Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.511
    Antall liker
    2.958
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    du vet du begynner å bli gammal :p



    life sucks! ​bittelitt
    Vel, dette var vår "suksess-oppskrift" i ungdommen, når det var lite penger å oppdrive.
    Funket en times tid, så kom den sure svie......
    Så nå lurer jeg på om du har fått et snev av Altzh..... Eros. Det sies at en del av dem med diagnosen, går i barndomen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Brukte ca 20min å komme meg ut av senga i dag tidlig rundt 0700. Store planer med å strippe kåken på fridagen, takstmann og alt det der førskommende fredag. Ikke mye altzheimer, bare pur frustrasjon over å ikke få brukt morran til noe fornuftig, og senere nyte det råe sydenværet vi har idag. Stucked i sofaen med øl, sugerør, rørforsterkere og skiver. Det siste på plussisden, men ikke akkurat planen. Klarer fxxx ikke gjøre en dritt, nakken har låst seg fullstendig uten forvarsel, derfor sugerør i øllen. :p:mad:
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Brukte ca 20min å komme meg ut av senga i dag tidlig rundt 0700. Store planer med å strippe kåken på fridagen, takstmann og alt det der førskommende fredag. Ikke mye altzheimer, bare pur frustrasjon over å ikke få brukt morran til noe fornuftig, og senere nyte det råe sydenværet vi har idag. Stucked i sofaen med øl, sugerør, rørforforsterkere og skiver. Det siste på plussisden, men ikke akkurat planen. Klarer fxxx ikke gjøre en dritt, nakken har låst seg fullstendig uten forvarsel, derfor sugerør i øllen. :p:mad:
    Føler med deg, er ikke mye man får gjort når enten nakke eller rygg slår seg vrang.
    Men Heinecken da mann, kan knapt kalles øl:rolleyes:
    Selv sitter jeg med et glass chablis;)
    mvh
    S-mannen
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.511
    Antall liker
    2.958
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ups, ja da skjønner jeg kommentaren din om alder.
    Det ønskes snarlig god bedring fra bartebyen.
    Hmmm...kjenner vi noen healere i hovedstaden som kan rykke ut med sine trommer, røyk og besvergelser monn tro?
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Kjipt med slike låsinger. Har selv en kranglete korsrygg. Etter noen turer til kiropraktor, fikk jeg rådet om bruke kulde på "skadestedet". Fungerer veldig bra på muskulære spenninger. Smertestillende evt. en rotfyll gjør litt av samme nytten for min del. Handler om å få i gang blodsirkulasjon i betente muskler ved å avspenne dem. En ispose + litt Fernet burde gjøre susen. ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    par øl, par vin, par skudd underberg og noen timer på øyet, klokka tikker inn snart 0500. Sitter her med sugerør i en boks vanilla-coke. En smule bedre faktisk, mulig jeg dropper legevakta på morraskvisten, og går på jobb som vanlig i ettermiddag. Krysser fingra mens småføglan kvitrer i bakgården.
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Alt det beste og ønske om god bedring. Ingenting så lammende som når selve bærebjelka slår seg vrang.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Pffftt

    Én time hos kiropraktor og nakken din er myk som fløyel på null komma svosj.
    Er jo jæla behagelig på en litt småbisarr måte når de tar noen knekk her og der.

    God bedring! (Vet det meste om kranglete nakker, rygger etc. etc.)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    og det skal sies. Det er håp for ungdommen, makan til stabeis og iherdig tass som han minstemann i huset skal det letes lenge etter, seig luring det der.

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    checklist August:

    Ny avdeling barnehage - check
    Førsteklassing på skolen - check
    Karrierehopp - check
    Flytting - 4 dager
    Salg - ?

    Er det rart far i huset trenger en punkkonsert snart??
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Pr. i dag overraskende mye moro med komboen med (kina) Cayin Midianlegg , Technics 1210 og AT33EV, unødvendig dyre og stive Wireworlds sørger for biwiring og en halvsliten, halvdeffekt Numark-mixer gjør enn så lenge nytten som RIAA. Numarken ryker, med en gang friskt batteri er på plass i Holfi.
    Okke som. Smågammalt anlegg i stort og smått som spiller musikk og ikke muzak. Tilfeldigheter, dvs idiot meg ikke prøvd før, ga H6-ene en sjanse i krypinnet av et platerom. De gamle sliterne ser modne ut. Dumskap bragte de på finn.no i et par uker, heldigvis for meg, trakk de tilbake, og fullt bestemt de kommer til å dø med meg på et tidspunkt. Begge (tre!) har vi skavanker av levd liv, opphenget ikke helt på plass for de som har(dde) lyst til å kjøpe, men vi/de leverer. Utrolig mye schpaaa i et lite rom, Jepp, pakkisslang på sistedagenegoodbye.

    Nytt platerom ila høsten, skråtak og utfordringer, H6 leverer, får prøvd seg ihvertfall, og jeg har trua!!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ta kontakt med seas, kan hende de har elementer liggende på roteloftet.
    Ellers tråler jeg markedet etter de bassene

    Håvard halvtrønder
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    på tide å melde av for natta.
    gliser smått, tube ikke representativt for bandet, men viser kvaliteter utover sagfuzzoramagarage, på min topp 3 liste over band og dø for, Dead Moon er seff ett av de andre, hva er det siste??

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    livet på vent på en måte. Litt slitsomt, litt interessant. Korter ventetiden med at ungene skal gjøre seg ferdig med kveldsmat langt på overtid.

    Utube er min venn mens jeg venter, ramla brått over følgende klassiker.

    han ene i videoen ble småkjent etterhvert, og har et band under (med) sitt eget navn. :rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.768
    Antall liker
    103.861
    Torget vurderinger
    23
    BTW, Eros... du som har slik interesse for 7" - har du prøvd å gå på singles bar? ;);) Bætterdø..
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Henger litt med huet i kveld. Langt om lenge ble kåken omsider solgt i dag. Ett års platebudsjett under takst. :p

    Men men, får bare se fremover, kan ihvertfall glede meg over omsider å få flytte på orntli´. Har residert på Vålerenga en måneds tid, men smålei av gjestesenger, bridgebord som fungerer som kjøkkenbord, klappstoler, pappesker og aller mest, savnet av hoveddelen av platesamlinga.

    Imens et pillrøtent iphonebilde av bakgården sett fra stuevinduet.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    (kveldens bilder er alle av møkk snapshotkvalitet fra phonen, beklager)

    småstuslig det nye rommet til gutta enn så lenge.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det skal sies, IKEAs "Kallax" skal ikke beskyldes for å være noen stor designhøydare.
    Min bedre halvdel skal ha ekstra pluss i boka for tålmodighet de siste ukene. Tomme hyller flyttes litt rundt for å finne optimal plassering. Optimal = mest mulig skiver. :rolleyes:

    Slik så den potensiele kroken ut for en uke siden.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Samboeren fant løsninga, hvorfor ikke bare ha alt oppetter den ene veggen?
    Som sagt så gjort. Nesten ferdig med denne delen av prosjektet sist lørdags morgen. Må forankres, og nesten ferdig med å sette inn selvklebende kabellister i bakkant av hyllene for at skivene skal stå snorrett i front.

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.316
    Antall liker
    11.184
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nytt liv, eros. Godt å få solgt og bli ferdig.

    Du får plass til minst 3500 LPer på den veggen der, skulle vel være greit det i første omgang?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det nye livet kjennes foreløpig bra ut, ikke minst ungene har funnet seg godt til rette i nabolaget.
    Veggen blir nok smekkfull "dessverre" den første dagen jeg setter i gang med seriøs flytting. Resten ryker opp i andreetasje. Har en nagende følelse av å bli noen hyllemeter for kort. hmmmmm

    Kan noen se ett par alvorlige utfordringer jeg møter med tanke på plassering?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.511
    Antall liker
    2.958
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ferdig salg og inn i nytt.
    Dette kommer til å bli et bra sted for dere alle sammen.

    Jepp, utfordring... kommer bla. an på hva som finnes til venstre på det siste bildet...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Takk for gratulasjoner, har godfølelse.

    På høyre side av pipeløpet (ikke påmontert ovn) kommer jukeboxen, så kommer kjøkken / benk

    Problem 1
    Solvendt vindu og vinyl er ekstremt dårlig kombinasjon

    Problem 2
    Plassering av anlegg
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.778
    Antall liker
    33.217
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for gratulasjoner, har godfølelse.

    På venstre side av pipeløpet (ikke påmontert ovn) kommer jukeboxen, så kommer kjøkken / benk

    Problem 1
    Solvendt vindu og vinyl er ekstremt dårlig kombinasjon

    Problem 2
    Plassering av anlegg
    Gratulerer med salg og med nytt:)
    Utfordringer (eller problem som du kaller dem) er jo bare til for å løses Eros, itte sant:cool:
    Dette blir bra skar du se!

    gismo
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Løsninger er tenkt, så får vi se hvor korttenkte de er.

    Problem 1.
    Gardiner er en selvfølge. Tviler på at jeg får lov til å ha persiennene nede 24/7 (hvilket hadde vært det beste)
    i overkant av hyllene, finne frem til en eller annen rullegardinaktig løsning som kan henge ned på dagtid.
    Mulig det virker hysterisk fra min side, men bleking av platerygger og evt. varmeskader skal det ikke kimses av.

    Problem 2
    Det er lavt under vinduet, litt mindre plass mellom HT, og høyre høytaler kommer ikke til å gå helt fri for vindu. (her er jeg også redd for sollys og finnish btw)
    Leker med tanken om å pensjonere Manley opp på loftet, salg er uaktuelt. Snuser på integrert Leben eller Luxman for å spare mye plass.
    Kjetterske tanker og løsninger her, vet.
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hva med skyvedører foran vinylveggen? Kanskje ikke dybde nok? Dører med frosta glass
    eller klart med uv folie?
    Hvis dama er som min skal det byttes gardiner etter sesongene, på sommeren kan du ha noe
    lyse, lette som alikevel slipper inn lys?
    mvh
    S-mannen(interiørkonsulent):rolleyes:
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.318
    Antall liker
    1.302
    Løsninger er tenkt, så får vi se hvor korttenkte de er.

    Problem 1.
    Gardiner er en selvfølge. Tviler på at jeg får lov til å ha persiennene nede 24/7 (hvilket hadde vært det beste)
    i overkant av hyllene, finne frem til en eller annen rullegardinaktig løsning som kan henge ned på dagtid.
    Mulig det virker hysterisk fra min side, men bleking av platerygger og evt. varmeskader skal det ikke kimses av.
    Absolutt ikke hysterisk. Det er en reel fare for misfarging/bleking. Jeg hadde ikke plassert de ved det vinduet uten tiltak av noe slag. Hva med skap. Kjøkkenskap (høyskap) funker veldig bra.

    Gratulerer med ny bolig forresten :)
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sett anlegget der hyllene står nå, bruk en liten 2x4 liggende til å ha stasjet på. Legg en 2x4 under vinduet også, da blir det plass til mer enn 1000 plater. Resten på loftet, eller enda bedre, hos meg.:cool:

    Tenkt å pensjonere Turnberryene også?
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Eros, som vanlig er United på jordet;)
    Han kjenner tydeligvis ikke til vår avtale????
    Det du skal gjøre er å integrere anlegget inn i veggen med plater, dermed frigjør du plass
    under vinduet til mere hyller for vinyl. Få deg en rimelig oppegående snekker som kan
    plassbygge hyllene for deg. Vil koste noe nå, men vil se mye bedre ut.
    mvh
    S-mannen
    PS
    Jeg kan hjelpe deg med å bli kvitt hyllene.
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Samboeren fant løsninga, hvorfor ikke bare ha alt oppetter den ene veggen?
    Som sagt så gjort. Nesten ferdig med denne delen av prosjektet sist lørdags morgen. Må forankres, og nesten ferdig med å sette inn selvklebende kabellister i bakkant av hyllene for at skivene skal stå snorrett i front.
    Hvor har du hanket disse listene? Hvor hvor hvor?

    Ellers, slitan, grattis og alt sånt :) Men beware vinduet. Er det like mye sol i Oslo som i Bergen, så må du bare spikre igjen vinduet med noen plater først som sist.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hvor har du hanket disse listene? Hvor hvor hvor?
    Clas O. har ihvertfall noen varianter.

    e

    Ahh! Dingsebutikken. Såklart. Burde skjønt såpass. Dessverre har eg en nylig utviklet antipati for den skrotabutikken, takket være en helt forferdelig guffen reklame eg dessverre ble eksponert for da eg av en eller annen uforklarlig grunn faktisk så noen minutter TV i går kveld.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.776
    Antall liker
    59.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Svensken har vel filial i Bergen også, men du slipper og gå dit hvis du absolutt ikke har lyst.
    Alle elektriske forretninger og byggvarehus har slike festelister for ledninger.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.776
    Antall liker
    59.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut til å være trivelig å bo på Vålerenga Eros:).
    Lykke til videre med innredning og platestabling.
    Det blir helt sikkert bra.

    Mvh
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Hva med skyvedører foran vinylveggen?
    ^ tenkte umiddelbart det samme… rullegardinløsning tror jeg bestemt vil bli en kilde til irritasjon, både mht. funksjon og estetikk.

    IKEA har jo noen enkle skyvedørsløsninger (BESTÅ Skyvedørskinner - 120 cm - IKEA), og avhengig av hvor "hendig" du er, kan kanskje disse tilpasses på ettellerannet vis? løse skapdører fra samme leverandør koster ikke mye.

    ellers er jo lameller (eventuelt en såkalt plisségardin) et oppgradert alternativ til persienner – slipper inn lyset på en litt annen måte… en folkelig gjennomgang finner du feks. her: Solskjerming - Slik holder du sola ute av stua - Rom123 :).

    …og; slit 'an med ny hybel!

    e
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn