Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Blir sikkert spikret til korset av de fleste, men jeg mener å fornemme en forskjell her. Lyden er mer "rett på sak" samt i grunnstøyen eller (bakgrunnen som jeg liker å kalle det) er roligere, kan godt være at jeg ønsker at det skal gi en positiv innvirkning, men nå er det en gang slik - jeg synes det kan høres også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Hvis du har den åpen og begge strømforsyningene fremme - så kan du få en kompis til å bytte de - uten at du vet hvilken. Litt blindtest liksom.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du har den åpen og begge strømforsyningene fremme - så kan du få en kompis til å bytte de - uten at du vet hvilken. Litt blindtest liksom.
    Absolutt, men det har jeg ikke, fronten er ganske så skjør når den står slik den står hvis det skal gjøres, så det tørr jeg rett og slett ikke. Er ikke påståelig for at det jeg hører er rett - selv om jeg stoler godt på hva jeg hører i jobben.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.270
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    3
    Helt grei tilbakemelding det , LPS på master . Men du er på fornemmer nivå leser jeg , ikke WOW hvilken stor forskjell ? . Da venter jeg spent på tilbakemeldingene fra de som nå får A8 😃
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Absolutt ikke wow - det er sjelden jeg får "wow-følelsen", men absolutt et steg i riktig retning.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva er hovedgrunnen til at dere går over fra A6 til A8?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Fornøyd ? Skulle fått min idag men plutselig sier posten fredag 😟 bruker du den som pre eller streamer
    Benytter den som dac/streamer inn i Exposure 3010-S2D. Låter litt anderledes enn A6, så at dacer som måler bra låter likt, fordi det ligger over det hørbare området, stemmer ikke med mine ører. Takk og lov😀
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Benytter den som dac/streamer inn i Exposure 3010-S2D. Låter litt anderledes enn A6, så at dacer som måler bra låter likt, fordi det ligger over det hørbare området, stemmer ikke i med mine ører. Takk og lov😀
    Kvisleis annleis?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.602
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Oslo
    Benytter den som dac/streamer inn i Exposure 3010-S2D. Låter litt anderledes enn A6, så at dacer som måler bra låter likt, fordi det ligger over det hørbare området, stemmer ikke med mine ører. Takk og lov😀
    Er det noe man må gjøre i innstilling for det eller setter man volum til 100 prosent?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kvisleis annleis?
    Kan utdype dette nærmere, når jeg har fått hørt gjennom drøye 100 låter, på flere av mine oppsett alternativer.
    Innbrenning har jeg ikke hatt trua på tidligere, men mener at A6 ble bedre og bedre over tid. Mulig dette også gjelder A8. Flere som føler at A6 ble mer gjennomsiktig og analog i klangen etter en stund? Vanskelig å slå fast, da en hører daglig på anlegget, og umulig å høre forskjell fra dag til dag, men om en kunne kjørt blindtest på en ny og en som var innspilt, så ville vi fått svaret.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.270
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    3
    Nesten sånn nå at Høvdingen skulle sendt rundt en A8 på utlån 🙃😎
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat, jeg har anlegget koblet til en vifteløs pc, som igjen er koblet til tven som gjør samme jobben.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.602
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Oslo
    Hva har du spilt fra tidligere?
    Bare noe søppel 🤣 en argon solo nettverkstreamer. Ellers går det i cd 🙂 mulig xlr inngangen i høyttalerne er bedre en rca inngangen som ble benyttet tidligere .
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Eversoloen er kul, jeg tok og koplet Asus blu ray skriveren (som jeg bruker til å rippe diverse formater til pcen) til A6 via USB bak.

    Stappet inn en cd og den viste grafikk og spilte:

     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.602
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Oslo
    Eversoloen er kul, jeg tok og koplet Asus blu ray skriveren (som jeg bruker til å rippe diverse formater til pcen) til A6 via USB bak.

    Stappet inn en cd og den viste grafikk og spilte:

    Kan man rippe cd fra en cd spiller? Eller må man ha Usb
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke testet ripping.

    Kanskje noen andre har?
    Jeg har rippet en del CDer. Tror ikke det går an å rippe fra en vanlig cd spiller. Siden signal sendes begge veier ved ripping.
    Rundt 20 CDer av ca. 300 stk gikk ikke igjennom, grunnet copy beskyttelse, og noen video CDer samt ripete CDer. Alle de 20 mislykkede CDer ble rippet via Windows Media player , allt perfekt 👍🏻😀Det virker som A6 er ustabil på lesing via cdrom. Må også nevne at det er stor lydforskjell fra cdrom vs SSD
     
    Sist redigert:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    I ettertid har jeg kjøpt en del CDer fra finn og ebay. De vil bli rippet via Windows. Har 2 stk SSD ,der den ene er internlagring, mens den andre er en sikkerhetskopi via usb. Enkelt og greit å bruke den eksterne disken mellom pc og A6☕😉
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    2.521
    Blir sikkert spikret til korset av de fleste, men jeg mener å fornemme en forskjell her. Lyden er mer "rett på sak" samt i grunnstøyen eller (bakgrunnen som jeg liker å kalle det) er roligere, kan godt være at jeg ønsker at det skal gi en positiv innvirkning, men nå er det en gang slik - jeg synes det kan høres også.
    På søken etter forklaringsgrunner kan det være intressant for diskusjonen å vite hvordan du har denne oppkoblet.
    RCA eller XLR, WiFi eller Ethernet med skjermet eller uskjermet kabel?

    Om det er kapasitive koblinger intert i appratet som nå er endret med ny LPS kan jeg forstille meg at hvordan man har den koblet til resten av anlegget da kan ha betydning for om det er en medvirkende årsak til eventuelle ny lydopplevelse/målinger.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Hva er hovedgrunnen til at dere går over fra A6 til A8?
    Vurderer å kjøpe. Bytter i Så fall ut en NAD C 658. Sitter litt på gjerdet og venter på noen erfaringer rundt denne....
    C 658 fungerer forsåvidt greit den. Men håper og tror det er bedre lyd i denne. Har ventet på at noe som fristet skulle komme med ARC, da jeg har anlegget i stuen og kjører TV/Film lyd gjennom anlegget med HDMI.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg har nå (etter ny lps) skrudd ned subene med en db - synes det er mer punch etter byttet.
    Hvordan er det med instillinger til sub på denne? Har forsåvidt det på subbene, men greit å kunne stille på sånt på forforsterker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det med instillinger til sub på denne? Har forsåvidt det på subbene, men greit å kunne stille på sånt på forforsterker.
    Hvordan det er? Enkelt gjør det med mobilen. Kunne tatt det samme på minidsp også, men det er ennå enklere å gjøre det fort og gale på mobilen. Hvis det var svar på ditt spørsmål - forsto det ikke helt.
     

    Tor B

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Sted
    Fredrikstad
    Hvordan det er? Enkelt gjør det med mobilen. Kunne tatt det samme på minidsp også, men det er ennå enklere å gjøre det fort og gale på mobilen. Hvis det var svar på ditt spørsmål - forsto det ikke helt.
    Du svarte forsåvidt på det der :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg fått koblet opp a8 mot icepower 1200as2 og har et volumproblem. Synes å ha lest a8 skal ha 4.2v på xlr utg hvilket skal være meget bra match, men slik jeg oppfatter det nå er det ikke mer en 2v så får ikke utnyttet ampen. Meget skuffende, mulig det er noe hokuspokus jeg ikke har komt på men.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått koblet opp a8 mot icepower 1200as2 og har et volumproblem. Synes å ha lest a8 skal ha 4.2v på xlr utg hvilket skal være meget bra match, men slik jeg oppfatter det nå er det ikke mer en 2v så får ikke utnyttet ampen. Meget skuffende, mulig det er noe hokuspokus jeg ikke har komt på men.
    Må du skru opp mye for å få akseptabelt volum? Er det derfor du oppfatter det som "2 volt"?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn