Et par kjappe om Modushop til Hypex DLCP

Z

Zomby_Woof

Gjest
Blir dette riktig handlekurv?

Modsushop utkast..jpg


Skal det legges til CAD drawing preparation? Plexiglass insert? Er det riktig dybde (samme som dere andre? Tilstrekkelig til at det blir plass også til evt. 12-kanaler senere?)

Tegningene har jeg, justert mtp. valgt nettbrønn, med sentrert display og uten logo. Mange takk til tytte, skylder deg en, og har ikke glemt.
 
Sist redigert av en moderator:

ArneM

Dsp er et must !
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
2.032
Antall liker
2.251
Sted
Andebu , Vestfold
Torget vurderinger
30
Jeg var i kontakt med de ang. kabinett til Dlcp for er stykke tilbake og sendte dem en mail og da fikk jeg komplett pris osv fra dem.
Send dem en forespørsel [emoji39]så ordner det seg nok.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har mailet litt med dem tidligere. Sendte ny mail for en stund siden, men har ikke hørt noe enda. Ender vel med å purre, tenker jeg.

Men det er dette jeg skal ha, sånn ca.?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
OK. Men jeg er sær! Så det blir en annen nettbrønn og sentrert display, ellers likt. :rolleyes:
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har dwg-filer for front og rygg av dlcp-kabinett, om det er av interesse.

Johan-Kr
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mange takk for tilbudet. Har allerede fått hjelp med justerte tegninger av Tytte, så den er i boks.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hvilken CAD-programvare bruker dere til skreddersøm som bestilles fra Modushop?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har fått oversendt filer jeg ikke har program til å åpne i .stp og .dwg, og .pdf så jeg ser hvordan det blir. Aner ikke noe om dette, men antar at det er info som andre skjønner.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sendte mail på nytt og fikk akkurat svar. Mulig det er en misforståelse oss imellom, og jeg sliter litt med å forstå innholdet i fakturakladden. Men prisen endte på € 2.995,93??
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det høres helt feil ut... Det du har satt opp skulle utgjøre omlag €250 eller så, pluss frakt. Frakta kan kanskje bli noe dyr.

Jeg kjøpte en brukt DLCP i Modushop-kabinettfra en danske på DIYaudio. Den første forespørselen hans på pris var fra UPS, og de forlangte 1100kr. Postnord.dk skulle ha ca 400kr for frakta. Dette var en ferdig dlcp i kabinett med 10mm front og med doble, lineære strømforsyninger (for to dlcp), så hele greia klokker inn på 8,5kg.

Johan-Kr
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Fikk oppklart det. Han hadde lagt ved feil faktura da han sendte mailen... 290 € er rett pris, og godt innafor.

:D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Visste ikke om Ghentaudio, men mener å ha sett boksene før. Men disse er midt mellom standard og halv bredde, er de ikke? Akkurat dette med gjennomgående og konsistent utforming av alle komponenter i huset er en av grunnene til at jeg trasser igang med DLCP i det store og hele.

Tror jeg endte med akkurat den boksen jeg sulle ha uansett. Nå blir den svart, og så enkel den kan bli i fronten. Hull til display, knapper, og sensor for fjernkontroll, ikke noe annet.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.202
Antall liker
101.680
Torget vurderinger
23
Boksenazien :D Blir tøft dette! Når kan jeg komme og inspisere / approbere bygging?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det blir fortsatt en stund til. Du kjenner meg, og vet hvor langsomt denne kverna maler.....
 

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
912
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du må jo dele tegningen så vi får se hvordan det blir ;-)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Får heller oppdatere litt i Dungeontråden igjen etterhvert som det blir bevegelse. ;)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Merk: det er en liten bug i filene til Modushop.
Merkingen på de digitale coax inn- og utgangene er byttet om.

Jeg hadde en helv. feilsøkingsrunde for få finne ut hvorfor det ikke kom lyd ut av den j...vla dlcpen, helt til jeg prøvde usb-inputen (som virka) og begynte å grave i håndboka for å sammenligne skjema og realiteten...
053C2FF8-5B1F-4B7E-AA94-6386BBD6FEA2.jpg

Slik må en koble digital inn...

Johan-Kr
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Da er Fedex på vei.

Men sånne?

125_484e23b8ba0ceb48.JPG


Hvor får man tak i dem i Oslo på en helt vanlig mandag?

Tror det er det eneste som mangler for den fysiske byggingen av DLCP.
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Meget mulig at jeg har slike i en skuff ett eller annet sted.
Du kan også prøve digital impuls, omtrent ved siden av dipper. De har diverse små og store ting til pc bygging
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hører jeg fra deg om du finner? Ellers tar jeg turen i morgen. Først legen med ryggen, så 'jobbintervju' om intern omplassering, så hente nav og felger som skal bli hjul til en kollega, så ut på bøggda etter spacere....

:D
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Du hører fra meg.
Kan hende mine spacere vil gi nasal lyd ??????
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Antall, dimensjoner, med eller uten tap ?

Jeg har en håndfull M4 på omkring 2 cm og noen lengre. Tror jeg har noen M3 også men er mer usikker på lengde og antall.

mvh
KJ
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Antall, dimensjoner, med eller uten tap ?

Jeg har en håndfull M4 på omkring 2 cm og noen lengre. Tror jeg har noen M3 også men er mer usikker på lengde og antall.

mvh
KJ
Faktisk usikker. Regner med at det er noen krav om avstander som gjør seg gjeldende på PSU-kortet. Noen som vet? Selve DSP'n trenger vel akkurat så det ikke kortsluttes. Skruehullene er vel M3 om jeg ikke tar feil?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Forresten - er ikke passende avstandstykker inkludert fra HYPEX ?

mvh
KJ
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
DLCP og PSU er kjøpt brukt, inngang, kontroll og display nytt....
 
Sist redigert av en moderator:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Ach so. Avstandstykkene til PSU (ifm nettspenning) bør være 10 mm lange, med mindre de er et lag med isolasjon mellom kretskort og metallchassis da kan de være noe kortere. Uten ekstra isolasjon (dvs bare luft) så skal isolasjonsavstanden være minimum 6 mm, med 10 mm avstandstykker tar en høyde for at stumpene på komponentbeina på undersiden av kretskortet er inntil 4 mm høye. Dette er greit beskrevet i databladene fra Hypex.

mvh
KJ
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Da tenker jeg å gå for 10mm. Forsåvidt ingen ting i veien for å klemme en plastbit mellom føttene og stålrista i tillegg. Kan fort ende med at jeg gjør det.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Slike avstandsstykker av metall finner du forøvrig i de fleste litt eldre pcer, der de brukes på hovedkortet.

Johan-Kr
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Da fikk jeg tak i avstandsstykker hos Kjell og vennene hans. Slet litt med å finne skruer. Verken Clas eller Jernia hadde korte nok, Clas ikke M3 i det hele tatt.

Ser forresten ut som jernvarehandel er noe vi har slutta med i dette landet....

Ellers var det en liten overraskelse at de ikke sendte med 'grillrist', bestilte 'samme som alle andre' og trodde den var en del av pakka. Jeg tenker skitt samma og lar det stå til. Og dermed var skrueproblemet løst. Har drøssevis av M3 med forsenket hode. Det ser forresten ut som det er 4mm hull i printet, og jeg tenker at det er en fin ting, gir rom for litt slark når det skal borres hull.


Men en ting: Jeg sliter med en ting. Trykknappene på displayet er hårfint bredere enn selve printet, og lar seg ikke presse inn i utskjæringen på baksiden. Selve knappene går innafor og treffer hullet i fronten, men de har en krage som er litt bredere enn nedfellingen på baksiden.

Sånn jeg ser det har jeg da to muligheter. Jeg kan låne meg en Dremel og enten

File ut spor fra baksiden som gir plass til kragen på knappene,

Eller file ned kragen på knappene så de er flush med ytterkant av printet/ikke subber utskjæringen på baksiden av fronten.

Noen tanker eller anbefalinger?
 
Sist redigert av en moderator:

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Kjøpte Modushop-kabinett til DLCPen på Black Friday. Hadde egentlig tenkt å gå for Neutrik True1 til strøm, men valgte standardoppsett på bakplata.

Er det noen som har tips til en IEC-brønn som passer i utskjæringa? Har brukt en del tid på Farnell men det ser ikke ut som det er noen standard på målene...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Jeg kjøpte noe lignende som denne hos clasern til et Modushop-kabinett, men Clasern selger ikke slikt lengre.

Johan-Kt
Nei de sluttet med både disse og mye annet smågodt. Så da hamstret jeg inn det jeg fant både i fysisk butikk og på nett :) Sitter med et 20 talls IEC brønner, brytere og annet snacks som de sluttet med.
 
Topp Bunn