Fidelity 25

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Her var det mer moro enn på lenge. Artig med så mye rør, og å lese hva f-gutta synes om dingser man selv har hatt på hjemlån.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Fikk bladet i dag (Oslo) og så det på Narvesen i går. Men hva er problemet? Jeg abonnerer på det for å få det rimeligere og for å få det hjem, slik at intet nummer går tapt.

Jeg abonnerer også på Morgenbladet som er i butikkene på fredag og i posten på fredag. Har aldri sett noe leserinnlegg der som klager over at abonnentene ikke får det på f.eks. torsdag. Hvor kommer egentlig idéen fra at man som abonnent skal ha det før kiosken?

I grunnen hadde det vært mer interessant om vi kunne ha tråder om de produkter som presenteres ...
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Ser ikke helt problemet.. men reklamerer Fidelity med at du får bladet før butikkene?! Hvis de gjør det så er det litt dumt da. Men før eller senere kommer bladene. Ser ikke helt problemet. Og for dere gjenganger klagere på dette området. Si opp abonemanget og kjøp det på narvesen!
 
T

Thomas1

Gjest
Det skulle vel ikke være vanskelig for redaksjonen og holde løssalgs bladene tilbake noen dager til alle som abonnerer på bladet får det i postkassen.
Tor ikke postvesenet trenger å få noe av skylda her.

Folk abonnerer for det de er lojale mot bladet og kunne selvfølgelig ønsket å fått det i postkassen før alle andre får det som løssalg.
Det er vel ikke vanskelig å forstå vel?!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
De som ikke abonnerer bør få først. De må anstrenge seg mest for å få tak i bladet og de må betale mest.
 
K

kbwh

Gjest
Vil ikke Fidelity inn i Sverige da? Å gå inn litt lavt er vel ikke så uvanlig?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.226
Antall liker
267
De som ikke abonnerer bør få først. De må anstrenge seg mest for å få tak i bladet og de må betale mest.
Enig! Det får rekke at de som abonnerer får det litt billigere pr nr og slipper å starte bilen for å få et nr. ;)
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
Enig! Det får rekke at de som abonnerer får det litt billigere pr nr og slipper å starte bilen for å få et nr. ;)

Det er som forskjellen på å være gift eller single. Noen må mase litt på sin kjære, og hun kan av og til være litt vond å be. Men de single må uansett starte bilen og dra til nærmeste utsagssted for å få seg et nummer. Verden er urettferdig noen ganger.... ;)

Ho.. Ho.. Host.
Honkey
 
P

Parelius

Gjest
Det er som forskjellen på å være gift eller single. Noen må mase litt på sin kjære, og hun kan av og til være litt vond å be. Men de single må uansett starte bilen og dra til nærmeste utsagssted for å få seg et nummer. Verden er urettferdig noen ganger.... ;)

Ho.. Ho.. Host.
Honkey
Endelig et vettugt innlegg!!!!!!

(Parelius, som for tiden ser seg nødt til å lese alt, siden han ligger i seng med en feber, og som vil ha noe dybtloddende hifilese.)

Ps. Når kommer 26?
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Jeg må inrømme at jeg har levet et umoralsk liv og tatt for meg hjemme hos en kompis (som er abonnent og har alle utgiftene). Jeg lover at dette skal ta slutt om ikke alt for lenge. Det er ikke bra å gjøre sånn. No, no, no.
No.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
Bladet lå heldigvis i min trønderkasse i dag! Har så vidt skummet igjennom og konstaterer at jeg har mye god lesning i vente. I et leserbrev taes noe opp som jeg nesten mailet KV om selv. Hvordan kunne det ha seg at EMC-1 up ikke kom på listen over anbefalte produkter??? Dette forundret meg også veldig for denne spilleren er den hyppigste gjengangeren i fidelity og den er hauset opp som verdensreferense gjentatte ganger, også relativt nylig. At denne da blir utelatt, mens f.eks jungsoon kommer med har tydeligvis fått det til og undres i flere hjem. Jeg gir ihvertfall full støtte til leserbrevsinnskriver, selv trodde jeg at jeg evnet å lese alle linjer inkludert det i mellom, men at ec-spilleren ikke kom på anbefalningslisten fikk meg til å tvile på at jeg forstår disse skribentens egentlige mening overhode.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Selvfølgelig hyggelig å få bladet - lå i postkassen idag, men av og til blir en irritert:

Er det noen som ut ifra testen av Audio Research MP-1 kan finne ut hvor mange bypass-innganger den har?

(Riktig svar 1- 3 brukerdefinerte flerkanal)

En ting er å bruke maks på lyd, men å ikke nevne slike ting? Historikk :p var det plass til men fakta :'(

Mvh
Boden9
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Fikk endelig bladet i dag, så nå har eg litt kveldslektyre eg og.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Selvfølgelig hyggelig å få bladet - lå i postkassen idag, men av og til blir en irritert:

Er det noen som ut ifra testen av Audio Research MP-1 kan finne ut hvor mange bypass-innganger den har?

(Riktig svar 1- 3 brukerdefinerte flerkanal)
Går ut fra at du mener 0-3 ;)
Veldig bra at de har gitt mulighet for å konfigurere noen av multikanalsinngangene som bypass, og at de har tre sett av dem. Og enig i at dette burde vært nevnt

Men det forundrer meg veldig at AudioResearch ikke har tatt seg råd til å gjøre i hvert fall et av disse settene som 7.1?
 

piip

Medlem
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
20
Antall liker
0
Hvordan kunne det ha seg at EMC-1 up ikke kom på listen over anbefalte produkter??? ... mens f.eks jungsoon kommer med.
Da er det bare en ting å gjøre, Solo, selg up'en og kjøp Jungsoon!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da har postmannen vært så vennlig og lagt bladet i denne postkassen også, og som vanlig ser det meget bra ut ved første øyekast.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
I går fikk også jeg bladet i postkassa. Det var nesten perfekt match frem mot helga. Har ikke gjort annet enn å se på bildene og lese redaktørens leder. Finfin helgekos.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
Da er det bare en ting å gjøre, Solo, selg up'en og kjøp Jungsoon!
Du har vel rett, også jeg som har levd i villfarelsen av at ec'n er god, pinlig...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg hadde gledet meg til å lese kavalkaden, men så var det bare kavalkade over integrerte forsterkere, med fortsettelse i neste nummer. Dette er jo verre enn Donald da jeg var liten.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Kavalkade-
Det er klart at vi kunne ha flere sider kavalkade, men det hadde betydd færre sider annet stoff. Men vi har tross alt i nr. 24 fortalt hvilke produkter som er på vår foreløpige referanseliste.

Nærmere forklaringer må man altså til dels vente litt på-også dette med EMC Up hvor vi i motsetning til det sedvanlige får "kjeft" for IKKE å skamrose norske produkter. Men et flertall av oss mente der og da at Marantz'en i samme prisklasse - og med SACD- totalt sett var enda litt "bedre". Det gjør ikke EMC UP dårlig selvfølgelig, 2 av oss har til og med kjøpt den for egne penger.

Vi planlegger også et  oppdatert ekstra kavalkadenummer til høsten. Er det en god ide'?  :D
Knut V
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Jeg vil tro at uansett hva man vektlegger av innhold og hvordan man vinkler stoff, vil
man få kjeft av bedrevitere som sitter på sidelinjen og surmuler.
Jeg synest redaksjonen i Fidelity leverer et godt blad. All honnør til de ildsjelene som
i det hele tatt gidder å gjøre et forsøk på å få til noe.
Stay cool.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
Vi planlegger også et oppdatert ekstra kavalkadenummer til høsten. Er det en god ide'? :D
Knut V
Hei, personlig synes jeg kun kavalkader er interessante hvis det er nye sammenliknende vurderinger, nytt journalistisk stoff. Husker fra min tidlige hi-fi periode da jeg kjøpte lyd og bilde en gang i året. Neste steg var abonnement på bladet og da var kavalkadenummeret fullstendig uinteressant ettersom man jo alt hadde disse artiklene fra før. Jeg vil heller ha nye tester enn resirkulering av gamle, men for løssalgskjøperene vil nok slike kavalkader være pirrende.
Jacob
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
Men et flertall av oss mente der og da at Marantz'en i samme prisklasse - og med SACD- totalt sett var enda litt "bedre".
ok, da forstår jeg
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg synes kavalkader er fine av flere grunner. Den ene er nettop det Solo sier tidligere her, at det innimellom kan være litt vanskelig å forstå hva skribentene egentlig mener. Eller sagt på en annen måte; det kan være vanskelig å vite hvor gode skribentene mener at komponentene som testes faktisk er, spesielt i forhold til hverandre. I tillegg synes jeg det er greit at det dveles litt ved de man liker aller best. Men for å få til en god kavaklade er det også viktig at det kommer noe nytt i dem, og ikke bare repetisjon. 2nd opinion er også interessant.

Problemet med kavalkader er selvfølgelig at det er et veldig stort pluss for de produktene som er så heldige å bli med der, Det vil ofte være andre produkter som er vel så spennende, men som aldri har blitt testet. Det begrenser seg nødvendigvis hva skribentene rekker over. Men det tåler vi vel å leve med. (i alle fall jeg) Man skal jo ta det for hva det er, dvs. ingen fasit.
 

tem

Medlem
Ble medlem
14.11.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
Høydepunktet var vel kavalkaden til Oslo Hi-fi Center. ;D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Holder lenge med en kavalkade en gang pr. år. Jeg vil heller se nye tester. Husk at alle vi som abonnerer har allerede lest om de produktene dere kjører i kavalkaden og dette blir mye repetisjon.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Enig!
Kvalkade passer fint som en oppsummering over de beste intrykkene gjennom et år.

Synes #25 hadde en fin ballanse av nye "hyllevarer" litt mer "sært" og litt DIY også.
Grei linje å legge seg på fremover.....

Gjerne flere turer hjem til noen som har "tatt den helt ut", eller til forhandlere som har mye "snadder" i hyllene. Ved å lage en god reportasje om dem, burde dere vel sikre at de kjøper litt annonser framover også:)

Det som har med mer enn 2 kanaler og slikt blar jeg over.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Lå i kassa når jeg kom hjem fra jobb.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Fint blad! Alltid et høydepunkt å kunne sette seg ned med Fidelity.

Denne gangen var det ekstra spennende for meg siden Xindak xa 6950 var testet. Artig å se at andre også har oppdaget denne eminente forsterkeren. Den spiller MEGET godt, spesielt på lave og middels høye nivåer. En perle!

Gleder meg til sammenligningen med Abrahamsen i neste nummer, og er også litt spent på å få vite hvilken Cd-spiller som skulle være slik en god match mot xa 6950. Det skulle vel ikke være en Xindak Muse 1 deluxe?
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
eh moms er lik både i norge sverige og danmark.[/quote]

Nei! ;)
KV
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Bra blad denne gangen også.

Forøvrig synes jeg kavalkader er uinteressante og i grunnen trekker følelsen av seriøsitet litt i negativ retning. Når man setter to produkter opp mot hverandre ender man nesten uansett med å teste hvilket av de to som matcher testoppsettet best. Dette burde være av begrenset interesse for allmenheten siden de fleste ikke har et oppsett som likner veldig.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Men vi mattegenier vet jo at kursen spiller inn her. For eksempel er nå svenskekrona verdt ca 0,86 norske, og danskekrona er verdt omkring 1.06 norske. Momsen regnes jo om i kroner og dermed blir den svenske momsen 29% mens den danske blir 20%. På samme måte, dersom Norge og Sverige fortsatt var i union ville vi hatt 25% + 29%, som hadde gitt en MVA-sats på 54%. Imidlertid hadde kroneverdien på totalt 1,86 vært såpass respektabel at det ville kompensert for den høye MVA-satsen.
 
T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
Neivel?

Hva er satsen da?
Sist jeg sjekket var 25, 25 og 25.
Noen land har forskjellige mva-satser på forskjellige vareslag. Mulig det ligger inne en forskjell her? Ikke vet jeg - BUT WHO REALLY CARES???????????????

Etter å ha vært "nettoimportør" av skandinaviske tidsskrifter siden 70-tallet, så må det da være gledelig at det nå går noen (få) norske eksemplarer den andre veien, enten prisen er 89.- eller 98.-?

T.
 
Topp Bunn