Hehe - alt dette har et speilbilde:LMC skrev:men står det ferdig prutet, hva er da vitsen med å spamme folk med (skam-)bud?
er det for å teste om folk mener det?
samme med vurderes solgt:
er det sååå dumt å skrive om salgslysten avhenger av hva man kan oppnå for produktet?
jeg utformer mine annonser som jeg vil og responderer på eventuelle henvendelser som jeg vil
mitt produkt=jeg bestemmer
mvh
Leif
Selvfølgelig er vitsen med et skambud å teste om folk (= selgeren) mener det. Du, og mange andre seriøse selgere, fremstår som faste i fisken - ingen skal kunne benekte det - men all erfaring tilsier at ikke så rent få selgere er ute og prøver seg. Av og til fordi de faktisk VIL prøve seg - men ofte fordi de ikke har peiling på hva det de skal selge er verdt, og at de derfor tar i litt ekstra for å være sikre.
Om en selger sier at han "vurderer å selge" hvis prisen er riktig, kan det vel ikke være så galt om en kjøper sier det samme ut fra sitt ståsted - "vurderer å kjøpe", "kan tenke meg å kjøpe til xxx kroner" etc. En kjøper står fritt til å utforme sine kjøpstilbud som han vil, og respondere på selgerens - eventuelle - svar som han vil.
Mine penger - jeg bestemmer hva jeg vil bruke dem til.
Dette blir jo veldig situasjonsavhengig. Avhengig om man er ute for å selge noe eller å kjøpe noe.