Føretrukken himmelretning...

Kva himmelretning likar du best?

• Nord

Stemmer: 0 0.0%
  • Sør

• Aust

• Vest

• Totalt antall stemmer
    0

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det er høst og man leser Fidelity. Dobbelbetydning, prøv nå i  det minste kjære deg å forstå... jeg har aldri gjort dette før, ikke vær vanskelig.
Har du noensinne sett et Fidelity falle? Hvor seriøs er du? Dette bladet faller ikke, det bæres rundt som om det var av gull og oppbevares i safe. Nesten.  ;)
Man får jo lyst til å være en utgave av Fidelity
kanskje i neste liv? :)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Rent bortsett fra det med safen :-(
kanskje heller silkelaken og puter :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det med safen var jo bare nesten, lomt, silkelaken og puter høres vel bedre ut når jeg tenker meg om.
Du får snakke med høyere makter, så lar det seg kanskje ordne å bli et Fidelity i sitt neste liv?
Folk er rare! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.600
Torget vurderinger
0
Arve min ven, kvifor så avgrensa eit val.

Å velje ein himmel må ikkje væra slik ein kval.

Sør-søraust er sjølvsagt himmelretningen ein må sjå.

Frå alt mellom nordvest og nordaust er det berre regn og tåke å få.

Nei sør-søraust gjer varme vindar og fagre blommar.

Frå den sida av verda kjem sol og sommar.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Eg sette sånn pris på nynorsken av et skal avstå å kommentere:
a) sør-søraust
b) Tåke (i staden for skodde)
c) nokre banale skrivefeil.
DETTE VAR FINT!

Jaha!
Du er en sånn lærer man kan smiske med. Dette er lite profesjonelt. Du har motforestillinger til hester og prester, spesielt i kombinasjon, og da synes du at mitt dikt var "fysj". Når det så kommer en og smisker med nynorsk, da er det FINT.
Hrmpf! :(

Her:

Diktet ditt var helt fint det Spiralis, men det er det prinsipielle jeg kritiserer her, håper du skjønner det. :)

S

slowmotion

Gjest
Nynorsk?

Ingen kommentar...  ;D

edit:

Jo , forresten.
Jeg synes de som har lyst til å skrive nynorsk skal skrive nynorsk,
og de som har lyst til å skrive bokmål skal skrive bokmål.

Å forsøke å lære nynorskskrivere og skrive bokmål mot sin vilje,
og omvendt, burde være forbudt.

;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jaha!
Du er en sånn lærer man kan smiske med. Dette er lite profesjonelt. Du har motforestillinger til hester og prester, spesielt i kombinasjon, og da synes du at mitt dikt var "fysj". Når det så kommer en og smisker med nynorsk, da er det FINT.
Hrmpf!  :(

Her:

Diktet ditt var helt fint det Spiralis, men det er det prinsipielle jeg kritiserer her, håper du skjønner det.  :)
Jammen, det var fint!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Nynorsk?

Ingen kommentar...  ;D

edit:

Jo , forresten.
Jeg synes de som har lyst til å skrive nynorsk skal skrive nynorsk,
og de som har lyst til å skrive bokmål skal skrive bokmål.

Å forsøke å lære nynorskskrivere og skrive bokmål mot sin vilje,
og omvendt, burde være forbudt.

;)
Det er viktig å sprengje grenser!
Og så er sidemålsopplæringa obligatorisk (om du då ikkje er så uheldig å vere eit forsøksdyr frå Oslo)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Det er verre med alle desse heimefødde i hovudstaden som ikkje får oppleve det språklege mangfaldet.
Sjølv passar eg alltid på at mine søte, små elevar får med seg litt bokmål innimellom (t.d. Donald-lesing)
I den samanheng elskar eg å syne til "Eggmysteriet". Korleis skulle lærerinne Aagaard greidd å utdjupe denne Barks-historien til å verte den framste mellom amerikanskimportert barnelesnad vi har i landet, utan nynorsken som professoren frå Voss hadde lært firkant-folket opp til å bruke?

I den opprinnelege versjonen, då Donald kjem ut av skodda og møter den fyrste firkantmannen, får han høyre:

"På Vossevangen der vil eg bu
Der veks det kløver yver enga
Der gjeng kvar unggut i blanke skor
Og med ein sylvknapp i trøya"

I den reviderte utgåva var det skjedd ein del protestar, og teksten var endra til:
"Jeg vil hjem - kvakk kvakk
Til min kjære Andeby - kvakk kvakk"

Snakkar om lavmål! Idiotisk. Det forstod også forlaget, og då faksimile av denne perla av Barks-historiar vart trykt, hadde dei gått attende til nynorsk. Noko vi alle skal vere takksame for.

Elles nektar eg å betale parkeringsbøter som kjem på bokmål - noko som er heilt legalt, ser det ut til.
Offentlege tenestemenn (er ikkje sikker på desse haiane frå private parkeringsselskap) må kunne gjere seg forstått på begge målføre.

S

slowmotion

Gjest
Jeg er helt for språklig mangfold.
Og er helt enig i Donaldhistorien din.
Husker selv originalen hvor de snakket nynorsk.  ;)

Men jeg er helt uenig at ungene skal pines til å lære norsk på 2 nesten like måter. Jeg er såpass gammel at jeg også husker at vi måtte lære gamalnorsk. Både gamalnorsken og sidemålet var totalt bortkastet på meg
fordi jeg ikke kunne bruke det til noe.
Det var ikke noe problem å få meg til å prøve å lære engelsk, tysk og fransk.
Det var nemlig nyttig.
Norsk sidemål ( bokmål eller nynorsk )  forstår man enten man "lærer" det på skolen eller ikke.

:D

O

om.s

Gjest
Om spmét er om ett lite land som Norge behøver to språk, så burde det si seg selv,nei! man har da ett helt land som er mindre enn en europeisk middels storby som fint klarer seg med ett....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.243
Torget vurderinger
2
Om spmét er om ett lite land som Norge behøver to språk, så burde det si seg selv,nei! man har da ett helt land som er mindre enn en europeisk middels storby som fint klarer seg med ett....

mvh
Blir nynorsk regna som et språk ?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0

mvh
Som middels, europeisk storby, må vi fyrst finne ut kvar vi skal sette grensa for "middels". Det er klart at om vi tek Paris, London og Rom og gjev oss med det, er det eit poeng. Men om vi går nedover eit stykke, er det faktisk ikkje så veldig mange europeiske byar som har 4,7 millionar innbyggjarar.
Og som språk er norsk ikkje spesielt lite. Det er ingen fare for at det skulle forsvinne dei neste hundre åra. Heller ikkje nynorsken - med mindre det vert iverksett politiske incitiment for å kunne fjerne det. Men det ville nok vere ekstemt lite å hente på slikt. Språk handlar fyrst og framst om identitet, og ein skal ikkje pirke bort i identieten til folk, då vert det masse bråk. (Hadde det ikkje vore for dette faktum, hadde nok alle snakka esperanto i dag, iallfall som andrespråk)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Jeg er helt for språklig mangfold.
Og er helt enig i Donaldhistorien din.
Husker selv originalen hvor de snakket nynorsk.  ;)

Men jeg er helt uenig at ungene skal pines til å lære norsk på 2 nesten like måter. Jeg er såpass gammel at jeg også husker at vi måtte lære gamalnorsk. Både gamalnorsken og sidemålet var totalt bortkastet på meg
Det var ikke noe problem å få meg til å prøve å lære engelsk, tysk og fransk.
Det var nemlig nyttig.
Norsk sidemål ( bokmål eller nynorsk )  forstår man enten man "lærer" det på skolen eller ikke.

:D
Vel, dette er faktisk under omarbeiding no, og måten sidemålet vert teke vare på bør iallfall vere såpass inspirerande at ungane tykkjer det er interessant.

Men hugs, om du (eller dine håpefulle) mot formoding skulle hamne vestpå, som offentleg tenestemann, journalist eller språkbrukar, måtte du nesten vere i stand til å bruke det som no er sidemål.....

Gammalnorsk er mest for spesielt interesserte, og er for det meste borte. Verre er det at dei andre skandinaviske språka tonast ned i skuleverket...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.243
Torget vurderinger
2
Sveits er vel et mindre land enn Norge. Er det tre språk de har der ? Og Belgia, det er vel også tospråkig ?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det med safen var jo bare nesten, lomt, silkelaken og puter høres vel bedre ut når jeg tenker meg om.
Du får snakke med høyere makter, så lar det seg kanskje ordne å bli et Fidelity i sitt neste liv?
Folk er rare!  ;D
Hvor lett det er å spøke med ting man anser som svært usannsynlig ;D
det var jo det med å føle seg trygg, oppskattet, ønsket som var tiltrekkende, akkurat det å være et blad er nok neppe så givende blant annet for seksualdriften :)

O

om.s

Gjest
Som middels, europeisk storby, må vi fyrst finne ut kvar vi skal sette grensa for "middels". Det er klart at om vi tek Paris, London og Rom og gjev oss med det, er det eit poeng. Men om vi går nedover eit stykke, er det faktisk ikkje så veldig mange europeiske byar som har 4,7 millionar innbyggjarar.
Og som språk er norsk ikkje spesielt lite. Det er ingen fare for at det skulle forsvinne dei neste hundre åra. Heller ikkje nynorsken - med mindre det vert iverksett politiske incitiment for å kunne fjerne det. Men det ville nok vere ekstemt lite å hente på slikt. Språk handlar fyrst og framst om identitet, og ein skal ikkje pirke bort i identieten til folk, då vert det masse bråk. (Hadde det ikkje vore for dette faktum, hadde nok alle snakka esperanto i dag, iallfall som andrespråk)
Jeg tror du godt vet hva jeg mener her, selv prater jeg å godt og vel hele slekta NN, de er fra Sunnfjord, men det legitimerer ikke alikevel ett to språklig samfunn (dialekter er hærlige!!!) i ett så lite land Norge er det sløsing av resurser både økonomiske og praktiske, tenk på alle lærerene som kunne lært ungene noe vettugt istedenfor, som takt og tone feks ;)

mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Jeg tror du godt vet hva jeg mener her, selv prater jeg å godt og vel hele slekta NN, de er fra Sunnfjord, men det legitimerer ikke alikevel ett to språklig samfunn (dialekter er hærlige!!!) i ett så lite land Norge er det sløsing av resurser både økonomiske og praktiske, tenk på alle lærerene som kunne lært ungene noe vettugt istedenfor, som takt og tone feks ;)

mvh
Når ein tenkjer på kor lite tid som eigentleg går med til sidemålsundervisning av 10 års skulegong, ser eg ikkje problemet.
Og når spanjolane kan operere med såpass mange variantar av spansk, britane med ymse former for gælisk, burde vi ikkje vere noko dårlegare..
Var vi hemningslaust rasjonelle, ville vi som sagt gått inn for esperanto, alle saman. (Og dertil hatt CD-spelarar, transistorforsterkarar og høgtalarar mellom 5 og 15 kkr settet...)

Kvifor likar ingen aust som himmelretning, forresten?

P

Parelius

Gjest
J
Hva skal du bruke deg selv og mennesket til? Jeg har alltid hatt problem med helt å forstå folk som alltid skal bruke noe til noe. Vennene sine, kjærringa, latteren, sorgen, seg selv. Mennesket som menneske er totalt ubrukbart. En fritidssyssel for seg selv og Han der oppe (om han nå fins). Altså; hva skal vi bruke oss selv til?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.243
Torget vurderinger
2
Vi vet vel hva kjærringa skal brukes til ihvertfall.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.600
Torget vurderinger
0
Jeg tror et av problemene med nynorsken er at lærekreftene muligens har hatt en lunken holdning til faget. Da jeg gikk på skolen for ( herrgud så lenge siden ! ) sånn cirka 35 år siden, var nynorsken et ork. Skal ærlig innrømme det. Men hadde det ikke vært for obligatorisk nynorsk er jeg redd jeg ville ha gått glipp av mange litterære perler og skatter som ligger i den delen av vår nasjonale literatur. Vi må bare ikke glemme at nynorsk er en vesentlig del av vår norske kulturarv !

For å si det enkelt: Det å være nordmann består faktisk i noe mer enn å bo i Oslo og drikke kaffetlatte!

Jeg forlanger ikke på noen måte at alle skal bruke nynorsk, gjør det ikke selv heller ( dessverre ? ), men jeg synes faktisk det bør kunne forlanges at gjennomsnitts nordmannen skal kunne lese og forstå skriftlig nynorsk! Å skrive det korekt er mye vanskeligere, hvilket jeg selv beviste med mitt lille "dikt". Men lese og forstå, ja det synes jeg er en del av det å være norsk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Av enkelte, ja.

Personlig ser jeg det heller som et ambisiøst, mislykket, og etterhvert helt unødvendig nasjonsbyggingsprosjekt.

Vi hadde da vel for pokker ikke blitt danske om vi tok livet av dette tøyset nå??

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Grunnen til at aust ikkje kjem lenger opp på lista trur er kjem av at folk her ikkje skjønar nynorsk, dei veit ikke kva dette merkelege ordet tydar. ;D

Når det gjeld nynorsk så tykjar eg at det vert så vanskjeleg avdi reglane for dette språket stadig vert endra. Då eg gjekk på skulen var det strengt forbode å skrive ord som enda på –heit, som kjærlegheit, det heitar kjærleik. Men no er dette, og mykje anna, endra kan det sjå ut som.
Eg skriv aldri nynorsk, men eg les ein del. Eg talar nok noko midt i mellom, men likevel følar eg meg som ein elefant i porselensbutikk om eg skal skriva dette målføret. Eg nyttar heller ikkje hokjønnsord til dagleg, så eg veit faktisk ikkje kva desse er, anna enn jente og sol.. og bok.

Så eigentleg er eg einig med desse som ikkje heilt skjønar kvifor me skal ha to målføre. Eg trur det hadde vorte betre om ein hadde fokusert meir på å lesa nynorsk, i stadanfor å skulle læra seg å skriva det, for knoting verte det, og da er det betre for alle å få nytta sitt eige språk, man formulerar seg betre då.
Puh!

Kva nyttar ein kjerringar til Rolfozzy?

K

kbwh

Gjest

mvh
Enig med deg, om.s (Du får notere det i boka ;)).

T

Thomas1

Gjest
Nynorsk er et skriftspråk. Det er ingen som prater nynorsk eller bokmål.
Det heter dialekt og sosiolekt.
Eller som de sier der jeg bor:
Bilær å å båtær som tutær å bråkær.

Grenlandsdialekten er den styggeste som finnes.
Derfor blander jeg den litt ut med vestfold dialekt ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.243
Torget vurderinger
2
Kva nyttar ein kjerringar til Rolfozzy?
Skrives ikke nyter med en t ?

Ellers er det alltid noe støvtørking og denslags. ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Eg og undrast på detta med den nyaste norsken; ville det ikkje vore betre om me berre sytte for at ungane fekk lesa gode, spanande bøkar på detta målføret?
Eg har altså ikkje prøva sidan utgongen av 9. klassetrinn å skriva på detta målføret, og det gjeng vel etter alle solemerkar relativt dårleg, vil eg anta. Men eg forstår jo kva orda betyr, sånn stort sett, når eg les. Nokre gonger må man sjølsagt lura, men man oppfattar vel samanhengane for det meste. På lik linje med dei som vaks opp med svensk TV, har me fått våre faste dosar via NRK, me har både lesi(?) og høyrd detta målet rett ofte. Og slik bør det mogelegvis vera óg. Det er no litt morosamt med det å kunna prala med fleire målføre i ei lita nasjon som Noreg.
Og før eg slutar; kunne du finna fram raudblyanten, Arve? Eg lurar så ofseleg på om eg har hatt noko utbytte av skulen her austpå?

Honkey
(Eg trur eg har rappa "ofseleg" av Bronskimlet/Aukrust, men det er jo eit framifrå uttrykk, då!)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.243
Torget vurderinger
2
Jaja. Da er det og logge ut, pakke sammen og reise til vestlandet på jobb. Godt det stort sett er polakker og portugisere jeg har å forholde meg til. Så slipper jeg nynorsk.
Og standarder og prosedyrer er på engelsk.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Skrives ikke nyter med en t ?

Ellers er det alltid noe støvtørking og denslags.  ;D

Å..? Du er en sånn "støv-på-hjernen-mann" du og? Jo takk, kjenner typen. De som ikke liker støv får tørke det selv, jeg liker i grunn støv jeg. Hybelkaniner er også dyr, ikke biter de heller. ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Det er verre med alle desse heimefødde i hovudstaden som ikkje får oppleve det språklege mangfaldet.
Sjølv passar eg alltid på at mine søte, små elevar får med seg litt bokmål innimellom (t.d. Donald-lesing)
I den samanheng elskar eg å syne til "Eggmysteriet". Korleis skulle lærerinne Aagaard greidd å utdjupe denne Barks-historien til å verte den framste mellom amerikanskimportert barnelesnad vi har i landet, utan nynorsken som professoren frå Voss hadde lært firkant-folket opp til å bruke?

I den opprinnelege versjonen, då Donald kjem ut av skodda og møter den fyrste firkantmannen, får han høyre:

"På Vossevangen der vil eg bu
Der veks det kløver yver enga
Der gjeng kvar unggut i blanke skor
Og med ein sylvknapp i trøya"

I den reviderte utgåva var det skjedd ein del protestar, og teksten var endra til:
"Jeg vil hjem - kvakk kvakk
Til min kjære Andeby - kvakk kvakk"

Snakkar om lavmål! Idiotisk. Det forstod også forlaget, og då faksimile av denne perla av Barks-historiar vart trykt, hadde dei gått attende til nynorsk. Noko vi alle skal vere takksame for.

Elles nektar eg å betale parkeringsbøter som kjem på bokmål - noko som er heilt legalt, ser det ut til.
Offentlege tenestemenn (er ikkje sikker på desse haiane frå private parkeringsselskap) må kunne gjere seg forstått på begge målføre.
Saknar du ikkje nynorsk åtvaring på røykpakka også? Dei prøver å ta rotta på dykk no. Staten saman med riksmålfolket vil la målfolket røyke seg i hel. Du veit vel det?

Topp Bunn