Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Patricia Barber lager lott musikk og flott dame. Har møtt henne et par ganger. Første gangen på Green Mill i Chicago i 2013. Da stod jeg og pratet med henne i baren i pausen på konserten hennes.

    Så intervjuet jeg henne noen år senere.

    Roy

    Har du noen link til intervjuet Roy?
    Hadde vært gøy og lest :)


    Mvh: Espen L
    Jeg som trodde du var fast leser av Stereo+ :confused: :rolleyes: ;) 8)

    Du finner det tre sider lange intervjuet i nr. 8-2017. Starter på høyresiden her:

    https://joom.ag/egEL/p70
    Ser nå at jeg har lest det tidligere :)
    Men dette leser jeg gjerne om igjen!
    Og selvfølgelig leser jeg det flotte Stereo + :)
    Dukker du opp på konserten i Oslo om noen uker?


    Mvh: Espen L
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Biletten min til den 25. ligger trygt i mobilen, gleder meg til å se henne live igjen.....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.594
    Antall liker
    32.356
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har denne i 192/24 på harddisk, låter fortreffelig organisk uten
    noe digitallyd tendenser, superdetaljert fløyelsmyk lyd👍🏼🎶

    D929D0B8-FDF7-4AA2-954A-DE5AC57CC7B9.jpg


    Tas frem da PB skal nytes over en cognac, dessverre litt lav gain på filen men bare å bruke
    litt mer gass på amp så ordner det seg😉
    D929D0B8-FDF7-4AA2-954A-DE5AC57CC7B9.jpg


    gismo
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.673
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Kalvøya i ‘73 var heller ikke verst, med Zappa øverst på plakaten. Du er definitivt for ung, Espen! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Kalvøya i ‘73 var heller ikke verst, med Zappa øverst på plakaten. Du er definitivt for ung, Espen! :)
    Tenk og mange gode artister jeg har gått glipp av!
    For prøve og få med meg mest mulig fremover, er ikke så lett å få gjort noe med det som har vært :)
    Blir det Patricia Barber konsert på deg til lørdagen på Nasjonal jazzscene ?
    Hyggelig vis vi sees Bulter :)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Må nok ofre meg og delta i feiringen av svigermors 89-årsdag. Hygg dere!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Fikk endelig oppleve Patricia Barber Live i går da hun var på Victoria Nasjonal Jazzscene!
    Å for en konsert det ble.......:)
    Hun har en fantastisk stemme som kom godt frem!
    Flotte låter og herlig "samspill" mellom trommisen og kontrabass!
    Rett å slett en nytelse hele konserten!
    Lyden satt også som et skudd der hvor jeg satt.

    IMG_5649.jpg


    Min datter spurte pent om å få lov til å bli med på konserten så noe riktig musikalsk under oppveksten må jeg ha gjort :)

    IMG_5640.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Var så heldig og ha et kjempehyggelig besøk i dag av selveste Gismo og Bluesbreaker :)
    Vi ble sittende og "skravle" og lytte til musikk i nesten 5 timer, å du verden og hyggelig dette var.
    Jeg hadde nok ikke tilfeldig truffet disse hyggelige herrene noen gang i mitt liv vis ikke det var for den felles interessen med musikk og lyd.
    De satt i bil i dag til sammen i ca 7 timer for at vi skulle treffes,snakk om interesse for lyd og musikk!
    Det er treff som dette som beriker denne hobbyen for min del :)

    Tusen takk for et veldig hyggelig besøk Bluesbreaker og gismo :)

    IMG_5691.jpg





    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Artig å lese artikkelen i stereo+ ja. Må få med Jørgen på en tur ned til deg snart må nesten høre om det de skriver er sant ;)

    O
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Artig å lese artikkelen i stereo+ ja. Må få med Jørgen på en tur ned til deg snart må nesten høre om det de skriver er sant ;)

    O
    Mange pene bilder, men sikkert ikke helt sant.

    Du får rapportere tilbake til resten av oss, EwoIII:cool:
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Veldig fin hjemme hos-reportasje i Stereopluss, Espen L. Jeg kjenner meg igjen i din prioritering av lytting i stua for å kunne kombinere musikkgleden med kvalitetstid sammen med dem man er glad i (ikke til forkleinelse for andre som velger annerledes). Opplevelsen blir jo heller ikke verre av at det ser bra ut rundt deg, også:)
    Ps. Lav gain i opptak betyr vel stort sett lite komprimert, noe som betyr bedre dynamikk. Nyt det:)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fikk endelig oppleve Patricia Barber Live i går da hun var på Victoria Nasjonal Jazzscene!
    Å for en konsert det ble.......:)
    Hun har en fantastisk stemme som kom godt frem!
    Flotte låter og herlig "samspill" mellom trommisen og kontrabass!
    Rett å slett en nytelse hele konserten!
    Lyden satt også som et skudd der hvor jeg satt.

    Vis vedlegget 568626

    Min datter spurte pent om å få lov til å bli med på konserten så noe riktig musikalsk under oppveksten må jeg ha gjort :)

    Vis vedlegget 568627



    Mvh: Espen L
    Godt beskrevet av konserten og gleden over den! Hadde selv gleden å höre henne på Nefertiti i Göteborg noen dager senere (Torsdag 30 jan)...ren nytelse det også!! Tillater meg ett bilde av undertegnede og PB, en meget sympatisk og hyggelig dame, som tok seg tid til signering og litt små prat :cool:

    IMG_5471 (1).jpg


    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Veldig fin hjemme hos-reportasje i Stereopluss, Espen L. Jeg kjenner meg igjen i din prioritering av lytting i stua for å kunne kombinere musikkgleden med kvalitetstid sammen med dem man er glad i (ikke til forkleinelse for andre som velger annerledes). Opplevelsen blir jo heller ikke verre av at det ser bra ut rundt deg, også:)
    Ps. Lav gain i opptak betyr vel stort sett lite komprimert, noe som betyr bedre dynamikk. Nyt det:)
    Takk takk oes :)



    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Fin reportasje.
    Ser at Widerøe reklamerer med salg på flybilletter, må vurdere å søke om ny audiens for å sjekke ut hvordan det låter nå etter renoveringen.
    Dukker plutselig opp :)

    Hilsen
    T
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Fin reportasje.
    Ser at Widerøe reklamerer med salg på flybilletter, må vurdere å søke om ny audiens for å sjekke ut hvordan det låter nå etter renoveringen.
    Dukker plutselig opp :)

    Hilsen
    T
    Jeg står klar med Rødvin og Cognac ved din ankomst :)


    mvh: Espen L
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt å lese artikkelen Espen, men enda hyggeligere å følge med her. Er noe eget med selvgjorte bilder.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Disse bildene må jo være nemesis for alle de som mener at ‘er det ikke DIY, så er det bling’ ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.594
    Antall liker
    32.356
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det var en flott og informativ omtale i Stereo+ Espen👍🏼
    Masse info om din vei via utstyr og som har ført deg dit du er i dag😋
    Artig å bli nevnt i bladet som innkommende lyttebesøk også😎😂
    Tenkte å stable sammen et par setninger og noen flere bilder av de inntrykk jeg
    fikk ved besøket hos deg....det kommer bare jeg får tenkt meg litt om😉😄

    gismo
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei Espen.
    Flott omtale i S+:)
    Ser virkelig bedre ut med kun D'agostino Momentum på benken, selv om det er litt synd å "gjemme" dCS riggen.
    Satser på et besøk på vårparten om det passer.

    Mvh
    Sven Ø
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Hei Espen.
    Flott omtale i S+:)
    Ser virkelig bedre ut med kun D'agostino Momentum på benken, selv om det er litt synd å "gjemme" dCS riggen.
    Satser på et besøk på vårparten om det passer.

    Mvh
    Sven Ø
    Hei Sven
    Enig med deg i at det ble estetisk bedre med å sette dCS i hyllen under, selv om dCS ser bra ut så har Momentum et så tydelig "utrykk" at det passet best med å la de stå alene på toppen.
    Veldig hyggelig vis du kommer en tur når det passer.
    Du er alltid velkommen :)


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig bra artikkel i Stereo+, Espen!
    Det er selvfølgelig synd å gjemme dCS, men synes det ble mye penere når Momentum regjerer topphyllen alene.
    Gjetter at du nå er i mål for en god stund, men når det gjelder deg blir jeg ikke overrasket :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Veldig bra artikkel i Stereo+, Espen!
    Det er selvfølgelig synd å gjemme dCS, men synes det ble mye penere når Momentum regjerer topphyllen alene.
    Gjetter at du nå er i mål for en god stund, men når det gjelder deg blir jeg ikke overrasket :)
    Takker karmana :)
    Om jeg er i mål for en god stund? sånt bør vel jeg aldri mer love! (kjenner meg selv for godt :) )

    Ha en strålende søndag Karmana :)



    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.281
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for god mottakelse og et meget hyggelig besøk hos deg på fredag, Espen.
    Gismo og jeg synes det var vel anvendte timer,-både i bilen og i stua foran IlCremonese og resten av herlighetene.
    Det første vi møtte da vi gikk ut av bilen var husets blide kvinne. Det er jo samme prosedyre alle steder gutta skal høre musikk i huset. Damene blir sendt på dør... V. var like hyggelig og blid både da vi kom og dro, så det var nok ikke noe problem.
    Turen ned i kjelleren din var også vellykket, sjøl om reisekompisen min var litt overraska.;)

    espen 2.jpg


    Jeg vet at anlegget er beskrevet i siste Stereo +, og jeg har aldeles ikke tenkt å gå Haavard Holmedal i næringa, og med vilje har jeg heller ikke lest hva han har skrevet ennå.
    Jeg synes nesten dette anlegget er verdt noen ord, også fra meg som ren entusiast/personlig besøkende også.
    Jeg har ikke bånd hverken til bransje eller media, så det må sees på som lekmanns-inntrykk.

    Jeg vil si litt om lydopplevelsen av dette anlegget i Espens hus. Ellers vil jeg ikke gi noen beskrivelse av utstyret, bortsett fra at anlegget er en estetisk nytelse i hva jeg vil kalle "luksuriøst steampunk design". Byggekvalitet og finish kan jeg ikke se for meg flottere. Om man liker designet er en annen sak, fordi det er såpass spesielt. Jeg digger det.:)
    espen dagostino pre.jpg

    espen rack dagostino.jpg


    Det ble streamet fra Tidal og også spilt CD. Espen valgte noen låter. Etterpå fikk vi høre akkurat hva vi hadde lyst på.
    Generøst, sympatisk, og ingen selvfølge alle steder.
    Her var de digitale greiene såpass i orden at det var minimal forskjell på CD og streaming-lyd.
    Hvis jeg skal våge å si noe, så var det kanskje litt mer dybdeinformasjon og 3D via CD .
    Ellers ikke noe digitalt shimmer/glare, ugreie sibilanter eller hardhet. Jeg spiller mest vinyl sjøl, men er absolutt ikke dogmatisk innstilt i fht kilde. Dette her er virkelig bra digitallyd.
    Vinyl kan gi litt mer livaktighet og opplevelse av overtoner, men ikke denne stillheten og det klare, kontrollerte lydbilde. En vinylrigg som kan konkurrere med dette her er fryktelig kostbar, og uansett blir det ikke det samme. Det er epler og pærer. En smaksak.

    espen elektronikk rack.jpg


    Espen hadde byttet rack (igjen), etter at Stereo+ hadde tatt bilder. Dette er også fra Spectral, men smalere.
    DÀugustino får toppen alene mens DCS er i hylla. Veldig lekkert, og uten at jeg har hørt forskjell, tror jeg ikke det gjør noe om de relativt store høyttalerne har litt plass rundt seg.

    Jeg hadde med noen CDer. Bla Maria Muldaur-Richland Woman Blues. Stemmen var sterk og klar og meget fysisk i rommet. Nyansene i stemmen er tydelig og "nerven" er til å ta og føle på. Vokalen skjærer aldri, selv om det ble spilt høyt. Hos meg er hun litt lenger framme på scenen, men det ene er ikke mer riktig enn det andre. Stålstrengene på gitaren er krispe og tydelig artikulert.
    Mye av det samme hørte vi hele veien.
    Jennifer Warnes "The panther" ble gjengitt med hvert minste pust og mikrodetalj. Fasinerende klart og tydelig.

    espen sf ilcremonese bak.jpg


    Norah Jones Young Blood har et relativt kraftig bassfundament som ruller av gårde og gir godt bunndrag.
    Jeg så for meg at de relativt store Il Cremonese kunne medføre problemer med bassen i det ikke for store rommet.
    Det går heeelt fint;) Ingen basstoner på bærtur eller risting i reolen. Samtidig solid fysisk bass så en kjenner det i kroppen.

    Herlig å endelig komme på besøk hos en som ikke er "bass-sky"! Espen sier at rommet er målt, og han vet han har et par peaker i bassen, men han kan leve godt med det. Jeg tror nesten det er et pluss for musikkgleden, men det er nå MEG...:cool:

    espen ilcremonese topp.jpg


    Vi spilte mye forskjellig fra Rodrigo & Gabriela til Vivaldi. Paradoksalt og skandaløst(?!) glemte verten å spille Pink Floyd for oss.
    Jeg kan derfor avlive myten om at Espen og dette anlegget BARE spiller Pink Floyd. ;)

    Jeg kunne skrevet mye om anlegget og gjengivelse av ulik musikk vi hørte, men må prøve å begrense meg.
    (Vi hørte mye forskjellig i flere timer.)

    Dette anlegget tror jeg kan brukes til all musikk med godt resultat. Det er driv og krefter til rock og symfoniorkestere, samtidig som det gjengir detaljer og "finlir" til jazz og vokalgjengivelser i gåsehudavdelingen.

    Rommet er bygget om, og det kan jeg ikke forstå annet enn er vellykket.
    Generelt er det god utklinging. Det skal veldig mye til før det oppleves som "fullt" og refleksjonene gjør det ugreit.
    Lyttetretthet var ikke noe tema, og det ble tidvis dratt på skikkelig på hjulet.
    Bra gjengivelse av timbre. Kanskje ikke så tydelig som om det hadde vært rør i kjeden, f.eks kassegitarlyd eller luft i en saxofon, eller de siste fargene en noen ganger hører i opptak med kvinnevokal, men til gjengjeld er det her en kontroll, ryddighet og fantastisk god separasjon på stemmer og ulike instrumenter. Noe av det beste jeg har hørt i så henseendet.
    En fryd å høre dette anlegget!

    espen gismo bluesbreaker.jpg

    Tusen takk for at vi fikk komme å høre, Espen.
    (Bra lunsj fikk vi også!)

    Bluesbreaker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn