FIDELITY 29

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Noen som vet når det kommer, vet spørsmålet kommer litt tidlig men det er en artikkel jeg faktisk venter på så............

Stereofix

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
609
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Fidelity 29 kommer i første uke av november.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Stenger denne tråden nå. Trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt. Kan åpnes igjen når det igjen er dagsaktuelt.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Overraskelse:Fidelity allerede i postkassa.
Har så vidt blad igjennom, og det så ut til å vere en del spennende ting å lese om.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Forhåpentligvis innholdet i bladet som er temaet.

Efraimsen

Medlem
Ble medlem
26.11.2003
Antall liker
0
JA det var oppklarende..er dette sider for stand-up comedy også.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.285
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Efraimsen skrev:
JA det var oppklarende..er dette sider for stand-up comedy også.
Vil du ha ren standup, er OT hjørnet det riktige for deg. Her på Hifi Generelt er det mer som krydder å regne ;D
mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Side 38: Blindtest av kabler.

;D

J

Jurassic

Gjest
Gi de blinde datautstyr så kan de skrive om kabeltesten her også ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
joaredge skrev:
Reality anlegget blir en høydare denne gangen.
Da har jeg mer tro på Petter Dales virkelighet...
;)

U

utgatt60135

Gjest
BT skrev:

;D

Oiii..... :D :D :D :D Er det sant??

I så fall er DET akkurat det jeg ville gjort som redaktør etter siste nummers debatter. SMART. Jeg tenkte på å foreslå det sterkt med det tok den alså :D.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Lyngen skrev:
BT skrev:

;D

Oiii..... :D :D :D :D Er det sant??

I så fall er DET akkurat det jeg ville gjort som redaktør etter siste nummers debatter. SMART. Jeg tenkte på å foreslå det sterkt med det tok den alså :D.
Enkelte andre har visst svakt hintet frampå om at de kanskje burde vurdere å gjøre det... ;)

R

Roysen

Gjest
Nummer 29 var et av de bedre i mine øyne.

1) Lederen samt blindtesten av kabler setter forhåpentligvis punktum for den siste tids debatter.

2) Petter Dahles oppsett var spennede lesning.

3) Jeg ser med glede at både Rognlien og Brekke er tilbake i manesjen.

Det er mulig jeg kaster meg rundt og abonnerer nå.

Mvh
Roysen

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er litt skuffet over at det ikke ble noen krangel her lenge før nummeret kom ut denne gangen. Jeg føler meg liksom litt snytt.... ;D

N

nb

Gjest
BT skrev:
Jeg er litt skuffet over at det ikke ble noen krangel her lenge før nummeret kom ut denne gangen. Jeg føler meg liksom litt snytt.... ;D
Og ingen tråd om "når kommer det" og "du har fått, men ikke jeg. Urettferdig" Kanskje verden går fremover i små skritt alikevel;)

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
BT skrev:
;D ;D ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er visst vanskelig dette med å unngå at innhold blir diskutert her av personer som kjøper bladet i Narvesen før abbonenter får det i kassa.
Kan dette være så vanskelig da ::)
Ikke bor jeg i Innerdalen eller utlandet heller.
Vel, jeg dauer ikke av det, men det er jo påpekt så mange ganger nå ..........., men for første gang fra meg ;)
Mvh.KW

K

kbwh

Gjest
Dersom det ikke står noe fordelaktig om theStigs nye ELF-bassystem inni bladet kan jo jeg skrive noe pent om det på forumet.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.722
Valentino - Stigen er i bladet. Han bygger basstårn hos Petter Dale.
Bladet er innkjøpt hos Narresen på hjørnet ved Continental i Oslo.

Jeg gav opp å være abonnent KW. Bladene kom annenhver måned på Årvoll.
Det var en blanding av surrete distributør og utro tjenere fant jeg ut.

Gleder meg til audiens hos PD før jeg kommer på Hjem ;)

A

Afterglow

Gjest
Powerpoint skrev:
Gleder meg til audiens hos PD før jeg kommer på Hjem ;)
Kommer du på Hjem, Powerpoint? :eek: :eek:
Spiller du for høy musikk? Er det barnebarna som ikke vil ha plagen med deg lenger? :(
Da er det liten vits i å besøke Petter Dale, da får du bare opplæring i hvordan du kan spille enda høyere.... og da vil de ihvertfall garantert komme og hente deg.... de fra Hjemmet altså.... ::)
Men... jeg kan komme på besøk... ta med litt dadler og kanskje litt bananer.... og en mp3 spiller slik at du kan høre musikk under dyna når du har lagt deg om kvelden! ;D

O

omholt

Gjest
Kan jo bli morsomt med kabeltester til 5.1 eller 7.1 system. ;D

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Har ikke lest lederen ,men er prinsipielt uenig allerede ;D ;D
Rykter om blindtest og sammenligning Jorma mot Grøftekabel med skjerm ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
theStig skrev:
joaredge skrev:
BT skrev:
joaredge skrev:
;)
Så var det prisen da...
Omtrent som en ny bil av greit kaliber. Hvis jeg skulle velge mellom ny bil eller stereoanlegg, så er valget enkelt for min del.
Jeg har litt på følelsen at de fleste som kjøper anlegg i denne prisklassen har råd til bil også, i tillegg til anlegget. ;D

K

Konrad_Johnsen

Gjest
joaredge skrev:
BT skrev:
joaredge skrev:
;)
Så var det prisen da...
Ikke sant ;)

Mitt er mer et forslag til hvordan bruke 50 tusen på lyd med tilfredstillende resultat, mens det i Petters reality ikke rekker til en effektforsterker engang....

Allikevel kjøpte jeg ny bil til nesten sju ganger prisen på stereoen i sommer...... :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
RoDa skrev:
joaredge skrev:
BT skrev:
joaredge skrev:
;)
Så var det prisen da...
Ikke sant ;)

Mitt er mer et forslag til hvordan bruke 50 tusen på lyd med tilfredstillende resultat, mens det i Petters reality ikke rekker til en effektforsterker engang....

Allikevel kjøpte jeg ny bil til nesten sju ganger prisen på stereoen i sommer...... :)
Nettop
Whatever Floats Your Boat...

Red:
Gratulerer med bil, forresten. Jeg ante ikke at det var så lukurativt å skrive for Fidelity. ;D

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
omholt skrev:
Vel, du setter fingeren presis på problemet med multikanalsystemer til Hi-Fi. Bransjen har malt seg inn i et hjørne når det gjelder prising av kvalitetskabel, med strekk på 2x2m frem til høyttalerne fra effektforsterker. Men når man skal legge opp multikanalsystem blir den samme prismodellen merkelig. Skal man ha samme ytelse fra alle kanaler blir det vanvittig dyrt - dersom man kjøper påstandene om sirkuskablers fortreffelighet.

Multi-kanal SACD, med presens-akustikk i bakkanalene er fantastisk. Men har jeg råd til å kjøre Valhalla til side og bakhøyttalere, i mitt tilfelle 2x5 + 2x10m, i tillegg til det tradisjonelle 2x2m strekket?
Selvsagt ikke.

Så "bransjen" velger å ignorere multikanal, og vi får merkelige diskusjoner som hvorvidt Fidelity bør vurdere å ta inn stoff om multikanal.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
BT skrev:
Jeg ante ikke at det var så lukurativt å skrive for Fidelity. ;D
;D ;D ;D Da er vi to. Synd disse finansielle rådgiverne er så dyre, klarte ikke å håndtere cashflow'en selv lengre..... :(

A

Afterglow

Gjest
Fortizzimo skrev:
Har ikke lest lederen ,men er prinsipielt uenig allerede ;D ;D
Rykter om blindtest og sammenligning Jorma mot Grøftekabel med skjerm ;D ;D
Ja, du lurer vel på når det skal komme test i Fidelity av Kurer radio; det er vel den ultimate musikkformidler er det ikke...? Og det som er ekstra fint med Kurer er at man ikke trenger høyttalerkabler.... Så i den sammenheng er Jorma egentlig noe dritt! ;D

R

Roysen

Gjest
Soundproof skrev:
omholt skrev:
Vel, du setter fingeren presis på problemet med multikanalsystemer til Hi-Fi. Bransjen har malt seg inn i et hjørne når det gjelder prising av kvalitetskabel, med strekk på 2x2m frem til høyttalerne fra effektforsterker. Men når man skal legge opp multikanalsystem blir den samme prismodellen merkelig. Skal man ha samme ytelse fra alle kanaler blir det vanvittig dyrt - dersom man kjøper påstandene om sirkuskablers fortreffelighet.

Multi-kanal SACD, med presens-akustikk i bakkanalene er fantastisk. Men har jeg råd til å kjøre Valhalla til side og bakhøyttalere, i mitt tilfelle 2x5 + 2x10m, i tillegg til det tradisjonelle 2x2m strekket?
Selvsagt ikke.

Så "bransjen" velger å ignorere multikanal, og vi får merkelige diskusjoner som hvorvidt Fidelity bør vurdere å ta inn stoff om multikanal.
Vel, dersom du har råd til forsterkere og høytalere, samt multikanals signalkilder + evt. subwoofer som holder samme nivå som det som spiller på frontkanalene tror jeg ikke lenger kabelprioriteringene til de ekstra kanalene er snakk om penger......

Mvh
Roysen

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja det var overaskende at Fidelety kom allerede i posten i går.har ikke lest hele bladet,men de skriver at Bruce Springsteen har rundet 65 :D hastverk...

mvh. s,

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Roysen skrev:
Soundproof skrev:
omholt skrev:

Selvsagt ikke.

Vel, dersom du har råd til forsterkere og høytalere, samt multikanals signalkilder + evt. subwoofer som holder samme nivå som det som spiller på frontkanalene tror jeg ikke lenger kabelprioriteringene til de ekstra kanalene er snakk om penger......

Mvh
Roysen
Her handler det ikke om hva noen få er i stand til, men om hva som skal til for at det skal bli et generelt marked ... derfor opprettholdes det en kunstig distinksjon mellom to-kanals og multi-kanals.

Topp Bunn