Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Deilig og sette seg litt tilbake og sette på favoritt musikken etter å være ferdig med pakke innkjøp :)
    Nå er det bare og nyte mange fine dager fremover med god mat og drikke sammen med familie og gode venner.
    Å ikke minst mye spilling av musikk skal det bli i Julen :)

    IMG_5537.jpg





    Mvh: Espen L
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Gratulerer med nye og flotte lytteomgivelser Espen :) og kos deg inn mot Julen!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Ganilsen og jeg Besøkte Espen L i dag for å ta en titt på den «nye» stua. Etter å ha sett en rekke bilder på forumet og på mobilen min må jeg si at det ser enda bedre ut i virkeligheten enn det bildene har fått frem. Her ble endatil stolen fra ekornes forvist fra stua da den ikke matchet med stereoanlegget (og resten av møblene). Mistenker at det ikke er Vigdis som står bak dette ;) Det visuelle er med andre ord tatt vare på og jeg kan love dere at lyden holder samme høye klasse.

    Samtidig er støyen fra hovedveien bare noen få meter fra stua blitt helt borte. Bare noe lavmælt romling fra busser og vogntog er igjen. Skulle ikke tro at det er bare en kort spasertur ned til sentrum av Skien. Med andre ord kan ombyggingen kalles en suksess etter min mening.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med nye og flotte lytteomgivelser Espen :) og kos deg inn mot Julen!
    Takk takk Stover.
    Er tilbake i Trondheim rett over nyttår så hyggelig vis vi finner en dag som passer så tar jeg gjerne en tur igjen til deg.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Ganilsen og jeg Besøkte Espen L i dag for å ta en titt på den «nye» stua. Etter å ha sett en rekke bilder på forumet og på mobilen min må jeg si at det ser enda bedre ut i virkeligheten enn det bildene har fått frem. Her ble endatil stolen fra ekornes forvist fra stua da den ikke matchet med stereoanlegget (og resten av møblene). Mistenker at det ikke er Vigdis som står bak dette ;) Det visuelle er med andre ord tatt vare på og jeg kan love dere at lyden holder samme høye klasse.

    Samtidig er støyen fra hovedveien bare noen få meter fra stua blitt helt borte. Bare noe lavmælt romling fra busser og vogntog er igjen. Skulle ikke tro at det er bare en kort spasertur ned til sentrum av Skien. Med andre ord kan ombyggingen kalles en suksess etter min mening.
    Hyggelig som vanlig når du kommer en tur innom jabba_jabba.
    Enig i at tiltakene som har blitt gjort er vellykket :)


    Mvh: Espen L
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Her har det skjedd en del på kort tid ja. Skal si det var en drastisk forandring når man fikk senket støygulvet såpass mye! :D

    Morsomt å få være med på å justere inn oppsettet på nytt også. Føler vi traff ganske bra(?). Det høres kanskje ut som at biltrafikken har plaget noe voldomst tidligere, men jeg vil påpeke at det låt meget bra også før siste tiltak. Men det er klart du har fått mer ro nå og samtidig blir det enklere å høre mindre nyanser og microdynamikk. Bassen sitter fremdeles veldig bra, kanskje litt mer spretten også enn tidligere. Virker tydelig at det gamle vinduet "flexet" litt mer enn jeg i utgangspunktet trodde.

    Personlig er det dog oppover jeg hører de store forbedringene. Man får frem mer av opptaksrommet enn tidligere og fremføringen oppleves som større. I tillegg tåler rommet nå både mer kompleks musikk og enda mer volum før det når smertegrensen. Morsomt er det også å kunne dra på med såpass store høyttalere, de spiller unastrengt uansett volum, de har jo litt power i ryggen også. Spesielt bra til å være en helt vanlig stue. Virkelig knall! ;)

    Heldigvis ble det også servert drikke til arbeidet, så her blir det lett å få hjelp igjen. Håper forøvrig "racket" står til forventning. Jeg syntes det passet fint inn. Håper du liker bildene også.

    God Jul og Godt Nyttår!


    Geir Arne

    001.jpg


    011.jpg


    012.jpg


    021.jpg


    022.jpg


    023.jpg


    024.jpg


    025.jpg


    031 (2).jpg


    032.jpg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det var et lekkert oppsett!

    Men hvordan er det med refleksjoner? Tenker på TV-en, bildene og glassbordet?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Det var et lekkert oppsett!

    Men hvordan er det med refleksjoner? Tenker på TV-en, bildene og glassbordet?
    Takk takk :)

    Når det gjelder refleksjoner så er det litt hørbart når det gjelder TV men dog overraskende lite!
    Problemet blir enkelt løst med et teppe over TV når jeg spisser mine "hifi ører" til lytting eller vis jeg har noen fra "hifi politiet" på besøk :)
    95% av lyttingen så gidder jeg ikke å gjøre dette da forskjellen ikke er stor og jeg nyter godt musikken om teppe er over TV eller ikke.
    Når det gjelder glassbordet så er det også enkelt med å legge over en stor duk men må ærlig innrømme at jeg ikke hører noen forskjell med liten eller stor duk på bordet med mine 52 år gamle ører.


    Mvh: Espen L
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Noen burde utvikle en Diffusor som man ‘kapsler’ inn TV’en i når den står på frontvegg.
    Det hadde også vært dekorativt.
    For en 65’’ (eller vindu) hadde dette selvsagt ikke vært gratis....
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Her har det skjedd en del på kort tid ja. Skal si det var en drastisk forandring når man fikk senket støygulvet såpass mye! :D

    Morsomt å få være med på å justere inn oppsettet på nytt også. Føler vi traff ganske bra(?). Det høres kanskje ut som at biltrafikken har plaget noe voldomst tidligere, men jeg vil påpeke at det låt meget bra også før siste tiltak. Men det er klart du har fått mer ro nå og samtidig blir det enklere å høre mindre nyanser og microdynamikk. Bassen sitter fremdeles veldig bra, kanskje litt mer spretten også enn tidligere. Virker tydelig at det gamle vinduet "flexet" litt mer enn jeg i utgangspunktet trodde.

    Personlig er det dog oppover jeg hører de store forbedringene. Man får frem mer av opptaksrommet enn tidligere og fremføringen oppleves som større. I tillegg tåler rommet nå både mer kompleks musikk og enda mer volum før det når smertegrensen. Morsomt er det også å kunne dra på med såpass store høyttalere, de spiller unastrengt uansett volum, de har jo litt power i ryggen også. Spesielt bra til å være en helt vanlig stue. Virkelig knall! ;)

    Heldigvis ble det også servert drikke til arbeidet, så her blir det lett å få hjelp igjen. Håper forøvrig "racket" står til forventning. Jeg syntes det passet fint inn. Håper du liker bildene også.

    God Jul og Godt Nyttår!


    Geir Arne

    Vis vedlegget 564590

    Vis vedlegget 564591

    Vis vedlegget 564592

    Vis vedlegget 564595

    Vis vedlegget 564596

    Vis vedlegget 564597

    Vis vedlegget 564598

    Vis vedlegget 564599

    Vis vedlegget 564600

    Vis vedlegget 564594
    Hei ganilsen.
    Som vanlig litt ekstra stas når du stikker innom og kommer med dine gode råd og innfallsvinkel å ikke minst din ærlige mening!
    Imponerende at du klarer og få så flotte bilder med mobil!
    Takk for kjøpet av racket og som vanlig når man handler av deg så er du ikke ferdig med handelen før du har montert og sjekket at alt er som det skal.
    Kjekt med SPECTRAL rack som man kan få skreddersydd hele veien med skuffer/høyde/bredde osv... Jeg bestilte så jeg også kan ha 1 skuff med plass til mine 100 mest spilte CDèr! slipper og gå på soverommet å hente nå :) :)

    Hyggelig at du likte tiltakene både visuelle og lydmessige!
    Har jo som vi snakket om en liten peak på 40hz og 80hz men det for jeg leve med så lenge jeg vil ha dette i stuen.


    Ønsker deg og dine en riktig God Jul :)

    79937538_1450895721732918_4712493878731603968_n[1].jpg






    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Har sittet en del timer i dag og lyttet på en del skiver som jeg har i Original Mastering Recording V/S Tidal.
    Er jaggu glad for at jeg fortsatt har mulighet til å snurre sølvskiver på en habil og god cd spiller!
    Har en del skiver fra forskjellige artister (nesten alt fra Pink Floyd) i Original Master Recording som jeg har skaffet på messer og på Ebay opp mellom årene.
    Kjøper i dag svært lite CD da det er mye streaming for min del men når jeg først kjøper så er det litt "spesielle" skiver og gjerne med normalt bedre lyd.
    CD spiller kommer til og bli stående i mange år til i denne stuen det er helt sikkert.
    Passer meg fint å ikke bare ha streaming :)

    IMG_5551.jpg


    IMG_5558.jpg




    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Da er Billetter til Patricia Barber i boks :)
    En av mine favoritter dette, blir gøy og få hørt henne Live!

    Noen flere her inne som vurderer denne konserten ?

    IMG_5573.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hentet denne på posten i dag.
    For en deilig Jazz skive!

    Vis vedlegget 566690




    Mvh: Espen L
    Takk for tips :) kanskje jeg skulle skaffe den her også.
    God helg Espen

    mvh
    Du kan trykt kjøpe den vis du liker den type Jazz.
    Skiven jeg har spilt mest av Patricia Barber som nok er favoritten min er Modern Cool!
    Den ville jeg absolutt skaffet vis du ikke allerede har den :)

    IMG_5591.jpg



    God helg motoren.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Takk for tips igjen Espen :) har ingen av dem, hvor handler du?

    mvh
    For og få tak i innspillingene med Original Master Recording så har jeg kjøpt de via ebay.
    Vis du ikke vil legge så mye penger i en CD og ikke er så opptatt av Master Recording så har de flere av utgivelsene på platekompaniet til langt hyggeligere priser.


    Mvh: Espen L
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for tips igjen Espen :) har ingen av dem, hvor handler du?

    mvh
    For og få tak i innspillingene med Original Master Recording så har jeg kjøpt de via ebay.
    Vis du ikke vil legge så mye penger i en CD og ikke er så opptatt av Master Recording så har de flere av utgivelsene på platekompaniet til langt hyggeligere priser.


    Mvh: Espen L
    Takker så mye men ville ha kjøpt OMR som du har gjort :)

    mvh
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kan også anbefale BluRay versjonen av Modern Cool som 2.0 LPCM 24/192 og 5.1 DTS HD MA 24/96 (HDMI Audio).
    Alle som har hørt den hos meg foretrekker multikanal når man switcher mellom dem.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Enda godt dere finner frem til cd’er med skikkelig kvinnevokal kombinert med superb lyd👍🏼🎶
    Dette er jo album som har snurret i gismoheimen’s kvinnekatalog i årevis😎😂😂
    Nyt damen og helgen😁

    gismo
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Patricia Barber lager lott musikk og flott dame. Har møtt henne et par ganger. Første gangen på Green Mill i Chicago i 2013. Da stod jeg og pratet med henne i baren i pausen på konserten hennes.

    Så intervjuet jeg henne noen år senere.

    Roy
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Her hjemme er det denne som er rangert høyest blant Patricias album, og da selvsagt i riktig format
    34B5E375-A687-4A33-8464-DB0CB63A8C3B.jpg


    Den beste måten å høre damen på er vel likevel denne...
    https://nasjonaljazzscene.no/arrangement/patricia-barber-2/

    Regner med å se de fleste av dere her i tråden om litt i overkant av 2 uker på riktig «klubb» i hovedstaden i furet værbitt!??
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Patricia Barber lager lott musikk og flott dame. Har møtt henne et par ganger. Første gangen på Green Mill i Chicago i 2013. Da stod jeg og pratet med henne i baren i pausen på konserten hennes.

    Så intervjuet jeg henne noen år senere.

    Roy

    Har du noen link til intervjuet Roy?
    Hadde vært gøy og lest :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Patricia Barber lager lott musikk og flott dame. Har møtt henne et par ganger. Første gangen på Green Mill i Chicago i 2013. Da stod jeg og pratet med henne i baren i pausen på konserten hennes.

    Så intervjuet jeg henne noen år senere.

    Roy

    Har du noen link til intervjuet Roy?
    Hadde vært gøy og lest :)


    Mvh: Espen L
    Jeg som trodde du var fast leser av Stereo+ :confused: :rolleyes: ;) 8)

    Du finner det tre sider lange intervjuet i nr. 8-2017. Starter på høyresiden her:

    https://joom.ag/egEL/p70
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn