Ferdig prutet.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
LMC skrev:
men står det ferdig prutet, hva er da vitsen med å spamme folk med (skam-)bud?
er det for å teste om folk mener det?
samme med vurderes solgt:
er det sååå dumt å skrive om salgslysten avhenger av hva man kan oppnå for produktet?
jeg utformer mine annonser som jeg vil og responderer på eventuelle henvendelser som jeg vil
mitt produkt=jeg bestemmer
mvh
Leif
Hehe - alt dette har et speilbilde:

Selvfølgelig er vitsen med et skambud å teste om folk (= selgeren) mener det. Du, og mange andre seriøse selgere, fremstår som faste i fisken - ingen skal kunne benekte det - men all erfaring tilsier at ikke så rent få selgere er ute og prøver seg. Av og til fordi de faktisk VIL prøve seg - men ofte fordi de ikke har peiling på hva det de skal selge er verdt, og at de derfor tar i litt ekstra for å være sikre.

Om en selger sier at han "vurderer å selge" hvis prisen er riktig, kan det vel ikke være så galt om en kjøper sier det samme ut fra sitt ståsted - "vurderer å kjøpe", "kan tenke meg å kjøpe til xxx kroner" etc. En kjøper står fritt til å utforme sine kjøpstilbud som han vil, og respondere på selgerens - eventuelle - svar som han vil.

Mine penger - jeg bestemmer hva jeg vil bruke dem til.

Dette blir jo veldig situasjonsavhengig. Avhengig om man er ute for å selge noe eller å kjøpe noe.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.107
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
speilbilde ville i så fall være en kjøpsannonse:
vurderer å kjøpe
fantasipriser frabes

heller ikke ukjente formuleringer

men da ta rman initsiativet

det er vel noe annerledes om man responderer på en annens utspill?

mvh
Leif

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Vel - både ja og nei. Kjøps-eller-salgs-ping-pong'en forutsetter at noen server - og så får man ta det derfra. Noen ganger er det selgeren som server med sin annonse - andre ganger er det kjøperens annonse som starter spillet.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
624
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
JackX skrev:
ganilsen skrev:
Men en ting jeg ikke skjønner. Når ble det galt å prute, på generell basis?

Geir Arne
Det vil ta for lang tid for meg å gi deg et eksakt svar på når det er "galt" å prute (sted/tid/situasjon/kultur/pris/sedvane etc etc) - men generelt vil jeg si at dersom det er innarbeideet en kutyme for å finne en pris sammen (altså selger/kjøper) bør samtalen holdes i en nøytral men vennlig tone, og som tillater at begge parter sitter igjen med sin verdighet om kjøpsslåingen går skeis.

Just my 0.02

La inn et bud på en komponent som jeg synes var riktig pris(på en høflig måte) jeg fikk ikke noe respons og lurte på om han ikke kom med et motbud. Han bare lo av meg. Et par uker etter satte han ned prisen til budet mitt. Etter det ble annonsen borte. Jeg antar han fikk solgt den for den prisen. Har sett i ettertid at han skriver i annonsene sine at skambud ikke mottas. Annonsene ligger leeenge ute..... Hvis man behandler folk på den måten mister man kundene sine. En annen selger jeg la inn bud hos ville heller ikke selge enda jeg strakk meg et stykke opp mot hans krav. Etter en stund kom han tilbake og ville gå for min pris allikevel ,men da hadde jeg bestemt meg for noe annet. Ser han sliter med å få solgt nå. Mitt poeng er bare at markedet bestemmer og markedet er den som er villig til å kjøpe det. Og vil man selge ting må man bare benytte sjansen når den er der og i tillegg behandle kjøperene med respekt. Neste gang er det deg som står der å vil kjøpe brukt til en "riktig" pris. Jeg har også stått på begge sider.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
surpomp legger ut annonse og skriver ettertrykkelig at prisen er fast.

dust ser annonsen og sender avgårde et bud under prisforlangende.

surpomp svarer at han gidder fan ikke å forholde seg til idioter som ikke kan lese.

så langt alt vel.
vi lever i en fri verden, ingen kan nekte dust å sende tøvete email til surpomp.
over hele verden blir det sendt tøvete emails hver eneste dag:
folk som stalker kjendiser, folk som er kåt på noen de har sett på facebook, folk som er sint på kollegaen sin, folk som ønsker å prute på brukt hi-fi enda selgeren har skrevet "ferdig prutet", osv.

og ingen kan nekte surpomp å enten slette mailen fra dust, eller svarer bryskt tilbake.

ordentlig komisk blir det først når dust løper ut på nettforum etterpå og griner og syter og søker sympati.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Canales skrev:

surpomp svarer at han gidder fan ikke å forholde seg til idioter som ikke kan lese.

så langt alt vel.
vi lever i en fri verden, ingen kan nekte dust å sende tøvete email til surpomp.
folk som stalker kjendiser, folk som er kåt på noen de har sett på facebook, folk som er sint på kollegaen sin, folk som ønsker å prute på brukt hi-fi enda selgeren har skrevet "ferdig prutet", osv.

og ingen kan nekte surpomp å enten slette mailen fra dust, eller svarer bryskt tilbake.

ordentlig komisk blir det først når dust løper ut på nettforum etterpå og griner og syter og søker sympati.
Helt enig - men tilføyer gjerne at det blir akkurat like ordentlig komisk når surpomp løper ut på nettforum etterpå og syter og søker sympati for at han har blitt fornærmet.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Greit oppsummert Canales! ;D

Egentlig ganske utrolig hva vi gidder å diskutere på dette forum? ::)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Enig med canales jeg og!

Dette er jo uansett selvregulerende og som nevnt alt er fritt opp til den enkelte.
Skriver selger at prisen er fast, så synes jeg at folk skal respektere det, prøver selger seg på et senere tidspunkt med lavere pris, så......... er det vel bare for at han med litt tid på seg er villig til å gå ned på pris, men dette må jo da være opp til selger.
Har selger ikke behov for pengene der og da, men av den oppfatning at prisen er grei i eget hode, så bruker han tid på salget, dette har da ingen andre noe med.
Det handler bare om å kunne lese hva som står i annonsen og rette seg etter det.
Jeg har dog fått forespørsel om muligheten for å få det til lavere pris, ser ikke det som noe stort problem så lenge det er gjort på en høflig og hyggelig måte.
Da har jeg svart høflig tilbake, med forklaringer på hvorfor jeg der og da ikke er villig til å gå ned i pris.

Jeg har faktisk ikke opplevd å få hendvendelser som er negative/frekke, men så har jeg jo ikke solgt så veldig mye heller.
Slike hendvendelser, om jeg hadde fått de, ville jeg ha forholdt meg til på grunnlag av dagsformen ;D

Dersom en selger ikke setter fast (ferdig prutet) pris og heller ikke oppgir noen nedre grense, så kan vedkommende ikke bli sur for noen tilbud uansett.

Det bør stå hvor i landet produktet selges fra og alder på det, gjerne også om embalasje og kvittering er tilgjengelig.

At potensielle kjøper i det hele tatt kan bli sure for et prisforlangende har jeg svært dårlig forståelse for.
Særlig om det kommer til uttrykk overfor selger på mail/telefon/PM eller andre steder.

At en potensiell kjøper ønsker å få kjøpt til lavest mulig pris har jeg svært god forståelse for :D

Glem bare ikke høfligheten underveis ;)

Mvh.KW

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.464
Torget vurderinger
2
Vurderer selger muligheten for og gå med på en lavere pris, er det greit og skrive f.eks. 150000/Bud.

Jeg har brukt den noen ganger. Se bort fra summen jeg skriver. Har aldri solgt noe så dyrt.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel....jeg er vel overrasket over hvor mye energi folk bruker på dette. Har vel i grunn kjøpt og solgt min del av hifi gjennom sentralen og har ennå ikke greid å hisse meg opp. Selv om han som ringte fra østlandet og lurte på om jeg kunne sende ham embalasjen til DP A1 til ham (han hadde funnet ut at jeg hadde 3 stk!), fordi han ikke hadde på sin og den skulle til oppgraderingen nok var ganske nærme!

For meg er det helt ubegripelig at det lar seg gjøre å hisse seg opp over et skambud, pruting eller annet forhandligner rundt et kjøp (Nå snakker jeg selvsagt om de som presenterer slikt på en høflig måte). Og jeg syne vel det er et paradoks at de som verdsetter sin tid så høyt at det å svare høflig nei på bud pr epost blir for mye, likevel kan skrive side opp og ned om hvor irriterende dette er! Hvor mange svar får dere på en annonse...jeg opplever vel 2-5 forespørsler som ganske normalt?

Stort sett så pruter jeg alltid litt, og det går de fleste gangene greit. Jeg opptrer alltid med fullt navn og skriver i en høflig tone hva jeg kan by, og hvordan handelen i så fall vil bli gjennomført! Hvis noen føler seg støtt av dette - så har jeg ingen planer om å ta selvkritikk på det!

Når jeg selger - så synes jeg også bud/skambud er greit å få - da har jeg i det minste et bud å forholde meg til, og det åpner gjerne opp for dialog som kan føre til salg til en pris begge er enig om!

Til slutt så tror jeg det bommes litt hvis man mener "basarmodellen" i kjøp og salg er på vei ut. Basarmodellen legger jo til grunn at man begynner høyt - slik at de som har stor betalingsvillighet kjøper først, når de har handlet - så senkes prisen for å selge til de med lavere betalingsvillighet - på denne måten får selger maksimalt ut av sine produkter. Se på som skjer i klesbutikkene disse dager med salg...jeg hamstret nylig en stor haug med bukser og skjorter til 70% - min betalingsvillighet er ikke høyere - de som kjøpte for en måned siden betalte over3 ganger så mye for samme produkt! Så differensierte priser etter basarmodell er nok kommet for å bli. Det er jo slik lønninger som ikke er tarifffestet også blir bestemt!

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
LMC skrev:
tviler på at du kan trekke noen bastante konklusjoner på hvem det går an å prute med og hvem som evt. overpriser underbyr utifra innleggene i denne tråden
mvh
Leif
Ja de som er glade i å leke bazar må jo nødvendigvis legge på en god del på prisen i utgangspunktet slikt at den andre gjøken skal få lov til å prise den tilbake til utgangspunktet og føle seg lur og dyktig som forhandler. :-\

De som ikke gidder kaste bort tiden på slikt fjas setter en fast pris, og satser på at folk ikke er analfabeter, tyrkere eller lettere tilbakestående.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Canales skrev:

så langt alt vel.

Good!!!!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg pleier å skrive ferdig prutet, slik at jeg kan fornærme på det groveste de idiotene som prøver seg. *logre*

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Av og til er det å fornærme noen på det groveste en sann glede - men en og annen gang har jeg faktisk greid å taue en slik "idiot" opp i såpass nærhet av min pris, at det har blitt salg - og noen ganger også et hyggelig bekjentskap.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Ulf-B skrev:
Vel - både ja og nei. Kjøps-eller-salgs-ping-pong'en forutsetter at noen server - og så får man ta det derfra. Noen ganger er det selgeren som server med sin annonse - andre ganger er det kjøperens annonse som starter spillet.

Dette er jo veldig enkelt.

Hvis en selger legger inne en salgsannonse og skriver f.eks. "Kr. 8.000, ferdig prutet", så er man en idiot hvis man kommer med bud lavere enn 8.000.

Og hvis en kjøper legger inn en kjøpsannonse og skriver f.eks. "Betaler maks Kr. 8.000 for et perfekt eksemplar", så er man en idiot hvis man tilbyr produktet til mer enn 8.000.

I begge tilfellene har jo den som startet "servingen" gitt klar beskjed om at han/hun ikke ønsker å spille "ping-pong" mot folk som ikke befinner seg på et bestemt nivå. ;D

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.455
Torget vurderinger
11
audionut skrev:
Ulf-B skrev:

Hvis en selger legger inne en salgsannonse og skriver f.eks. "Kr. 8.000, ferdig prutet", så er man en idiot hvis man kommer med bud lavere enn 8.000.

Og hvis en kjøper legger inn en kjøpsannonse og skriver f.eks. "Betaler maks Kr. 8.000 for et perfekt eksemplar", så er man en idiot hvis man tilbyr produktet til mer enn 8.000.

I begge tilfellene har jo den som startet "servingen" gitt klar beskjed om at han/hun ikke ønsker å spille "ping-pong" mot folk som ikke befinner seg på et bestemt nivå. ;D
Nettopp, så enkelt er det. Det mest interessante med denne tråden er for meg at det skal være så vanskelig å forstå at man egentlig bare har med å respektere selgerens ønske om å slippe pruting, når dette er så klart uttalt.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Tja. Hvis jeg ser et produkt jeg har lyst på, men vet at den annonserte prisen er vesentlig høyere enn det samme produkt vanligvis selges for, ser jeg ikke noe galt i å høflig påpeke dette for selger og spørre om han kan revurdere prisen. ...UTEN å bli omtalt som en idiot, helst. ;)

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Dazed skrev:
Tja. Hvis jeg ser et produkt jeg har lyst på, men vet at den annonserte prisen er vesentlig høyere enn det samme produkt vanligvis selges for, ser jeg ikke noe galt i å høflig påpeke dette for selger og spørre om han kan revurdere prisen. ...UTEN å bli omtalt som en idiot, helst. ;)

Når selgeren skriver "fast pris" eller "ferdig prutet", så har han jo gitt beskjed om at han ikke ønsker polemikk og forhandlnger.
Derfor vil en slik henvendelse fra din side være idiotisk, uansett om du har rett eller ikke vedrørende markedspris.

Men, klart, det kommer jo an på hvor redelig/høflig henvendelsen din er - hvordan du ordlegger deg.
Og det kommer an på hva slags type selgeren er. Kanskje du er heldig og møter en selger som ikke mener det han skriver i annonsen. ::)

Selv ville jeg nok i et slikt tilfelle ha slettet mailen din umiddelbart, og satt spamfilter på mailadressen din.
(Alternativt legge på telefonrøret hvis du ringte).

Når det er sagt, så bruker jeg aldri uttrykk som "ferdig prutet" o.l. når jeg skal selge ting. Jeg liker ikke å vise en sånn fastlåst holdning gjennom annonsen, det viktigste er at folk blir interessert og tar kontakt, slik at man kan finne riktig kjøper.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jeg lar meg til stadighet overraske over hvor høytidelig folk tar seg selv, og hvor lav terskelen for å kalle andre idiot er.....

Mvh
OMF

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
OMF skrev:
Jeg lar meg til stadighet overraske over hvor høytidelig folk tar seg selv, og hvor lav terskelen for å kalle andre idiot er.....

Mvh
OMF

Hva du lar deg overraske over er helt uinteressant.
Men hva mener du om saken? Er det greit å kontakte folk og mase om lavere pris når de allerede har gitt klar beskjed i annonsen om at prisen er fast?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.930
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hva jeg mener om saken står i innlegg 130....det er ikke så fryktelig langt tilbake......

Mvh
OMF

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
I det innlegget skrev du bare generelle tanker om pruting. Ikke noe om tilfeller hvor annonsøren har skrevet "ferdig prutet" eller "fast pris", som er trådens tema.

Derfor spør jeg deg igjen:

Er det greit å kontakte folk og mase om lavere pris når de allerede har gitt klar beskjed i annonsen om at prisen er fast?

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Antall liker
0
Ja det er veldig greit å gjøre det. Det er ikke uhøflig, det er ikke negativt.

Om selger blir sur over det så bør han ta kurs i sinnemestring.

Men man ser jo grundig trenden her... det er de som mener at man ikke kan gi slike tilbud som slenger mest usaklighter og negative kommentarer om andre.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Heldigvis er det kun et fåtall som ikke eier sosiale antenner og anlminnelig folkeskikk her på HFS, og som dermed synes det er helt ok å kontakte fremmede og mase om lavere pris når folk har gitt klart utrykk for at prisen er fast.
Timewasters.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Jeg har ikke direkte kalt noen her for idioter. Men, ja, dersom man ikke kan lese hva som står i en annonse og respektere det, så er man en idiot. Føler du deg truffet?

Og det å utbasunere hva man lar seg overraske over, som et slags argument eller angrep på motdebattanter, ER uinteressant.

G

Gjestemedlem

Gjest
flaago2 skrev:
Når du har laget deg "en hobby" av å plage folk og presenterer anekdoter om hvor sint folk blir på deg når du oppfører deg slik mot dem, og hvor festlig du synes det er så jo... da er det uhøflig, negativt, plagsomt og særdeles usympatisk oppførsel.

Jeg skal ikke spekulere i hva det er som gjør at selv etter en lang tråd med detaljerte forklaringer på hvorfor dette ikke er særlig sympatisk, at dette ennå ikke har trengt igjennom. Men jeg forundres. :-\

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
audionut skrev:
Ulf-B skrev:

Hehe - det er bare det at noen ganger virker det. "Idioten" får kjøpt til under ferdigprutet pris - eller får solgt til over makspris. Så enkelt er det. Har opplevd det mange ganger, jeg. Noen ganger blir man naturligvis bedt om å dra til h... - men noen sjanser må man ta her i livet. Ingen som tar skade verken på kropp eller sjel av det.

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Antall liker
0
Google utrykket "flame bait" du ;)

Gjestemedlem skrev:
flaago2 skrev:
Når du har laget deg "en hobby" av å plage folk og presenterer anekdoter om hvor sint folk blir på deg når du oppfører deg slik mot dem, og hvor festlig du synes det er så jo... da er det uhøflig, negativt, plagsomt og særdeles usympatisk oppførsel.

Jeg skal ikke spekulere i hva det er som gjør at selv etter en lang tråd med detaljerte forklaringer på hvorfor dette ikke er særlig sympatisk, at dette ennå ikke har trengt igjennom. Men jeg forundres. :-\

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Google utrykket "flame bait" du
Ref. HFS´regler, punkt 1, siste setning: Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

Flamebait is a message posted to a public Internet discussion group, such as a forum, newsgroup or mailing list, with the intent of provoking...

Så med "flamebait" mener du at du helt bevisst kun er ute etter å provosere. Interessant å se hvor lenge du får holde på. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
flaago2 skrev:
Google utrykket "flame bait" du ;)
Jojo, det passer jo godt sammen med resten av hobbyen din forsåvidt.

Å fremprovosere en emosjonell reaksjon kan ha noe for seg i tråder der temaet dreier seg om irrasjonelle emosjonelle forestillinger. Men jeg ser ikke helt poenget med det i slike tråder.

Jeg regner i alle fall med at du nå har fått belyst temaet tilstrekkelig til å kunne foreta et mer bevist valg: Være en pest og plage fordi det morer deg, eller lære seg å lese annonser og velge ut hvor det passer seg å prute, skamby og hvor det ikke gjør det. I alle fall hvis en handel er målet, og ikke bare det være plagsom.

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Antall liker
0
Jeg la ut en post om et tema, og vinklet den slik at den ville fange interesse for folk som skriver "ferdig prutet". Var interressert i å hvilke mennesker dette var. Og jammen om ikke mine fordommer ble bekreftet ;)

Men samtidig kjekt å se mange velfunderte og gjennomtenkte innlegg også.

Så kanskje denne tråden vil føre til at flere tenker seg om før de skriver noe så dumt som ferdig prutet på et for dyrt priset produkt?

Uansett... Jeg er tyrådstarter og denne tråden ER FERDIG PRUTET og det vil være uansvarlig, provoserende, respektløst og umoralsk å skrive flere innlegg.

;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.963
For mange år siden solgte jeg en bil via en annonse i Bruktbilbørsen. Utrolig hvor mange tullinger som bare ser på bilde og leser kun tall(pris og telefonnummer) som ringte. De hadde som hobby "å ringe på annonser" men var overhode ikke interresert i å kjøpe bilen. Jeg ser mange vegrer seg mot pratemakere, dekksparkere, prutere eller annonseselgere. Pruterene kan ha QXL og lignende som arena, ikke rene "til salgs" annonser.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Ulf-B skrev:
audionut skrev:
Ulf-B skrev:

Hehe - det er bare det at noen ganger virker det. "Idioten" får kjøpt til under ferdigprutet pris - eller får solgt til over makspris. Så enkelt er det. Har opplevd det mange ganger, jeg. Noen ganger blir man naturligvis bedt om å dra til h... - men noen sjanser må man ta her i livet. Ingen som tar skade verken på kropp eller sjel av det.

Det hender at det kan være en fordel her i livet å være en idiot, la det ikke herske tvil om akkurat det.
Usympatisk idiotoppførsel kan vinne frem, helt klart, så lykke til videre.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
audionut skrev:
Ulf-B skrev:
audionut skrev:
Ulf-B skrev:

Det hender at det kan være en fordel her i livet å være en idiot, la det ikke herske tvil om akkurat det.
Usympatisk idiotoppførsel kan vinne frem, helt klart, så lykke til videre.
Hehe - nå har det seg dessverre slik at det er "idiotene" som har det med å ta innersvingen på meg, da. Både når jeg skal selge og når jeg skal kjøpe. Bløthjertet som jeg er, får jeg gjerne litt sympati med disse pengesvake - men akk så hifisultne - personene som svarer på annonsene mine. Men jeg skjønner at jeg har ett og annet å lære her - må tydeligvis stramme meg opp adskillige hakk når jeg får skambud og slikt. Da blir det nok en ordning på det, skal dere se......

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Tråden er stengt da de siste innleggene kun var drittslenging og off-topic diskusjon og fordi det er all grunn til å tro at temaet er utdebattert. Flere innlegg er også slettet, hvis noen lurte på det.

Mbare - moderator

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn