Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    @paalel - rent teoretisk kan DMP-A8 med op-amp som er benyttet i den klare spenningsving på 2x18V om designerne har valgt en slik konstruksjon. Det var veldig vanlig tidligere å lage analoge preamper med så stort headroom som mulig, Men mitt inntrykk er at man nå i moderne design som samtidg har digitale kretser velger å benytte lavere spenninger siden disse likevel som oftest må skaleres til 3.3 eller 5V.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skulle bytte lps i dag. Hit og ikke lenger.
    Har ikke prøvd å åpne før så dette er fra fabrikk.
    20231128_153547.jpg

    Denne får jeg ikke ut.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Får se om en bred strikk gjør susen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så, du forsøkte ikke å få ut skruen i det hele tatt?
    Et lite forsøk, før jeg så (eller merket) at det ikke var spor i den. Står ikke på verktøyet i hvert fall, gjorde dette i verkstedet.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo ingen tvil om at noen har forsøkt å skru på den, men tvilsomt at fabrikken har gjort dette ved montering.

    Noen må har forsøkt å få den opp ved bruk av feil bit, og disse skruene tåler ikke all verden.

    Uansett, disse skruene er veldig små og de sitter ikke fryktelig godt. Her ville jeg laget et lite spor så du får tak med en liten flat skrutrekker

    Hvis du trenger en nye skrue så kan jeg fikse det. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ingen tvil om at noen har forsøkt å skru på den, men tvilsomt at fabrikken har gjort dette ved montering.

    Noen må har forsøkt å få den opp ved bruk av feil bit, og disse skruene tåler ikke all verden.

    Uansett, disse skruene er veldig små og de sitter ikke fryktelig godt. Her ville jeg laget et lite spor så du får tak med en liten flat skrutrekker

    Hvis du trenger en nye skrue så kan jeg fikse det. :)
    Rart, jeg lover at det var ikke meg i hvert fall. Ny skrue takker jeg ja til. Prøver først strikk, det har gjort underverker før.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Bryter man ikke garantien på produktene om man utfører oppgradering selv ?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.118
    Torget vurderinger
    3
    Og bryter grenser , 😃 , da må vi gjerne få en vurdering lydmessig før og etter HoJ 👏🎶
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    "
    Conclusions
    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. Those waveforms go through filtering stages even in cheapest DACs. "
    Kjør debatt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Denne tråden må da være mulig å holde ren for den typen debatter. Start en popcorntråd et annet sted.
    plis
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.793
    Antall liker
    21.701
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er det i det hele tatt mulig å bli opplyst om hva et slikt bytte av strømforsyning gjør med ytelsen til produktet eller blir det full rullegardin og granatlobbing fra skyttergravene samma faen?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Mulig denne videoen har vært linket til her tidligere?

    Uansett - en video som tar for seg blindtesting av standard A6 vs A6 Master Edition:


    Svaret ved rundt 7.10
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg er ikke så voldsomt inne i spec'en på dette. Men max er vel at man har max oppløsning og flac er filformatet i motsetning til mqa.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er det i det hele tatt mulig å bli opplyst om hva et slikt bytte av strømforsyning gjør med ytelsen til produktet eller blir det full rullegardin og granatlobbing fra skyttergravene samma faen?
    Ja, selvsagt - mener jeg. Målinger og tester blir satt pris på.

    Samtidig har jeg ikke noe imot subjektive erfaringer. Begge deler er greit.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Min DMP-A8 kommer med posten imorgen, noen som har fått sin?
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Mulig denne videoen har vært linket til her tidligere?

    Uansett - en video som tar for seg blindtesting av standard A6 vs A6 Master Edition:


    Svaret ved rundt 7.10
    Må være den interne dac som utgjør dette. Som ren digital transport, ingen forskjell😉☕
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    "
    Conclusions
    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. Those waveforms go through filtering stages even in cheapest DACs. "
    Kjør debatt.
    Screenshot_20231128_221842_Chrome.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    "veldig liten forskjell" er vel ikke et ord som finnes innenfor hifi-verden..😀
    Det har du rett i 😁 - derfor hadde jeg gjerne sett at Amir gjorde en test av en A6 med lineær PSU. Selv om A6 er transparent - signifikant høyere sinad ville vært interessant for meg også :cool:
     
    • Haha
    Reaksjoner: HoJ

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Må være den interne dac som utgjør dette. Som ren digital transport, ingen forskjell😉☕
    Ja, dette var en test med dac.

    Samme nettsted har gjort en test med 9 forskjellige streamere - digitalt i blindtest:


    Her fikk de ikke noe brukbart resultat - alle de 9 ble valgt som best av noen. Noe som nok tilsier at det egentlig ikke er noen forskjell på de streamerne.

    Som nevnt tidligere - jeg fikk bit-perfekt test godkjent på alle formater med A6 med standard PSU (som ren streamer) - det er 100% - det er umulig å gå over det. I tillegg var det gjennom en gammel Biltema switch og ethernet kabler av ukjent opprinnelse osv...

    Så kan man spekulere litt i at denne testen mellom A6 & A6 ME kanskje ikke var dobbel blind - og om de eventuelt hadde veldig nøye kalibrert utsignalnivået. Uansett bedre enn subjektive "betalte" Youtube tester imo.
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De er da forhandler av produktene de "tester" riktignok. Helgardering å si at den dyreste (master) modellen er litt bedre enn standard.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Hadde dette vært til en forholdsvis enkel diskret RIAA hadde diskusjonen vært relevant. Når det er til en DAC, og det sitter flere strømforsyninger på kortet etter nettadapteren er det vanskelig å finne relevans til noe som helst.

    For ikke lenge siden ble en effektforsterker i "det absolutte toppsjiktet" lagt "under kniven" hos Armand. Den hadde egenstøy i samme størrelsesorden som denne SMPS-en på høyttalerutgangene. Dette er altså ikke et produkt i signalveien, men en strømforsyning. Dessuten, hva skjer med de to når man begynner å kjøre variabel last på dem? Er det da fortsatt SMPS-en som leverer mest støy? Jeg sier dette for å illustrere hvor uinteressant diskusjonen er om man vil være realistisk.

    Denne rullgardinfaktoren som @Valentino nevner virker å være et sikkert tegn på at en begrunnelse viser seg å være så dårlig faglig fundamentert at man vet den står for fall. Når folk føler seg trygge på sin konklusjon pleier det å bli en interessant diskusjon med faktisk faglige elementer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn