Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Takk for hyggelige ord bluesbraker :)
    Og ikke minst takk igjen for et spesielt hyggelig besøk av deg og Gismo.
    Håper vi snart treffes igjen :)



    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer med en flott reportasje hos Stereo+. Ikke en gang om du hadde skrevet den selv ville den ha blitt flottere. Samtidig så kjente jeg igjen både person og lyden som ble beskrevet. Det er jo bra når nye utgaver av det utmerkede nettmagasin skal leses.

    Når man sammenligner før og nå bilder med det nye racket kontra det gamle. Så var det bedre med den nye løsningen, med fasiten i hånd så var kanskje den gamle løsningen med alle tre på toppen litt overbefolket.

    Så er jo alle de avgjørelser du gjør rundt anlegget velbegrunnede, selv om det noen ganger skjer tilsynelatende veldig kjapt for de som kun følger denne tråden.

    Mvh Jabba
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med en flott reportasje hos Stereo+. Ikke en gang om du hadde skrevet den selv ville den ha blitt flottere. Samtidig så kjente jeg igjen både person og lyden som ble beskrevet. Det er jo bra når nye utgaver av det utmerkede nettmagasin skal leses.

    Når man sammenligner før og nå bilder med det nye racket kontra det gamle. Så var det bedre med den nye løsningen, med fasiten i hånd så var kanskje den gamle løsningen med alle tre på toppen litt overbefolket.

    Så er jo alle de avgjørelser du gjør rundt anlegget velbegrunnede, selv om det noen ganger skjer tilsynelatende veldig kjapt for de som kun følger denne tråden.

    Mvh Jabba

    Tusen takk Morten :)

    Nærmer seg til dine Kharma DB 11 kommer nå!
    Gleder meg til å komme på besøk og lytte på de.
    Har hørt de ved en anledning, lydmessig i øverste divisjon etter mine ører.
    Stuen din er det også god størrelse på så god tid med plassering og vinkling så vil nok dette spille som ei kule.
    Jeg har en kjærlighet til Kharma både lydmessig og estetisk.

    Synd at Exquisite Midi koster en plass mellom 800-900 000!
    Neste gang jeg lytter til disse bør jeg ha på en smekke :)

    IMG_2077.JPG







    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg vil også takket deg og Vigdis for et meget hyggelig besøk hos dere på fredag????????????
    Mottatt ute av ei meget blid og hyggelig dame, men midlertidig forvist, det er hardt å være HiFi-frue??????
    Ikke lett å hoppe etter Wirkola sies det, heller ikke lett å skrive etter blues heller?????? Han har jo allerede nevnt
    det meste av hva som imponerte også meg, med andre ord ... her var det mye av det aller beste??????

    Vi kommer inn i ei moderne og lekker innredet stue der det meste er på stell, sånn kan i alle fall jeg like det??????
    Det som står langs den nyrestaurerte vegg er ikke mindre imponerende, som Sf-fan blir man bergtatt!!

    F94AA2F5-A0E0-4868-AF9A-8AA9BB5E89CD.jpg


    Dette oppsettet er bare helt nydelig perfekt, ikke bare i design (noen ganger litt hat/elsk) men en enkelhet og ryddighet
    som jeg elsker og verdsetter. Det nye racket gjorde dette ennå mer estetisk riktig?????? Hele stua bærer også på dette preget,
    nydelige valg dere har gjort????????????
    Utover dette så oser det av design parret med hinsides byggkvalitet både oppe på racket, inni racket og ved hver side av racket!
    Meget enig med blues ang plass rundt høytalerene, luftigheten tror jeg gjorde godt.


    4C060F81-C923-4A40-8B3F-129AE2CD6D8F.jpg


    Lyd? Ja det er lyd, mye lyd, stor lyd, bred lyd, detaljert og nyansert lyd,
    kraft og dynamikk i riktige og rikelige mengder da det krevdes av innspilling/musikk!!
    I det hele tatt ikke noe å pirke ved etter min smak, mine preferanser eller mine ører??????
    Blues har så flott gått ned i detaljene på dette så det blir bare å sitte her å gjenfortelle????????????
    Men vil vel nevne at jeg ble meget imponert over den kontrollen anlegget hadde i forhold til stuens størrelse
    sett opp mot dette anlegget «størrelse». Tenkte i mitt stille indre, før vi hadde hørt en tone, at her går det bra men kun
    opp til er moderat lydnivå???????????? Bakgrunn for tankene var litt trangt for disse (store) smykker av noen høytalere i dette rommet, avstand til vegger på begge kanter uten noen akustikk tiltak unntatt i taket og teppe på gulvet??????
    Men der tok jeg feil, rommet viste ikke noen unoter eller metningen før lydnivået var SÅ høyt at dette ikke hadde noen relevanse.
    Imponerende men her må nok de to på toppen av racket tilskrives æren!?????? Et jerngrep som jeg aldri har hørt makan til før??????
    Tror at ditt valg med å vende de to skråstilte 9 tommers bassene innover mot hverandre og ikke rett inn i hjørnet/sideveggen også er et meget lurt valg.

    5F5DEEF2-F5A9-4E86-8F3B-40AB0863D3E0.jpg


    A226AC3C-7230-49DF-B6CA-486BDA36EB93.jpg


    3B151EC1-C481-4F6E-8359-C766505C6B81.jpg


    Vi spilte mye musikk, mye forskjellig musikk og vi valgte også musikk som spilles
    både i Blåskogen og gismostua. På generell basis så spiller dette helt utrolig flott på det meste av musikk!!
    Kari, Diana, Agnes osv osv synger så håret reiser seg på armen?????? MK lekte på gitaren så det gikk inn i ryggmargen.....Det var mange musikk stykker som vi tre i enighet sa..... dette må være
    det beste vi har hørt i dag.... men det «beste» bare gjentok seg flere ganger?????????????????? Det sier jo litt om disse 5 meget trivelige timene hvor vi også fikk tid til å innta en meget god og hyggelig lunsj, da helt uten musikk men mye trivelig prat.
    Etter lunsj vil jeg nevne et spor som jeg nylig har spilt hjemme og som jeg hadde med meg inntrykk av i mitt eget hode fra egen stue??????

    A6BC011B-9AC0-4280-AD68-7C78AE1650C6.jpg


    Det ble også her nevnt..... dette må være noe av det beste vi har hørt??????????????????
    Ergo..... litt bedre enn hva jeg kunne erindre fra min egen stue?????? Du nevnte under besøket et annet alternativ på talerfronten Espen....tenkt deg godt om, noe av det du har oppnådd med disse talerene her i ditt rom.... får du aldri tilbake med noe annet merke??????????????????

    Jeg har selv Sf, dog mye mindre men Sf-signaturen gjør at jeg følte meg på hjemmebane, vi snakker ikke om «farging» for det
    blir ofte brukt i negative sammenheng men «signatur»??????!! De spiller ikke helt snorrett, ikke helt døll nøytralt (kjedelig) osv ....men det er jo nettopp derfor jeg og mange med meg elsker dette merke❤??????

    Mye mye mer jeg kunne skrevet og nevnt her men vil anbefale de som har mulighet og så langt den meget hyggelige og omgjengelige eier vil åpne sin stue, dette må oppleves for å skjønne hva både jeg og blues har bablet litt om her??????
    Takker igjen for en hyggelig dag til både Espen og Vigdis og self mitt unike reisefølge blues??????

    AB7F602B-6BC0-41C7-A6EF-7210FDB4C1B5.jpg


    gismo
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Tusen takk for noen veldig hyggelige ord gismo :)
    Er ekstra fint at dere likte systemet med tanke på alle de timene dere tross av måtte kjøre!
    Ble jo også noen veldig flotte bilder :) Og dette med en mobil tlf!
    Setter veldig pris på at dere tok bryet med å skrive om opplevelsene dere hadde lydmessig.
    Er veldig trygg på hvordan jeg selv ønsker lyden her hjemme, men dere har begge årevis med erfaring og er gode lyttere så litt spent på hva dere mente må jeg si jeg var :)

    Vi holder kontakt gismo :)



    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Flott reportasjen i Stereo+ Espen.
    Moro å lese om din Hifi reise, helt fra konfirmasjon pengene ble svidd av på Hifi.
    Til dette utrolig snasne oppsettet du besitter i dag.:)

    Jonas
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Flott reportasjen i Stereo+ Espen.
    Moro å lese om din Hifi reise, helt fra konfirmasjon pengene ble svidd av på Hifi.
    Til dette utrolig snasne oppsettet du besitter i dag.:)

    Jonas
    Takker JonasH :)




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Et lite musikk tips her på søndags kveld!
    Har lyttet en del den siste tiden på en dansk dame ved navn Agnes Obel.
    Virkelig flott musikk så anbefales for de som ikke allerede kjenner til henne.

    IMG_5908.jpg





    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Spilte hennes siste album Myopia når det dukket opp under nye album på Tidal. Det førte med seg at de andre albumene hennes fulgte med nesten på rad. Må si meg enig med Alphamale her hun har en veldig flott stemme.
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Ja, ho dama er bra å lytte til hvis man ønsker en rolig stund🙂. Det var ungdommen i huset mitt som gjorde meg oppmerksom på denne artisten, absolutt fin søndagsmusikk som gjør seg godt på ett HIFI anlegg🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig.
    Agnes Obel gjorde en konsert på Rockefeller i forrige uke. Utsolgt.
    Hadde dessverre ikke muligheten til å se henne.
    Har fulgt Obel siden jeg kom over hennes første album Philharmonics på en Danmarkstur i 2011.
    Nå er hun en av de få "ikke klassisk-artistene" på Deutsche Grammophon. Et kvalitetsstempel i seg sjøl.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Helt enig.
    Agnes Obel gjorde en konsert på Rockefeller i forrige uke. Utsolgt.
    Hadde dessverre ikke muligheten til å se henne.
    Har fulgt Obel siden jeg kom over hennes første album Philharmonics på en Danmarkstur i 2011.
    Nå er hun en av de få "ikke klassisk-artistene" på Deutsche Grammophon. Et kvalitetsstempel i seg sjøl.
    Skal prøve å få med meg en konsert med henne neste gang hun er live i Norge!
    Bra produksjon på skivene hennes gjør jo heller ingen ting :)

    Er nok skiva Aventine som umiddelbart har blitt favoritten for meg.

    IMG_5909.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fikk en pakke levert på døren i går :)

    Var en ekstremt kostbar pakke så jeg ga noen av disse til fruen i huset!

    88166262_2984067668311639_2509207803713814528_n.jpg


    Så var det på med en smekke.

    IMG_5998.JPG


    Og sette i gang med å få det på plass.

    IMG_3564.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer Espen L, med å ha overgått deg selv når det gjelder nye høyttalere. En del mindre i fysisk størrelse en dine Sonus Faber, men med kvaliteter som jeg er sikker på overgår dine gamle. Men vi simpelthen krever flere bilder.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fantastisk flotte høyttalere :) Gratulerer så mye med nyervervelsen Espen.
    Ha en fin helg

    mvh
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Krever flere bilder så vi kan se hvor flotte de er ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vi har samme favorittplate med Agnes, jeg bestilte den nettopp på vinyl.
    Gratulerer med nye høyttalere, det plukkes på øverste hylle som vanlig 8) :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med nye lekkerbisken🎉
    Ble flotte i stua og kledde Dan D Agustino eller motsatt😎👍🏼😉
    Da gjenstår bare lyden...🎶🎶

    gismo
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med nye høyttalere Espen L. Kharma har stått for en av mine beste lytteropplevelser. Det må vel være tilbake til OAS` første tur til München. Mener det ble spilt på Tenor forsterkere og Continuum platespiller. Det var en opplevelse utenom det vanlige.

    Håper dette sitter som ei kule!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Takk for gratulasjoner folkens :)

    Var veldig fornøyd med mine Sonus faber men og bytte å prøve nye ting er noe av gleden med denne hobbyen for meg!
    Disse koster nesten dobbelt av det Sonusène kostet så forventningene er satt høyt lydmessig.
    Dette er ikke noe forhastet avgjørelse men ganske lenge overveid. Har fått lyttet til de ved 3 anledninger med litt forskjellig elektronikk før jeg bestemte meg for å bestille.
    Har hatt Kharma DB 9 tidligere så kjenner litt til dette merket.
    Lydmessig for jeg komme tilbake til når høyttalerene og undertegnede har fått "levd" litt sammen :)

    IMG_3568.jpg


    IMG_3576.jpg


    IMG_3657.jpg


    Kharma.jpg



    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Congrats, m8 !!

    Etter at du har fått tredd på deg et generelt lytteinntrykk, og hvis du erindrer, hva vil du si er forskjellen på Q3 og dine nyeste smykker?

    Cheers!

    G.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Både høyttalerne og forsterkerne "henvender" seg jo i samme retning og passer estetisk flott i lag. :)

    IMG_3657.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jøss bevares - skal si :D
    Burde ikke være overrasket, dog!
    Gratla så mye. Er spent på de første tilbakemeldingene.
    Flotte saker, gitt (integrerer godt, visuelt sett).
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Congrats, m8 !!

    Etter at du har fått tredd på deg et generelt lytteinntrykk, og hvis du erindrer, hva vil du si er forskjellen på Q3 og dine nyeste smykker?

    Cheers!

    G.
    Liker ikke å uttale meg på så tidlig tidspunkt JackX!
    Men kan nok med trygghet si at jeg lydmessig ikke ville godt tilbake til Q3 eller Q5 selv om de også er meget gode høyttalere.
    Kan komme med litt mer utfyllende rundt dette på et senere tidspunkt når jeg blir mer kjent med de nye smykkene mine :)

    Lenge siden vi har hatt hifi lytting/rødvin/mat sammen nå.
    Hyggelig vis vi sees på Gøteborg messen.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gratulerer så mye Espen! Dette er så vidt jeg kan se Kharma Exquisite Midi? Jeg har alltid elsket designet på Kharma og da spesielt modellen Classic.:cool: Det blir spennende og høre hvilke endringer du opplever i forhold til Sonus Faber!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.911
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Wow - gratulerer. De så helt rå ut sammen med elektronikken. Supermatch designmessig - og spiller sikkert like bra som det ser ut.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Så flott! Slutter meg til gratulantene.
    Er disse også å høre i Trondheim? Hadde dog vært mer enn usedvanlig hyggelig og hørt hos deg naturligvis.
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn