Mobiltelefon og lesebrett Face/off - alternativ til Facebook

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.103
Sted
Market Snodsbury
Eg ville ikkje forsøpla den gode tråden for reale utblåsingar, så here it goes. Følg sitatet bakover for å sjå kontekst.

Facebook brukes til alt for mye nyttig. Det var der de vant den kampen. Gjorde oss avhengige.
Eg er ikkje typen som gjev opp å kjempa mot vindmøller.

Signal funkar veldig bra til familie og vener, og andre «små» (>10) grupper. I praksis ikkje dårlegare enn Messenger, WhatsApp, iMessage, SnapChat eller andre alternativ. Grensesnittet er litt basic, men det funkar på iOS, Android og datamaskin (Windows, MacOS, Linux). Eg har kjent meg som ein idiot som har brukt det i mange år, men no byrjar det å få litt moment.

Discord er glimrande programvare, og eg bruker det i ein setting der eg «må», men eg tilrår det aldri og initierer ikkje meldingstrådar der. Eg ser liten grunn til å promotera det.

Spond er fint til større lokalt forening- og lagsarbeid, iallfall der kommunikasjonen har karakter av informasjon ut og korte kommentarar tilbake. Igjen er UI litt gamaldags samanlikna med Facebook, men det er lett å ha kontroll på kven som er med i grupper, og å få med seg alt som er viktig. På Facebook druknar lett det meste. Fordelen er at dei som er i gruppene, først og fremst er der som gruppemedlemer, ikkje som "profilar" som skal få likes.

Elles er eg tilhengjar av at foreningar og lag godt kan leggja informasjon ope på nettsider, slik dei gjorde for 15 år sidan. Eine ungen går på ein slags kommunal ungdomsklubb (i praksis tween-klubb), og det er djupt frustrerande å måtte gå inn på FB for å få oppdateringar om dette. Ei heilt enkelt nettside hadde vore veldig praktisk, sidan det ikkje er grunn til å leggja informasjonen lukka. Web 1.0 hadde sine styrkar.

Til interessegrupper, og generell diskusjon liker eg framleis forum som HFS.

Eg er tidvis innom Reddit, gjerne med drive-by kontoar som eg slettar etter kort tid. Eg veit det er kontroversielt, men eg finn iallfall mange gode diskusjonar der, særleg for ein del andre særinteresser eg har (språk og rollespel). Programvara (web/app) til Reddit er ganske bra. Formatet er ikkje optimalt for lange diskusjonar, og eg irriterer meg over at det er stadig meir reklame og algoritmestyrte tips om trådar og subreddits eg på ingen måte er interessert i.

Til reine tekniske spørsmål fungerer Stackexchange og ulike avartar, men det bruker eg først og fremst som oppslagsverk, ikkje som "forum". Eg har halde meg unna Quora.

Twitter fekk eg aldri fot for; eg har ein konto på Bluesky, men eg får vanlegvis ikkje noko ut av det.

Underskog var fint, men eg tykte det var meir relevant då eg budde i Oslo.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.889
Torget vurderinger
1
Min historie med FB er veldig kort, jeg har aldri brukt det. Fikk en del oppfordringer for en del år siden til å bruke FB av arbeidskolleger som sa at "jeg måtte komme meg på FB". Da jeg viste liten interesse, så var fortsettelsen at da måtte jeg i det minste ha messengerdelen av FB. Jeg kontret da med å spørre, gi med tre gode grunner til at jeg MÅ ha dette. Til dags dato har jeg ikke fått én god grunn. I et svakt øyeblikk forsøkte jeg dog å installere FB på min telefon, men heldigvis feilet det, så jeg tenkte, til helvete med det. Men for et par år siden økte presset på å installere Snap-chat pga diverse (uoffisiell) informasjon vedrørende jobben. Så jeg gav etter for dette, men Snap brukes kun sammen med arbeidskolleger, selv om det ryr inn annet søppel også.

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.156
Eg ville ikkje forsøpla den gode tråden for reale utblåsingar, så here it goes. Følg sitatet bakover for å sjå kontekst.

Eg er ikkje typen som gjev opp å kjempa mot vindmøller.

Signal funkar veldig bra til familie og vener, og andre «små» (>10) grupper. I praksis ikkje dårlegare enn Messenger, WhatsApp, iMessage, SnapChat eller andre alternativ. Grensesnittet er litt basic, men det funkar på iOS, Android og datamaskin (Windows, MacOS, Linux). Eg har kjent meg som ein idiot som har brukt det i mange år, men no byrjar det å få litt moment.

Discord er glimrande programvare, og eg bruker det i ein setting der eg «må», men eg tilrår det aldri og initierer ikkje meldingstrådar der. Eg ser liten grunn til å promotera det.

Spond er fint til større lokalt forening- og lagsarbeid, iallfall der kommunikasjonen har karakter av informasjon ut og korte kommentarar tilbake. Igjen er UI litt gamaldags samanlikna med Facebook, men det er lett å ha kontroll på kven som er med i grupper, og å få med seg alt som er viktig. På Facebook druknar lett det meste. Fordelen er at dei som er i gruppene, først og fremst er der som gruppemedlemer, ikkje som "profilar" som skal få likes.

Elles er eg tilhengjar av at foreningar og lag godt kan leggja informasjon ope på nettsider, slik dei gjorde for 15 år sidan. Eine ungen går på ein slags kommunal ungdomsklubb (i praksis tween-klubb), og det er djupt frustrerande å måtte gå inn på FB for å få oppdateringar om dette. Ei heilt enkelt nettside hadde vore veldig praktisk, sidan det ikkje er grunn til å leggja informasjonen lukka. Web 1.0 hadde sine styrkar.

Til interessegrupper, og generell diskusjon liker eg framleis forum som HFS.

Eg er tidvis innom Reddit, gjerne med drive-by kontoar som eg slettar etter kort tid. Eg veit det er kontroversielt, men eg finn iallfall mange gode diskusjonar der, særleg for ein del andre særinteresser eg har (språk og rollespel). Programvara (web/app) til Reddit er ganske bra. Formatet er ikkje optimalt for lange diskusjonar, og eg irriterer meg over at det er stadig meir reklame og algoritmestyrte tips om trådar og subreddits eg på ingen måte er interessert i.

Til reine tekniske spørsmål fungerer Stackexchange og ulike avartar, men det bruker eg først og fremst som oppslagsverk, ikkje som "forum". Eg har halde meg unna Quora.

Twitter fekk eg aldri fot for; eg har ein konto på Bluesky, men eg får vanlegvis ikkje noko ut av det.

Underskog var fint, men eg tykte det var meir relevant då eg budde i Oslo.
Testa Hudd?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.103
Sted
Market Snodsbury
Vurderer å kvitte meg med kalender og e-post på jobben, så jeg får tid til å jobbe.
Ka-tsjing

Hugs å sparka ut Teams! Det er jo eit spørsmål om kor mykje av all kommunikasjonen vi eigentleg treng.

Den store fordelen med td ei Facebook-gruppe for eit lag eller ei foreining er at det er asynkront. Den store ulempa er at all informasjon vert atomisert. For eit korpsarrangment kjem det ikkje eitt a4-ark med naudsynt informasjon, men ein jamn straum av små bitar informasjon. For handball (no har ho slutta), ikkje eit systematisk oversyn over kampar og dugnader gjennom året, men hektisk meldingsaktivitet i veka før.

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.156
Nei, men det ser bra ut.

Korleis er det for ikkje-kommersielle aktørar (idrett, mållaget, speidaren, Raude Kors, kammermusikk-festivalen, dokumentarfilmfestivalen, animasjonsfilmfestivalen, ekstremsportfestivalen og trebåtdagane)? Kan dei bruka det som infokanal?
Jepp

krrm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.12.2013
Antall liker
166
Hørte nylig fra en lærer at det var vanskeligere å finne en plattform for å kommunisere med og mellom foreldre. Tidligere hadde Facebook vært et selvskrevent valg, i høst hadde det vært mindre aktuelt. Valget sto mellom Spond og Hudd, og mener førstnevte vant. Dette var på en Bærumsskole, muligens er de litt tidlig ute i hype syklusen.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.103
Sted
Market Snodsbury
Hørte nylig fra en lærer at det var vanskeligere å finne en plattform for å kommunisere med og mellom foreldre. Tidligere hadde Facebook vært et selvskrevent valg, i høst hadde det vært mindre aktuelt. Valget sto mellom Spond og Hudd, og mener førstnevte vant. Dette var på en Bærumsskole, muligens er de litt tidlig ute i hype syklusen.
Eg har inga formeining om Spond vs Hudd.

Men det der er ganske teit: Skule og kommune forventar at foreldre skal samarbeida med lærarane, og om å laga eit inkluderande klassemiljø, men tilbyr ingen verktøy for å gjera det. Til og med å få ut ei skikkeleg klasseliste kan vera eit herk. Heilt naturlege og juridiske grunnar, sjølvsagt.

Dei administrative systema (som Visma og Vigilo) har alle foreldre i loop-en, men er inga plattform for foreldrekommunikasjon. Var klassekontakt i 8. klasse for eitt år, og fekk plutseleg ansvar for å skaffa vakter til eitt eller anna arrangement, og organisera køyring til eit anna, heilt ut av det blå. Jaha? Og korleis då, tenkte læraren.

Mi løysing i 4. klasse har vore å piska så mange eg kan inn i Spond, slik at vi har ein fungerande kanal fram til 7. klasse, i det minste. No trur eg at eg har alle foreldra inne :)

Hudd hadde sikkert vore eit like bra system, men eg trur ikkje eg kan gjennomføra fleire slike endringar.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.327
Sted
Ytterst i havgapet...
At info spres ut som brokker og biter istedet for et enkelt ark ( eller flere) med terminliste, huskeliste etc etc er jo nærmest bare latskap av brukerne...
Jeg er styrmedlem i den lokale velforeninga og vi lager stadig vekk hele infosider om arrangementer som både kaan leses direkte eller lastes ned..

krrm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.12.2013
Antall liker
166
Brukte også Spond en periode da mine barn spilte fotball, og fragmentert er en god beskrivelse av den opplevelsen :)

Lett relatert er at mange synes å ha problemer med meldinger med flere punkter slik at det er bedre å sende tre separate meldinger enn å sende en melding med tre spørsmål, selv om de er relaterte til hverandre. Og der holder det ikke å skylde på ungdommen.

Topp Bunn