Gjestemedlem skrev:
Kjørte nok litt for fort hin dagen forbi en politimann med en skummel teknisk innretning. Han hadde satt seg bak bilen sin i en tunnel med måler på et stativ og satt bak og skrev i en bok. Regner med at dette var en fartsmåling. Men jeg ble ikke stoppet etterpå. Så det jeg lurer på om jeg kan forvente en innbetalingsblankett i posten med det første, eller om man alltid blir stoppet ved manuelle fartsmålinger slik at man blir fortalt at man kjørte for fort og får foreskrevet forelegg der og da.
Var utsatt for det samme i går kveld.
Langt der fremme ante jeg ugler i mosen pga noen reflekser fra utstyret og en lys mot meg. Tråkket på bremsen- kjørte sakte forbi to herrer sittende i mørket i grøfta med radar på stativ. Jeg kjørte nok ca 15km/t over fartsgrensen (60) da jeg oppdaget dem. Var etter å ha passert dem, fristet til å svinge av ved første avstikksvei, men lot det stå til. Ingen som stod og tok imot meg noe sted.
Spørs om det var test av utstyr eller rett og slett manuell snittmåling. Ikke vet jeg. Første gang jeg har sett radarmåling på den strekningen på 10 år...
Jeg er rimelig sikker på, som det nevnes lenger opp her- at ved manuell måling skal man plukke inn kjøretøy for bøtleggelse/underskrift etc.