- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
Noen som vet når det kommer, vet spørsmålet kommer litt tidlig men det er en artikkel jeg faktisk venter på så............
|
Vil du ha ren standup, er OT hjørnet det riktige for deg. Her på Hifi Generelt er det mer som krydder å regne ;DEfraimsen skrev:JA det var oppklarende..er dette sider for stand-up comedy også.
Litt om tema her: http://www.audiofidelity.no/pdf/innhold_f29.pdfEfraimsen skrev:Det var kjapt. Er det et tema nr.
Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
BT skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Side 38: Blindtest av kabler.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
;D
Enkelte andre har visst svakt hintet frampå om at de kanskje burde vurdere å gjøre det...Lyngen skrev:BT skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Side 38: Blindtest av kabler.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
;D
Oiii.....![]()
![]()
![]()
Er det sant??
I så fall er DET akkurat det jeg ville gjort som redaktør etter siste nummers debatter. SMART. Jeg tenkte på å foreslå det sterkt med det tok den alså.
Og ingen tråd om "når kommer det" og "du har fått, men ikke jeg. Urettferdig" Kanskje verden går fremover i små skritt alikevelBT skrev:Jeg er litt skuffet over at det ikke ble noen krangel her lenge før nummeret kom ut denne gangen. Jeg føler meg liksom litt snytt.... ;D
;D ;D ;DBT skrev:Jeg er litt skuffet over at det ikke ble noen krangel her lenge før nummeret kom ut denne gangen. Jeg føler meg liksom litt snytt.... ;D
Kommer du på Hjem, Powerpoint?Powerpoint skrev:Gleder meg til audiens hos PD før jeg kommer på Hjem![]()
Så var det prisen da...BT skrev:Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
![]()
Omtrent som en ny bil av greit kaliber. Hvis jeg skulle velge mellom ny bil eller stereoanlegg, så er valget enkelt for min del.joaredge skrev:Så var det prisen da...BT skrev:Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
![]()
Jeg har litt på følelsen at de fleste som kjøper anlegg i denne prisklassen har råd til bil også, i tillegg til anlegget. ;DtheStig skrev:Omtrent som en ny bil av greit kaliber. Hvis jeg skulle velge mellom ny bil eller stereoanlegg, så er valget enkelt for min del.joaredge skrev:Så var det prisen da...BT skrev:Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
![]()
Ikke santjoaredge skrev:Så var det prisen da...BT skrev:Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
![]()
NettopRoDa skrev:Ikke santjoaredge skrev:Så var det prisen da...BT skrev:Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...joaredge skrev:Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
![]()
Mitt er mer et forslag til hvordan bruke 50 tusen på lyd med tilfredstillende resultat, mens det i Petters reality ikke rekker til en effektforsterker engang....
Allikevel kjøpte jeg ny bil til nesten sju ganger prisen på stereoen i sommer......![]()
Vel, du setter fingeren presis på problemet med multikanalsystemer til Hi-Fi. Bransjen har malt seg inn i et hjørne når det gjelder prising av kvalitetskabel, med strekk på 2x2m frem til høyttalerne fra effektforsterker. Men når man skal legge opp multikanalsystem blir den samme prismodellen merkelig. Skal man ha samme ytelse fra alle kanaler blir det vanvittig dyrt - dersom man kjøper påstandene om sirkuskablers fortreffelighet.omholt skrev:Kan jo bli morsomt med kabeltester til 5.1 eller 7.1 system. ;D
;D ;D ;D Da er vi to. Synd disse finansielle rådgiverne er så dyre, klarte ikke å håndtere cashflow'en selv lengre.....BT skrev:Jeg ante ikke at det var så lukurativt å skrive for Fidelity. ;D
Ja, du lurer vel på når det skal komme test i Fidelity av Kurer radio; det er vel den ultimate musikkformidler er det ikke...? Og det som er ekstra fint med Kurer er at man ikke trenger høyttalerkabler.... Så i den sammenheng er Jorma egentlig noe dritt! ;DFortizzimo skrev:Har ikke lest lederen ,men er prinsipielt uenig allerede ;D ;D
Rykter om blindtest og sammenligning Jorma mot Grøftekabel med skjerm ;D ;D
Vel, dersom du har råd til forsterkere og høytalere, samt multikanals signalkilder + evt. subwoofer som holder samme nivå som det som spiller på frontkanalene tror jeg ikke lenger kabelprioriteringene til de ekstra kanalene er snakk om penger......Soundproof skrev:Vel, du setter fingeren presis på problemet med multikanalsystemer til Hi-Fi. Bransjen har malt seg inn i et hjørne når det gjelder prising av kvalitetskabel, med strekk på 2x2m frem til høyttalerne fra effektforsterker. Men når man skal legge opp multikanalsystem blir den samme prismodellen merkelig. Skal man ha samme ytelse fra alle kanaler blir det vanvittig dyrt - dersom man kjøper påstandene om sirkuskablers fortreffelighet.omholt skrev:Kan jo bli morsomt med kabeltester til 5.1 eller 7.1 system. ;D
Multi-kanal SACD, med presens-akustikk i bakkanalene er fantastisk. Men har jeg råd til å kjøre Valhalla til side og bakhøyttalere, i mitt tilfelle 2x5 + 2x10m, i tillegg til det tradisjonelle 2x2m strekket?
Selvsagt ikke.
Så "bransjen" velger å ignorere multikanal, og vi får merkelige diskusjoner som hvorvidt Fidelity bør vurdere å ta inn stoff om multikanal.
Her handler det ikke om hva noen få er i stand til, men om hva som skal til for at det skal bli et generelt marked ... derfor opprettholdes det en kunstig distinksjon mellom to-kanals og multi-kanals.Roysen skrev:Vel, dersom du har råd til forsterkere og høytalere, samt multikanals signalkilder + evt. subwoofer som holder samme nivå som det som spiller på frontkanalene tror jeg ikke lenger kabelprioriteringene til de ekstra kanalene er snakk om penger......Soundproof skrev:Vel, du setter fingeren presis på problemet med multikanalsystemer til Hi-Fi. Bransjen har malt seg inn i et hjørne når det gjelder prising av kvalitetskabel, med strekk på 2x2m frem til høyttalerne fra effektforsterker. Men når man skal legge opp multikanalsystem blir den samme prismodellen merkelig. Skal man ha samme ytelse fra alle kanaler blir det vanvittig dyrt - dersom man kjøper påstandene om sirkuskablers fortreffelighet.omholt skrev:Kan jo bli morsomt med kabeltester til 5.1 eller 7.1 system. ;D
Multi-kanal SACD, med presens-akustikk i bakkanalene er fantastisk. Men har jeg råd til å kjøre Valhalla til side og bakhøyttalere, i mitt tilfelle 2x5 + 2x10m, i tillegg til det tradisjonelle 2x2m strekket?
Selvsagt ikke.
Så "bransjen" velger å ignorere multikanal, og vi får merkelige diskusjoner som hvorvidt Fidelity bør vurdere å ta inn stoff om multikanal.
Mvh
Roysen