|
du er velkommen når som helst, bho.BHO skrev:Du likte det ja.....det ante meg. ;D
Alltid hyggelig på tur hos laug`s brødre.
Så sånn litt OT her, så er du vel snart klar for ett besøk. Jeg er veldig nygjerrig på de Mezzo`ne dine.![]()
Godt det er flere av ossBHO skrev:Jeg er veldig nygjerrig på de Mezzo`ne dine.![]()
HeiErland skrev:"Kind of Blue" også en 180-grammer
Miles Davis - All Blues
Miles Davis - Tutu
Miles Davis - Human Nature
Ja det var det. Han mente disse, Solen Metalcan eller Claritycap. Siden Tubecap kommer i 200uF utgave valgte jeg dem med tanke på framtidig plass til nedenforstående;LMC skrev:kult
er det etter anbefaling fra gary? alternativet ville vært solen metalcan 100uF/630vdc som ikke er noe mindre tror jeg
hva med egen glødetrafo?
mvh
Dette er BorderPatrol trafoer.Andreas skrev:Bruker en regulator som ikke har like gode ytelser i min diy - preamp, men gjør litt av samme greia. Forskjellen kontra uregulert psu som jeg også prøvde, var nokså stor rent lydmessig. Skal bli moro å høre hvilke forskjeller du opplever. Du kjenner jo denne konstruksjonen din ganske godt etterhvert.
Hvordan gjør du det med chokene i B+ filteret. Shunter ikke disse super-regissene litt strøm? Vet du at chokene har kapasitet til det. Hos meg gikk psu-trafoen fra knapt lunken uten reg til godt varm under drift med reg.
Iflg skjemaet ditt er chokene spec'a for 30mA. Uten at jeg har regna på arb.pkt ditt er det jo ingen sak for et 5687 å trekke mer enn 20mA. Min regulator shunter 8 - 10mA, og om superreg'en gjør det samme nærmer du jo deg "grensa". Er ikke i tvivl om at BP chokene dine er av høy kvalitet, men det er vel ikke noe å trakte etter å kjøre dem for hardt heller.Erland skrev:Dette er BorderPatrol trafoer.
Har ikke testet dette ennå, men stort sett har de kapasitet nok til å håndtere alt man klarer å henge på dem.
Og ja, chokene har kapasitet til dette de også...
Erland skrev:Sant nok, men dagen startet helt fint, og forløp seg ganske rolig helt til jeg hadde plukket greiene fra hverandre.
Da virket det som halve Norge hadde fått det for seg at akkurat mitt telefonnummer skulle tastes på telefonen......og slik har det fortsatt.
Nå kommer tre dager med med hektisk jobb, og ikke no anlegg som fungerer......
Hvorfor justerte du ikke spenningen ut fra regulatoren høyere enn 100V? Har du tatt ut anodemotstanden i den originale kretsen?Erland skrev:Satte greiene sammen, justerte spenning ut fra sreg til 100VDC (som var spenningen etter motstand inn på røret før sreg var i kretsen), og siden LED lyste "klasket" jeg på bunnplaten og koblet opp.
Restulatet var som nevnt støy og ingen lyd.
Jeg hadde B+ 100VDC til røret ja. Fant ingenting feil heller??????LMC skrev:merkelig men er du sikker på at du har b+ til røret?
har du en mundorf på hver side av superreg?jording riktig?
mvh
Nå husker jeg ikke i detalj hvordan denne preampen var i utgangspunket, men var det ikke et helt vanlig felles katodetrinn (5687) med anodemotstand og avkoblet katodemotstand?Erland skrev:Ja jeg fjernet anodemotstanden og benyttet sreg til å regulere spenningen ned til 100VDC.
Burde jeg beholdt en mindre anodemotstand, og økt spenningen ut fra sreg igjen?
Skjønner!jane skrev:Nå husker jeg ikke i detalj hvordan denne preampen var i utgangspunket, men var det ikke et helt vanlig felles katodetrinn (5687) med anodemotstand og avkoblet katodemotstand?Erland skrev:Ja jeg fjernet anodemotstanden og benyttet sreg til å regulere spenningen ned til 100VDC.
Burde jeg beholdt en mindre anodemotstand, og økt spenningen ut fra sreg igjen?
Med bakbrunn i det: Forsøker du å erstatte Ra (anodemotstanden) med en shuntregulator vil du ikke få ut stort annet enn støy på utgangen.
Du skal beholde den originale Ra og justere opp B+ til det som den var i utgangspunket...
Jan E Veiset