Wishmaster
Hi-Fi freak
En observasjon jeg har gjort meg over lengre tid er at mange ikke følger skilting av redusert hastighet, det være seg midlertidig ved veiarbeid eller permanent. Som noen kanskje husker har jeg kjørt litt bil nå rett før påske, bla over Sognefjellet og Valdresflyet, og som alle andre steder er det strekninger med redusert hastighet forbi tettbebyggelse, butikker, skoler, barnehager og annet. Spesielt når man kjører lengre strekninger som nevnte tur, oppdager man lettere interessant adferd blant medtrafikanter. Som f.eks at strekninger med redusert hastighet kommer det raskt biler opp bak hvis man overholder hastigheten på stedet, og noen ganger blir man også forbikjørt. Når redusert hastighet er over og man er tilbake til 80km/t (vanligvis), så blir bilene bak lenger og lenger bak til den grad at man knapt ser dem på lengre ved åpne strekninger, men når man så kommer til neste sted med redusert hastighet, så kommer de tilbake og ligger helt opptil bak igjen, og gjentar seg igjen. Som nevnt kan også bli passert på steder med redusert hastighet, for deretter å nå de igjen når strekningen med redusert hastighet er over. Så det er ikke det at de har det utpreget travelt heller.
Nå er jeg ikke noe dydsmønster når det kommer til hastighet og trafikkregler ellers, ligger ofte litt over, men jeg forsøker etter beste evne å tilpasse farten etter skilting av redusert hastighet, da disse er ikke satt opp ved en tilfeldighet.
Jeg er ikke ute etter å ta noen, eller å henge ut noen, men er genuint interessert i forstå hvilke tankerekker og slutninger som er gjort når man gjentakende ligger 20-30 km/t over når det av ulike årsaker er redusert hastighet over kortere eller lengre strekninger som om skiltingen ikke eksisterer, da de like gjerne fortsetter i samme hastighet når det er slutt på redusert hastighet.
Nå er jeg ikke noe dydsmønster når det kommer til hastighet og trafikkregler ellers, ligger ofte litt over, men jeg forsøker etter beste evne å tilpasse farten etter skilting av redusert hastighet, da disse er ikke satt opp ved en tilfeldighet.
Jeg er ikke ute etter å ta noen, eller å henge ut noen, men er genuint interessert i forstå hvilke tankerekker og slutninger som er gjort når man gjentakende ligger 20-30 km/t over når det av ulike årsaker er redusert hastighet over kortere eller lengre strekninger som om skiltingen ikke eksisterer, da de like gjerne fortsetter i samme hastighet når det er slutt på redusert hastighet.