T
Thomas1
Gjest
Godt du nevnte det. Ventet på at det skulle dukke opp i løpet av tråden..Blindtesting av signal og høyttalerkabler hadde vært kjærkomment!
|
Godt du nevnte det. Ventet på at det skulle dukke opp i løpet av tråden..Blindtesting av signal og høyttalerkabler hadde vært kjærkomment!
;D ;D ;DGodt du nevnte det. Ventet på at det skulle dukke opp i løpet av tråden..![]()
Enig. hadde passe bra nå.Ønsker meg en seriøs test av studiomonitorer i hifi-sammenheng. Det er nok av godsaker å ta av.
Applauderes!Samt Bryston 4b sst . . .![]()
Sa noen noe om "religiøse" tendenser ? 8) .....Da er du vel moden for dette da....
http://www.lts.a.se/lts/startLts.html
http://www.lts.a.se/artiklar/kablar.pdf
Nei nei, man skal gå baklengs inn i fremtiden, fremtiden er vinyl-Fremtiden, dac og PC er bra
Store ord om små forskjeller, det har vel de fleste fått med seg, eller?!!....Jeg bruker dette innlegget som grunnlag for følgende:
Mange i denne tråden påpeker at kabler kun er ment som den siste fintuning av et anlegg. Hvordan kan dere da svelge at hifi-journalister beskriver forskjellene som dramatiske?
Det dukker opp mye nytt og spennende, der mener jeg det ligger en liten utfordring, å gå opp nye stier ifht å presentere nye merker, produkter osv.. ikke "bare" gå i allerede godt opptråkkede spor...Kabel-debatt igjen? Og jeg som trodde at denne linken skulle gi skribentene i Fidelity et vink over ulike produkter som bladet kunne teste..... ???
Dersom man bruker så store ord om egentlig svært små forskjeller, hvordan skal man da beskrive de forskjellene som VIRKELIG er store ??? Man får kort og godt et språkproblemStore ord om små forskjeller, det har vel de fleste fått med seg, eller?!!....
mvh
Da tyr man til metaforeneDersom man bruker så store ord om egentlig svært små forskjeller, hvordan skal man da beskrive de forskjellene som VIRKELIG er store ??? Man får kort og godt et språkproblem![]()
;D ;D ;DJeg ønsker at om.s. skifter tapet! ;D
Leste du ikke resten av innlegget mitt? Jeg går baklengs, men kunne jo vært fint å få ryddet plass til noen flere plater i hylla.Nei nei, man skal gå baklengs inn i fremtiden, fremtiden er vinyl![]()
.......
mvh
Vintage!! men den er ikke min!, det er konas og den er visst også populær igjen, men det lurer en liten oppussing i bakgrunnenJeg ønsker at om.s. skifter tapet! ;D
Det gjorde jeg men jeg hang meg litt positivt opp i denne setningen, og det ble som det blevLeste du ikke resten av innlegget mitt? Jeg går baklengs, men kunne jo vært fint å få ryddet plass til noen flere plater i hylla.
Vis kona bildet av Fosses rom og si "sånn vil jeg ha det" og helt plutselig har du fått deg hvite vegger og Montana. Det vil passe Audionet og WB.Vintage!! men den er ikke min!, det er konas og den er visst også populær igjen, men det lurer en liten oppussing i bakgrunnen;D .....
mvh
Jeg har aldri forstått hvorfor kabler skaper slike voldsomme debatter og opphetede følelser blant audiofile?
Kabler har alltid vært det som forandrer lyden minst i mine anlegg.
Forskjellene er der,men betraktelig mye mindre enn om en skulle bytte forsterker,cd spiller eller høytalere.
Så hvorfor ikke bruke kabler som de er ment?
Som et verktøy til å fintune anlegget?
Jeg hører ikke til dem som bruker lassevis med tid og krefter på oppstilling av elektronikk (Grammofoner, som er mekanikk er unntatt), og jeg tror ikke det er signifikante lydmessige forskjeller på disse.Clic så jo unektelig pent og praktisk ut. Men med hensyn til lydmessige kvaliteter, er dette noe annet enn en mdf-reol à la Montana eller andre produsenter?
Helt ærlig Valentino, dette og den forrige er en av de teiteste kommentarene jeg har lest (OT) i noen topic på lenge, selv om det sikkert var en spøk så kan jeg ikke se sammenhengen mot hverken Fidelity, god lyd, WB, Audionet el annet, det som fremstår er kanskje ett magert forsøk å sette fokus på egen "fortreffelig" smak....Se det, helt gratis ufaglært og uforpliktende interiørkonsulentbistand! ;D
Det var kanskje bare en dårlig, for meg spøk som gikk meg forbi, litt amper er jeg nok også for å ha misset mer enn halve messen pga noe sykdom i nær familie, kanskje hadde den falt i bedre jord om humøret hadde vært bedre, forøvrig ingen såre tær, slenger man med leppa som jeg ofte selv gjør så får man jo ta det som kommerDa ber jeg så meget om unnskyldning, om.s. Det var slett ikke meningen å tråkke på dine tær.
Hva gjelder relevans til topic har flere enn jeg svin på skogen, både i denne og andre tråder.