For et par år siden ble jeg målt med laser etter en forbikjøring da jeg ikke reduserte farten i særlig grad etter forbikjøringen. Hun som vinket meg inn innledet med "Egentlig har du mistet lappen .....". Usikkerhet på 3 km/t gjorde at jeg ble stående med 115 km/t i 80-sone hvilket innebar at jeg beholdt lappen uten margin da lappen ryker på 116 km/t. Jeg ble belønnet med det største forelegget de hadde på menyen og 2 prikker som bonus. Man blir ergelig og synes ikke konsekvensen står i stil med lovbruddet etter en sånn hendelse. Etter kanskje 10-15 minutter irritasjon gjorde jeg meg ferdig med episoden, det er greit å sortere vekk slikt så fort som mulig. Vel hjemme la jeg giroen til betaling i nettbank og lot hele greia være historie.
Poenget med historien er at jeg har ingen andre å skylde på, det var ingen formildende omstendigheter i situasjonen og politiet gjorde jobben sin som de er satt til. Jeg tar da selvfølgelig konsekvensene for det jeg har gjort. Det synes jeg er en selvfølge når man gjør noe dumt, æreskjær som man er.
Poenget med historien er at jeg har ingen andre å skylde på, det var ingen formildende omstendigheter i situasjonen og politiet gjorde jobben sin som de er satt til. Jeg tar da selvfølgelig konsekvensene for det jeg har gjort. Det synes jeg er en selvfølge når man gjør noe dumt, æreskjær som man er.