh
Roysen
Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Jeg synes man skal slutte å unnskylde redaksjonen i Fidelity. De er profesjonelle anmeldere pr. definisjon (de blir lønnet) og skal "behandles" deretter.

Og, slutt å takke dem for å gjøre en jobb de blir betalte for. Det er helt patetisk. Jeg er som sagt leser og vil fortsette med det selv om jeg synes at kvaliteten på innholdet varierer sterkt både i kvalitet (beskrivelser, floskler, utenomsnakk) og innhold (sterk fokus på enkelte produsenter).

Skal også avstå fra å rangere skribentene selv om det er temmelig innlysende hvem som kan sitt "fag" og hvem som ikke kan nok om det de skal mene noe om.

At bladet bidrar til at det norske hifimiljøet skal blomstre er innlysende, det viser reaksjonene på HFS. Så, joda vi trenger Fidelity og de skriver ikke kun for meg men for en svært sammensatt gruppe med særinger! Meg selv inkludert!
 
R

Roysen

Gjest
På meg virker det som om han foreslår at du skal la være å kjøpe Fidelity mer for din egen sinnsro enn hans.
Dette er hva Vadseth skrev:
"Dette er ikke særlig morsomt, Roysen. Det er greit at vi kan være uenige om hvordan Fidelity skal se ut men for meg dreier det seg om det gode liv med god lyd og musikk, ikke først og fremst teknikk. Du kan da bare slutte å kjøpe bladet. Hva er så problemet ditt? "

Det er vel tydelig at han ikke liker kritikken, ønsker at den skal stoppe og foreslår at jeg slutter å kjøpe magasinet.

Mvh
Roysen
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Eller kansje han ikke vil endre magasinet etter dine premisser
 
R

Roysen

Gjest
Eller kasje han ikke vil endre bladet etter dine premisser
Det får så være, men han kan ikke unngå min kritikk på den måten han gjør i sitatet ovenfor. Det medfører bare at mitt syn på magasinet og den ansvarlige redaktøren blir enda dårligere.

Mvh
Roysen
 
O

om.s

Gjest
Dette er hva Vadseth skrev:
"Dette er ikke særlig morsomt, Roysen. Det er greit at vi kan være uenige om hvordan Fidelity skal se ut men for meg dreier det seg om det gode liv med god lyd og musikk, ikke først og fremst teknikk. Du kan da bare slutte å kjøpe bladet. Hva er så problemet ditt? "

Det er vel tydelig at han ikke liker kritikken, ønsker at den skal stoppe og foreslår at jeg slutter å kjøpe magasinet.

Mvh
Roysen
Roysen, i likhet med de fleste andre her tror jeg ikke du har blitt truet til å kjøpe bladet, tvert om, du synes å ha betalt hele noen hundre kroner for finne mye der som kan brukes mot de som faktisk klare å levere oss andre hobbister en underholdende blekke, positivt ment!, men dette begynner å ligne ett personlig korstog, og de er, unnskyld meg, drit kjedelige å lese om, hvorfor ta alt dette offentlig?
Vil du ha folk med deg folk på dine premisser, start ett eget blad el forum og bli eneveldende moderator...

Hvorfor ikke heller dele av deg med det du har av erfaringer med utstyr, der synes du å ha noe vi andre ikke kommer i nærheten av, men kan synes være interresant å høre/lære om....

mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Det får så være, men han kan ikke unngå min kritikk på den måten han gjør i sitatet ovenfor. Det medfører bare at mitt syn på magasinet og den ansvarlige redaktøren blir enda dårligere.

Mvh
Roysen
Joa, men nå er det ikke sikkert av Vadseth tar ditt syn så tungt da. Kan det tenkes at redaktøren IKKE kommer til å bruke så mye energi på å "unngå din kritikk" som du tror?
 
R

Roysen

Gjest
Joa, men nå er det ikke sikkert av Vadseth tar ditt syn så tungt da. Kan det tenkes at redaktøren IKKE kommer til å bruke så mye energi på å "unngå din kritikk" som du tror?
Jeg innbiller meg ikke at Vadseth ønsker å bruke noe særlig energi på meg. Jeg ønsker imidlertid allikevel å ytre mine meninger da jeg er en betalende kunde.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Roysen, i likhet med de fleste andre her tror jeg ikke du har blitt truet til å kjøpe  bladet, tvert om, du synes å ha betalt hele noen hundre kroner for finne mye der som kan brukes mot de som faktisk klare å levere oss andre hobbister en underholdende blekke, positivt ment!, men dette begynner å ligne ett personlig korstog, og de er, unnskyld meg, drit kjedelige å lese om, hvorfor ta alt dette offentlig?
Vil du ha folk med deg folk på dine premisser, start ett eget blad el forum og bli eneveldende moderator...

Hvorfor ikke heller dele av deg med det du har av erfaringer med utstyr, der synes du å ha noe vi andre ikke kommer i nærheten av, men kan synes være interresant å høre/lære om....

mvh
Det jeg nå gjør er kun å svare på alle innlegg som er direkte kommentarer eller spørsmål til meg. Mitt poeng er gjort for lenge siden.

Jeg har imidlertid aldri påstått at jeg har spesiell erfaring med noe ustyr. Jeg har aldri påstått at jeg kunne gjort en bedre jobb enn Fidelity, men jeg tar heller ikke betalt for det jeg skriver.

Når det gjelder mine erfaringer om mitt eget anlegg og andre komponenter ønsker jeg ikke å gjøre den samme feilen som Fidelity. Erfaring på enkeltområder eller komponenter kan jeg gjerne komme med når anledningen byr seg. Det har jeg også gjort gjennom årenes løp her på HFS. Det å skrive en test/omtale av mitt anlegg  blir bare patetisk da jeg selv ikke er noen profesjonell hifi journalist. Når mitt nye lytterom er ferdig en gang til våren har alle medlemmer av dette forum en stående invitasjon til å komme hjem til meg for en lytt. Lyden beskriver mer enn tusen ord. Bilder kommer etter hvert.

Jeg svarer imidlertid gjerne på spørsmål, men å skulle beskrive hvordan anlegget spiller totalt sett - se det har jeg ikke tid eller et vokabular jeg synes rettferdigjør noe slikt.


Mvh
Roysen
 
P

Parelius

Gjest
Jeg innbiller meg ikke at Vadseth ønsker å bruke noe særlig energi på meg. Jeg ønsker imidlertid allikevel å ytre mine meninger da jeg er en betalende kunde.

Mvh
Roysen
En trenger ikke engang være betalende kunde. Vi kritiserer og roser jo komponenter vi selv ikke har, uten at det er noe problem for noen.
 
O

om.s

Gjest
Det jeg nå gjør er kun å svare på alle innlegg som er direkte kommentarer eller spørsmål til meg. Mitt poeng er gjort for lenge siden.

Når det gjelder mine erfaringer om mitt eget anlegg og andre komponenter ønsker jeg ikke å gjøre den samme feilen som Fidelity. Erfaring på enkeltområder eller komponenter kan jeg gjerne komme med når anledningen byr seg. Det har jeg også gjort gjennom årenes løp her på HFS. Det å skrive en test/omtale av mitt anlegg  blir bare dumt da jeg selv ikke er noen profesjonell hifi journalist. Når mitt nye lytterom er ferdig en gang til våren har alle medlemmer av dette forum en stående invitasjon til å komme hjem til meg for en lytt. Bilder kommer etter hvert.

Mvh
Roysen
Hvem er profesjonelle her inne? se bort fra de meget meget få, men er det ikke det hele forumet stort sett består av, glade amatører som bidrar med sine egne erfaringer det seg være opplevde el målte, men å la dette bli en arena for å halshogge redaktøren av det bladet som tross mye leverer oss det beste av blad HiFi opplevelser til nå, det bli imo, feil!...

Kom heller med eget, jeg tror det er flere enn du tror som vil stte pris på det...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Hvem er profesjonelle her inne? se bort fra de meget meget få, men er det ikke det hele forumet stort sett består av, glade amatører som bidrar med sine egne erfaringer det seg være opplevde el målte, men å la dette bli en arena for å halshogge redaktøren av det bladet som tross mye leverer oss det beste  av blad HiFi opplevelser til nå, det bli imo, feil!...

Kom heller med eget, jeg tror det er flere enn du tror som vil stte pris på det...

mvh
Du har rett i alt du skriver, men etter min mening blir det bare patetisk å skrive en omtale og late som man er en profesjonell journalist. Jeg kan bidra med det jeg vet på enkelt temaer og det har jeg også gjort så lenge jeg har vært medlem.

Mvh
Roysen
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Hva har skjedd med Hauk? Jeg kan ikke se hans navn i innholdsfortegnelsen. Han var fraværende i nummer 23. Hva har du gjort med Hauk, KV? :-[ ??? ;D

Gi oss Hauk tilbake! Sett Hauk fri! Vi vil ha Hauk! Vi vil ha Hauk! 8)

Eventuell kritikk av Fidelity 24 kommer når jeg har lest det.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det er lavmål å kalle fidelitys kritikere for sutrekjerringer og be dem lage eget magasin.
hva er det for tøys?
dette er et åpent hi-fi forum, og her kan folk, uansett betalende kunde eller ikke, kritisere norges viktigste hi-fi blad så mye de vil, dersom språkbruken ikke strider mot forumets regler.

selv har jeg akseptert fidelity som et "subjektivt" magasin, og har en gang iblant glede av å lese om nirvana, livsbejaende rytmikk og blomstermtaforer. og jeg har stor respekt for den innsatsen (både krefter og penger) som ligger til grunn for å lage et slik magasin. men fidelity er ikke perfekt, ingen hi-fi blader er det, og om en eller annen leser finner det opportunt å påpeke ting som kan forbedres, så må det være legtimt.

jeg synes ikke roysen har tråkket over noen strek her, uten at det betyr at jeg er enig med han.
 
O

om.s

Gjest
Du har rett i alt du skriver, men etter min mening blir det bare patetisk å skrive en omtale å late som man er en profesjonell journalist. Jeg kan bidra med det jeg vet på enkelt temaer og det har jeg også gjort så lenge jeg har vært medlem.

Mvh
Roysen
Litt av forskjellen er jo som du vet at noen får betalt for hva de skriver (bra el dårlig, never mind!), mens resten av oss får gjøre det beste av resten, dessverre blir ofte slike forum som bla dette, arena for "halshugging" der vi mener oss, berettiget el ikke, urettferdig behandlet el misforstått, i den andre sammenhengen.

Man vinner alikevel ikke andre slag ved å utkjempe de på HFS....

mvh
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Roysen har sin fulle rett og plikt til å kritisere Fidelity. Noe annet er om kritikken når frem til redaksjonen i Fidelity.
 
Topp Bunn